kokosproducten

Wie heeft wel eens kokosolie besteld bij kokos-olie.nl van ene Bart van Veen?

Is goedkoper dan Aman Prana maar is de kwaliteit ook goed?

Er staat wel dat deze koudgeperst, ongeraffineerd en niet ontgeurd is.

Weet iemand of het de moeite waard is om te bestellen?

Marian

 
marianu,ik heb die een keer of 2 gehad, ik vind het hem erg lekker en heel goed.

maar nu heb ik via ron fonteine kokosolie gekocht omdat ik andere dingetjes nodig had en dan scheelt het in verzendkosten, de kokosolie van ron is ook echt heel lekker.

grt lola

 
Ik heb deze vanaf dat ik hoorde over kokosolie gehad, ziet er goed uit, veel info op zijn site, als vaste klant regelmatig aanbiedingen.

Maar wij zijn inmiddels overgestapt op de aman-prana. De kokosolie van bart wordt behoorlijk bruin bij hoge verhitting, en hij was betrokken bij de postzegelfraude. Als je postzegels betrekt via de zwarte markt dan neem je het niet zo nauw met de moraal, dat heeft mij wel aan het denken gezet. Verder is de kokosolie van aman prana echt lekkerder.

 
""De kokosolie van bart wordt behoorlijk bruin bij hoge verhitting""

oh echt dirtsa??dat wist ik niet, maar ik gebruik(te)de kokosolie alleen koud in een smoothie dus dan kom je daar niet achter.

grt lol

 
Wij hebben de extra virgin kokosolie van Witsenburg. Ook deze wordt behoorlijk bruin bij hoge verhitting (frituur). Is dit iets dat bij kokosolie in het algemeen hoort of heeft het met het merk te maken ? Wordt de Aman Prana bv ook bruin bij hoge temperaturen ?

 
Vierge kokosolie van Aman Prana wordt niet bruin bij hoge temperatuur.

Maar, gebruikt niemand dierlijke vetten voor het bakken/frituren? Naar mijn mening is het lekkerder dan kokosolie.

 
De Aman Prana is natuurlijk onovertroffen qua smaak en kwaliteit en dat geeft bij mij dan toch de doorslag om die te bestellen, ondanks de hoge prijs.

Ik frituur tegenwoordig de kroketten voor man en kids in ossewit. Zelf nog niet geproefd want ik eet geen kroketten meer maar ik vind de geur van het hete ossewit niet echt lekker. Maar ze hebben nog geen commentaar gegeven dat de kroketten niet meer smaken, dus die proeven het niet eens.

 
Ossewit bevat foute toevoegingen. Bij een goede slager kun je aan rundervet (niervet) of reuzel komen om in te frituren.

Mike

 
Ik heb eens geïnformeerd naar de gehaltes aan vetoplosbare vitamines in kokosolie. Deze vallen behoorlijk tegen. Dit maakt kokosolie duidelijk géén volwaardig alternatief voor dierlijke vetten! Kokosolie gebruik je voor de vetzuren.

Vitamin A 0.0 IU

Vitamin D ~ ~

Vitamin E 0.1 mg

Vitamin K 0.5 mcg

Alle waarden per 100 g.

Bron: http://nutritiondata.self.com/facts/fats-and-oils/508/2

Is sowieso een hele handige site om behoorlijk uitgebreide specificaties van voedingswaren in terug vinden. Alle soorten vetzuren, aminozuren, vitamines, mineralen, en andere stoffen vind je er in terug + een hoop extra info. En het repertoire is zeer uitgebreid!

 
Vandaag weer gekookt met santen / blok kokoscreme. Ik vind het zo lekker dat ik altijd wat van het blok afsnoep. Toen kreeg ik opeens een :idea: . Waarom niet zo'n blok ineens opeten als je het zo lekker vindt? Zo'n pakje kost een euro of 2 en het vetgehalte is 68%. Alleen krijg je met zo'n heel blok van 200 gram ook meteen 40 gram koolhydraten binnen. Al bij al een enorme energiebom! Prima om mee te nemen als tussendoortje voor als je gaat wandelen of fietsen, alleen kan het vetgedeelte wel smelten met warm weer. Maar dat doet een bounty ook als die te warm wordt. :)

Ik ga binnenkort eens proberen hoe het voelt om ineens zo'n blok op te eten of alleen de helft. Als het bevalt ga ik er eens een flinke lading van inslaan! Hmmm...

 
Hallo,

Na veel positieve dingen gelezen te hebben over kokosolie, even een vraag m.b.t. gebruik.

Zo af en toe lijk ik een natuurlijke 'afkeer' te hebben van met name de geur van Kokosolie. Dit lijkt vooral op te treden wanneer ik de olie gebruikt heb (vermengen met eten, op brood smeren enz.)

Wat is dit toch? Is dit een signaal wat je lichaam afgeeft, puur om aan te geven dat het op dat moment genoeg aan (verzadigde) vetten heeft binnen gekregen? Na een tijde verdwijnt deze 'afkeer' namelijk weer. Ik word niet misselijk, maar nadat ik het heb geconsumeerd ruikt het gewoon een stuk minder aangenaam, en wellicht zelfs een beetje onprettig.

Is er iemand die dit herkent?

 
Ik niet, ik vind de kokosolie heerlijk gewoon. Er is wel verschil in kwaliteit en smaak. Persoonlijk vind ik de kokosolie van Aman Prana de lekkerste.

 
We hebben het een tijdje voor een maaltijd gegeten en af en toe ging het mij ook tegenstaan.

Dan nam ik het een paar keer niet en dan vond ik het zomaar weer lekker.

Nu doen we het elke ochtend in onze smoothie, krijg je het ook binnen.

Vind het trouwens wel weer erg lekker.

 
@ Fox84, de afkeer voor kokosolie ( ook Aman Prana) ik herken het totaal. Ik vind het af en toe ronduit smerig. Ook heb ik er soms geen enkel probleem mee. Kan me voorstellen dat er een goede verklaring voor is.

Over kokos santen/ kokos creme: een aantal keer per week voeg ik zo'n blok toe aan oosterse gerechten. Vanavond nog aan een soep, maar vaak aan een curry. Een geweldige uitvinding!

Voor feestdagen (zoals afgelopen kerst en pasen) meng ik 86% cacao chocolade met gesmolten santen. Kan je in vormpjes gieten en eventueel honing of Billington's sugar aan toevoegen. Als het stijf is, veel lekkerder dan welke chocolade ooit en stuk gezonder.

 
Ik heb mijn 85-jarige moeder met eczeem laatst aan de kokosolie gezet. Ze had op tv een programma gezien over alle e-nummers in vleeswaren en toen heeft ze diezelfde avond besloten om daarmee te stoppen. In plaats van boterhammen met vlees eet ze nu boterhammen met kokosolie. Ze is daar nu toch al wel een maand of 2 mee bezig en begint ineens te klagen over haar plas. Die moet zo ontzettend stinken! Ze denkt zelf dat het van de kokosolie is. Laatst was ze dus op proef weer even met de kokos gestopt en dacht ze dat de stank iets minder was. Zou dat kunnen? Is het ontgifting misschien?

 
Ontgifting, geen twijfel over mogelijk. Verzadigd vet is extreem ontgiftend. Dit is ook wat menigeen hier ervaart, maar helaas heeft niet iedereen een 'vrije afvoer' via de darmen en blaas, waardoor de boel dus niet via de geijkte kanalen kan worden geloosd. Het lichaam wil dan wel, maar kan dan (nog) niet. Hierdoor kan ongemak optreden omdat het lichaam dan alternatieve wegen zoekt, nl. via de longen/luchtwegen of via de huid. Lever/galblaasreinigingen en nier/blaasreinigingen kunnen uitkomst bieden.

Mike

 
Quote:
De kokosolie van bart wordt behoorlijk bruin bij hoge verhitting, en hij was betrokken bij de postzegelfraude. Als je postzegels betrekt via de zwarte markt dan neem je het niet zo nauw met de moraal, dat heeft mij wel aan het denken gezet.


Vandaag heb ik hierop van Bart van Veen van www.kokos-olie.nl een reactie gekregen. I.v.m. de naam en reputatie van Bart en vanuit het oogpunt van vrije meningsuiting is het niet meer dan fair dat ik hier de reactie van Bart plaats:

Quote:
Reactie van Bart van Veen, oprichter van Kokos-Olie.nl:

25-6-2012

Wij weerspreken elke 'betrokkenheid bij postzegelfraude' die in dit bericht wordt gesuggereerd.

Gedurende 2011 hebben wij inderdaad - te goeder trouw - voorgefrankeerde verzendzegels gekocht en gebruikt, omdat dit voor ons gunstigere verzendkosten opleverde. PostNL meldde op 27 december 2011 echter in de media dat de bewuste zegels vervalsingen zouden zijn.

Nadat dit bericht ons bereikte, zijn wij acuut gestopt met het gebruiken van deze zegels, hebben wij de aanbieder van deze zegels met deze feiten geconfronteerd, aangifte gedaan bij de politie van fraude en deze ontwikkelingen direct en zonder enige aarzeling op de website gezet en aan onze nieuwsbriefleden gecommuniceerd.

Kokos-Olie.nl heeft niets te verbergen, noch doet zij haar bedrijfsvoering op welke frauduleuze wijze dan ook. Kokos-Olie.nl respecteert haar klanten en zichzelf en ik garandeer op persoonlijke voet dat de integriteit van zowel onze klanten, ons product als die van onszelf hoog in het vaandel staat.

Als er vragen zijn omtrent dit onderwerp of andere, mag u altijd contact met ons opnemen.

Wij bedanken de moderator van dit forum voor het plaatsen van deze rectificatie.

Vriendelijke groet,

Bart van Veen

Kokos-Olie.nl


Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.167
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan