kefir

Dat zou fijn zijn Pike! Thanks alvast.

Zonne, ik zal jouw kefirkorrels maar niet kapen dan :)

rateltje heel erg bedankt, ik zal je mailadres even aan Lia vragen. Anders moet die arme Pike weer korrels naar me opsturen ;-)

 
Thanks! Ik laat je weten hoe het smaakt. Moet helemaal in orde komen. Ik geef de kefir echt niet op, het biedt zoveel voordelen. Dit weekend ontdekt dat de dame des huizes hier ook sole lust, heb het haar gevoerd met een lepeltje. Binnenkort ook kefir proberen: meng het nu door de yoghurt. Misschien lust ze het ook wel puur.

 
Ik heb een probleem met de kefir: de melk is aan het schiften naar mijn idee.

Er zitten allemaal hele kleine melkbrokjes in, en heel veel doorzichtige waterige substantie. Ik had dit vorig jaar ingevroren en nu wil ik het aan de gang krijgen maar het is niet zo als voorheen.

Wat moet ik doen?

 
Het kan wel een week duren voordat ze het weer helemaal goed doen.

Soms nog langer heb ik wel eens gelezen...

 
Dank voor de snelle response. Ik had nog nergens gelezen dat het een goed idee is om kefirdrank erbij te doen. Dat ga ik direkt proberen.

 
@Pike: de kefir is gister binnen gekomen, bedankt voor de verzending! Van Frida krijg ik nog kombucha-scobies, dus weer volop aan de slag hier ;-)

 
Heb een vraagje aan jullie..heb hier waterkefir en dat een keer gemaakt,dat rook heel erg naar gist en ik durfde het niet te nemen.{reageerde in het verleden heel erg fout op gist}

Nu wil ik eigenlijk wel kefir nemen maar ben dus bang dat ik er een heftige reactie op krijg..dus mijn vraag is:toen jullie voor het eerst kefir namen,werden jullie er toen ziek van..of hoe ging dat?

 
Ik heb zojuist weer melkkefir gemaakt (2e poging) en rook toch weer een beetje naar gist (1 dag laten fermenteren op donkere plek (melk/kefir in verhouding 2:1 ongeveer). Goedje toch maar opgedronken (zuur!) en nu heb ik al enkele uren een opgeblazen gevoel. Toch niet helemaal lukt? Of is een dergelijke reactie wel te plaatsen?

 
De melk is op en nu heb ik nog een bekertje slagroom staan. Iemand een idee of ik de kefir-roosjes daarin voor even kan bewaren tot ik weer melk heb?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.473
Berichten
502.367
Leden
8.633
Nieuwste lid
Tarabya
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan