klysma

Dirtsa

New member
Toch nog een vraagje over klysma's

Doe dit nu elke dag omdat ik denk dat dit helpt mijn lichaam sneller te ontzien van die gifstoffen maar... is dit wel goed? Kunnen je darmen hiervan lui worden? Heb nu namelijk niet uit mezelf meer ontlasting omdat ik elke dag via de klysma de darm leeg..

Misschien beter om de dag of 3 keer in de week?

Kan nergens vinden of het kwaad kan, lees alleen over laxeermiddelen maar dit is toch wel heel anders lijkt me?

 
Ik ben geen expert op het gebied van klysma's. Gerrit heeft dit al heel vaak gedaan, dus misschien een idee om deze vraag te posten op het GAPS-forum?

Mike

 
Ik doe ook iedere ochtend een klysma, en heb ook nooit meer spontaan. Maar voor die tijd had ik soms maar 1 keer per week ontlasting, met veel moeite en dagenlang vervelend gevoel.

Of mijn darmen er lui van worden? weet ik niet, maar ik ben erg blij dat ik nu iedere ochtend naar de wc kan en dan schoon ben van binnen. Daardoor minder zwaar gevoel in mijn benen en buik voelt beter.

Ik zie wel of het weer spontaan komt, hoop het uiteraard wel, want dat is het gemakkelijkst.

 
Mensen ik heb net de koffieklysma gedaan.

Wat een ervaring!

Echt een aanrader.

Je zou zeggen: koffie van onder?

Dat is toch juist niet de bedoeling die koffie.

Gek genoeg werkt het juist heel goed.

Het maakt je warm van onderen en ineens zit er veel meer leven in me.

De knoflook van de kuur van Tine van der Maas maakt me al wat warmer, maar de koffieklysma slaat alles.

Waarom ontdek ik dit nu pas?

De alternatieve kankerartsen raden mensen ook niet-kankerpatienten aan om elke dag een koffieklysma te doen.

Ook in het kader van de pijnbestrijding alleen al, maar er is meer.

Vroeger waren klysma´s heel gewoon, maar de klad is erin gekomen.

De koffieklysma is van wat jongere datum: voor het eerst bekend sinds 1917: eerste wereldoorlog geloof ik.

De koffieklysma heeft een zeer stimulerend effect op de lever.

Dat heeft ook te maken met een poortader van het laatste stuk van de anusbuis direct naar de lever.

De koffieklysma die haalt als ik het goed heb ook de gal uit de de recycling wat positief is want dan worden de toxinen ook uit de roulatie in het lichaam gehaald.

Koffie is zuur, maar dat is de ontlasting ook, dus in die zin gaat het goed.

Ik merk zelf dat ik warm word, niets voor mij!

En er schijnt ook gluthation te worden gevormd en de enzymaanmaak in de lever wordt gestimuleerd.

De bekende kankerarts Nicholas Gonzalez in de VS die zegt dat de koffieklysma met dagelijks gebruik na 1 a 2 jaar alle toxinen uit het lichaam haalt.

Het haalt ook de xenooestrogenen weg.

Kortom: het volgende ding om de gezondheid terug te winnen...

In 1972 stond de koffieklysma nog in de Merck Manual bekend als normale conventionele therapie.

Maar dat is nu wel anders.

Wat maakt het verder uit.

Zorg wel dat je niet gelijk met een te sterke dosis begint, tenzij je graag energiek bent, maar dan kun je de koffieklysma beter sochtends nemen ipv vlak voor het naar bed gaan, want ik ben een beetje hyper!

http://www.peak-health-now.com/coffee_enema_facts.html

En, niet onbelangrijk, de paranoot valt in het niet bij de koffieklysma als het gaat om de gluthationvoorziening ophogen (zeer belangrijk voor chronisch vermoeiden):

Quote:
In the late 1970s and early 1980s, researchers in the lab of Lee Wattenberg (8-13) identified salts of palmitic acids (kahweol and cafestol palmitate) in coffee as potent enhancers of glutathione S-transferase, a major detoxification system that catalyzes the binding of a vast variety of electrophiles from the blood stream to the sulfhydryl group of glutathione. Because the reactive ultimate carcinogenic forms of chemicals are electrophiles, the glutathione S-transferase system must be regarded as an important mechanism for carcinogen detoxification. In mice, this system is enhanced 600% in the liver and 700% in the small bowel when coffee beans are added to their diet. Because this system in lab models is close, if not directly analogous to that of humans a parallel stimulation by coffee of glutathione S-transferase in humans is probable.


http://www.coffee-enema.ca/index.htm

tot slot nog dit synergetisch detoxvoordeeltje als de koffieklysma gepaard gaat met chlorella:

Quote:
Chlorella taken on empty stomach with water 30 minutes before coffee enema will be waiting to bind toxins expelled in the bile.


 
Hoe gaat dat nou in de praktijk zo'n koffie klysma Lievergezond? Ik bedoel hoeveel koffie moet je zetten? Wanneer heeft ie de juiste temperatuur? Moet je aanlengen met water? Dit heb ik nou nog nooit gedaan maar je maakt me erg enthousiast! Zie je wel dat het reuze mee viel?

 
@ Rapunzel: Het is een gedoe maar dan heb je ook wat.

hoeveel koffie moet je zetten: wat ik er nu van lees moet je twee rondes koffieklisma doen.

Daarvoor is volgens mij 400 ml in totaal nodig (200 ml per klysma).

Ik heb de finesse nog niet te pakken.

Gisteren heb ik 500 ml water in een pannetje gedaan en uiteindelijk hield ik nog maar 200 ml over in de klysma.

Dus ik zou een liter schoon water in een pannetje doen.

Ongeveer 4 eetlepels biologische koffie erin (begin met weinig daarna zou je meer kunnen proberen: ik werd een beetje hyper!).

En ook 4 eetlepels keltisch zout las ik net op een bepaalde site (wel veel toch?).

Dat tot kookpunt brengen. 5 minuten laten doorkoken.

Dan tot 40 graden terug laten afkoelen of zoiets, vlak boven lichaamstemperatuur.

Koffie filteren (althans deed ik: iemand anders goot gewoon alleen de vloeistof af).

Eerste ronde 200 ml mengsel in klysma.

12 minuten in het lichaam houden, dan naar de wc lopen.

niet forceren.

Na de eerste ¨lozing¨ tweede ronde.

Weer 200 ml in de klysma.

18-24 minuten in je lichaam houden en dan weer eruit.

Ja het viel zeker reuze mee!

Er is ook echt wat voor te zeggen om een handvol chlorella 30 minuten in te nemen voor je een koffieklysma doet.

En nog een keertje 5 minuten een halve eetlepel voor je echt aan de slag gaat met de eerste klysmaronde.

http://www.optimalhealthnetwork.com/Coffee-Enemas-s/538.htm

(dit is een beschrijving van een lymepatient die veel baat had bij de koffieklysma´s).

Het rare is dat als je koffie van boven inneemt dat het je lever verstikt maar van onder gooit het de lever open (volgens Nicholas Gonzalez, kankerarts New York): galuitstoot wordt aangezet en de glutathionuitvoer wordt opgevoerd met 600-700% hetgeeen de toxinenafvoer verder versterkt.

De meeste gastsprekerkankerartsen op de healing cancer summit hameren op het belang van de koffieklysma´s als dagelijks gebruik voor elk mens maar zeker ook voor kankerpatienten.

2 jaar lang deze klysma´s dagelijks doen zouden de volledige toxinevoorraad tot een nulpunt terugbrengen in het lichaam.

 
Lieve help, wat een werk allemaal! En 2 rondes ook nog zeg.... Pfffff..... Maar inderdaad: dan heb je ook wat! Goh, ik dacht dat je koffie moest zetten in het koffiezetapparaat! :D

Zou het wel nodig zijn om die koffie te filteren eigenlijk? Het loopt er later toch weer uit.... 4 Eetlepels Keltisch zout is inderdaad erg veel zeg! Dat zou ik nooit doen.

 
Quote:
Zou het wel nodig zijn om die koffie te filteren eigenlijk? Het loopt er later toch weer uit.... 4 Eetlepels Keltisch zout is inderdaad erg veel zeg! Dat zou ik nooit doen.


Beter zelfs van niet denk ik.

Zeker als je een koffiefilter gebruikt met papier erin: dat schijnt vaak erg toxisch papier te zijn!

Hoeveel keltisch zout zou jij erbij doen?

Ik heb net 2 eetlepels gedaan.

 
2 eetlepels ging goed trouwens.

maar ik vind dat ik zo wel heel snel door mijn zout heenga!

 
Het klinkt erg goed, alleen...voor mij is het onmogelijk de koffie binnen te houden. ik kan de klysma niet liggend doen, dus alleen op het toilet. Ik ga het wel proberen of dit toch wat voor mij doet.

Je schrijft inderdaad erg enthousiast hierover.

 
Dirtsa, ja je kunt het gewoon proberen, lijkt mij sterk dat het jou niet helpt.

Verder nog bedankt voor die tip van de kokosolie op het uiteinde van de klisma!

Ik deed het ook op mijn anus.

Good stuff die kokosolie!

 
Ff nog een ding: voor je de klysma doet is het altijd handig te zorgen dat je je van ontlasting ontdaan hebt die er toch al zat.

Het geeft meer effectiviteit van de behandeling.

 
Nou de koffieklysma is denk niet zozeer voor de darmen maar voor de lever.

Alles wat al weg is aan toxinen in het laatste deel van de darmen, is mooi meegenomen.

Des te minder toxinen er al zijn in de anus, des te minder stroomt via de gal en de poortader van de anus terug naar de lever.

Er zijn nog genoeg toxinen daarna om af te voeren!

 
Koffieklysma:

Ik wil nog ff dit zeggen over het aantal eetlepels koffie voor de klisma: twee tot vier afgeronde eetlepels koffie voor 2 klysmabeurten.

BEGIN MET TWEE EETLEPELS KOFFIE IN 400 ML WATER VOOR TWEE KLYSMABEURTEN

DUS 200 ML WATER PER KLYSMABEURT EN DAN 1 EETLEPEL KOFFIE PER KLYSMABEURT

MEESTAL DOE JE DE KOFFIEKLYSMA IN 2 RONDES, vandaar dat je dus gelijk het beste voor twee rondes achter elkaar plant.

Als je 500 ml koffiedrap 5 minuten in kokend water op een medium pitje doorkookt en vervolgens laat afkoelen blijft er ongeveer nog 400 ml over, net wat je voor twee klysmarondes nodig hebt.

Quote:
If you don´t hear much gurgling and growling activity down your gut, try using more coffee in the brew next time. I use three to four tablespoons per cup, but for some this may be too much.


The lyme disease survival guide, Connie Strasheim, p. 40.

 
Even een paar vraagjes over de koffieklysma's, want ik begrijp het nog niet helemaal.

Hoe kan het dat klysma's zo goed de lever ontgiften? Gaat het via de endeldarm direct naar de lever ofzo??

Met koffieklysma's binnen 2 jaar helemaal gifvrij klinkt mooi, maar wat nou als je ook h2o2 gaat toevoegen aan de klysma's?? Heeft iemand dit aleens geprobeerd?

 
@Janse:

Quote:
Hoe kan het dat klysma's zo goed de lever ontgiften? Gaat het via de endeldarm direct naar de lever ofzo??


Janse, misschien heb je iets aan deze beschrijving, in het engels weliswaar?

De koffie gaat idd via de poortader van de endeldarm direct naar de lever.

Zo werken ook ozonbehandelingen via de anus bijv.: via diezelfde poortader.

Quote:
Coffee enemas are not done to improve intestinal functionality or to cleanse the colon. They are done to stimulate and detox the liver and gallbladder. During a coffee enema, coffee is absorbed into the hemorrhoidal vein, then taken up to the liver by the portal vein.

The body reuses bile. If the liver cannot expel all of the toxins within the bile, the toxins may continue to accumulate in the bile. The caffeine, theophylline, and theobromine cause dilation of blood vessels and bile ducts, while palmitates, the enzymes in coffee, stimulate the liver to produce new bile. The old toxin-laden bile is dumped into the large intestine where it is safely expelled from the body.

In 1981, Dr. Wattenberg and his colleagues, Sparrins and Lam, at the University of Minnesota, were able to show that palmitic acids found in coffee, kahweol and cafestol palmitate, also stimulate an enzyme system in the liver (glutathione S-transferase) above the norm. This enzyme system is responsible for removing electrophiles from the bloodstream (free radicals). The liver’s ability to remove these free radicals is increased by 600%-700% over normal levels.

To get the same effects by drinking coffee, one would have to drink about a liter at once—so much that the side effects would far outweigh the benefits.


http://www.organiclifestylemagazine.com/issue-13/coffee-enema.php

 
Quote:
De koffie gaat idd via de poortader van de endeldarm direct naar de lever.

Zo werken ook ozonbehandelingen via de anus bijv.: via diezelfde poortader.


Dit zou dus betekenen dat ik met mijn ozonapparaat zelf ozontherapie kan toepassen op mezelf. Gewoon koffie zetten en hier het ozonapparaat een tijdje in laten borrelen. Misschien ga ik het weleens proberen binnenkort. Koffie icm zuurstof moet de lever wel lekker schoon kunnen maken dacht ik.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.837
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan