Jodium

Dirtsa

New member
Hoeveel Jodium nemen jullie per dag?

Kom je aan genoeg jodium als je rauwe melk neemt voor je ontbijt en een theelepel levertraan van goede kwaliteit en een ei per dag en verder gebruik van zeezout en een sole?

Of is dat te weinig voor je lichaam

Nemen jullie dus extra jodium of niet eigenlijk

omdat teveel granen en koolhydraten niet goed voor je zijn en daar juist zout met jodium aan toegevoegd is.

Ik begrijp dat je het beste geen kelp als bron kan nemen omdat je dan geen selenium binnen krijgt wat er mee samenwerkt?

Wat is evt wel een goede andere bron

 
Gezien de epidemie van schildklierklachten lijkt het me veilig om te veronderstellen dat de meesten van ons structureel jodium tekort komen. Wat de tekorten zijn en in welke doseringen en vormen ze aangevuld moeten worden is een individueel verhaal. Mogelijk zijn dit voldoende jodiumbronnen voor jou, mogelijk niet. Helaas kun je je via de huisarts ook niet laten testen op je jodiumwaarden, voor zover deze al te vertrouwen zijn, natuurlijk. Helaas heb ik dus geen pasklaar antwoord op je vraag, het is afhankelijk van de tekorten die je hebt opgebouwd of waarmee je zelfs al op deze wwreld bent gekomen. En dit gaat overigens veel verder dan jodium alleen!

Mike

 
ok, maar een goed supplement zou lugol zijn dan?

ik heb jodium tekort, dat weet ik eigenlijk wel zeker en het is ook gemeten door een natuurgeneeskundige terwijl ik vroeger toen ik nog ongezond at juist teveel at door al het verkeerde zout in verkeerde producten.

nu ben ik dus op zoek naar die juiste balans inderdaad maar kelp lijkt niet echt te helpen bij mij ondakns voorschrift van de natuurarts.

Ik heb dus zowel selenium als jodium nodig bergijp ik?

waar haal je lugol? begrijp ik het goed dat het voor vogels is officieel? dus de dierenwinkel

 
Ik slik dagelijks chlorella en spirulina, ik ging er eigenlijk vanuit dat daar jodium en selenium in zit, maar is dat ook zo?

 
Dan krijg ik vast niet voldoende jodium binnen, want waar ik vroeger m'n jodium uithaalde (jozo keukenzout, brood en multivitaminen) heb ik allemaal in de ban gedaan.

Wat nu? :(

 
Supplementeren met Lugol's en zoveel mogelijk voedsel uit de zee eten (vette vis, schaaldieren, zeewier, zeezout).

Mike

 
Bedankt, ik heb die threads destijds niet gelezen omdat ik (toen nog) multivitaminen slikte en van mening was daarom geen jodiumtekort te hebben.

Ik ben me nu aan het inlezen over jodium(tekorten).

Op de site van Clark Nederland vind ik geen enkele informatie over de Lugol's die ze verkopen; geen ingrediënten, geen gebruiksaanwijzing, niks :evil: . Dan vind ik het gelijk al niet prettig bij zo'n site te bestellen. Ik bestel altijd m'n supplementen bij iHerb, helaas hebben zij gen Lugol's. Weet iemand misschien een vergelijkbaar alternatief bij iHerb?

 
Is prima. Het gaat om de combi jodium en jodide, de laatste vaak in de vorm van kaliumjodide. Helaas bevat het wel magnesiumstereaat (transvet). Toch maar aan de vloeibare Lugol's dan, want die bestaat enkel uit jodium en jodide.

Mike

 
Is zeker niet goed. Dat is het probleem met bijna al die alternatieve pilletjes, poedertjes en tabletjes. :|

Mike

 
Mike kan je is uitleggen hoe Jodium zijn rol vervult met maagzuur en de spijsvertering?

ben ik wel benieuwd naar

 
Bedankt, erg interesant, begrijp ik het nu goed dat in jozo zout en in brood dus verkeerd jodium zit, zogenaamd bromine of bromide dus?. wat dus juist slecht is voor de schildklier

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.749
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan