koffie

Omdat het vocht vasthoudt en de ontlasting dus soepeler wordt? Ik weet het eigenlijk niet. Ik heb nu een kleine week geen koffie meer gedronken, ik heb er ook geen zin in. Goed he:D

Stapje voor stapje kom ik er wel.

 
Quote:
Many experts consider the caffeine cure for dopamine deficiency the most addictive quality of coffee drinking. Getting off caffeine slowly or cold-turkey can create withdrawal symptoms such as headaches, irritability, mild depression, and mental fogginess.

Nutritional consultant and author of The Body Ecology Diet, Donna Gates, recommends a naturally sourced non-essential amino acid supplement L-Tyrosine to help you kick the caffeine habit effortlessly. It is a natural precursor to the brain's dopamine production and it helps people be alert.



http://www.naturalnews.com/036412_coffee_dopamine_caffeine.html

 
Koffie en damagecontrol volgens mercola als je het dan toch gebruikt:

geen gebleekte filters

alleen biokoffie (zonder pesticiden)

beter onthouding/beperking bij hoge cholesterol, slapeloosheid, arthritis en oestrogeendominantie

http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2003/12/10/coffee-part-two.aspx

mijn probleem is: ik vind koffie zo lekker met van die vette kokosmelk.

er is geen ander warm drankje dat ik zo lekker vind met die vette kokosmelk.

misschien cacaomelk, maar dan zit je ook weer met oxaalzuur: dan krijg ik het snel weer aan mijn nieren.

gewone melk verdraag ik niet, yoghurt wel, die drink ik dan ook zeer veel.

slagroom vind ik ook lekker, maar daar word ik snel dik van (geen geintje proefondervindelijk ondervonden).

ik verdraag een bepaalde hoeveelheid vet per dag, maar ik merk ook dat ik niet goed zonder dat vet kan, steeds minder goed en steeds beter kan ik zonder koolhydraten: ik heb er minder trek in dan voorheen.

ik eet trouwens ook heel veel liefst hele oude kaas: daar word ik niet dik van.

Raar dat dat dan met slagroom en volle kwark wel zo is en niet zo met volle yoghurt, volvette oude kaas en kokosmelk.

 
HET MAG NIET VAN MIKE

MAARRRR.... als je het dan toch doet, doe het dan goed:

Quote:
De geneugte van goed bereide koffie met een flinke scheut room mag best voor het gebit (dat is vastgesteld door een onafhankelijk team van huisvrouwen).

Een half theelepeltje grof zeezout aan het koffiefilter toegevoegd maakt de koffie extra vleiend voor de tong en helpt remineralisatie.


 
Is er ook niet, maar Dr Oz kwam hierin enkele keren voor (off-topic). Het is 50-50 met die Oz: soms zegt hij hele ware dingen, soms is hij een regelrechte prostituee van het medische establishment. Oh, en drink zo weinig mogelijk koffie (on-topic)! :wink:

Mike

 
Ah het ging hier eerder over dr. Oz: ja lijkt geen betrouwbare bron.

Koffie, tja.

Lastig onderwerp.

 
Ik heb de indruk dat je koffie (cafeïne of andere stoffen in de koffie) kan stapelen. Bij mij treden de merkbare negatieve effecten pas op als ik een aantal dagen achter elkaar 1 of 2 kopjes drink.

Sinds ik serieus met anders eten bezig ben, drink ik helemaal geen koffie meer.

Het alternatie voor mij is:

1 theelepel biologische ongebrande cacaopoeder, een mespunt Keltisch zeezout, een mespunt kaneelpoeder en dan heet water er op, tot 75% van de vulling van het kopje of mok, ik doe mok, ik doe alles in het groot :wink: Nu koud water erbij om de temperatuur iets omlaag te brengen en dan een scheutje ongeklopte slagroom erin. Wat een verassing!

 
Gerard,

Je zou i.p.v. water ook rauwe melk kunnen gebruiken, opgewarmd tot ca. 40 graden. Niet heter i.v.m. de melk.

Lia

 
Dank je wel voor de tip!

Het hete water maakt het oplossen van de cacaopoeder wat gemakkelijker, vandaar.

Ik ben er nog niet aan toegekomen om rauwe melk te halen, maar dat gaat er wel van komen, even energie opdoen (weer zo'n groningsvemoeidheidsgevalletje).

Als dat in huis is, ga ik jouw idee meteen op de proef stellen :)

 
Goed idee Gerard, room en kaneel, ga ik zo direct proberen! :)

Ik doe vaak hetzelfde maar dan met warmgemaakte kokosmelk ook erg lekker!

 
Als het voor een lager geboortegewicht zorgt zal het voor grote mensen ook niet zo gezondheidsbevorderend zijn. :cry:

http://dieet.blog.nl/onderzoek/2013/02/20/veel-koffie-zorgt-voor-kleinere-baby

 
Sinds ik ben gestopt met koffie ondervind ik alleen maar voordelen. Ik bedacht vanochtend hoe gaar ik vroeger in de ochtend kon zijn. Dat was vorig jaar rond deze tijd nog zo.

Vooral als ik het druk had, met sommige nachten van 6 a 7 uur slaap, dan waren er altijd wel twee dagen in de week dat ik het eerste uur mentaal totaal afwezig was. Wallen onder de ogen en heel weinig doen. Met een bak koffie duurde dat een uur, zonder koffie nog iets langer.

Sinds een half jaar over naar de thee, en dit is compleet verdwenen. Ik dacht dat ik nu eenmaal geen ochtendmens was, maar ik doe 's ochtends nu veel meer. Aanrader voor iedereen: helemaal stoppen, niet half half, maar gewoon helemaal. Ik heb nu twee kopjes zwarte thee op een dag, misschien nog niet ideaal maar ik ben 's ochtends om 8 uur al helemaal present.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.603
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan