klysma

Heeft iemand ervaring met de effecten van koffieklysma's over langere tijd?

Wat het met je doet en op welke vlakken je er beter van wordt. Ook of er merkbaar nadelen zijn...

Hier staat een filmpje van het echtpaar dat dus verslaafd eraan is. Wat me daarin opvalt is dat ze er best wel gezond uitzien (gave huid). Vraag dus of dit komt van de koffie klysma's?



 
@veelwerk.

Ik heb net het filmpje bekeken. Kijk even bij 1:31 min. Hier zie je dat haar huid helemaal niet gaaf is. Ze was dus duidelijk geschminkt gedurende de rest van het filmpje.

 
Hoi gif-vrij, dat heb je idd goed gezien. Was mij niet opgevallen. Zit een beetje met het hoopvolle vermoeden dat koffie klysma's dus lever beter laten werken en daardoor de huid ook beter wordt, vanuit de gedachte dat lever en huid nauw verbonden zijn...

Dat filmpje is natuurlijk sensationeel. 4 a 5x op een dag is best gestoord. Heb zelf al het 1 en ander geprobeerd maar zoveel zou ik echt niet zo wel van worden. Ik vond 2x per dag al eigenlijk bijzonder intens. Van die detox symptomen die uren aanhouden daarna...

 
Ik heb een vraagje m.b.t. de koffieklysma,

-Kan je niet de koffie zetten zoals je gewoonlijk doet i.p.v. de vier eetlepels koken in 500 ml water?

-En ik had witte steentjes in de ontlasting/stinkende drap na de koffieklysma, kan dat uit de galblaas zijn gekomen of zouden die nog ergens in de darm hebben gezeten na de lever/gal reiniging van vorige week?
 
Hoi,

Na jaren lang er dikwijls over gelezen te hebben, zou ik graag met koffie Klysma beginnen.

Enkele vragen heb ik echter: wat met Hygiëne, hoe reinigen jullie darm (gewoon water of koken?) en canule en/of zijn er die met wegwerp canules werken.

Ook graag geweten of Koffie klysma gewoon na opstaan mag, of moet er een gewone klysma aan vooraf gaan.

Mvg,

Narcat
 
hoi Narcats, je kunt met de koffieklysma twee rondes doen met de koffie: eerst legen na 10 minuten dan weer ronde twee na 20 minuten- half uur.
De eerste ronde dient als darmleging: je zou de eerste ronde ook kunnen doen met alleen water (hoeft geen gekookt en dan wel afgekoeld water).

Juist op nuchtere maag lijkt de koffieklysma me wel effectief omdat het een leverreiniging betreft, meer dan een darmreiniging.
Een gewone klysma eraan vooraf is ook zinvol.
 
Hoi Lievergezond, zoals je weet (denk ik) doe ik al sinds 2009 waterklysma,s. en heb snel diaree van alles en nog wat.
Vit C innemen bv ging niet goed, ook zuiveringszout niet. Daarom heb ik een beetje vit.C in 1,5 liter water gedaan (puntje poeder op theelepel). Het lijkt me dat dat geen kwaad kan voor de gezondheid van mijn darmen. En ja hoor, buiten op straat problemen. Puntje zuiveringszout - dito. (ongeveer 3 uur later). Gelukkig dat mijn darmen dan al leeg zijn, dan is de schade onderweg niet zo groot.
Er is dus een rechtstreekse verbinding d.m.v. de poortader met de lever. Het kan niet anders dan dat de lever door de vit. C en/of zuiveringszout gestimuleerd wordt extra gal (misschien) aan te maken en dus ook ontl. te lozen.
Als ik een "leverdrankje" nuttig is het effect hetzelfde. Ik voel mijn lever aan de gang gaan en die stuurt ontlasting.
Het is niet onmogelijk dat mijn lever inmiddels anders is gaan werken doordat mijn ontlastingssysteem in de war is. Dokters adviseren mij om extra vezels te nemen maar haha, daarmee krijg ik echt mijn darmen niet aan de gang. Darmen die niet werken is het probleem ook niet. Diaree is het probleem.
Ik denk dat een klysma met vit C best wel gezond is, dus dat kan ik ook wel doen, alleen dan thuisblijven. Dito met zuiveringszout, denk dat dat wel in spoelwater kan maar dan thuisblijven.
Hoewel, gisteren ging ik pas om 22.00 extra naar het toilet door de zuiveringszout in spoelwater. Ik ben nog nooit in die jaren echt vanzelf naar het toilet geweest, dus moet zuiv.zout de boosdoener zijn geweest.
Koffieklysma,s doe ik nooit, ga ik deze winter toch eens doen.
Zijn er hier mensen die na een koffie-klysma een uur of 3 uur later extra naar het toilet moeten?
Afijn, ik ben nu gewaarschuwd.
 
Ik ga nu toch ook maar eens beginnen met een koffie klysma.
Dan wil ik het wel meteen goed doen. Alle documenten er weer bijgepakt en dit hele topic doorgelezen.

Vraag: waar kun je in Nederland/België een RVS klysma-kan vinden? In de VS en Engeland is het vrij makkelijk te vinden, maar hier vind ik alleen van die zakken.

Mark
 
Ik lees mee. Ben benieuwd wat het doet en wat het resultaat uiteindelijk is.
 
Vraag: waar kun je in Nederland/België een RVS klysma-kan vinden? In de VS en Engeland is het vrij makkelijk te vinden, maar hier vind ik alleen van die zakken.

Inmiddels besteld bij Amazon in Engeland.

Mark
 
Mark,

Hoe hoger het percentage Robusta hoe beter.
50% Arabica en 50% Robusta was degene met de meeste Robusta die ik toen kon vinden.
Regular is denk ik weer een andere koffie soort.

http://happycolon.nl/wp-content/uploads/2015/03/Koffieklysma-Handleiding.pdf
 
Voor koffieklysma's wordt ook Kaldi II koffie gebruikt.
Ik ga vanaf dit weekend ook weer af en toe een koffieklysma nemen.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.925
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan