Ik stel mij opnieuw voor: Lievergezond

Hoi Rapunzel, Dirtsa en Poekie,

Rapunzel, idd heeft de rust op mijn werk mij erg goed gedaan en nog!

Dirtsa, ja ik ben idd al een hele tijd aan het ploeteren, je kent het wel.

Ik hoop dat het bij jou ook steeds beter zal gaan en ik twijfel daar persoonlijk niet aan met je 3 borden gekleurde groente per dag!

Poekie: ja wat je zegt hoor, er valt hier veel te leren. Samen komen we verder.

Ik vind het erg mooi trouwens hoe je ook mensen van buiten het forum nog weet te helpen: ik bedoel nu vooral de man met de sacerdiose (nou hoop ik dat ik het goed schrijf).

 
Afgelopen weekend heb ik dezelfde smoothie die ik normaliter 3x per dag maak met citroen, curcuma, gember, zwarte peper, groene thee en creme fraiche achterwege gelaten.

Niet bewust, maar ik was het ff zat.

Dat heb ik dus gisteravond (eind weekend) enorm moeten bezuren.

Ik werd beroerd, misselijk, kreeg steken in mijn linkeronderborst, werd moe e.d.

Gisteravond heb ik de smoothie toch maar weer gemaakt vanwege genoemde klachten.

Ik wist niet dat ik zo slecht zonder de smoothie kon.

Eerder leek het alsof de ontsteking gewoon aan het weggaan was, maar het was/is/lijkt een kwestie van onderdrukking van de pijn als ik die smoothie drink, waardoor ik dan redelijk kan functioneren.

Ik heb volgens mij een chronische alvleesklierontsteking.

Lang leve de smoothie.

 
de smoothie klinkt idd lekker en goed :) ! het zou zeker kunnen helpen tegen dysbiose en/of onstekingen dus zoals je gemerkt heb doet het je goed!

chronische pancreatitis? klinkt heel naar! wat een pijn moet dat zijn. mijn nicht heb ik een keer met een acute variant meegemaakt - de pijn van ongeloofelijk en ze mocht een week lang alleen maar aan ijsklontjes sabbelen - verder helemaal niets - dit was in een gewone ziekenhuis in de VS. ben je flink afgevallen sinds je dit heb? of gele ogen? ik hoop van niet.

Quote:
Eerder leek het alsof de ontsteking gewoon aan het weggaan was, maar het was/is/lijkt een kwestie van onderdrukking van de pijn als ik die smoothie drink, waardoor ik dan redelijk kan functioneren.


misschien is het een combi. zo'n smoothie is zeker ontstekingsremmend, maar blijkbaar zit er nog iets niet helemaal goed waardoor de ontsteking terugkeert. ben je al goed getest op infecties? en weet je zeker dat het de alvleesklier is en niet een ontsteking in de darmen?

veel sterkte met je draai weer vinden!

 
Quote:
ben je flink afgevallen sinds je dit heb? of gele ogen? ik hoop van niet.


Nee, juist 10 kg aangekomen!

Geen gele ogen evenmin.

Maar dat hoeft ook allemaal niet Claire voor een alvleesklierontsteking.

Ik heb wel een heftige aanval gehad in 2007 toen de klachten bij mij begonnen.

Ik kon toen ook niets binnenhouden.

Toen viel ik wel af.

Ik ben zeker meerdere malen getest door meerdere artsen/behandelaars getest op infecties.

In elk geval had ik de ziekte van lyme, pfeiffer en nog een infectie die veel in teken wordt aangetroffen.

Maar volgens mijn huidige behandelaar zit er een hardnekkige gist/schimmel op mijn alvleesklier (geen candida: die ben ik al kwijt).

Ik weet niet zeker of het mijn darmen is ipv de alvleesklier: op een echo was in elk geval niets te zien aan de milt (die was in dezen ook verdacht) of de alvleesklier (maar goed, dat zegt denk ik ook niet alles).

Ik zal dat ook niet zeker weten omdat ik geen hoge darmonderzoek wil met zo´n slang in mijn mond of via de onderkant waarvoor ik voor weggemaakt moet worden: daar zie ik te zeer tegenop.

Ik heb hier wel een verwijsbriefje werkloos liggen voor een verwijzing naar een maagleverdarmarts, maar de nood is kennelijk nog niet hoog genoeg.

Ik heb mijn zinnen nu op mijn huidige behandelaar gezet.

 
Quote:
Ik heb mijn zinnen nu op mijn huidige behandelaar gezet.


Ik kan me voorstellen! Ontzettend naar dat je een acute geval heb moeten mee maken - dus je zal de pijn wel herkennen ook al is het nu in een lichtere vorm. Ik weet wat je bedoelt over chronische klachten en dat je juist dan kan aankomen en/of verder gezond er uit zien en toch ECHT iets aan de hand is!

Ik heb baat gehad bij kolorex als antischimmel. Het is een kruid (horopito) dat wetenschappelijk bewezen is gist/schimmels in de darmen aan te pakken - misschien is dit wat voor jou?

 
In hoeverre zou het een idee zijn om regenwater op te vangen vanwege zijn zwavel en zuurstof gehalte, dit door een waterfilter systeem laten gaan om het dan vervolgens te drinken? En zal het water koken dan nog een negatief gevolg hebben? Ik vroeg het me gewoon af.

 
Er zijn in Amerika genoeg mensen die aan regenwatertherapie doen. Met goed resultaat! Als je het regenwater niet vertrouwt kun je enkele druppeltjes H2O2 toevoegen. Door het water te koken raak je juist die heilzame zuurstof kwijt.

Mike

 
En voeg ook sole toe aan het water.

Regenwater is hongerig naar mineralen en rooft je lichaam dus van mineralen.

Als je sole toevoegt aan regenwater voeg je dus juist mineralen toe aan je lichaam.

Samen met de H2O2 moet dat toch wonderen doen. :)

Wij drinken regelmatig regenwater met sole.

 
Ik voel me niet meer lekker in mijn huidige lijf.

Men zegt dat men van vet afvalt.

Echter mij gebeurt dat niet, ik ben voor mijn doen fors aangekomen.

Is geen ramp, maar ik heb nu toch besloten om tijdelijk ff op een dieet te gaan.

Ik ga het niet te gek maken, want de magere kwark die volgens dat protocol geldt vervang ik door vette kwark en ik doe ook niet aan slankie (gatverrrdamme zeg).

En ik blijf mijn citroensmoothies ook gebruiken.

Maar ik ga het ff rustiger aan doen voor mijn doen, want ik voel me nu niet lekker.

Komt wel weer.

Als ik weer op mijn oude gewicht terug ben, dan ga ik weer terug naar weston price, maar dan voorlopig iets minder vet zoals ik het aan het doen was dan.

 
Hoi Lievergezond,

Probeer het los te laten, niet Weston Price, maar de gedachte dat je af moet vallen.

Wij hebben jou toen gezien bij een lezing van Mike en je zag er goed uit.

Je hebt al eerder kunnen lezen dat Mike ook gegroeid is op deze voedingswijze.

En nu is hij terug aan het komen op een goed gewicht.

Zelf woog ik na rawfood nog maar 50kg daarna op Weston Price woog ik 62kg.

Nu weeg ik 60kg, al een hele tijd.

Dus er is hoop. Hou je rug recht en ga nog even door. Alles komt goed, ook jouw gewicht.

Je lichaam zal die bouwstoffen nodig hebben want anders zou het de vetten niet vast houden.

En tel je zegeningen, deze voedingswijzen zal je toch ook iets gebracht hebben op gezondheidsgebied.

Nu kun je tussentijds iets anders gaan doen, afvallen/je lichaam uitputten, daarna terug komen en dan?

Kom je misschien weer aan omdat je lichaam de tekorten weer aan moet vullen. jojojojojojo

Maar je bent een grote meid en je zal niet over 1 nacht ijs zijn gegaan.

Dus als het zo is, dan is het zo. Dan wens ik je veel succes en liefs.

We zullen je commentaren en adviezen wel missen.

 
Dorien,

Ik kan alleen maar herhalen wat ik je 3 maanden geleden al op dit forum heb verteld:

Quote:
Die weegschaal moet je tijdelijk even vergeten. Je bent bouwstoffen tot je aan het nemen, waardoor je meer MAGERE lichaamsmassa aanmaakt, nl. spieren en botten. Merk je niet nu al dat je steviger van bouw aan het worden bent, niet noodzakelijk dikker maar STEVIGER? Spieren en botten vertalen zich in gewicht en dus geeft de weegschaal een valse tussenstand. Let op de manier waarop je kleren gaan zitten, daaraan zul je merken dat er een verschuiving plaatsvindt in de verdeling tussen vet en spieren. Ondanks de gewichtstoename die de weegschaal aangeeft kunnen je kleren wel degelijk losser gaan zitten, een teken dat je meer MAGERE lichaamsmassa aan het aanmaken bent.

Vetten en eiwitten zijn bouwstoffen en ze verhinderen dat je een spier- of botziekte gaat krijgen en dat is toch wat je wil? Hiervoor moet je lichaam gaan bijbouwen, een noodzakelijke fase van je helingsproces. Vetten leveren vetzuren, eiwitten leveren aminozuren. Overigens ook een duidelijk bewijs dat zuren bouwstoffen zijn (wat te denken van desoxyribonucleïnezuur (DNA) en ribonucleïnezuur (RNA)?). Heb je ooit gehoord van essentiele koolhydraten? Ik niet. Met al die koolhydraten heb je geen bouwstoffen gehad en het lichaam is de schade nu aan het repareren.


Mike

 
Hoi Lievergezond,

Ik ben ook wat aangekomen sinds ik meer vet eet. Ik kan me voorstellen dat wanneer je veel aankomt, je de motivatie voor dit dieet verliest. Ik ben deze week begonnen met iets meer koolhydraten eten (vanwege moeheid), omdat ik wel erg laag in koolhydraten zat. Misschien zal het me ook helpen om in ieder geval op hetzelfde gewicht te blijven, want zit duidelijk nog in de koolhydraat-verbranding. Hoe zit het met jouw koolhydraten? Wat je ook doet, veel succes ermee!

Louise

 
Op een vegetarisch voedingspatroon dat zeker 80% raw food was viel ik 10 kg af, van 85 naar 75. Op een zeker moment ging ik zelfs onder de 75 kg en was ik letterlijk aan het wegkwijnen. Ik kon toen niet lang op een stoel zitten, ook als deze een zeer zacht zitoppervlak had, omdat ik geen 'zitvlees' had. Mijn lichaam was mijn vet- en spiermassa aan het opeten. Vanuit het lichaam gezien was dit schaarste.

Eind 2009 gooide ik het roer om, zwoor mijn vegetarisme af en ging 100% voor WAPF. Vanuit het lichaam gezien was dit overvloed en het ging de voedingsstoffen vasthouden, om een mogelijk nieuwe periode van schaarste voor te zijn. Die 10 kg die ik kwijt was geraakt op raw food bouwde ik binnen no-time bij en daarna nog een paar kilootjes extra, voor de zekerheid! Op het hoogtepunt woog ik 90 kg, dat is 15 kg extra erbij! Wat wel opviel was dat ik weliswaar overgewicht had, maar niet half zo dramatisch als voor eind 2006, toen ik aan dit hele voedingsavontuur begon, toen had ik met 85 kg een veel dikkere pens dan op WAPF met 90 kg. Veel van dat extra gewicht was dan ook extra bot- en spiermassa.

In de laatste helft van vorig jaar ben ik langzaam maar zeker overtollig vet gaan verbranden, een proces dat nog steeds gaande is (zie ook de topic 'Vetverbranding'). Volgens mij gebeurt dit om 2 redenen:

- Mijn lichaam accepteert nu dat er geen nieuwe periode van schaarste zit aan te komen en is klaar om overtollig vet los te laten.

- Mijn lever is voldoende geheeld om een vetverbranding mogelijk te maken. De verbeterde gezondheid van mijn lever merk ik ook o.a. aan alsmaar witter wordende tanden.

Dorien, jouw lichaam heeft ernstige voedingstekorten gehad en zit nu nog volop in de fase van het bijbouwen als reactie op schaarste. Ik heb er 2 jaar over gedaan om dit proces om te keren. Hoe? Door niets te doen en het gewoon te laten gebeuren! Onze grootste uitdagingen voor ons als opgefokte blanke westerlingen zijn geduld, geloof en vertrouwen!

Mike

 
Dank voor jullie berichten.

Louise, ik gebruik noodgedwongen ook nog steeds koolhydraten: ik week de koolhydraten (granen) een nacht, laat ze dan twee uur kiemen en dan maar ik er pannenkoekjes van.

Dat gaat op zich prima: maar zonder kan ik zeker niet.

@Mike en Poekie: ik merk dat het niet trek zo.

Het is niet alleen een kwestie van spier/botopbouw bij mij, althans bij mij is de binnenkant van mijn bovenbenen volgens mij vet en dat wordt bij mij dikker: dat mijn benen daar meer tegen elkaar aan schuren en ik heb een voor mijn doen zeer dikke een opgeblazen buik.

Het is niet dat ik het nut niet zie van het eten volgens Weston Price, want ik wil het later toch weer terug oppakken, maar het moet voor mij wel behapbaar blijven.

Soms hebben mensen een omweg nodig om ergens te komen.

Ik vermoed/weet bijna zeker dat het goed mis is met mijn alvleesklier nog steeds.

Zie hier de beschrijving van de arts Hans Reijnen van wat hij noemt exocriene pancreas insufficientie:

Quote:
Vlak nadat ik het beeld ‘ontdekt’ had kwam er een patiënt op mijn spreekuur die al jaren klaagde van een te vol gevoel in zijn bovenbuik met soms het gevoel alsof er links gewoon iets opzwelt dat hij gewoon kan pakken als hij voorover buigt (zou de pancreas echt opzwellen als die te hard moet werken!?). Dit treedt meestal op vrij kort na een maaltijd. Hij is wel zijn hele leven al gewend om bijna dagelijks twee ons vlees of vis te eten. Ik adviseerde hem om de dagelijkse inname van eiwitten minstens te halveren en ik gaf hem een preparaat met de spijsverteringsenzymen. Daarna was hij van zijn klachten af.


Ook schrijft Reijnen dit op zijn site:

Quote:
Terwijl je op theoretische gronden moet aannemen dat ook de vet- en de koolhydraatstofwisseling verstoord moeten zijn omdat er ook een tekort aan lipase en amylase is.


En (ivm exocriene pancreas insufficientie):

Quote:
80% van de patiënten is te dik en het lukt niet om af te vallen en 20% van de patiënten is te mager en kan niet aankomen, deze patiënten hebben dan vaak ook een gebrek aan eetlust.


Ik moet rustiger aan gaan doen, maar ik heb de richtlijnen van Weston Price heel goed op mijn netvlies, dat is mijn horizon.

Ik heb mijn huidige therapeute de link gegeven van de beschrijving van deze arts van Exocriene Pancreas Insufficientie (EPI).

Zij (mijn behandelaar) heeft bij mij zelf al geconstateerd dat mijn pancreas ontstoken is, terwijl ik nog dacht dat het mijn milt betrof, die ook belast was overigens; maar het zit daar allemaal nogal bij elkaar in de buurt.

Als mijn huidige behandelaar mij niet kan helpen, dan heb ik alvast een afspraak staan bij Hans Reijnen in oktober 2012! (die afspraak heb ik nota bene al gemaakt in de zomer van 2011!).

Uiteraard probeer ik zo goed mogelijk mijzelf te blijven voeden, wel naar de maatstaven van mijn lichaam: voor zover die het aankan.

Ik heb al gemerkt dat ik 3 x per dag mijn citroensmoothies met wat verzadigd vet (om de curcuma goed opneembaar te krijgen) en curcuma/zwarte peper -peper ook nodig om curcuma goed opneembaar te krijgen- MOET eten, anders worden mijn klachten erger.

Dus daar stop ik zowiezo al niet mee.

 
Lievergezond, mijn zus zit met precies hetzelfde. Vet maakt niet vet maar ze wordt steeds dikker en past bijna nergens meer in en dat is inderdaad een rot gevoel. Zij baalt ook van tijd tot tijd van haar gewicht. Ze zit natuurlijk wel met haar trage schildklier maar daar heeft ze medicatie voor. Nou eet ze de laatste tijd nogal veel GAPS boterkoek en vette smoothies. Mijn moeder heeft haar gisteren opgedragen om dat niet meer te doen omdat mijn zus tevens een te hoge bloeddruk heeft en een niet goed sluitende hartklep. Het vet krijgt natuurlijk de schuld. Ik denk wel dat ze dit advies tijdelijk gaat opvolgen. Ik ben benieuwd of ze dan afvalt.

 
Hoi Rapunzel, goed om te lezen dat ik niet de enige ben.

Bij iedereen is het metabolisme toch vaak weer op een andere manier getraumatiseerd.

Ik heb besloten nav de website van Hans Reijnen mezelf bij te spijkeren met aminozurencomplex.

Je zus heeft een niet goed sluitende hartklep: typisch: mijn zus heeft dat ook.

Tja ik denk wel dat ik ga afvallen nu, maar goed, ik wil wel graag weer dat mijn vetmetabolisme op orde komt, maar dat moet ik wat rustiger aan opbouwen dan ik had gewild.

Ik ben gisteren weer gaan bijspijkeren met pancreasenzymen en dat lucht gelijk wel enorm op voor mij.

Ik had dat weer laten verslonzen, maar dat kan ik dus gewoon niet aan.

Het maakt me heel neerslachtig en moe zonder die enzymen.

Mijn buik is vandaag gelijk veel minder opgezet gelukkig en ik voel me in staat om mijn huis te verlaten, sterker nog: daar heb ik zin in.

Het is een wereld van verschil zeg als ik mijn pancreas wel of niet goed ondersteun.

Ik ben benieuwd hoe je zus gaat varen op haar nieuwe, tijdelijke koers.

Hou me op de hoogte Rapunzel en anders zal ik het zelf zeker nog vragen aan je.

Heeft je zus wel eens de tweedaagse leverreiniging gedaan eigenlijk?

Misschien heeft je zus ook exocriene pancreasinsufficientie?

Het komt veel vaker voor denk ik dan men vermoed.

Ik zie bij mijn zus ook wat voor driehoek het is: de schildklier (ligt bij haar totaal plat), de bijnieren en haar pancreas (ze heeft diabetes type I sinds kort sinds ze tegen de overgang aanhikt en de baarmoederhormonen niet meer meedoen, waardoor het onderfunctioneren van haar andere klieren manifester wordt).

Zit je nog op de bioresonantiekorrels?

Ik ben nu net weer begonnen met koffieklysma´s: nu 3 weken elke dag weer 1x.

 
Geen idee of mijn zus EPI heeft. Laten we er maar van uit gaan van niet. Hoe het verder gaat met haar gewicht is voorlopig een beetje lastig omdat ze geen weegschaal heeft. Maar ze zal het aan haar kleren gaan merken. Ik kan je alvast de soep-fase aanraden. Door de LDN was ik naar 70 kilo geschoten (is veel voor mij, woog altijd 67). Gisteren woog ik ongeveer 68.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
500.001
Leden
8.631
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan