kokosproducten

Ik vraag me af of de plastic verpakking geen probleem is aangezien vetten toxines absorberen.

 
Lees hier over het kopen van kokosolie:
Quote:
Kopen van Kokosolie en producten

De gemakkelijkste manier om kokos te consumeren hier in Nederland is om door het kopen van kokosolie. Zelf gebruik ik extra virgin cocos olie die je kunt bestellen op diverse nederlandse superfood sites. Deze zit in een glazen doorzichtige pot.

Koop nooit kokosolie in een plastic pot. Het plastic kan in de olie lekken aangezien de olie de eigenschappen heeft om plastic op te lossen. Minimaal, maar als je het kunt vermijden, dan beter doen.

Eigenlijk ben ik op zoek naar een kokosolie verpakt in donker glas. Alle oliën en boters zijn gevoelig voor licht. En een donker glazen verpakking zorgt ervoor dat het lichtspectrum geen beschadigingen aan kan brengen in de olie.

Komt van: http://www.superfoodsblog.nl/superfood-2-kokos/

En hier staat het ook:
Quote:
Koop nooit kokosolie in een plastic pot. Het plastic reageert met de olie en zorgt dat er xeno-oestrogenen in de kokos terecht komen. Niet zo gezond dus...!



Komt van: http://www.yogafood.nl/c-1586179/kokosolie/

Lia

 
@Poekie ik begrijp het wel,maar mijn portemonee niet, ik vermoed dat er meer zijn die dit probleem kennen.

als je geen gelboom in de tuin hebt, zou dit een alternatief kunnen zijn, voor mij iig wel...........

heeft het zin om de kokosolie over te doen in glas na aankoop?

ratel

 
Nou lekker dan, ik heb nog bijna 2 kilo van die kokosolie die Rateltje noemt hier staan.. :twisted:

Hier ook helaas geen geldboom :(

 
Quote:
heeft het zin om de kokosolie over te doen in glas na aankoop?



Is altijd beter maar je weet natuurlijk niet wat er allemaal bij het vervoer is gebeurt.

De kokosolie kan wel in de brandende zon hebben gestaan of in een warme vrachtwagen.

Dan komen de stoffen uit het plastic al in de olie.

Onze allereerste kokosolie kochten wij ook in zo'n emmertje. Op advies van de natuurwinkel, want deze werd het meest gekocht.

Nou dat advies was dus niks waard. Toen we later lazen dat je kokosolie in glazen potten hoort te bewaren/kopen hebben we het emmertje direct weg gedaan.

Lia

 
omega en more is ook in 1 liter glas verkrijgbaar o.a. via vitatheek en als je er meer tegelijk besteld met 25% korting en geen verzendkosten, ook die van Aman Prada wordt vanaf een bepaald bedrag 10% goedkoper

 
Quote:
Ik vraag me af of de plastic verpakking geen probleem is aangezien vetten toxines absorberen.


Ik dacht dat het met kokosolie wel meeviel omdat het verzadigde vetten betreft of omdat het gestolde vetten zijn. Maar ja, kokosolie is in het land van herkomst wel vloeibaar en misschien onderweg ook wel. Ik zou toch voor de glazen potten blijven gaan.

Ik de kokosolie van Royal Green aanraden, qua smaak, prijs en kwaliteit.

Voor wie nog deze kokosolie bij de webshop van de Tuinen wil bestellen. T/m 24 december kan je 25% korting krijgen met de volgende kortingscode: AJ24DEC. Zie deze link.

 
Ik heb deze de laatste x besteld via een tip van Ghee, deze zit heel hoog in Laurinezuur. http://healthxl.eu/nl/premium-biologische-kokosolie-1l.html Daarbij kun je hier op deze site 500gr acerola kopen van healthforce voor 30,- en betaalde je na aanmelding van nieuwsbrief geen verzendkosten.

Maar voor de smoothies die ik verkoop gebruikte ik ook die plastic grootverpakking. Ik zal aan mijn klanten denken en de glazen van omega&more gaan bestellen via vitatheek (bedankt voor de tip).

 
Ik vind die van Royal Green ook lekker en betaalbaar.

Wat leuk zeg Debsy dat jij smoothies maakt en verkoopt! Echt met kruiden etc.?

 
Ja diegene die mike verzonnen heeft.

Per persoon in een fles zit dan 7oo ml en dan gefilterd en gewerveld water, 1 appel, 1 sinaassappel halve citroen, kokosolie, olijfolie, msm,kiezelaarde, acerolabespoeder, ascorbinezuur, sole en kurkurma, kruidnagel, kaneel, korianderpoeder en gemberpoeder.

Het is vooral onze kenissenkring ik heb nu 6 klanten voor 2 smoothies per week.

 
Die yoghurtsmoothie die koopt niemand.

Ik was bijenpollen en honing vergeten.

 
Je moet de extra virgin hebben, deze is idd ontgeurd, scheelt het in prijs, scheelt het in kwaliteit. Voor rond de 32/34 euro krijg je 1400 ml geloof ik.

 
Deze moet je hebben.

Je herkent de kokosolie aan de gouden deksel. Je hebt helaas wel net de aanbiedingsprijs van 25% korting gemist als je nu koopt. Zie deze topic. Enkele keren per jaar hebben ze de aanbieding van 25% op het gehele assortiment als je meer dan 2 van hetzelfde product koopt. De vorige was in december, misschien is de volgende wel in juni?

 
Bij de biologische marktkraam ´de eekhoorn´in Amersfoort, haal ik altijd de grote pot aman prana voor 35 euro. Ik krijg altijd 10 % korting. Doen ze nooit moeilijk over....

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
500.798
Leden
8.631
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan