koffie

Ik zondig nog :)

Ik ben een avondmens, en mijn dag begint regelmatig al om half 5 of 5 u ofzo, en ik red het echt nog niet zonder mijn tasje koffie....

Ooit komt die dag wel ,alleen nu nog niet. (de dag dat mijn jongste zoon besluit dat de dag even schoon is als die om 6 u ofzo begint :) )

 
Stel je zelf de vraag eens of je de koffie echt wil, of vraagt je lichaam er om en kan je niet zonder.

Waarom houden mensen zich zelf voor de gek? Je bent dus verslaafd.

Je zet je gevoelsvrijheid steeds onder druk.

Gelukkig drink ik al 2 jaar geen koffie meer en ik geniet eigenlijk meer zonder de koffie.

Zouden mensen die verslaafd zijn ook meer last hebben van stres? Steeds als veel mensen stes ervaren dan grijpen ze naar de verslavende middelen, terwijl het misscien beter is om je geest onder controle te blijven houden. Misschien dat volwassenen daarom meer stes hebben als kinderen. Een kind uit zich soms wat meer en een volwassenen stopt zijn gevoel weg.

Simpele manier om van koffie af te raken is door vandaag te stoppen en geen koffie meer aan te nemen.

 
Uit een ingezonden brief in de Wise Traditions (mijn vertaling):

Quote:
Cafeine fokt de hersencellen op om te functioneren en vreet cellulaire energie, waardoor je schijnbaar 'meer energie' krijgt. Dit verbruik van cellulaire energie gebeurt vaak bij personen wier cellen al aan het worstelen zijn om aan de energiebehoeftes te kunnen voldoen. (...) Ik heb honderden patienten gezien met PMS die verslaafd waren aan chocola en koffie. Door middel van onthouding van deze verstorende middelen en toevoeging van enkele vitamines verdween de PMS steevast.


Mike

 
Bovenstaand kan ik volledig beamen als ex PMS'er. Heb er in ieder geval stukken minder last van sinds ik geen koffie meer drink. Chocolade eet ik ook nog zelden, af en toe een stukje lovechock.

Quote:
Ik ben een avondmens, en mijn dag begint regelmatig al om half 5 of 5 u ofzo, en ik red het echt nog niet zonder mijn tasje koffie....

Ooit komt die dag wel ,alleen nu nog niet. (de dag dat mijn jongste zoon besluit dat de dag even schoon is als die om 6 u ofzo begint



Dat zit tussen je oren. Natuurlijk red je het prima zonder koffie, beter zelfs. Groene thee is een prima vervanger en nog gezond ook.

 
Dat weet ik heus wel, dat het tussen mijn oren zit, en dat ik 'verslaafd' ben aan de koffie.

Zoals ik al zei : stapje per stapje.... Dus de dag komt wel dat ik stop. Alleen nu nog niet. (ik ben niet van het halvelings besluiten te stoppen en dan weer te hervallen en dergelijke, stoppen is stoppen)

 
Quote:
Dus de dag komt wel dat ik stop. Alleen nu nog niet.


Gesproken als een echte verslaafde! Rokers hanteren hetzelfde smoesje: 'ik ga echt nog wel stoppen, maar nu is niet het juiste moment.' Zolang je er nog iets uithaalt, al is het maar negatieve energie, stop je niet, zo sipel is het. Pas als je iets zelf helemaal beu bent, omdat het je niets werkelijks oplevert, ontstaat de intrinsieke motivatie om te stoppen.

Mike

 
Dat klopt, zo is het. (ik heb ook vroeger gerookt, dus ik ken het verschijnsel verslaving) Vandaar dat ik ook zeg, dat als ik stop, ik stop. En dan doe ik dat niet halfslachtig. En de intrinsieke motivatie heb ik nu helaas niet, een beetje wel, want anders zou ik er hier niet over schrijven, maar nog niet voldoende. (en eerlijk gezegd ben ik ook een beetje ongerust over mijn chagrijnig karakter dat x ochtenden gaat aanwezig zijn op dat vroeger uur zonder koffie.....)

 
De chagrijnige ochtenden dat was in mijn geval heel snel over. In korte tijd kreeg ik juist ochtenden waar ik heel helder was!

Het enige probleem bij het stoppen was een flinke hoofdpijn op een vreemd moment. Je weet dan dat die door de koffie komt, maar daar moet je even doorheen. Gewoon in bed gaan liggen ofzo.

 
Geef het goede voorbeeld aan je kinderen. Misschien heb je een maandje nodig om van de verslaving af te komen maar als het je gelukt is geeft het je zoveel voldoening. Je staat dan fit op met een lach en je kan doen wat je maar wilt zonder moeite.

Het blijven altijd excuusen om maar niet te hoeven stoppen.

 
Koffie, (ik gooi de knuppel in het hoenderhok)

Hoe vaak hoor je niet dat leden wel aangeven dat koffie niet goed voor je is maar dat ze het zo lekker vinden en het toch blijven drinken. Dan heb ik er veel moeite mee om adviezen te blijven geven.

Als je er niet overtuigd van bent dat koffie niet goed voor je is stel dan niet allerlei klachten van jezelf aan de orde.

Koffie fokt de bijnieren op....punt. En daar de meeste hier een lichte tot ernstige bijnieruitputting hebben......

Het is ook puur een verslaving: 'ik vind het gewoon lekker'.... 'een kopje koffie per dag moet toch kunnen'..... 'ik doe er wel heel veel rauwe melk in hoor'.....

Mensen denk toch eens na en stop met die bende.

Zo, dat moest ik even kwijt n.a.v. weer iemand die schreef: 'maar ik vind het gewoon lekker dus ik blijf het drinken'.

Lia

 
#t=13
Quote:
THE COFFEE AND GLUTEN INTOLERANCE CONNECTION

Richard Hagmeyer

Published on Jan 5, 2013

Did you know that Coffee contains gluten? There are many misconceptions surrounding gluten sensitivity and for some individuals one of their problems may be found in their morning and afternoon coffee. In this video Dr Hagmeyer clinic director of the Naperville Institute For NeuroMetabolic Solutions in Naperville IL, explains the connection between coffee and gluten, cross reactive foods and chronic health problems.

Dr Hagmeyer is a holistic chiropractic physician specializing in metabolic disorders using functional medicine, Chiropractic Care and Brain Based Therapy.

Visit www.DrHagmeyer.com for Gluten free, Paleo friendly recipees.


 


Quote:
The Danger of Coffee & Gluten Sensitivity - New & Updated 2013

Published on Apr 21, 2013

http://www.doctordavidclark.com Learn which kind of coffee is dangerous for someone with gluten sensitivity or celiac disease. You'll be surprised.

Dr. David Clark, DC

Functional Neurologist

Chiropractic Neurologist


Deze persoon zegt dat instant koffie een glutenprobleem veroorzaakt.

Niet de gewone koffie.

 
Quote:
Meer dan 4 kopjes per dag leidt tot een vroege dood

zaterdag 5 oktober 2013

Door : Gerard Driehuis

Er is al heel lang onenigheid over de gezondheidsaspecten van koffie. Aan de ene kant zijn er aanwijzingen dat koffie gezond is. Het zou helpen tegen diabetes en andere kwalen. Aan de andere kant zijn er studies die beweren dat koffie tot kanker, hartkwalen en andere erge dingen kan leiden.

Er is nu een studie die aan dat gekrakeel een eind probeert te maken. In die studie is het levenspad van 45.000 mensen gedurende 17 jaar gevolgd. Van hen was de levensstijl bekend evenals de ziektes en kwalen die ze gedurende die 17 jaar opliepen. Gekeken is naar de correlatie tussen de dood en koffiedrinken.

Gecorrigeerd voor andere oorzaken blijkt veel koffie drinken de dood aanzienlijk te versnellen. Wie meer koffie drinkt dan 28 kopjes per week zal eerder sterven dan wie dat niet doet. Vooral mannen beneden de 55 en jonge vrouwen lijken behoorlijke risico’s te lopen.

http://www.welingelichtekringen.nl/...-koffie-per-dag-drinkt-moet-je-dit-even-lezen

http://www.salon.com/2013/10/02/are_you_drinking_too_much_coffee/

 
Vandaag voor het eerst opgestaan zonder koffie te drinken ,dus vandaag helemaal geen koffie.Heb geen nare gevoelsverschijnselen ondervonden gelukkig.Ben er toch maar mee begonnen daar het slecht is tegen mijn reuma,wat altijd gezegd wordt.

 
Mooi zo Henry, ik hoop dat het vlekkeloos blijft gaan. Het is niet alleen slecht voor reumatische klachten, maar voor je gehele gestel beter om geen koffie te drinken.

 
Ik ben de afgelopen jaren regelmatig koffievrij geweest, maar nu is het er weer wat ingeslopen. Heb net alle reacties gelezen, en denk dat ik maar weer overstap op de chichorei. Er staan nog een paar potten in de kast.

Heb trouwens wel eens gelezen dat door het branden van de chichorei ook stoffen vrijkomen die niet helemaal gezond zijn. Kan het niet zo snel meer vinden...

Overigens komt bij het branden van koffiebonen ook acrylamide vrij.. ook niet erg gezond. Nog een extra motivatie om maar weer eens te stoppen :)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
500.517
Leden
8.631
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan