Jodium

Ik wil niet vervelend tegen je doen maar ik ken weinig mensen die zo obsessief met gezondheid bezig zijn als jij. Misschien is niets doen even beter voor je lichaam en geest dan steeds reageren op topics en vanalles uit willen zoeken. Doet me denken aan een wijlen forumlid. Ik ken je verder niet, wens je het beste, maar ga lekker ontspannen in de zon zitten of neem wat rust op jouw manier. En misschien moet ik me er niet mee bemoeien, dat is ook goed. Maar dan heb ik het in elk geval gezegd. En ja ik snap dat als je klachten heb dat je het liefste iets wilt doen, maar misschien is dat juist wat je lichaam niet wilt.

Deze dame vertelt dat ze een ontstoken schildklier kreeg nadat ze jodium suppleerde.
Been there done that.

Slik niet zomaar wat de hype voorschrijft.
Gebruik gerichte basis-supplementen die moeilijk uit voeding te halen zijn, meet je waarden, en haal de rest uit onbewerkte voeding.

This Supplement Sabotaged My Thyroid (And It’s Everywhere)
Lillie Kane

12 feb. 2026

Het rangschikken van 17 populaire supplementen van "dagelijkse noodzaak" tot "totale fout", inclusief het ene "gezonde" supplement dat mijn schildklierwaarden juist overhoop haalde.
Ontdek waarom ik ben gestopt met het nemen van jodium en welke overgewaardeerde supplementen een complete verspilling van geld zijn.

Jodium is het grootste spijt supplement:
Het ongecontroleerd innemen van jodium zonder aangetoonde tekorten leidde bij de spreker tot een te hoge jodiumwaarde, keelpijn en verstoorde schildklierwaarden.
Bloedonderzoek is cruciaal:
Voordat men begint met specifieke supplementen zoals jodium, moet de bloedwaarde bepaald worden om overdosering of onnodige inname te voorkomen.

Laatst bewerkt:

Forum statistieken

Onderwerpen
4.729
Leden
8.713
Nieuwste lid
realrebbit02
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan