kokosproducten

Rapunzel, dat doe ik ook regelmatig als ik een vrije dag heb. Maar ik merk er volgens mij niet veel van, behalve dat ik er soms een beetje misselijk van word.

 
Ik word er ook heel af en toe een beetje misselijk van maar dat is voor het goede doel. Het gaat heel erg langzaam misschien maar ik vertrouw erop dat dit op den duur wel degelijk iets doet. Gerrit van gapsdieet.nl doet het ook en hij zegt dat hij er perfecte ontlasting van krijgt. Zelf heb ik ook het idee dat het mijn ontlasting verbetert. Het komt dan wat gemakkelijker.

 
Ik was gisteren aan het mediteren en kreeg opeens een idee. Van melk maken ze in India paneer door het te koken en met een zure vloeistof (citroensap/azijn) al roerend te stremmen. Zo kan je van sojamelk ook tofu/sojakaas maken door het te stremmen met gipspoeder/calciumsulfaat. Maar zou het ook mogelijk zijn om van kokosmelk kokoskaas te maken? Er zit wel een noemswaardig percentage eiwit in om iets te stremmen te hebben. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ga het denk ik eens proberen...

 
Dennis wat een leuk idee!

Het klinkt logisch wat je zegt.

Ik hoop dat het lukt en hou ons op de hoogte hier.

Zou kokoskefir en daar de kaas van (uitgelekte kokoskefir) ook zoiets zijn?

 
Ik weet niet. Het is alleen geen goedkoop experiment kokoskaas. Maar goed ik hoef ook niet meteen een grote hoeveelheid te maken natuurlijk...

 
Kokosroom stremmen

Experiment 1:

Ik heb net 0,5 liter kokosroom aan de kook gebracht en eerst 40 ml appelazijn er aan toegevoegd. Omdat er geen reactie was, heb ik het opgevoerd naar, 60 -> 80 -> 100 ml. Dit is dubbel zo veel als wat bij melk en paneer wordt gebruikt. Resultaat: geen stremming. Alleen een pan vol schuim van het koken. :(

Op internet speurend kom ik uit bij verschillende sites. Zo is er ook iemand geweest die geprobeerd heeft om kaas te maken van moedermelk. Ook een reden om je vrouw te bevruchten... :mrgreen:

Experiment 2:

Zou het dan met calciumsulfaat lukken? Ik heb 200 ml kokosroom verwarmd tot 70 graden en toen wat gipspoeder in warm water gedaan en dit toegevoegd. Wederom geen resultaat.

Het kan zijn dat ik toch iets niet goed heb gedaan. Of misschien behoeft kokosroom toch een eigen aanpak of is het wel gewoon niet mogelijk. Ik zal toch echt niet de eerste zijn die op dit idee is gekomen. En nergens ben ik ooit kokoskaas of kokosyoghurt tegen gekomen.

Verder zoekend blijkt er toch in het engels wel wat info te bestaan hierover, maar daar heb ik nu even geen zin in.

 
DenniS

haha over dat moedermelk

ik geef nu borstvoeding dus zou het ook eens kunnen proberen daar yoghurt van te maken(gats waarom zou ik nooit een slok moedermelk durven nemen en wel melk van beesten gek is dat he)

maar volgens mij kan moedermelk niet stollen

haha zou wel leuk zijn

 
Ja we hebben soms van die vreemde antipathieën die enkel lijken te bestaan omdat we ergens van vervreemd zijn. Op mijn werk in de kinderopvang zie ik ook vaak dat collega's heel vies zijn van andermans moedermelk. Als ik vertel dat ik het liefste melk drink die zo vers is dat die de lichaamswarmte van de koe nog draagt, wordt er niet zelden met walging gereageerd. Dan zeg ik: Bedenk je eens wat een ei is en waar dat vandaan komt. Die eet je toch ook gewoon?! Maar daar wordt men niet graag op gewezen. Zo lang het maar uit de fabriek komt en met chemicaliën is bewerkt gelooft men dat het veilig is, zo bizar is dat! Iemand die natuurlijk en onbewerkt eet vindt men tegenwoordig extreem. Zó vér zijn ze dus afgedwaald van de basis van het leven.

 
Ach ja, wat jij hebt met je eigen voedsel, heb ik als ik vertel dat mijn kat alleen maar rauw vlees eet. Dan krijg ik van alles en iedereen (goedbedoelde) adviezen om haar gewoon supermarktvoer te geven. Want ja, rauw vlees, daar kunnen wormen in zitten en dat kan nooit goed zijn, etc. Ik vraag mensen altijd waarom katten zo dol zouden zijn op beesten vangen als het slecht voor hen zou zijn. Ze zouden het dan nooit overleefd hebben als iets instinctiefs ongezond zou zijn. Ik krijg dan alleen maar als antwoord dat katten tegenwoordig niet meer geschikt zijn om zelf hun prooi te vangen en dat hun spijsvertering daar dan niet meer aan gewend is.

Vervolgens krijg ik wel van alles en iedereen complimenten (meestal als ze nog niet weten wat mijn kat eet) dat ze zo'n mooie vacht heeft en er goed uitziet. Dat is vast gewoon geluk geweest...

Tegenwoordig moeten beesten een menu met rijst, pasta, groenten en dat soort ongein hebben: precies hetzelfde bewerkte voedsel als mensen.

Het is toch wel enigszins vreemd dat we denken niet te zullen overleven als we eten wat onze overgrootouders nog wel aten?

 
@ pinklady, wat leuk dat jouw kat rauw vlees eet. Ik zit er nl al telkens over na te denken om mijn kat ook rauw vlees te geven omdat ik niet meer weet wat voor voer ik aan d'r moet geven...

Wat voor vlees geef je je kat? En hoeveel ongeveer?

 
Floor als ik je een tip mag geven bij de slager koop je wat poelet of lamshartjes. Dat lusten de meesten katten wel, tenzij ze helemaal verslingerd zijn aan blikjes met saus van de supermarkt, dan is het vaak moeilijk om ze nog te laten wennen aan vers vlees.

 
Wij hebben 5 weken een 'leen' poes, een logeerpoes.

Haar vrouwtje heeft bij ons vlees achtergelaten dat diepgevroren is.

Het is rauw vlees, een soort gehakt maar ook stukjes hart.

Daar doen we, door haar meegeleverde, chlorella en boterolie over.

Zelf doen we er nog sole en 3% h2o2 over.

Verder is helemaal gek op vet: stukjes boter, kwark, yoghurt, brokjes kaas.

 
Floor, ik heb meestal carnibest bio. Ik zou liever gewoon bij de bioslager iets halen, maar dat is niet altijd mogelijk om de eenvoudige reden dat hier wel een bioslager zit, maar geen fatsoenlijke. Onderweg naar college kan ik soms nog wel wat anders halen, maar meestal geef ik haar dat. Verder eet ze rauwe eieren en rauwe kippennekken. Toen ik een keer rauwe melk had, dronk ze dat ook mee. Dat ga ik alleen niet meer voor haar halen, aangezien ik er zelf niet eens tegen kan. Moet er te ver voor reizen.

Per kg kat raden ze +/- 40 g vlees aan. Ik weet inmiddels niet meer hoe zwaar mijn kat is (in oktober begonnen als 1,5 kg; 1,5 maand later 3,5 kg en nu denk ik 4,5-5kg). Niet dik geworden, wel zwaar geworden. In ieder geval krijgt mijn kat ongeveer 150g vlees per dag + meestal 1 rauw ei of een kippennek o.i.d. En ze houdt altijd honger/doet altijd alsof ze honger heeft.

Eigenlijk ben ik van mening dat een kat naar behoefte moet kunnen eten, maar ik heb het nog niet aangedurfd haar die mogelijkheid te geven. Voor zover ik het nu zie, zou ze rustig dooreten.

 
Wat leuk om te lezen wat jullie je kat geven!

Heel herkenbaar, pinklady! Mijn kat doet de hele dag alsof ze uitgehongerd is en dat terwijl ze vijf keer per dag eten krijgt.

Ik geef haar ook kokosolie.

Ja carnibest heb ik trouwens wel eens van gehoord, dat is bij ons in de buurt verkrijgbaar volgens mij. Misschien is dat ook wel wat, ik ga het allebei denk ik gewoon is uitproberen. Wij moeten ook even rijden voor een bioslager dus misschien is die carnibest wel handiger dan..

En een kippennek bedoel je dus? Interessant ;-) Ik ga eerst de rest uitproberen, ben benieuwd of ze het eet, maar dat geloof ik wel.

 
Haha een kippennek ja. Een rauwe, met bot (of kraakbeen, geen idee wat er precies in zit) en al. Kan ze lekker kauwen (of zoals de mijne: dat ding in twee stukken bijten en doorslikken om hem vervolgens weer uit te spugen en dan wat rustiger op te eten).

De meeste mensen kijken me aan alsof ik zwaar gestoord ben om mijn kat dat te voeren, maar mijn kat laat haar vlees ervoor staan en ze ziet er nog steeds gezond uit. Dus dan zal het wel goed zijn, dacht ik zo.

 
Waarom geven jullie dan geen eendagskuikens? zit een dooier in en heel voedzaam voor een kat.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.824
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan