Mensen ik heb net de koffieklysma gedaan.
Wat een ervaring!
Echt een aanrader.
Je zou zeggen: koffie van onder?
Dat is toch juist niet de bedoeling die koffie.
Gek genoeg werkt het juist heel goed.
Het maakt je warm van onderen en ineens zit er veel meer leven in me.
De knoflook van de kuur van Tine van der Maas maakt me al wat warmer, maar de koffieklysma slaat alles.
Waarom ontdek ik dit nu pas?
De alternatieve kankerartsen raden mensen ook niet-kankerpatienten aan om elke dag een koffieklysma te doen.
Ook in het kader van de pijnbestrijding alleen al, maar er is meer.
Vroeger waren klysma´s heel gewoon, maar de klad is erin gekomen.
De koffieklysma is van wat jongere datum: voor het eerst bekend sinds 1917: eerste wereldoorlog geloof ik.
De koffieklysma heeft een zeer stimulerend effect op de lever.
Dat heeft ook te maken met een poortader van het laatste stuk van de anusbuis direct naar de lever.
De koffieklysma die haalt als ik het goed heb ook de gal uit de de recycling wat positief is want dan worden de toxinen ook uit de roulatie in het lichaam gehaald.
Koffie is zuur, maar dat is de ontlasting ook, dus in die zin gaat het goed.
Ik merk zelf dat ik warm word, niets voor mij!
En er schijnt ook gluthation te worden gevormd en de enzymaanmaak in de lever wordt gestimuleerd.
De bekende kankerarts Nicholas Gonzalez in de VS die zegt dat de koffieklysma met dagelijks gebruik na 1 a 2 jaar alle toxinen uit het lichaam haalt.
Het haalt ook de xenooestrogenen weg.
Kortom: het volgende ding om de gezondheid terug te winnen...
In 1972 stond de koffieklysma nog in de Merck Manual bekend als normale conventionele therapie.
Maar dat is nu wel anders.
Wat maakt het verder uit.
Zorg wel dat je niet gelijk met een te sterke dosis begint, tenzij je graag energiek bent, maar dan kun je de koffieklysma beter sochtends nemen ipv vlak voor het naar bed gaan, want ik ben een beetje hyper!
http://www.peak-health-now.com/coffee_enema_facts.html
En, niet onbelangrijk, de paranoot valt in het niet bij de koffieklysma als het gaat om de gluthationvoorziening ophogen (zeer belangrijk voor chronisch vermoeiden):
Quote:
In the late 1970s and early 1980s, researchers in the lab of Lee Wattenberg (8-13) identified salts of palmitic acids (kahweol and cafestol palmitate) in coffee as potent enhancers of glutathione S-transferase, a major detoxification system that catalyzes the binding of a vast variety of electrophiles from the blood stream to the sulfhydryl group of glutathione. Because the reactive ultimate carcinogenic forms of chemicals are electrophiles, the glutathione S-transferase system must be regarded as an important mechanism for carcinogen detoxification. In mice, this system is enhanced 600% in the liver and 700% in the small bowel when coffee beans are added to their diet. Because this system in lab models is close, if not directly analogous to that of humans a parallel stimulation by coffee of glutathione S-transferase in humans is probable.
http://www.coffee-enema.ca/index.htm
tot slot nog dit synergetisch detoxvoordeeltje als de koffieklysma gepaard gaat met chlorella:
Quote:
Chlorella taken on empty stomach with water 30 minutes before coffee enema will be waiting to bind toxins expelled in the bile.