klysma

Rapunzel, met mijn drekbuik zou er geen beginnen aan zijn als de koffie helemaal door de darmen naar de lever heenmoest.

Gelukkig gaat de koffie niet via de darmen naar de lever maar via een poortader.

Ik voel dat de koffie mijn lever bereikt als het bubbelt in mijn lever.

Heb jij dat al gevoeld?

 
even een tip..

Ik doe regelmatig klysma's maar de laatste tijd merkte ik dat het er niet soepel meer uitkwam, deed er dus vanalles bij: zout/bitterzout, maar werd niet beter.

Ik gebruikte altijd warm water, maar...

gister dacht ik: eens proberen met koud water.. Niet super fijn, maar ik denk dat het mijn darm wel heeft laten schrikken! Nu al 2 keer met koud water gedaan en jeetje... dan wil het wel eruitkomen!

Ik geloof dat ik nog nooit zulke brokken heb gezien en wat ging het soepel!

Ik gebruik dus even koud water!

 
Wat is de meest gangbare/beste set voor een klysma om te gebruiken? Ik zie op internet kits met een normale waterkruik als container, maar die is in Nederland niet te koop lijkt wel. Iemand suggesties voor een kwaliteitsproduct?

 
Dank je wel Ikke voor de tip.

Toevallig of misschien wel niet toevallig had ik vandaag wat warmer water dan normaal en ook minder ontlasting.

Vanavond ga ik het ook maar weer eens kouder water proberen.

Mogelijk scheelt het:)

Vrijsuiver: ik was ook op zoek naar een stevigere klysma zoals van een waterkruik dan ik nu heb: ik heb nu een doorzichtige van unlimitedhealth. Het handige daaraan is dan weer dat ik kan zien hoeveel er nog inzit. Maar stevig issie niet. Misschien wel stevig genoeg, want ik heb er geen problemen mee tot nu toe uiteindelijk.

 
In een speurtoch op internet kwam ik deze site tegen en met interesse lees ik jullie ervaringen met een koffieklysma. Ook las ik de vraag over de verkrijgbaarheid van klysmasets. Als eigenaar van een webshop in darmspoelingssproducten kan ik jullie een heel stevig en duurzaam klysma aanbevelen met een inhoud van 2 liter. Heel handig om op te hangen of boven je op een plank te zetten. Welkom in m'n shop. www.marktistique.nl

 
www.klysma.info veel info over klysma's, die ik heb is stevig en handig in gebruik.

Losse setjes slang ed verkrijgbaar. Niet duur.

 
Dirtsa, Jantsje is blij met je! ;) Jouw site is ook van haar.

Ik heb 'm overigens ook daar gekocht dus haar reclame is mosterd..

 
Toch heb ik het niet alleen als reclame bedoeld, maar de reactie van Vrijsuyver gaf me de indruk dat ze geen goede set in Nederland kon vinden. Ik wilde graag laten weten dat die wel bestaan..

 
oeps,sorry, ik had 1 posting gemist. Was niet mijn bedoeling hoor om reclame te maken. Maar ik was bij mijn zoektocht ook setjes van 50/60 euro tegen gekomen. Dus deze was gewoon niet duur, en hij werkt.

 
Gisteren voor het eerst geprobeerd. Eerste keer met alleen water en een beetje zout. Ging prima en kon het goed binnenhouden. Er kwam niks anders uit dan water. Heb het later nog eens gedaan met een paar druppels h2o2. Dit voelde ook prima, maar was al wat moeilijker binnen te houden. Op de wc kwam er toen echter flink wat ontlasting uit. Maar het viel me allemaal best mee en ga het zeker vaker doen. Nu mijn vraag: Hoe ver kun je gaan met h2o2 klysma's? Kan het kwaad als je steeds verder gaat opbouwen?

Ik vraag het maar, want als het aan mij ligt ga ik gewoon opbouwen tot 25 of meer druppels, waarschijnlijk icm koffie en zeezout. Ik kan wel tegen wat misselijkheid of ontgiftingsverschijnselen, wil gewoon graag de lever schoonhebben.

Maar weet er verder eigenlijk weinig van, dus kan ik dit doen, of zitten er nadelen aan als je zo ver gaat met h2o2??

 
Dit is al besproken in het H2O2-topic. Uit The Truth About Hydrogen Peroxide:

RETENTION ENEMA

Now we are getting into territory where knowledge and

experience is needed. If you have never given yourself an

enema, DON’T start with a hydrogen peroxide enema!

Practice a few times with a plain water enema. Get the hang

of it. Understand the process. Immediately prior to performing

a retention enema using hydrogen peroxide, you

should always do a regular enema in order to clean out the

area. Do a couple. Do it a dozen times.

The concept behind a retention enema is different than a regular

enema. The purpose of a regular enema is to clean out

your lower colon and rectum. The purpose of a retention

enema is to hold a fluid in your rectum for a period of time

so that it will provide a treatment to the tissues of the colon

and so that some of it will be absorbed into your bloodstream.

The inner surface of the colon contains a vast array

of capillaries that can actively absorb fluid from the colon.

This area is probably the most efficient place to introduce

any water soluble compound into the body.

The proper way to use hydrogen peroxide in the colon is to

first perform a regular enema (or a series of them) in order

to ensure that the inside of the colon and rectum are as

squeaky clean as they can be. THEN and only then, should

a diluted mixture of hydrogen peroxide and distilled water

be allowed entry into the rectum via the enema. Let me put

this in very plain English. There is no reason to use hydrogen

peroxide to disinfect the fecal matter in your rectum and

colon. This is a waste of time, effort and money. As much

as possible, you should endeavour to flush such waste out of

your system with pure water first. Again, if 500 parts per

million is considered safe and effective, this is the amount

to consider for use in a retention enema AFTER you have

cleaned the bowels with regular enemas. Start with a very

small amount of fluid so as not to put too much pressure on

the inside of the rectum and colon. One pint is a reasonable

place to begin. To prepare a pint of diluted hydrogen peroxide

(500ppm), you need one-eighth as much hydrogen peroxide

as you would need to make a gallon. One half of a

tablespoon of 3% food grade hydrogen peroxide added to

one pint of distilled water will result in a dilute mixture that

is 500 parts per million (0.05%) hydrogen peroxide. Feel

free to start with less fluid or a lower concentration.


Er wordt hier gesproken over een MAXIMUM van een hele eetlepel 3% waterstofperoxide op een liter water.

Mike

 
Oke, en wat was dat ook alweer omgereken naar 35%? 1 eetlepel 3% is dus 1/12 eetlepel 35%. Hoeveel druppels zal dit ongeveer zijn?

 
Eens even kijken. Ik had ontdekt dat 5 druppels een kwart theelepel zijn. 20 druppels zijn dus een theelepel (4 x 5). Er gaan 3 theelepels in een eetlepel, dus 60 druppels (3 x 20). 60 gedeeld door 12 is... 5 druppels! M.a.w. een kwart theelepel 35% H2O2.

Mike

 
Oke, maar zo weinig schiet ook niet op eigenlijk. 5 druppels op een liter, maar met een klysma gebruik je toch maar iets van 200cl. Dat betekent dat je maar 1 druppeltje kunt gebruiken. Was gisteren al begonnen met 3 druppels.

 
200 cl voor een klysma? Ik doe de hele kan vol, volgens mij zeker een liter, maar ws nog meer. ik zal dit nog nameten.

 
Lievergezond postte een tijdje geleden dit:

Quote:
hoeveel koffie moet je zetten: wat ik er nu van lees moet je twee rondes koffieklisma doen.

Daarvoor is volgens mij 400 ml in totaal nodig (200 ml per klysma).

Ik heb de finesse nog niet te pakken.

Gisteren heb ik 500 ml water in een pannetje gedaan en uiteindelijk hield ik nog maar 200 ml over in de klysma.

Dus ik zou een liter schoon water in een pannetje doen.

Ongeveer 4 eetlepels biologische koffie erin (begin met weinig daarna zou je meer kunnen proberen: ik werd een beetje hyper!).

En ook 4 eetlepels keltisch zout las ik net op een bepaalde site (wel veel toch?).

Dat tot kookpunt brengen. 5 minuten laten doorkoken.

Dan tot 40 graden terug laten afkoelen of zoiets, vlak boven lichaamstemperatuur.

Koffie filteren (althans deed ik: iemand anders goot gewoon alleen de vloeistof af).

Eerste ronde 200 ml mengsel in klysma.

12 minuten in het lichaam houden, dan naar de wc lopen.

niet forceren.

Na de eerste ¨lozing¨ tweede ronde.

Weer 200 ml in de klysma.

18-24 minuten in je lichaam houden en dan weer eruit.


Vandaar dat ik dacht dat je maar 200ml moest gebruiken, maar dit mag dus best een stuk meer zijn.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.073
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan