Jodium

bromide is dus broom, en broom is slecht voor de schilklier waardoor het jodium in jozo zout dus geen goed effect meer heeft omdat het dus juist tegenstrijig is met jodium?

of vervangt de broom de jodium in jozo zout, dat is me nog niet helemaal duidelijk maar volgens mij is het dus een extra toevoeging als ik het goed begrijp.

en naast broom is dat dus ook het geval met fluoride

Zit broom dan niet in keltisch zeezout of in mindere mate? of is het een element wat je helemaal niet nodig hebt en normaal ook niet binnen krijgt

En hoe meer goed jodium je binnen krijgt hoe beter je dus ontgift van fluoride en broom

Vandaar dus alleen keltisch zeezout en voedsel uit de zee.

Heb ik het zo goed begrepen?

puur uit nieuwschierigheid hoe het nu precies zit hoor.

 
Hierover is al een topic geweest±

Quote:
Jodium is onderdeel van de zogeheten 'halogeen-familie' van elementen. Behalve jodium behoren hier ook toe: fluor, chloor, bromide. Deze strijden met elkaar om dominantie in de schildklier. We weten dat de schildklier schildklierhormoon produceert op basis van jodium, zoals de schildklierhormonen T3 en T4, waarbij de getallen 3 en 4 staan voor het aantal jodiummoleculen waaruit het hormoon bestaat (dus 3 in het geval van T3 en 4 in het geval van T4). Chloor, fluor en bromide hebben niets te zoeken in de schildklier, maar kunnen daar wel terechtkomen als de schildklier te weinig jodium bevat. Ze gaan dan de concurrentie aan met jodium in de schildklier.

De schildklier zit werkelijk te wachten op jodium. Als deze in geconcentreerde vorm in het systeem komt, zal de schildklier deze jodium gretig in zich opzuigen en meteen evt. chloor, fluor of bromide eruitgooien. Het schildklierhormoon T3, dat rechtstreekse communicatie met de cellen onderhoudt zal hetzelfde doen in de rest van het systeem. Het gevolg is dat halogeen-elementen als chloor, fluor en bromide afgevoerd worden en dat gebeurt via het bloed. Hierdoor kun je door dergelijke giftige elementen tijdelijk vergiftigd worden. Het is dus niet een kwestie van balans, maar meer van: de goede stof duwt de slechte eruit.


https://www.fatsforum.nl/topic/ongerust#post-19917

Mike

 
Quote:
Mike schreef over Potassium plus Iodine:

Is prima. Het gaat om de combi jodium en jodide, de laatste vaak in de vorm van kaliumjodide. Helaas bevat het wel magnesiumstereaat (transvet). Toch maar aan de vloeibare Lugol's dan, want die bestaat enkel uit jodium en jodide.


Oh verdorie :evil:

Dan inderdaad toch maar Lugol's. Ik vind die € 12 voor een flesje niet erg, maar wel dat er dan voor één flesje nog € 7,50 porto bij komt, vandaar dat ik altijd meerdere dingen tegelijk probeer te bestellen bij iHerb.

Maar ja, gezondgheid gaat voor hè? :p

 
hen net de lugol's van clark binnen gekregen

nu doe ik dus een druppel op mijn arm en als de vlek verdwenen is weet ik dan dus ongeveer hoe veel ik tekort kom aan de hand van de tijd die verstreken is?

Ik kan het beste beginnen met 2x 1 druppel per week omdat ik 75 kg weeg toch?

En het mag dus met wat water of sole , en met yoghurt?

 
Ik heb de lugol's jodium al anderhalf jaar, en ben nog niet halverwege het flesje. Dus duur is betrekkelijk hoor. Je kunt er erg lang mee doen.

Inname het beste in een glas met appelazijn of citroensap.

 
kan je er ook hitteaanvallen van krijgen, stond net te koken en kreeg het me daar warm.

 
Ja, dat kan. Dat zijn de bijnieren die het moeilijk hebben. Denk ook aan de opvliegers bij vrouwen, zelfde oorzaak (bijnieren).

Mike

 
Vorige week heb ik de eerste druppel Lugol's ingenomen (in een glas water met azijn). Even later had ik hoofdpijn gedurende enkele uren. Vandaag voor de tweede keer Lugol's ingenomen. Geen hoofdpijn, wel moet ik sindsdien veel niezen. Ook ontgifting ?

 
mike

ik heb bij een lezing van jou lodine soltution gekocht.

nu lees ik hier over lugo s

wat is anders/ beter

gr anita

 
na 8 uur was bij mij de jodium verdwenen van mijn arm.

wat zou je mij aanraden qua aantal druppels lugols per week op dit moment?

 
@elmo

Er is nogal wat discussie over de betrouwbaarheid van de jodium test zoals door jou beschreven.

De standaard hoeveelheeid Lugol's die op dit forum wordt aangeraden is 1 druppel per 75kg lichaamsgewicht twee keer per week waarbij het dient te worden ingenomen in een glas water met bijvoorbeeld een theelepel appelazijn.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.922
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan