Ik stel mij opnieuw voor: Lievergezond

Reneel, Hepeel.... dat is de trias kuur van Heel! Voor de leverontgifting. Zie Menssana, dat stuk over leverstenen. Ook voor nieren, blaas en lymfe lees ik.

 
Hoi Dirtsa, ik betaalde nu 125 euro voor de eerste shot, inclusief overigens ook de b12prik, de magnesium en de vitamine c en de zuurbasestaafjes.

Ik denk dat dat het wekelijkse bedrag zal zijn.

Hoi Rapunzel, ja ik heb er al wel van gehoord, ik zal eens kijken bij Menssana.

Overigens sprak ook deze arts met duidelijk ontzag voor Menssana.

 
Gisteren ben ik voor de tweede keer weer naar ozontherapie (eigen bloed therapie met ozon, vitamine c en magnesium en daarnaast ook b12-injecties) geweest.

Dit keer was ik gestresst omdat ik iemand heb geintroduceerd bij de ozontherapie (met een hele slechte gezondheid) terwijl ik de energie er eigenlijk niet voor had om die persoon goed bij te staan.

Ik merkte het verschil met de vorige keer: toen kwam de warmte bij de uiterste topjes van mijn vingers.

Ik denk dat het echt zo is, dat je als je gestresst bent dat je de zuurstof dan ook niet goed opneemt van de ozontherapie.

Mike heeft dit hier eens geschreven dat als je gestresst bent dat je cellen zich dan sluiten.

Dus ik ga me nog meer proberen te concentreren op mijn persoonlijke rust.

Daarnaast heb ik ook een ozonmachine inmiddels.

Ik had hem al besteld en daarna gevraagd aan mijn energetisch therapeut of/hoe/waarvoor ik het apparaat allemaal kan gebruiken.

Ze heeft getest en was dolenthousiast over het apparaat (na de test), had er nog nooit van gehoord en wil er nu zelf ook 1.

Ik kan deze niet gebruiken voor in mijn oren en andere belangrijke gaten volgens haar test.

10 minuten voor een liter ozonwater heeft ze uitgerekend is goed voor me en ik kan het onbeperkt drinken zegt ze.

Ook heb ik me even drukgemaakt over knoflook omdat dr. Beck en bijv ook andreas moritz niet zo te spreken zijn over knoflook omdat zeker rauwe knoflook zich kennelijk door de darmslijmvliezen heenboort wat niet echt goed is.

Ik heb het opnieuw laten testen en mijn energetisch therapeut zegt dat het toch heel goed is voor me.

Lastig dat mensen er zo over verdeeld zijn.

Ik heb geen last van de knoflook trouwens, alleen mijn schoonvader afgelopen weekend, die ging zowat over zijn nek (zei dat hij moest overgeven) nadat mijn vriend en ik hem voor het eerst gedag hadden gezegd sinds zijn eerste chemo en net onze tine van der maas-shot binnen hadden.

Dit terwijl hij in mijn optiek veel baat zou kunnen hebben bij knoflook, maar dat wordt nu helemaal niets meer vrees ik.

Vroeger scheen hij zelfs op rauwe knoflook te kauwen, maar de chemo die verandert iemands smaak nogal kennelijk.

Nog iets: als ik een nacht in ozon heb geslapen dan doet mijn milt sochtends niet meer pijn, hetgeen voor mij een concreet teken is dat het ding (ozonmachine) me echt helpt.

 
Lang leve ozon!

Interessant, die info over knoflook. Er is een connectie tussen zwavel en zuurstof die ik nog niet helemaal begrijp. Regenwater is bijv. nagenoeg gedistilleerd water, met uitzondering van MSM (zwavel) en waterstofperoxide. Deze combi van zuurstof en zwavel in vloeibare vorm is kennelijk van levensbelang, anders zou de natuur deze niet in regenwater gestopt hebben. Zowel zuurstof als zwavel bijt en prikt en verwarmt. Dat dit negatief uitpakt bij een te dunne beschermende slijmlaag rondom de darmen zegt meer iets over onze huidige gezondheidsstaat dan dat het een negatief commentaar is over zwavel in knoflook.

In Eating for Beauty identificeert David Wolfe zwavel als een schoonheidsmineraal. Schoon-heid betekent van oorsprong: schoon van binnen zijn. Dit vertaalt zich in uiterlijke pracht. Dat is de oude gedachtengang. Tegenwoordig hebben we een 'schoonheidsideaal' (nl. ondervoeding) dat haaks staat op het gezondheidsideaal. Dat zwavel naast zuurstof een zeer belangrijke rol speelt als opruimer van ongewenste stoffen en micro-organismes staat wat mij betreft buiten kijf. Zwavel gedraagt zich als zuurstof, dus wat is de connectie???

Mike

 
Hoi Mike,

de ozon!

ja ik ben er echt blij mee!

beetje rare gedachte wel dat ik mijn gezondheid nu help door snachts tijdens de slaap juist niet mijn raam open te hebben....

nog even iets: mijn energetisch therapeute zei dat de machine bij voorkeur het beste te gebruiken is voor adem tijdens de slaap.

zo gebruikte jij het ook.

ik vroeg me eigenlijk af wat de slaap zo anders maakt ivm ozon dan bijv waaktoestand in ozon.

het is bij mij ook wel merkbaar aan de milt: dat die juist na slaap in ozon niet meer die drukpijn vertoont bij mij.

mogelijk trouwens dat mijn longen in slechte conditie zijn waardoor de milt in problemen is gekomen.

en mogelijk dat dit ozonapparaat mijn longen gaat opschonen en daarmee ook de problemen met mijn milt helpt verhelpen.

ik heb trouwens nooit echt last van mijn longen, maar het is wel door de ozonarts opgemerkt dat er een ruis was bij ademhalen.

en in de herfst had ik voorheen bij ontwaken soms ineens pijn aan mijn luchtpijp: vanwege de koude lucht waar ik niet tegen kon.

als ik hoest dan heb ik wel een rare bulderhoest overigens en verklaarbaar is het ook van die longen, want ik ben opgegroeid in een groot gezin waarin iedereen rookte behalve ik (lange tijd was ik ook te jong om actief te roken).

Mike: ik ben blij dat je je druk maakt over de connectie tussen zwavel en zuurstof.

Ik heb geprobeerd een gesprek (op youtube) tussen Mercola en dr. Stephanie Seneff te volgen over de geneugten van zwavel, maar het gaat nogal langs me heen jammer genoeg en ze is nog wel zo enorm enthousiast over zwavel.

Het artikel van Mercola over zwavel zei volgens mij dat dierlijke bronnen meer zwavel bevatten dan plantaardige.

 
Dierlijke bronnen zijn per definitie meer geconcentreerde bronnen van voedingsstoffen. Dat is de functie van het dier, het concentreren van plantenstoffen. Behalve dat ze meer zwavel bevatten, bevatten dieren ook meer fosfor, een ander belangrijk mineraal. Ik lees hier wel eens dat mensen rauwe plantaardige voeding eten vanwege de enzymen. Ook hier kunnen planten bij lange na niet tippen aan de concentraties enzymen in rauwe dierlijke voeding. Dit is een van de redenen waarom ikzelf dagelijks minimaal een liter rauwe melk drink.

Mike

 
Ja, dierlijke producten zijn dus heel belangrijk.

Ik begin het steeds meer te vatten Mike:)

Nog iets trouwens!

Over de ozon(therapie): ik had een bult, cyste, (¨ganglioom¨) op mijn pols en die is sinds kort (gisteren?) ineens geslonken!

Eerder werd me aangeraden om dat te laten opereren, maar daar heb/had ik geen zin in.

En nu is het vanzelf weg aan het gaan!

 
Lamg leve de ozon! :mrgreen:

Zie je wat voor wonderen je kunt verrichten als je niet bezwijkt voor het hakken-snijden-branden-vergiftigen model van de 'geneeskunde', maar gewoon meewerkt volgens de principes van de natuur zelf?

Mike

 
Mike, dat vind ik ook zo primitief dat snijden-vergiftigen en branden!

(of trouwens wat bij die cystes ook schijnt te helpen is een bijbel erop gooien, dan spat het kapot, maar mij niet gezien).

En je ziet met dat snijden dan gelijk ook van die littekens op mensen hun lichaam daarna!

Alsof het niets is zeg!

Nu heb ik ook uitgevonden dat ganglioomcystes ook een link met vitamine b12 kan hebben en ik heb gisteren dus weer een vitamine b12-prik gehad ook (niet eens op de plek van de ganglioomcyste op mijn pols).

Er is een engelstalig forum waar artsen met elkaar info uitwisselen over b12 en/of ozon en/of dmso (zwavel!) in een ganglioomcyste inspuiten of juist gewoon inademen (de ozon dan) als werkzaam tegen een ganglioom!

Daar hoor je in NL toch ook niemand over?

 
Nou zeg, had ik eerder moeten weten! Bij mij is tien jaar geleden een ganglion op m'n pols weggesneden!

Dat litteken valt trouwens reuze mee hoor, het is een ragfijn lijntje dat wegvalt in de natuurlijke huidlijnen op m'n pols, als je het niet weet zie je het niet.

 
Enjoy, tja, kom er maar eens om bij een arts dat je een shot b12 in je ganglion wil of zo:)

Maar gelukkig heb je niet zo´n litteken!

 
Ff een update van mijn kant:

Ik ben, merk ik, eindelijk een beetje aan het opklimmen uit een diepe put.

De 5 x ozon -eigenbloedinfusen zouden er aan hebben kunnen bijgedragen die ik tot december heb gedaan.

Ik vermoed echter toch dat dat niet mijn trigger is geweest eerlijk gezegd, maar zeker weten doe ik het niet.

Het gaat uiteindelijk om de optelsom van dingen die ik ervoor doe en gedaan heb.

Wat ik concreet merk, is:

-Ik ben weer terug bij mijn vermogen om vaster en langer door te slapen in de ochtend (wat een bevrijding);

-Concentratievermogen is toegenomen;

-Kieswortelpijnen, oorpijnen en gewrichtspijnen zijn nagenoeg weg;

-Koudegevoeligheid is verminderd;

-Hoofdpijn is verminderd.

Wat heb ik nog:

-snel moe / overstresst / overprikkeld;

-pijn onder mijn linkerribbenboog: daar zit een orgaan drukkend pijn te doen al 4 jaar inmiddels: dit is de meest constante klacht die ik heb. Soms denk ik: het is de milt, soms denk ik: het is de alvleesklier: lijkt wel iets minder te worden;

-beetje te dikke buik (ik hou te veel vast in mijn buik) en pijnlijke linkeronderbuik (wordt ook al iets minder);

-raar gevoel linkerbeen;

-hoofdpijn nog steeds wel een beetje.

Wat ik de laatste tijd anders doe dan voorheen:

-ik heb mijn vetinname opgehoogd en mijn koolhydrateninname meer in de gaten gehouden nog;

-ik heb koffieklysma´s gedaan (doe nu sinds kort waterklysma´s) een tijdje en pak het eind januari weer op;

-ik probeer minimaal 2 uur/ max 3 uur per nacht (5 maanden op- 5 maanden af) in de ozon te slapen;

-ik gebruik leverbitter (bittere kruiden voor de lever o.a. waar ook ginseng in zit, naast bijv. neemboom);

-ik gebruik kaardeboltinctuur (tegen de lyme);

-ik maak sinds een maand gebruik van uvb-licht-badjes;

-ik gebruik systemische enzymen (lumbrokinase/serrapeptase) - ook tegen de ziekte van lyme;

-ik gebruik levertraan/boterolie;

-ik gebruik een vitamine b-12 mondspray (hooggedoseerd) - dit zou ook wel eens heel erg kunnen helpen;

-ik ben meer vlees gaan eten;

-ik eet elke dag 4 paranoten;

-ik drink 3 x pd een citroendrank (inclusief de schil) met curcuma erin / zwarte peper / gember / creme freche / keltisch zeezout / mariadistelzaad - soms knoflook als ik veel thuis ben;

-ik eet veel sardienen (vooral tussen de middag op het werk: lekker makkelijk meenemen);

-voor de koolhydraten maak ik pannenkoekjes van (gekiemde) granen;

-ik eet elke dag een budwigpapje van vette kwark, lijnzaadolie, slagroom en kokosrasp (ik denk dat dit me echt nooit gaat vervelen);

-ik gebruik 3x pd een theelepel maquibespoeder (vitamine c);

-ik eet ook biergist;

-200 gram ubiquinon (q10) per dag;

-ik ben in behandeling bij een resonantietherapeut (maar dat al ruim 2 jaar).

-en last but not least op werkgebied is het rustiger geworden: ik heb een andere baas, andere directeur, eenvoudiger werk, minder uur: minder werkstress: ik begin ook pas om 12 uur. Hard voor moeten vechten hiervoor op mijn huidige werk, maar dan heb je ook wat.

Mijn aandachtspunten zijn nog: ooit nog rauwe eieren en melk gaan eten en orgaanvlees en dierenvet.

 
Mike, ik ben zo blij met dit forum!

Het heeft mij heel veel inspiratie gegeven.

Heerlijk om met mensen te sparren die ook graag zelf iets willen doen aan hun gezondheid.

Dat alleen al geeft ook heel veel hoop en energie.

Daarom: dank dat je dit forum daarvoor hebt beschikbaar gesteld en dank dat er zoveel forumleden zijn die hun ervaringen met mij willen delen: en het worden er met de dag meer!

En dank dat je lezingen geeft over gezondheid.

Alleen dat al, nog los van de inhoud -die ook erg belangrijk en in het geval van dit forum steekhoudend is/lijkt-, dat geeft ook al een bepaalde energie die denk ik nog eens zo belangrijk is als de inhoud.

Want het geeft hoop en hoop doet leven.

En dan maakt het ook niet uit precies of je een inzicht deelt dat nog niet helemaal per se de gezondheid ondersteunt.

Het gaat om aandacht richten.

Dat is denk ik het grote belang van dit forum, naast het grote belang van de inhoud die -zegt mijn lichaam- klopt (hij/zij die geneest heeft gelijk).

Uiteindelijk steven ik nu gewoon de goede richting op door deze contacten met forumleden die ook zichzelf willen steunen met aandacht voor goede persoonlijke gezondheid.

Onvermijdelijk toch?!:)

Het heeft zoveel om het lijf: bewustzijn wat gezondheid is/behelst en het hangt met zoveel meer samen dan met wat je wel/niet in je mond stopt, zeker ook -in mijn geval- door de jarenlange verwaarlozing van mijn gezondheid door onwetendheid.

 
Geen dank, Dorien. Je hebt gelijk: energie volgt aandacht. Door je aandacht te richten, focus je ook je intentie en materieel leven is niets anders dan gerichte intentie. Er gaat dus een heel prettig, positief placebo-effect uit van het gevoel hebben goed bezig te zijn! In tegenstelling tot de academische 'wetenschap' ben ik niet bang voor het placebo-effect en zie het zelfs als een essentieel onderdeel van heling! Maar gericht bezig zijn betekent ook een beleid, weten wat je doet en waarom je het doet en je doelen met toewijding en discipline nastreven. De truc is om het als een groot avontuur of feest te blijven zien en jezelf vooral niet te serieus te nemen. En dan kom je dus weer uit op dat positieve placebo-effect!

Mike

 
Quote:
De truc is om het als een groot avontuur of feest te blijven zien en jezelf vooral niet te serieus te nemen.


Mijn feest voor mij is vooral: het gevoel van ZELF (controle over mijn eigen gezondheid dus), naast de slagroom:)

Het is zo naar om een ziekte te hebben en niet te weten wat aan te vangen en dan moeten luisteren naar forumgenoten (andere fora) die zeggen: ga naar je dokter, terwijl je weet dat daar de sleutel niet ligt. Maar ja, wat dan?

Over jezelf wel/niet serieus nemen: tja het is maar hoe je het bekijkt denk ik dan.

Veel mensen die mij in de keuken zien staan die zullen zeggen: mens doe toch niet zo moeilijk, doe toch gewoon.

En dan ben ik blij dat ik mezelf en mijn gezondheid serieus neem.

Maar ik denk dat je het anders bedoelt.

 
Het is een balans tussen toewijding en discipline aan de ene kant (en dat is heel serieus en moet het ook zijn!) en aan de andere kant blijven lachen en van je voeding geen stressbron maken.

Mike

 
Wat heerlijk voor je Lievergezond dat het zoveel beter met je gaat! Je hebt het ook echt verdiend. Niet te geloven wat jij er allemaal voor doet. Ga lekker zo door! :wink:

Ik denk dat de rust die je nu hebt van je werk ook veel gedaan heeft he?

 
Lievergezond, wat een wandeling is dit :wink: Je slaat een weg in, onderweg kom je van alles tegen, leer je nieuwe mensen kennen, daar klets je even mee en van iedereen leer je weer wat anders/wat nieuws. Als een buitenstaander jou verhaal leest, kan ik mij voorstellen dat ze even denken:dit zou mij nooit lukken. Maar ze vergeten dat jij ook niet van vanndaag op morgen op deze manier bent gaan eten/leven. Maar stapsgewijs, je voegt wat toe/ laat wat weg, probeert wat nieuws/wat anders, enz.

En weet je, je bent nog lang niet op het eindpunt, misschien blijf je zelfs wel steeds nieuwe wegen inslaan. En ontdek je steeds weer nieuwe dingen, mooie vergezichten.

je hebt een mooi overzicht gegeven, en wat fijn ...alle verbeteringen die je al merkt.

 
Dorien,

Fijn dat je verbeteringen merkt, een teken dat je op het juiste pad zit.

En wat is het inderdaad mooi he, dat je elke keer weer dingen bij leert en nieuwe inzichten krijgt.

Dat is ook altijd op dit forum weer te merken.

Iemand zegt/schrijft iets, er wordt over gebrainstormd, en er rolt een logische verklaring uit, waar je iets mee kunt.

Heelijk.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.985
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan