koffie

Ron Fonteine over koffie:

- Caffeine put je Feel-Good neurotransmitters uit

- Caffeine belast onze bijnieren

- Caffeine verminderd je libido

- Caffeine vermindert je vruchtbaarheid

- Caffeine veroorzaakt geheugenverlies

- Caffeine blokkeert opname van voedingsstoffen

- Caffeine onderdrukt het immuunsysteem

- Caffeine maakt je dik

- Caffeine kan je lever beschadigen

- Koffie bevat de meeste pesticides van al ons voedsel

bron: http://organicjar.com/2012/3287/

 
Er was een tijd dat Ron pro-koffie was. Ik ben blij dat hij tot andere inzichten is gekomen! Ik wil hier nog aan toevoegen:

Koffie droogt uit. 'Wetenschappelijke' onderzoeken die het tegendeel beweren worden gesponsord door de koffie-industrie.

Mike

 
Ron spreekt ware woorden in een email hierover:

Quote:
Mike, ik ben er nu wel achter dat vurige types zoals wij dus niet belast moeten worden met koffie, alcohol (vuurwater) en rook. Dat geeft al teveel hitte in het systeem. Ik had met koffie altijd dubbel gevoel maar als ik nu lees dat het bomvol pesticides etc zit dan laat ik het maar zo. De smaak is ook niet echt super, meer een gewoonte.


Mike

 
Als 16 jarige was ik redelijk aan de koffie wat eigenlijk best vreemd is. Mijn ouders vroegen of ik koffie wilden en het 'stond wel stoer' en het was deel van het opgroeien naar een volwassen mens. Eigenlijk vond ik het veel te bitter dus deed ik er zoetjes bij.

Ik ben van mening dat koffie helemaal niet zo heel goed voor je is. Anecdotaal voel ik dat mijn gezicht al wat beter is kwa puistjes (ik denk door de vermindering van caffeïne inname) en dat ik best zonder kan. Koffie vond ik eigenlijk veel te bitter maar dronk het om 'er bij te horen' (bij de volwassenen dan). Daarnaast drinkt men ook nog maar iets van 600 jaar koffie, dat is heel erg nieuw voor de mensengeschiedenis. Soms drink ik nog wel eens een bakkie als het mij wordt aangeboden als ik op visite ben ergens, maar anders gewoon water, thee of soup broth (broth drinken als thee drinken is lekker en werkt erg goed!!)

 
Als je echt koffie wilt drinken, beste is zuivere cichorei, wel filteren. Het is wel zelf wat uitzoeken hoeveel je gebruikt met hoeveel water.

Ofwel kruiden thee's.

Drink geen koffie meer enkel Bio kruidenthee's.

 
Volgens mij is koffie met cafeïne nog beter dan cafeïne-vrije omdat sommigen koffiebonen dmv een chemisch proces cafeïnevrij worden gemaakt. Er bestaat ook een natuurlijk proces, maar je weet nooit met wat voor kwaliteit boon je te doen hebt omdat ze het zelden op de verpakking melden.

Er bestaat ook groene koffie, deze is niet verhit en bevat dus een natuurlijker gehalte aan cafeïne. De verhitting is namelijk weer een bewerking en dat zou Weston Price niet appreciëren.

 
Groene koffie? Interessant, daar wil ik meer over weten! Heb je evt. weblinks die ons meer kunnen vertellen?

Mike

 
Ik heb de oploscichorei van het merk pacha uit de biowinkel (doet voor mij niet onder voor koffie overigens, maar zal ook wel weer niet goed zijn) : maar ik zie nu dat je ook gewoon gedroogde cichoreiwortel kunt kopen: http://www.gekruid.nl/cichorei-1.html

Daar ben ik wel benieuwd naar!

Ik ga die cichoreiwortel proberen te bemachtigen.

Alles liever dan oplosspul, tenminste als het ook zo lekker smaakt dan:)

Ik weet nog dat ik in de derde klas van de lagere school zat en we hadden het geloof ik over de eerste wereldoorlog.

En toen werd gezegd dat de mensen vanwege de ellende dan ipv koffie cichorei moesten drinken en dat dat zo verschrikkelijk was/is.

Tja, er zijn ergere dingen denk ik nu!

 
Quote:
Coffee May Not Be So Bad After All

Some studies have suggested that coffee consumption might increase your risk of chronic disease. But a new study that investigated the association between coffee and type 2 diabetes, myocardial infarction, stroke, and cancer found otherwise.

Researchers used data from more than 42,000 people who had participated in the European Prospective Investigation into Cancer and Nutrition (EPIC) study. Coffee consumption was assessed by a food-frequency questionnaire, followed by more than 8 years of follow-up examinations.

According to the study:

“Our findings suggest that coffee consumption does not increase the risk of chronic disease, but it may be linked to a lower risk of [type 2 diabetes].”


http://blogs.mercola.com/sites/vitalvotes/archive/2012/03/21/coffee-may-not-be-so-bad-after-all.aspx

http://www.ajcn.org/content/95/4/901.abstract

 
Lievergezond, weet je al dat je Pacha met de gele dop moet hebben? Dat is de beste. En weet je ook dat cichorei niet mag als je 100% zuiver GAPS doet? Het is namelijk een polysaccharide. :wink:

 
Quote:
“Our findings suggest that coffee consumption does not increase the risk of chronic disease, but it may be linked to a lower risk of [type 2 diabetes].”


Als koffie gunstig zou werken op type 2 diabetes, waarom zijn er dan zoveel diabetes-patienten? Als ik om me heen kijk drinkt bijna iedereen koffie, dus dat lijkt me met elkaar in tegenspraak???

Overigens ben ik sinds een week ook gestopt met de koffie, geinspireerd door de mail van Ron Fonteine. Moet zeggen dat het eerst voelde als een cold Turkey... Hoezo verslaving? Neem nu iedere dag een halve liter RM mee naar mijn werk; lijkt wel een nieuwe verslaving!

 
Maar dan een goede verslaving! Er is heel veel 'onderzoek' naar de positieve kanten van koffie. Een paar jaar geleden was er nog een 'wetenschapper' die in het journaal doodleuk vertelde dat koffie niet uitdroogt! Het zou mij niet verbazen als al deze 'studies' worden gefinancierd door de koffie-industrie. Zo hoor je ook keer op keer over de 'positieve' effecten van aspirine. Eerst moesten we dagelijks een aspirientje slikken tegen hartkwalen, nu is het ineens HET wondermiddel tegen kanker! En als je dat gelooft, heb ik nog wel een mooi stuk landgoed ergens te koop voor je...

Mike

 
dr Oz raadde het laatst nog aan ivm hartkwalen

ook dat je veel tomaten moet eten..

klopt dus weer niets van wat die dr Oz zegt

mn moeder slikte al jarenlang kinderaspirintjes en kreeg toch darmkanker

 
hij is zoals iedere gewone dokter

je op het foute pad zetten

maar hij heeft ook goede dingen

zoals dat hij zweert bij dat neustheepotje bijvoorbeeld

ach vind het altijd wel leuk om naar te kijken

 
Ik weet niet wat er zo verkeerd is aan die man. Hij heeft in ieder geval veel meer verstand van voeding dan de meeste dokters. En hij legt ook de relatie tussen voeding en gezondheid. ook zegt hij dat je roomboter moet eten ipv margarines.

Jij hoeft hem misschien niet serieus te nemen en voor ons heeft hij niks toe te voegen want dr Oz heeft waarschijnlijk het boek van Price nog niet gelezen maar voor veel amerikanen reikt hij een hoop verbetringen aan tov het gangbare voedsel.

 
Oz hoort de klok een beetje luiden, maar heeft de klepel nog steeds niet gevonden. Hij verspreidt tussen de goede boodschappen door nog evenveel disinfo, gebaseerd op pseudowetenschap. Ik weet dus wel wat er verkeerd is aan hem: onwetendheid.

Mike

 
We kunnen hem mailen over het boek van Price, het is wel een man met veel invloed. :)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.687
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan