klysma

Wat een goed idee Janse!

Had ik nog niet aan gedacht.

Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen...

Creatief van jou haha.

Zo komen we samen verder...

De ozonbehandeling waar ik het zelf in eerste instantie over had is puur de ozon zo in de anus brengen overigens, maar misschien begreep je dat al wel (niet dat ik je dat gelijk zal aanraden te doen, want ik heb er zelf totaal geen verstand van).

Daar had mijn arts het over, maar dan meer als alternatief voor de eigenbloedozonbehandelingen omdat sommige mensen te kleine aderen hebben voor die behandelingsvorm kennelijk.

 
@janse: wat voor een ozonapparaat is dat dan en wat is het oorspronkelijke gebruik van zo'n apparaat?

 
Vrysuyver (moeilijke naam) :D

Ik gebruik al een hele tijd deze: http://www.ebay.com/itm/Food-Ozone-...pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3cb88173f2

Is echt een super handig apparaatje en kost nog geen €40.00 inclusief verzenden!

Dit apparaat produceert ozon (o3) en heeft zo'n beetje dezelfde werking als h2o2. Hiermee kun je heelijk de lucht (en je longen) zuiveren. Wat ik helemaal heerlijk vind is om het in bad te gebruiken, echt een heerlijk ozonbad krijg je dan. Maar je kunt er ook water mee ozoneren, of bijv olijfolie.

 
@janse bedankt voor je antwoord. 'Vrij zuiver' is toch niet zo moeilijk, ik ken wel lastiger namen (zoals mijn roep- en familienaam bijv.).

 
Even mijn ervaring met koffie-klysma.

Ik ben hier gisteren mee begonnen, ik las ergens op internet dat sterke koffie zetten prima werkt. Ik zet altijd al koffie nog ouderwets, met filter en zelf opgieten, dus gewoon extra schepje koffie erin.

Ik doe al een tijdje water klysma's, omdat ik anders maar 1 keer ontlasting heb per week, meestal met moeite.

Dit voelt al erg goed, liever had ik natuurlijk dat het dagelijks vanzelf ging, maar als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Ik kan niet liggen en het water een poos binnenhouden, dus bij mij gaat water erin, en meeteen weer eruit...met ontlasting. Ik dacht dus, maakt niet uit, als de ontlasting er maar uit is.

En ik verwachtte :dat werkt vast ook zo met koffie, dus koffie erin laten lopen, en het zal er wel meteen weer uitlopen. Ik was dan ook erg benieuwd of dit voor mij wel wat zou kunnen betekenen.

Het vreemde is: de koffie blijft er wel zomaar half uur of langer inzitten. Ik doe dus eerst waterklysma, en even later de koffie klysma.

Gisteren al uren later nog aandrang en wat onlasting na de koffie klysma.

Vanochtend ging het nog beter, ruim half uur na de koffie klysma moest ik naar het toilet en kwam er vrij veel ontlasting samen met de koffie uit. Terwijl ik dacht al leeg te zijn na het waterklysma.

Blijkbaar kan mijn lichaam niet zoveel met het water, dus dat floept er meteen weer uit, maar de koffie blijft er in.

 
Dirtsa, fantastisch! Hoe doe jij dat nou precies met die koffie? Doe je die puur in de klysma kan of vermengd met water? En hoeveel? Ik had van Lievergezond begrepen dat zij een aantal eetlepels koffie in water doet maar jij zet dus echt koffie met het koffiezet apparaat.

 
Nee, niet met koffiezetapparaat, maar ouderwets. Dus filter met koffie, gekookt water erop gieten. Ik maak dus sterke koffie en gebruik dit onverdund. Las ik ergens op het net. (wel af laten koelen hoor :D )

Ik doe dus eerst water klysma, en daarna de koffie.Oja, ik moet er ook meer van plassen, terwijl ik niet meer drink. Geen idee hoe dit kan, maar het gebeurd wel.

 
Onverdunde biologische koffie. Lijkt me nogal heftig! Ik zal a.s. donderdag eens vragen aan mijn arts wat hij ervan vindt.

 
Ja dat is zo. Ik heb het ooit met hem over klysma's gehad en toen zei hij dat ik water klysma's mocht doen. Ik ben benieuwd wat hier achter zit. Maar ik moet zeggen ik voel me nu ook beter dan een jaar geleden dus kan ik naar mijn mening meer hebben!

 
Hoi Dirtsa, wat een geluk dat de koffieklysma bij jou lekker ff blijft zitten!

Des te beter voor je lever zou ik zeggen en je glutathionvoorraad.

Go for it!

Geven de koffieklysma's jou ook energie?

Of heb je hetzelfde gevoel erna als bij de waterklysma?

@Rapunzel: als kankerpatienten koffieklysma's mogen, bij Charlotte Gerson wel 6x per dag, dan moet het bij jou ook mogen, wat een arts er ook over te vertellen heeft.

Onverdund/verdund: die discussie begrijp ik niet helemaal.

In elk geval verstopt mijn klysma als ik het koffiepoeder er niet uit verwijder als de koffie getrokken heeft.

Ik gebruik een theezeef om te zeven, een koffiefilter van papier schijnt toch vaak ook niet helemaal zuiver te zijn.

Mijn theezeef is wel van plastic trouwens, maar ik laat eerst de koffie goed afkoelen voor ik de theezeef gebruik.

Overigens: het zout doe ik er niet meer bij (een bepaald koffieklysmarecept schreef dat voor).

Ik heb het laten testen door mijn energetisch therapeut of het nodig is was: maar niet nodig.

En ik kan het 2x per dag zonder problemen doen (er wordt wel gal geloosd dat normaliter circuleert in het lichaam: maar dat kan bij mij met 2x per dag de koffieklysma het wel lijden in elk geval dus).

 
Je ziet, er raken steeds meer mensen enthousiast van de koffieklysma's! Ik ga het ook een keer proberen binnenkort! Lijkt me wel wat! Over die koffie nog... laat ik mijn vraag anders stellen: hoeveel water gebruik jij ongeveer op hoeveel koffie?

 
Hoi Rapunzel, ik gebruik inmiddels 4 volle eetlepels koffie (!), anders merk ik niet genoeg:) , en ik doe er inmiddels 600 ml water (reeds gekookt uit de waterkoker) bij. Als het gekookt heeft en afgekoeld is tot de juiste temperatuur dan is het nog maar 400 ml water, precies was ik nodig heb: 2 x 200 ml dus. Ik jas er heel wat koffie doorheen inmiddels.

 
Goed bezig, Rapunzel! Volgens mij heb je weleens verteld dat je lever er slecht aan toe is, dus dit zou maar zo eens goed kunnen helpen.

Ook ik ga het binnenkort eens proberen. Het blijft toch een beetje een eng en vreemd idee, maarja heb nu al zoveel vreemde dingen geprobeerd, dit kan er ook nog wel bij :lol:

Heb gisteren zo'n klysma besteld. Ga het eerst met koffie proberen en als dat goed gaat gaan we aan de geozoneerde koffie!

 
Ik zet koffie net als normaal, thermosfles, filterhouder,filter, ipv 3 scheppen koffie

(speciaal koffieschepje) op halve fles neem ik 5 scheppen. Dus gewoon sterke koffie.

Janse, ik zou wel eerst een waterklysma doen om de eerste ontlasting kwijt te raken.

En pas daarna het koffie-klysma.

Ik heb dit pas twee keer gedaan, het verbaasde mij vooral dat de koffie binnen blijft en het water niet. En dat er vandaag veel meer los kwam, dan normaal met alleen water.

ik voelde mij vanochtend gewoon goed, tot laat in de middag geen wazig linkeroog. Nu wel weer een beetje.

Of ik meer energie heb? Moeilijk te zeggen nog.

 
Ik heb even zitten kijken bij de FAQ op GAPS. Daar kwam ik het onderwerp koffieklysma ook nog tegen. NCM heeft het over 3 eetlepels koffie op 1 liter water. 2 Minuten laten koken en daarna nog 10-15 min. op klein laten pruttelen. Af laten koelen en zeven. Eerst 2 tot 4 (!!) waterklysma's doen en daarna je koffieklysma.

 
Zou kunnnen, maar dan is het wel een hele toestand en kost erg veel tijd lijkt mij.

Ik zelf ga toch voor de iets gemakkelijker versie. En tot nu toe werkt het prima, dus ik houd het voorlopig op dit protocol.

 
Ik ken ook het recept van koffie koken. Soms doe ik dat zo, soms heb ik geen zin en dan kieper ik het door een filterzakje. Ik merk weinig verschil. Meestal 'spoel' ik ook voor met water, anders hou ik die koffie echt niet binnen!

 
Ik denk dat de waterklysma's eerst alles uit de darm weggewerkt moeten hebben, voordat de koffie bij de lever kan. Zo lang er nog darmvulling in de weg zit kan de koffie de lever niet bereiken. Daarom zul je wel 2-4 keer eerst met waterklysma's aan de gang moeten.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.943
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan