Kaalheid bij jonge mannen

@PvUnen,wil je de term "Energieverdelingsprobleem" misschien wat toelichten? :)

 
Ik was laatst in een map met info aan het bladeren over lichaamsverzuring. In die map wordt beweerd en uitgelegd dat kaalheid een teken van verzuring is. Doordat vrouwen menstrueren verzuren ze niet zo snel, maar na de menopauze krijgen ook zij met ontharing van de hoofdhuid te maken. Ik weet niet wat ik er van moet denken. Het heeft wel met erfelijkheid te maken, denk ik.

 
Ik ken dat verhaal ook Dennis, maar het komt wel uit de hoek waar de zuur-base-theorie wordt aangehangen. Ik heb vele jaren geleden zuurmakende voedingsmiddelen vermeden (deed ik toch al bovengemiddeld), veel basische voedingsmiddelen genuttigd en heel veel speciale ontgiftende thee gedronken. Geen enkele reactie.

 
Ik gebruik nu zelf al ruim 1.5 jaar nu kokosvet in me haar en ik gebruik bepaalde baby shampoo wat vrij is van al die zware metalen en bijna uitsluitend gebruik maakt van natuurlijke ingredienten... en mijn haar is juist dikker geworden, voller en ik kan er mee mee dan vroeger. Mijn vriendin is kapster en die zegt altijd dat ze mijn haar 2x zovaak nat moet spuiten omdat gezond haar snel droog wordt.

Kan ook liggen aan de hoeveelheid vitamine a, gelukkig zit kaalheid niet echt in mijn familie en grijs worden we ook erg laat :)

 
Testosteron wordt via de bloedstroom omgezet in oestradiol of DHT en afgebroken door je Lever aangezien ons Lever in de Westerse wereld zo vervuild en verziekt zijn kan je tot de conclusie komen dat Testosteron niet het probleem is maar de afbraak van DHT

vandaar dat mensen met een kaal hoofd meer DHT op hun hoofd hebben zitten

Bij mannen met een blanke huidskleur komt kaalheid meer voor dan bij andere rassen

dit zegt ook genoeg wij weten inmiddels dat het blanke ras het meest gedegenereerde Ras is.

 
Haar valt uit omdat de interne organen in een slechte conditie verkeren. Haar is namelijk een levend organisme en het leven ervan wordt onderhouden door het voedsel dat we eten.

Wat leuk is om te weten (hoef niet waar te zijn zoals ik hier boven lees) is dat men kan zien aan de plaats waar men zijn haar verliest wat men eet.

Als zijn haar uitvalt op het voorhoofd neemt hij waarschijnlijk teveel vloeistof en fruit.

Haar uitval op de kruin van het hoofd betekent een te grote inname van dierlijke eiwitten.

Haarverlies achter het hoofd verwijst naar te grote inname van chemicaliën, zoals medicijnen of drugs.

Haarverlies aan de slapen betekent een extreme inname van suiker en drugs.

De reden dat het haar uitvalt kan zijn omdat de huid te slap wordt en het niet langer kan vasthouden. De hoofdhuid moet stevig zijn. Dagelijkse hoofdmassage is zowel heerlijk als verstevigend.

 
Hier hebben we het gisteren over gehad in het topic voorstellen Alexanderv

Peti legt de link met de conditie van de interne organen. Dat heb ik ook pas gelezen in een column van Toon de Laet, een natuurarts in Spiegelbeeld.

Een quote uit zijn artikel:

Quote:
De meeste mannen beginnen achter de kruin kaal te worden, die zone heeft te maken met de darmen. Als de haargrens zich aan de voorkant terugtrekt zien we dat de longen verzuurd zijn. Inhammen op de slaap naar achteren wijzen op verzuring van de nieren, de kruin zelf verwijst naar de lever, en voor de kruin zit de reflexzone van het hart.

Achter op het hoofd en de zijkant hebben meer te maken met de heupen en de botten, die worden meestal niet kaal.


 
Quote:
Verder vraag ik me af of er naast WAPF eten nog manieren zijn om de oorzaken van haaruitval tegen te gaan.


Hair Pulling beschreven in het boek Old age, its cause and prevention van Stanford Benett.. Het boek is meer dan 100 jaar oud.

Check deze man op zijn 50e en 72e.

http://relaxedhairhealth.blogspot.nl/2011/06/what-i-learned-from-72-year-old-mans.html

 
Hoofdhuidmassage is altijd goed, de hoofdhuid moet los zitten. Bij de meeste oudere mensen zit de hoofdhuid strak om het hoofd. Als het ware vastgeplakt. Zachtjes trekken aan het haar bevordert de bloedsomloop zo mede ook de aanvoer van voedingsstoffen voor de haren.

Wat je kunt doen is je hand door je haar laten glijden, losjes een vuist maken en dan 1 tel de vuist samentrekken of aanspannen, dan gelijk daarna loslaten. Dit voel je als stroompjes van energie door je hoofd.

Tweede oefening is weer die vuist, dit keer losjes aanspannen en proberen heen en weer te bewegen zonder de vuist te verplaatsen, alleen de hoofdhuid verplaats zich heen en weer. De hoofdhuid komt op deze manier los van het hoofd. Hoe losser je hoofdhuid, hoe beter voor de haren.

Misschien dat een ander dit voor je kan doen...dat is nog veel lekkerder.

 
Quote:
Als zijn haar uitvalt op het voorhoofd neemt hij waarschijnlijk teveel vloeistof en fruit.

Haar uitval op de kruin van het hoofd betekent een te grote inname van dierlijke eiwitten.

Haarverlies achter het hoofd verwijst naar te grote inname van chemicaliën, zoals medicijnen of drugs.

Haarverlies aan de slapen betekent een extreme inname van suiker en drugs.


Quote:
Als de haargrens zich aan de voorkant terugtrekt zien we dat de longen verzuurd zijn. Inhammen op de slaap naar achteren wijzen op verzuring van de nieren, de kruin zelf verwijst naar de lever, en voor de kruin zit de reflexzone van het hart


Ik denk dat ik mijn testament maar eens ga schrijven.

Zo te zien heb ik niet erg lang meer, maar ja ook eigen schuld na al die chemicaliën, drugs, fruit, vloeistoffen en dierlijke eiwitten 8)

 
whahaha Pike, zeg krijgen we morgen die biljartbal van jou nog te zien (voor het te laat is :) )?

 
Weet ik nog niet helemaal zeker, moet nog ff kijken of ik e.e.a. kan regelen.

Dus misschien kan je nog net de Pike zien voor deze de dodo achterna gaat :mrgreen:

(ps. niet echt veel bijzonders hoor trouwens)

 
Bedankt Tanja! :D
Quote:
(ps. niet echt veel bijzonders hoor trouwens)



Ik bedoelde de dodo :wink: :mrgreen:

 
Interessante discussie. Het boek "Old Age, its cause and prevention" van Sanford Bennett is hier gratis te downloaden in diverse formaten. Ik ben voornemens het te gaan lezen. De oefeningen die Sanford voorstelt zijn ook in een youtubefilmpje gevat en wel hier.

Overigens heb ik helemaal niet het idee dat mijn hoofdhuid zo strak zit. Ik kan de huid heen en weer bewegen en rimpels creëren. Jammer dat ik niet aan mijn haren kan trekken, daarvoor zijn ze te kort. Massage en de oefeningen van Peti maar dus. Ik snap aan die oefeningen alleen niet hoe je die vuist moet maken. Zoals ik het opvat zit je de vingers als het ware vast op de huid door ze naar binnen te trekken, maar een vuist wordt het nooit.

 
Super interessant he Moondust! Je bent de eerste die erop reageerd. Maar ff serieus, kijk ff hoe hij eruit ziet op 50 jarige leeftijd en dan op 72 jarige leeftijd. (t lijkt zelfs alsof zijn kaak breder is geworden)

Hier ook een discussie over zijn boek...

http://transformetrics.com/forum/showthread.php?t=10456

Quote:
Here's the bottom line Hank, I have studied Sanford Bennett's book in detail and examined every statement he made. The reason Mr Bennett achieved such extraordinary results was because he stimulated natural Youthful Hormone Production by performing his exercises intensely while causing no trauma to muscles, joints, ligaments and tendons. As a result his body wasted no energy in repairing trauma which drains the life force energy and gradually causes a loss of strength and development.


 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.322
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan