krachttraining

Ad,

Vind je het goed als ik je hier buiten het forum om even een mail over stuur met wat vragen?

Misschien kan Mike of Lia even helpen met de mail adressen?
 
Beste Ad,

Ik zag je naam staan op voedingisgezondheid.nl.
Ik vroeg me iets af... Wanneer je meer beweegt/ sport... Wat is dan ipv granen een goede dagelijkse voedingsbron? Ik eet al een tijd geen pasta's, rijst, aardappelen ed meer. Mijn lichaam is overgegaan op vetverbranding... En dat voelt super! Een goede energie, het lichaam voelt minder stijf etc.
Echter, nu ben ik op zoek naar de juiste voeding om de juiste energie te behouden. Wanneer je meer beweegt, is dan het advies om meer boekweit, quinoa, amaranth, gierst ed te eten? Ik woon niet in Nederland en ik weet nog niet waar ik in Spanje puur vlees ed kan kopen.
Graag hoor ik van je!

Mvg

Nienke
 
Ik ben al langere tijd op dit forum actief en vandaag schoot mij ineens weer een vraag te binnen over krachtsport.

Ik weet nog ooit gelezen te hebben dat er gesteld wordt dat sport (krachttraining) een belasting vormt voor het lichaam en een vorm van stress oplevert.

Steeds meer mensen die wakker zijn geworden na 2016 of covid, en bekende activisten beginnen met krachttraining en raden dit andere jonge mannen ook aan. Ze krijgen ook veelal positieve reacties op social media van mensen die zeggen hiermee hun gezondheid verbeterd te hebben.

Ik weet niet precies hoe consistent krachttraining is met onze oorspronkelijke levenstijl als jager-verzamelaar. Wat wel aannemelijk is, is dat mensen toen veel actiever waren dan de gemiddelde persoon nu. Daar komt bij dat de moderne tijd ook innovaties met zich mee heeft gebracht die de gezondheid hebben doen verbeteren, zoals betere hygiëne en uitvindingen zoals ivermectine etc.

In de antieke oudheid bij de Grieken werd er aan krachtsport gedaan, en ook door de ridders. Verder zien we dat er in alle culturen waar dan ook wel van de man wordt verwacht dat hij over enigsinds wat spiermassa beschikt.

Wat denken jullie? Kan krachttraining gezondheidsvoordelen opleveren in de juiste hoeveelheid?
 
Je wil weten hoe ik er over denk. OK, komt-ie:

Krachttraining en fitness worden in de 'manosphere' enorm gepromoot, om verschillende redenen:

1. Het bevordert je fysieke fitheid en voor mannen is het van belang dat ze fit en afgetraind moeten zijn.

2. Het verhoogt je aantrekkingskracht voor vrouwen en maakt je een betere kandidaat voor een geschikte vrouwelijke partner.

Beide zijn drogredenen. En wel hierom:

1. Het gericht trainen van bepaalde spiergroepen geeft alleen maar de schijn van fysieke fitheid. Als je echt wil trainen om.je overlevingskansen te vergroten, dan zul je rigoreuze mil8taire training moeten volgen. Dat geeft algehele fitheid en niet op specifieke anatomische deelgebieden. Met name je conditie en uithoudingsvermogen moeten getraind worden, iets wat je in de sportschool niet of onvoldoende leert. Ik ken talloze fitnessboys met een slechte conditie en uithoudingsvermogen die om de haverklap verzuurde spieren of blessures hebben.

2. Fysiek aantrekkelijk willen zijn voor vrouwen is VROUWELIJKE energie. Je mag er dan 'mannelijker' uit komen te zien door grotere biceps en triceps en een 'sixpack', het heeft niets met werkelijke mannelijkheid te maken. Je geeft hiermee toe aan de basiseisen van moderne vrouwen, die je nog niet eens aankijken als je niet 'ripped' bent. Vrouwen slepen je hiermee in hun oppervlakkige wereld van materialisme en lust. Wij mannen horen veel hogere aspiraties te hebben, wij zijn immers 'heaven bound' (God) en vrouwen 'earth bound' (Satan). Het moet je als man geen zak uitmaken hoe je er uitziet, er zijn verl belangrijkere dingen om je druk over te maken. Je bezig houden met uiterlijkheden is iets voor vrouwen, omdat ze op zoek zijn naar externe validatie. Wij mannen moeten de zekerheid in onszelf zoeken. Wil je aantrekkelijk zijn voor vrouwen? Wees zelfverzekerd en straal kalmte en autoriteit uit, dan doen uiterlijkheden er niet toe. Nu zien we een standaard blik dat is opengetrokken van vrouwen met dikke lagen makeup en valse wimpers en mannen met opgepompte spieren. Wil je tot die standaard meute behoren of werken aan je unieke en authentieke zelf, zodat je echt mensen aantrekt die bij je passen?

Mike
 
wij zijn immers 'heaven bound' (God) en vrouwen 'earth bound' (Satan).


Ik ben benieuwd waar je dat op baseert. Ik zie mannen juist als aardser, met de poten in de klei, gronden en aarden ipv in hoofd (heaven) zitten zoals vrouwen dat vaker doen. Mannen zijn bouwers en dat hoort bij de aarde, vrouwen zijn meer de verzorgers en hoort meer bij het spirituele. Zo kijk ik ernaar.

Alhoewel mensen wel spreken over Moeder aarde en dat hoort dus toch wel bij het vrouwelijke. Ik spreek mezelf dus tegen :)
 
Goed punt dat je hier naar voren brengt. Ik ben hier in het verleden ook vaker op in gegaan, maar hier een korte samenvatting:

Heaven bound (♂️):

Hoeveel vrouwen ken je die succesvolle:

- Filosofen zijn?
- Wetenschappers zijn?
- Beeldhouwers zijn?
- Schilders zijn?
- Dichters zijn?
- Architecten zijn?
- Professoren zijn?
- Muzikanten zijn?
- Geestelijken zijn?
- CEO's zijn?

Allemaal abstracte velden die een hoge mate van denkwerk of creativiteit vergen (heaven bound).

Earrh bound (♀️)

Hoeveel mannen ken je die succesvolle:

- Kinderverzorgers zijn?
- Kleuterleiders zijn?
- Plantenverzorgers zijn?
- Schoonmakers zijn?
- Secretaresses zijn?
- Personal assistents zijn?

Zie je dat de earth-bound zaken allemaal kleine kinderen, huiselijke activiteiten en ondersteunende beroepen betreft?

Er zijn zeker uitzonderingen op beide gebeiden voor zowel mannen als vrouwen, maar deze bevestigen de regel. Mannen kunnen zich makkelijket succesvol.begeven op het terrein van vrouwen, zoals koken, kinderen opvoeden en planten verzorgen dan vrouwen zich kunnen begeven op het terrein van mannen. Zoals je al zegt, mater = moeder = aarde. Maar het is onze VADER die in de hemel zijt.

Mike
 
Laatst bewerkt:
Je wil weten hoe ik er over denk. OK, komt-ie:

Krachttraining en fitness worden in de 'manosphere' enorm gepromoot, om verschillende redenen:

1. Het bevordert je fysieke fitheid en voor mannen is het van belang dat ze fit en afgetraind moeten zijn.

2. Het verhoogt je aantrekkingskracht voor vrouwen en maakt je een betere kandidaat voor een geschikte vrouwelijke partner.

Beide zijn drogredenen. En wel hierom:

1. Het gericht trainen van bepaalde spiergroepen geeft alleen maar de schijn van fysieke fitheid. Als je echt wil trainen om.je overlevingskansen te vergroten, dan zul je rigoreuze mil8taire training moeten volgen. Dat geeft algehele fitheid en niet op specifieke anatomische deelgebieden. Met name je conditie en uithoudingsvermogen moeten getraind worden, iets wat je in de sportschool niet of onvoldoende leert. Ik ken talloze fitnessboys met een slechte conditie en uithoudingsvermogen die om de haverklap verzuurde spieren of blessures hebben.

2. Fysiek aantrekkelijk willen zijn voor vrouwen is VROUWELIJKE energie. Je mag er dan 'mannelijker' uit komen te zien door grotere biceps en triceps en een 'sixpack', het heeft niets met werkelijke mannelijkheid te maken. Je geeft hiermee toe aan de basiseisen van moderne vrouwen, die je nog niet eens aankijken als je niet 'ripped' bent. Vrouwen slepen je hiermee in hun oppervlakkige wereld van materialisme en lust. Wij mannen horen veel hogere aspiraties te hebben, wij zijn immers 'heaven bound' (God) en vrouwen 'earth bound' (Satan). Het moet je als man geen zak uitmaken hoe je er uitziet, er zijn verl belangrijkere dingen om je druk over te maken. Je bezig houden met uiterlijkheden is iets voor vrouwen, omdat ze op zoek zijn naar externe validatie. Wij mannen moeten de zekerheid in onszelf zoeken. Wil je aantrekkelijk zijn voor vrouwen? Wees zelfverzekerd en straal kalmte en autoriteit uit, dan doen uiterlijkheden er niet toe. Nu zien we een standaard blik dat is opengetrokken van vrouwen met dikke lagen makeup en valse wimpers en mannen met opgepompte spieren. Wil je tot die standaard meute behoren of werken aan je unieke en authentieke zelf, zodat je echt mensen aantrekt die bij je passen?

Mike
UIt zijn youtube video begrijp ik dat Paul Chek niet uitsluitend aan 'oppompen' doet, maar zeker ook aan uithoudingsvermogen en dat hij zijn fitness vooral doet om fit te zijn en zich fit te voelen.
Zijn bovenlijf ziet er trouwens best (te) overtraind uit, dat dan wel.

(Bio-) logisch dat vrouwen zich eerder tot een fitte man met een goed uithoudingsvermogen aangetrokken voelen.

Je kunt jezelf natuurlijk ook fit trainen zonder gericht te zijn op aftrainen en aantrekkelijkheid voor vrouwen.

De fitnessbranche promoot zichzelf idd vooral met afgetrainde en 'aantrekkelijke' lijven - via het sex sells concept. Daar kun je volgens mij beter bij weg blijven.
Uit de video's van Paul Chek kun je eventueel wel inspiratie opdoen tbv oefeningen en training die je zelf doet.
 
Ik weet even niet meer hoe dat quoten werkt op het forum, dus ik doe het maar ik vind het wel leuk om ook weer eens in het krachttraining topic te reageren, dus ik doe het maar even op de ouderwetse manier.


"Ik weet nog ooit gelezen te hebben dat er gesteld wordt dat sport (krachttraining) een belasting vormt voor het lichaam en een vorm van stress oplevert."

Er is niks mis met deze stress. Deze stress is van korte(re) duur en deze heb je juist nodig om sterker en beter te worden. Stress is echt niet altijd ongezond.

Steeds meer mensen die wakker zijn geworden na 2016 of covid, en bekende activisten beginnen met krachttraining en raden dit andere jonge mannen ook aan. Ze krijgen ook veelal positieve reacties op social media van mensen die zeggen hiermee hun gezondheid verbeterd te hebben.

Kracht- (en zoals Mike ook al aangaf) conditie training is letterlijk een van de aller beste dingen die je kunt doen voor je gezondheid. Er is een direct verband tussen je vo2max (maximale zuurstofopname) en hoe lang je leeft. Maar naast dat het ervoor zorgt dat je langer zult leven is het wat mij betreft nog vele malen belangrijker dat het de kwaliteit van je leven zo ontzettend verhoogd. Vooral ook op oudere leeftijd. Ik wil graag die 80-90-100 jarige opa zijn die gewoon nog lekker kan bewegen en werken in de tuin en spelen met de (achter) kleinkinderen zonder pijnlijke knieen, stijve spieren en een kapotte rug. Goede training maakt dit mogelijk.

"1. Het gericht trainen van bepaalde spiergroepen geeft alleen maar de schijn van fysieke fitheid. Als je echt wil trainen om.je overlevingskansen te vergroten, dan zul je rigoreuze mil8taire training moeten volgen. Dat geeft algehele fitheid en niet op specifieke anatomische deelgebieden. Met name je conditie en uithoudingsvermogen moeten getraind worden, iets wat je in de sportschool niet of onvoldoende leert. Ik ken talloze fitnessboys met een slechte conditie en uithoudingsvermogen die om de haverklap verzuurde spieren of blessures hebben. "

Redelijk mee eens. Mensen denken wat mij betreft ook nog steeds veel te veel in spieren en spiergroepen. "Welke oefening kan ik het beste doen voor mijn buik, en wat een een goede oefening voor ....?"

Je lichaam denkt ook niet in spieren en spiergroepen, maar in bewegingen. Denk dus ook als je gaat trainen ipv aan biceps, triceps, borst etc eerder aan duwen, trekken, tillen, squatten, lopen etc.

Je hoeft hier echt geen "militaire trainingen" voor te volgen. Dit kan prima in een gewone sportschool of crossfit gym. Ga ook niet zomaar paul check filmpjes opzoeken en nadoen, want ook dit gaat niet werken. Zoek een gym waar mensen lopen die je op weg kunnen helpen (helaas ken ik er niet veel) en begin gewoon. Niet alles zal in een keer perfect gaan, maar als je niet begint dan gebeurt er nooit iets.

"wij zijn immers 'heaven bound' (God) en vrouwen 'earth bound' (Satan)"

Hou toch op man :ROFLMAO:
 
Men are heaven bound and women are earth bound. Lach maar, het bewujst dat krachttraining zich niet noodzakelijk vertaalt in meer mannelijkheid.

Mike
 
Excuses. Het was niet bedoelt om je uit te lachen.

Vroeger zou ik dit soort teksten helemaal geweldig en "spiritueel" gevonden hebben, maar die periode ligt (God zij dank) achter me. Ik moest er daarom letterlijk hard om lachen toen ik het net las.

Maar nogmaals, absoluut niet gemeen bedoelt.
 
Ik ben niet beledigd, daar is veel meer voor nodig. Maar je lacht zonder enig tegenargument, ook nu weer geen weerwoord.

Mike
 
Ik ben niet beledigd, daar is veel meer voor nodig. Maar je lacht zonder enig tegenargument, ook nu weer geen weerwoord.

En God schiep de mens naar Zijn beeld; naar het beeld van God schiep Hij hem; mannelijk en vrouwelijk schiep Hij hen.

Zo moeilijk is het niet. God schiep de mens (dus man EN vrouw) naar Zijn evenbeeld, en niet de man naar Zijn evenbeeld en de vrouw naar het evenbeeld van de satan.

God schiep ons mannelijk en vrouwelijk. En ja, er zijn natuurlijk verschillen. En ja, mannen zijn uiteraard beter in bepaalde beroepen en vrouwen zijn weer beter in andere dingen.

Maar als je mannen dan gaat vergelijken met God en vrouwen met de satan dan weet ik gewoon bijna niet meer wat ik moet zeggen.

Je denkt nog steeds in vage "spirituele" termen. "moeder aarde, "hogere macht", "het universum", mannelijke en vrouwelijke "energie", "yin en yang".

Het lijkt allemaal heel "wijs" en slim en "spiritueel" wat je schrijft, maar het tegenovergestelde is waar. Je hebt de bijbel en de God van de bijbel erbij gepakt, zonder je te bekeren van je oude "spirituele" wegen.

En ja, zoals je al zei, God heeft je een goed stel hersenen gegeven, maar dezelfde God zegt ook hetvolgende:

Trust in the Lord with all thine heart; and lean not unto thine own understanding.

Of in de woorden van Jezus:
In die tijd antwoordde Jezus en zei: Ik dank U, Vader, Heere van de hemel en van de aarde, dat U deze dingen voor wijzen en verstandigen verborgen hebt, en ze aan jonge kinderen hebt geopenbaard.
 
God schiep de vrouw uit de rib van Adam. Een vrouw is dus minder dan een halve man. De man moet dan ook een vrouw leiden, want zonder hem is ze stuurloos. Staat ook in de bijbel. Vrouwen noemden hun mannen zelfs 'lord' (heer)! En God verhoede dat een vrouw teveel macht en zeggingskracht, zoals het geval is in onze gefeminiseerde moderne samenleving. Precies het plan van de duivel, geen wezen zo gevoelig voor duivelse energie als een vrouw. Je kunt dat ontkennen met zalvende bijbelse woorden, maar zoals zoveel christenen zit je in een 'Jezus bubble' gelukzalig te wezen en passief afwachtend te bidden om betere tijden. Satan lacht zich suf om dit slappe volk!

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.614
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan