Kaalheid bij jonge mannen

In de hoek van "anti-verzuring / eet basisch" wordt kaalheid gezien als een teken van verzuring, maar dan zou je toch consequent kaalheid moeten zien bij heel veel mensen, bijna iedereen. Dit terwijl sommige mensen helemaal niet kaal worden, maar toch eenzelfde 'verzurend dieet' volgen als de rest vd massa.

 
Ja, maar welke theorie je ook bij de kladden hebt, je zal nooit een consequent beeld vinden. Drugsverslaafden die jarenlang hun lichaam hebben uitgewoond hebben soms nog een dikke volle bos haar. Het kan verkeren.

 
Toch heb ik mijn twijfels dat als ik vol aan de inositol zou gaan, mijn haar weer terug zal komen. ;-)

[edit]

Ik lees er even snel wat over en het is toch wel een heel interessante stof die inositol. Ook te verkrijgen als supplement. Ik hou het even in het achterhoofd, misschien voor later.

[/edit]

 
Of deze oefening goed leren uitvoeren! (verdiep je eerst ff in deze oefening)

http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://www.kyosan.nl/wp-content/uploads/sanne_yoga_hoofdstand1.png&imgrefurl=http://www.kyosan.nl/&h=850&amp...cSh0QWU64C4Bg&ved=0CD8Q9QEwAw&dur=370

Hij ziet er moeilijk uit maar is dat echt niet! Smorgens 5 min en s avonds.

Doe hem tegen de muur en bouw hem op, laat je partner je helpen bij t uitvoeren.

Hij is niet alleen goed voor doorstroming naar het hoofd maar voor bijna alles!

http://www.yogaalmelo.nl/hoofdstand-sirsasana-meer-dan-op-je-kop-staan/

Contraindicaties van de hoofdstand

Uiteraard zijn er omstandigheden wanneer we deze houding beter niet kunnen doen. De contra indicaties dienen zeker in acht te worden genomen :

Bij rug letsel

Hoofdpijn

Hart aandoeningen

Hoge of lage bloeddruk

Ten tijde van de menstruatie

Bij nek letsel

Op het einde van de zwangerschap kan een omgekeerde houding de baby in een stuitligging brengen. Uiteraard geldt ook het omgekeerde.

 
Van een natuurarts begreep ik dat haaruitval komt vanwege verzuring van de hoofdhuid.

Zou je dan in theorie niet gewoon een zapper op de hoofdhuid moeten gebruiken? Of is dit te simpel gedacht?

 
Quote:
Van een natuurarts begreep ik dat haaruitval komt vanwege verzuring van de hoofdhuid



Mannen die voor de puberteit worden gecastreerd krijgen nooit last van mannelijk haaruitval. Gebeurd dat later dan stopt de haaruitval en gedeeltelijk keert het terug.

En dat komt echt niet doordat de hoofdhuid dan minder zuur wordt.

Er zijn diverse medicijnen zoals propecia en finisteride die werken tegen haaruitval en bij sommigen komt er wat haar terug. Hoe ze precies werken weet ik niet maar er wordt daardoor wel gerommeld met hormonen.

 
Quote:
Van een natuurarts begreep ik dat haaruitval komt vanwege verzuring van de hoofdhuid.


Zucht. Het wordt echt de hoogste tijd om die zuur-base-onzin te stoppen waar deze thuishoort: in de prullenbak!

Mike

 
Testosteron wordt via de bloedstroom omgezet in oestradiol of DHT en afgebroken door je Lever aangezien ons Lever in de Westerse wereld zo vervuild en verziekt zijn kan je tot de conclusie komen dat Testosteron niet het probleem is maar de afbraak van DHT

vandaar dat mensen met een kaal hoofd meer DHT op hun hoofd hebben zitten

en daarnaast dat heb ik zelf ook ondervonden als je te weinig maagzuur heb kan je eiwitten niet goed afbreken en dan krijg je dit = http://eoswetenschap.eu/artikel/kaalheid-door-te-veel-eiwitten

en dan kan het kloppen dat mensen die tijdelijk op een vegetarisch dieet gaan zonder eiwitten en vetten he probleem omzeilen en weer haargroei krijgen. maar zo los je het probleem nooit op want= Eiwitten zijn tegelijk ook weer de bouwstoffen niet alleen van het haar maar feitelijk van alle organen en weefsels van het lichaam.

en daarom zie je ook dat de BASE theorie in het begin even werkt en na een paar weken word je als maar slapper en kwijn je weg.

ik praat uit me eigen ervaring want als ik 2 jaar terug vlees of ei at kreeg ik de dagen er na heel erg last van haaruitval nu ik me maagzuur heb versterkt en me bijnier (alle organen ) verteer ik voedsel beter en heb ik niet meer last van haaruitval wanneer ik vlees of vis of ei eet

 
Ik heb daarnaast ook de nodige L&Galblaas zuiveringen gedaan en ben daar nog mee bezig want bent nog niet schoon.

Of haar terug komt haha bij mij in ieder geval nog niet xD. Maar wie weet babys worden soms ook kaal geboren en groeit er pas na een paar dagen haar

wie weet wat regeneratie doet. Ik denk dat mike donkers de meest Regenererende man van de wereld is en het meest serieus is en gedisciplineerd met wapf dus als er bij hem ooit haar terug groeit weet je het ;P

 
Quote:
Ik denk dat mike donkers de meest Regenererende man van de wereld is



Heeft ie ook een cape en een strak T-shirt met RM erop? :mrgreen:

Maar even serieus, ik denk dat WAPF heel veel voor je gezondheid kan en zal doen maar het terug groeien van haren die door het specifieke mannelijke kaalheid "syndroom" zijn uitgevallen is er daar niet 1 van.

Sterker nog, Mike krijgt van mij 1 euro voor elke haar die door deze manier van eten bij hem terugkomt :mrgreen:

 
RM hier! :wink:

Er is tot nu toe bij mijn weten geen haar bijgekomen. Wel zijn haaruitval en grijze haren al enkele jaren stopgezet.

Mijn 'haarwax' is trouwens kokosvet!

Mike

 
Voor mij is het 100% duidelijk. De 'mannelijke haaruitval' wordt veroorzaakt door wat jij eerder schreef Amancay. Testosteron wordt omgezet in DHT en dat veroorzaakt haaruitval bij sommige mannen en voor een specifiek gebied op het hoofd.

En dan heeft dat te maken met de haren en niet het gebied zelf.

Bij haarstansplantaties wordt er haar aan de achterkant van het hoofd genomen en dat wordt op de kalende plekken ingebracht.

De haren aan de achterkant zijn ongevoelig voor de DHT en blijven dan ook gewoon doorgroeien als ze eenmaal op de kale plekken zijn ingebracht.

Zonder ze te hoeven masseren of in te smeren met kokosolie of boter.

Wat wel het geval zou moeten zijn als de "niet genoeg voedingsstoffen of te weinig zuurstof etc" theorie waar zou zijn.

Het gedeelte van het haar dat ongevoelig is voor DHT is ook weer verschillend voor iedereen.

Ook de theorie dat het door verzuring komt en dat vrouwen het niet hebben omdat ze menstrueren gaat volledig mank. Niet alleen door wat ik al eerder schreef maar ook door het feit dat er geen vrouwen zijn die doordat ze (op jonge leeftijd) om wat voor reden dan ook niet menstrueren of daar heel laat mee beginnen daardoor haar beginnen te verliezen.

 
Wat zou de gevoeligheid voor DHT bepalen? Waarom de haren bij kale plekken wel en andere haren niet? Waarom zijn sommige mannen zo gevoelig voor DHT en anderen totaal niet?

 
Het Chinese kruid He Shu Wu staat erom bekend dat het grijze haren tegen gaat en grijze haren weer kleur kan geven. Dit schijnt wel afhankelijk te zijn van hoe lang je al grijze haren hebt. Als je langer grijze haren hebt zou het langer duren voordat deze weer kleur krijgen. Het zou ook goed voor haargroei zijn.

Quote:
The literal translation of He Shou Wu is “Black Haired Mr. He” which derived from an elderly Chinese man who not only restored his hair back to its original color, but regained his youth and vitality. Ever since Mr. He’s story the use and popularity of this herb has continued to grow.


Wat mij trouwens opvalt bij veel chinezen is dat ze geen volledige baard hebben, ze hebben enkel beharing bij de bakkebaarden en op de kin. Daartussen mist vaak een stuk baardbeharing. Zou dit voeding gerelateerd zijn?

De haren wassen en masseren met Heermoes thee heb ik ook wel eens gehoord. Heermoes bevat relatief veel Siliciumdioxide net als brandnetel overigens.

Toen ik rond de 19 was kreeg ik ook last van inhammen (mijn opa had dit overigens ook). Ik begon me er grote zorgen over te maken en het leek van kwaad tot erger te worden.

Ik herinner me nog dat ik een keer wakker werd en mijn hoofdkussen vol met haren lag.

Het leek er achteraf gezien op dat de negatieve aandacht (=stress) het alleen maar erger maakte. Nu staat de toestand van mijn haren al jarenlang stil, heb nog steeds wat inhammen maar een volle bos haar. Mijn opa en oudoom hebben altijd inhammen gehad maar zijn nooit kaal geworden. Misschien is e.e.a. dus weer erfelijk.

Stress is overigens moordend voor je haren, er zijn gevallen bekend van mensen die na een traumatisch ervaring geheel grijs werden. En een verhoogde glucosespiegel is voor je lichaam gelijk aan stress, nietwaar?

Nog een gedachtespinsel, is het niet zo dat zwangere vrouwen vaak haar verliezen? En babies schijnen een hoog percentage silicium in hun lichaam te hebben wat waarschijnlijk onttrokken is aan de moeder waardoor haarverlies bij de moeder ontstaat? Zou een tekort aan silicium een van de oorzaken van haaruitval kunnen zijn?

In azië voegen ze vaak bamboestelen toe aan soepen en stoofpotten (weet niet of ze dit hede ten dage nog doen). In bamboestelen zit heel veel siliciumdioxide, daarom beweren sommige wel eens dat Aziaten langer een mooie huid behouden (vanwege de silicium).

 
zwangere vrouwen krijgen juist een vollere bos met haar (mijn haar heeft er nooit beter uitgezien dan tijdens mijn zwangerschap)maar na de bevalling wordt die vollere bos haar weer 'normaal'. Het schijnt ook heel normaal te zijn dat vrouwen haarverlies/kale plekken krijgen na de bevalling dat zich uiteindelijk weer hersteld.

 
Vasten helpt ook tegen haaruitval. Een hormoon, Sex Hormone Binding Globulin, bindt met testosteron waardoor het niet kan worden omgezet naar DHT. Dit hormoon is aanwezig als je vast en verdwijnt bij de aanwezigheid van insuline

Bron

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.157
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan