Kaalheid bij jonge mannen

Hallo Moondust

Vaak voel je bij oudere mensen dat de hoofdhuid vast zit. Meestal is het de boven-hoofdhuid die zo strak zit. Mensen die vaak hoofdpijn hebben zit de hoofdhuid ook vaak vast. Hoofdpijn komt meestal van spierknopen in de nek en schouders.

Het is zo moeilijk uit te leggen. Zal proberen het anders uit te leggen. Maak losjes een vuist van je hand met wat haren ertussen. Dan span je je vuist een tel en laat los. Je trekt als het ware aan je haren. Werk zo je hele hoofdhuid af.

Dit is een ideale massagegreep voor bloedtoevoer naar het hoofd en daarmede ook de voedingsstoffen. Wil je mooi haar houden, hou dan je hoofdhuid soepel :D

Gr. Petra

 
Peti, ik snap het nu, maar heb zelf gemillimeterd haar, dus ik moet op zoek naar andere manieren om de hoofdhuid losser te maken en de doorbloeding te bevorderen.

 
Mijn Lijf,

ga eens rondneuzen op alles rondom haren .com van Jos haanstra.

Lijkt mij dat er waardevolle info opstaat.

Succes

Everard

 
En ik heb me laten vertellen dat brandnetel de haarwortel versterkt waardoor je minder last krijgt van haaruitval.

 
Quote:
Uiensap tegen dun en grijs haar

Bos haar, maar je stinkt een uur in de wind, 't is ook altijd wat



Ja klopt helemaal met die uiensap, ik heb het samen met koeienmest en paardenurine nog een hele tijd uitgehouden, tot zelfs voor een paar weken geleden nog een hele bos haar kunnen houden totdat de buurt helaas in opstand kwam vanwege de extreem vieze lucht :cry:

Toen ze met brandende fakkels en scherpe hooivorken de straat binnen kwamen heb ik toch maar eieren voor mijn geld gekozen.... :cry:

En het resultaat hebben jullie gezien! Maar goed het helpt echt heel goed, kan het iedereen aanraden!

 
De Jamaicaanse castorolie van castorolie.nl is ongeraffineerd, en donkerder en viskeuzer dan die verarmde olie van De Tuinen.

 
Zotteke, ben jij van mening dat de castorolie van castorolie.nl de beste deal is? Of heb je nog een ander goed (lees: goedkoop) adres voor kwalitatief goede olie?

 
Of alsnog die Jamaicaanse. Het is zo dik en geconcentreerd dat je per keer slechts een miezerige hoeveelheid op je hoofdhuid hoeft te smeren om de voordelen ervan te ondervinden . Zo kun je er wel duurzaam mee omgaan. Dat doe ik tenminste.

 
Ik ben erg gevoelig voor kwaliteit en besteed er graag wat extra geld aan als ik weet dat het een uitmuntend product is. Goedkoop is niet altijd duurkoop, maar vaak wel. Net 3 flesjes besteld bij castorolie.nl.

Bedankt voor je reacties.

 
Great! En het is ook fijn voor de wenkbrauwen en wimpers :)

Een paar jaar geleden leed ik aan het verschrikkelijke trichotillomanie wat inhield dat ik dwangmatig mijn wenkbrauwen wegplukte. Gelukkig kreeg ik binnen een maand mijn volle wenkbrauwen weer terug door dagelijks gebruik van castorolie. Het is echt een wonderbaarlijk product. Het wordt niets voor niets in de volksmond wonderolie genoemd!

 
Hoi Zotteke,

Moet je die olie over je je hoofdhuid smeren en wordt je haar daar niet heel vet van?

 
@ Debsy

Een zeer kleine hoeveelheid op de hoofdhuid smeren en vervolgens uitkammen opdat je haren ook bedekt zijn met de olie.

 
Spoel je het dan ook uit?

Ik zag op iherb bio castor oil 450 ml voor 11 dollar!

 
Mike, ik ben erg benieuwd naar jouw visie op haaruitval. Zou je die met ons kunnen delen? Hoe is het bij jou verlopen sinds je Weston Price bent gaan volgen.

 
Ik begon al op mijn 30e grijze haren te krijgen en het beruchte kale plekje op mijn achterhoofd. Het beste wat ik ervan kan zeggen is dat dit sinds mijn veranderde voeding 'stilstaat', oftewel: ik word niet grijzer en ook niet kaler. Ik heb helaas echter nog niet mogen meemaken dat de grijze haren verdwijnen en er weer haar bijkomt. Wie weet, over een paar jaar...

Haaruitval wordt veroorzaakt door hormonale factoren, zoals een overdaad aan cortisol, een trage schildklier, te weinig testosteron, maar ook door een gebrekkige doorstroming naar de scalp en een tekort aan mineralen.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.766
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan