kokosproducten

Een vrouw die van haar nierstenen afkwam door kokosmelk:

http://tv.naturalnews.com/v.asp?v=2513D74F7E51991C2DEA516BE3D78C9D

 
Het is een bewerkt product, ik zou hier niet voor kiezen en gebruik alleen die van Aman Prana de rode.

Quote:
What is Palm Shortening?

Palm shortening is derived from palm oil (read about Virgin Palm Oil here). In its natural state, palm oil is a mixture of saturated and unsaturated fatty acids, with most of the unsaturated fat being monounsaturated fat. Palm shortening is palm oil that has some of its unsaturated fats removed, giving it a very firm texture, and high melting point. The melting point of our Organic Palm Shortening is 97 degrees F., making it very shelf stable. It is NOT hydrogenised, and contains NO trans fats! It is great for deep-fat frying and baking, and is not prone to rancidity. Since it has been separated from some of the unsaturated portion of the oil, it is colorless and odorless, and will not affect the taste of foods like Virgin Palm Oil does. If taste is needed in applications, then Virgin Coconut Oil,Extra Virgin Olive Oil, orSesame Oil can be added for great baked or fried foods!



http://www.tropicaltraditions.com/organic_palm_shortening.htm

 
colonquixote @dennis en boschje – Huidproblemen en kokosolie

Hi - ik las de bijdrage over huidproblemen.
- ik lust graag kokosproducten, eet veel indonesisch en gebruik daarbij naast santen ook kokosolie.
Vorig jaar november gebruikte ik voor het eerst de Niuwe Band Olie - extra virgin uit Sri Lanka. Kort nadien kreeg ik een forse huiduitslag op mijn rug die mij deed denken aan een 'Frambozen-tong' - het zag er niet uit maar behalve vlak na douchen had ik vrijwel geen last van jeuk. Ik vertrok kort erna naar Indonesie en daar smeerde ik m'n rug in met vocht van de Aloe-Vera plant. De uitslag verdween grotendeels na verloop van plm twee weken, de rode vurigheid al na een week.
Inmiddels ben ik weer thuis en kookte sindsdien opnieuw met de bovengenoemde kokosolie. Tot m'n verbazing kreeg ik opnieuw uitslag. Nu minder hevig want ik ontdekte ze eerder. Maar toch. Het gekke is dat de uitslag links het eerst begint en daar ook het grootste is.
Voorlopig ben ik met alle producten die ik regelmatig eet en drink gestopt om te zien wanneer de uitslag verdwijnt om dan opnieuw te beginnen met de kokosolie en zo te controleren of mijn gedachten kloppen. Maar het zou fijn zijn als iemand hierover iets zinnigs op te merken heeft aan de hand van eigen ervaring(en) en/of ideën. Dank en Groet
 
Hi - in aansluiting op mijn bericht van 16 april 12h50 mbt huiduitslag en het gebruik van kokosolie - waarin ik Nieuw Brand noemde - kan ik nu meedelen dat de uitslag daar niet mee te maken heeft! Ik gebruik de olie nu al bijna 3 weken niet meer en het heeft geen enkel effect op de uitslag. Helaas!
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.906
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan