koffie

Goh, ik heb nu naar interviews geluisterd met Dave Asprey -die voorheen vol zat met schimmels en er ziek van werd- van bullet proof coffee.

Hij zegt: koffie van zichzelf: daar is niets mis mee.

Wel met de gemiddelde koffie: die bevat schimmels door een verkeerde massaproductie.

De koffieplant gaat vanwege de schimmels meer caffeine produceren dan die normaal zou doen als die gezond was.

Schimmelvrije koffie geeft ook niet de bekende vreetbuien nadat je de normale schimmelkoffie hebt gedronken.

Koffie heeft in principe zeer veel goede olieen en antioxydanten in zich.

Maar koffie en chocola zijn door de massaproductie vaak sterk onderhevig aan schimmels.

Het zijn die schimmels die onze bijnieren aanvallen en die ons dik maken omdat ons lichaam de schimmeltoxinen liever in vet stopt dan dat het onze organen ermee lastig valt.

De gemiddelde koffie in de VS is veel slechter dan de gemiddelde koffie in Europa als ik het goed begrepen heb.

Ik hoorde Dave Asprey zeggen dat met name de VS geen toelatingsnorm heeft voor wat betreft een maximaal toegestane hoeveelheid schimmelsporen in de koffie.

In Europa hebben we dat wel volgens zijn zeggen (ik geloof maximaal 5 parts per billion).

 
Hoi,

Best leuk zo een "koffiedebat"….. ;o)

Zelf ben ik ook jarenlang verslaafd geweest aan koffie. Zo extreem dat ik als een ware barista door het leven ging.

Tegenwoordig drink ik alleen nog maar een goede japanse groene kagoshima thee van een japanse mevouw hier in de buurt.

Toch drink ik af en toe nog wel eens een lekkere italiaanse lavazza in een koffiebar vlak over de grens in België. De barista die er werkt maakt er een waar kunstwerk van en alleen dat al maakt het tot een waar genot.

Zodra koffie moet , dan is het foute boel….

 
Quote:
Latest pro-#GMO claim: "glyphosate.. toxicity 25 times less than caffeine." So suck it up then!



 
Quote:
Zou de cafeïne in groene thee minder ongezond zijn dan de cafeïne in koffie?

Het is toch allebei cafeïne.


Zou ik ook wel willen weten, ik drink vrijwel dagelijks groene thee.

 
Ja, is gezonder. Caffeine in koffiebonen werkt sneller en heftiger door het brandproces van de bonen. Caffeine in groene thee wordt geleidelijker en in kleinere hoeveelheden aan het bloed afgegeven.

Mike

 
Is koffie slecht vanwege de caffeine? Ik drink elke dag slagroom met een eetlepel cacaopoeder (heerlijk), maar daar zit volgens mij ook vrij veel caffeine in.

 
Koffie bevat naast cafeïne nog een aantal andere opwekkende stoffen. Voorts bevat koffie veel suiker; zet maar eens een HEEL STERK bakje zwarte koffie, dan kan je proeven hoe zoet dat is.

 
Ik ben sinds vorige week vrijdag begonnen om max vier keer per dag af te bouwen naar twee keer per dag. Voorlopig hou ik het daarbij. Nog wel een beetje verslaving dus, want het idee om zonder koffie te moeten staat me nog niet aan ;-)

 
Janse, heb je dat zelf in het laboratorium getest, of komt het uit een boekje?

Kijk een hier: bijna 10% sucrose:koffie

 
Dat is als je de pure koffiebonen gaat opeten ja.

Het aantal calorieën (en dus ook suiker) in koffie is te verwaarlozen.

 
Quote:
Chemische subluxatie. In onze huidige maatschappij worden er steeds meer stoffen toegevoegd aan bijv. het eten waar het lichaam niet tegen kan. Dit kunnen bijv. kleurstoffen of zoetstoffen zijn, maar ook caffeïne, nicotine, medicijnen en suikers zijn. Hoe kan dat dan gevolgen hebben in de wervelkolom, zult u denken?... Dit gaat als volgt. Als voorbeeld nemen we de caffeïne. Caffeïne kan een irritatie aan het maagslijmvlies veroorzaken. Dit betekend dat de sensitieve zenuwen van de maag teveel geactiveerd worden. Een teveel aan activiteit van een zenuw is niet goed en kan hyperactiviteit van het segment van de wervel veroorzaken waar de zenuw binnenkomt. Dit kan tot een verhoging van spanning leiden in de spieren rondom dit segment en dit kan weer leiden tot een subluxatie van dat wervelsegment. Wanneer dit gebeurd ontstaat er een vicieuze cirkel, die niet meer doorbroken kan worden door alleen te stoppen met koffie drinken.

http://www.lifechiropractie.nl/wat-is-chiropractie/chiropractische-subluxatie/

 
Ik heb inmiddels wel gemerkt dat stoppen met koffie drinken wel wat uitmaakt. Betere slaap, overdag minder gespannen, pijntjes verdwijnen.

Het is lastig om te stoppen met koffie, lastiger nog om het vol te houden.

Ik zit net weer af te bouwen: mijn enige bakje vandaag, morgen zonder?

Goede voornemens: altijd voor oud en nieuw doen, dat scheelt een jaar!

 
hoi Gerard, goed voornemen.

Ik volg je voorbeeld!

Dit kan zo niet langer bij mij.

Ik kan niet naar een manueel therapeut gaan en die laten opdwijlen wat ik zelf -met mijn volle verstand ook nog- eventueel veroorzaak.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
500.525
Leden
8.631
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan