Jodium

@Cham, bij mij trekt 1 druppel van 3% lugol's ook wel snel weg, maar ik ben nog niet iedere dag consequent bezig met hetzelfde aantal druppels aan te brengen. Ik doe het ook niet alle dagen. Normaal gezien moet je langzaam aan ophogen.

Dit artikel van Healthwyze.org beweert dat synthetische jodium oraal ingenomen toxisch is, maar niet als je het transdermaal doet..

Healthwyze is een organisatie die zowel kritisch is tov de reguliere als alternatieve gezondheidswereld.

Ik ben het zelf nog steeds niet zeker of de symptomen die ze opsommen veroorzaakt zijn door toxische stoffen als bromide, fluoride die vrijkomen (detox dus) of door toxische synthetische jodium of misschien wel door beide?

 
Ik ben 2 weken geleden begonnen met jodium (lugols 3%) transdermaal toe te passen. Zo'n 4 druppels op de buik uitgewreven. Dit was de eerste keer binnen een half uur weg. Met 2 x per dag doorgegaan en het trok steeds langzamer weg, het duurt nu vrijwel 24 uur. Er was blijkbaar een flink jodiumtekort, vandaar ook de trage schildklierwerking. Ben benieuwd wat dit, behalve een sterk verbeterde stoelgang, nog meer op gaat leveren. Voorlopig maar even een griepje uitvieren, waarbij de keel, (schildklier?) zich flink laat voelen.

 
Mike heb jij ooit geconcentreerde jodium gebruikt ???

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je niet genoeg jodium binnenkrijgt met WAPF voeding. in keltisch zeezout zit jodium, kokosolie, rauwe melk van grasgevoerde dieren, eieren, orgaanvlees etc etc.

 
Ik heb Lugol's in huis, maar gebruik het alleen in smoothies en die maak ik niet echt heel vaak meer, alleen maar als ik er echt zin in heb. Ik heb niet het idee dat ik voedingsstoffen tekort kom, incl. jodium, maar misschien houd ik mezelf wel gigantisch voor de gek.

Mike

 
Mike, 's morgens nam je toch altijd een yoghurtsmoothie? Wat eet je tegenwoordig dan ipv de smoothies?

 
Vanochtend weer gevast en pas om half 1 vanmiddag een halve liter kefir gedronken. Daar draai ik nu nog op met geen greintje honger. Als ik al ontbijt, dan doe ik dat tegenwoordig meestal met kefir of rauwe melk. Vaak id dat ook mijn 'middageten'. Het avondeten is vrijwel altijd een of andere stoofschotel. Ik ben de koning van de stoofpotten!

Mike

 
zitten er dan zoveel vetten in kefir / rauwe melk dat een halve liter genoeg is ?

Ik zit vast nog teveel in de koolhydraatverbranding. Ik drink zo een 250 ml kefir + 2 speltboterhammen met 2 of 3 eieren met spek en dan heb ik "gewoon" na een uurtje ofzo weer trek !

 
Ik ben vrij en had vanmorgen geen honger. Rond 10.00 uur twee bekers melk gedronken en voordat ik het wist was het 14.00 uur en aangezien ik vandaag de leverzuivering ga starten moest ik daarna gaan vasten. Nu heb ik ondertussen toch echt wel trek gekregen! Volgende keer er toch maar voor zorgen dat ik voor 12.00 uur of voldoende eet of voldoende drink. Als ik thuis in mijn eigen ritme zit, dan heb ik veel minder eten en drinken nodig, Op de dagen dat ik overdag werk geeft mijn lichaam veel sneller signalen af dat er iets in moet.

 
Ik neem aan dat er in rauwe melkkefir altijd veel vet zit, of is er ook kefir met veel minder vet erin ?? --> ivm altijd honger hebben erna....

 
De 'kefir' die ze in natuurvoedingswinkels verkopen is gemaakt van afgeroomde melk, met een vetpercentage van 1,5%. Dan heb je een soort kefirvariant van karnemelk.

Mik

 
@ Elmo: (post hier van 9 maand geleden):
Quote:
kan je er ook hitteaanvallen van krijgen, stond net te koken en kreeg het me daar warm.


Antwoord:
Quote:
* 20% iodine sits in the skin – it helps the body sweat. If you don’t sweat, you may be iodine deficient. (I don’t sweat!!!)

http://paleopepper.com/2011/02/pcos-cancer-pregnancy-and-more-why-taking-iodine-may-save-your-life/

 
Mijn engels is niet bijster goed maar voor zover ik kon oordelen een interessant stuk.

http://freetheanimal.com/2010/01/the-hidden-benefit-of-the-sad-iodine.html

 
Quote:
Nog een zeer goed artikel over jodium. Wat jodium precies doet. Er word ook gesproken over de relatie autisme en jodium.

http://www.circadian.nl/nieuwsbrieven/jodium.pdf



Interessant artikel Cham.

Er wordt gesproken over 10 tot 200 mg jodium per dag.

200 mg zijn 40 druppels heb ik net even zitten kijken.

Er wordt niet genoemd het verschil van opnemen op de huid of via inname in vloeistof.

Weet iemand hier of dat wat uitmaakt?

Andere vraag is: hoeveel paranoten neem je per druppel jodium (Lugol's)

Ik heb net voor de verandering 6 druppels op mijn huid gesmeerd en ga er nu 3 paranoten bijnemen, zou dat de juiste verhouding kunnen zijn?

Toevoeging: als je vis eet, bv een haring per dag, is het dan nog nodig om jodium te gebruiken, of

hoeveel vis moet je per week eten om geen jodium te hoeven gebruiken?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
501.135
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan