Ik stel mij opnieuw voor: Lievergezond

@ Rapunzel: Nadat ik het boek helemaal gelezen heb 'Wat een dokter je niet vertelt over de menopauze' moest ik bij een gedeelte van het boek ook aan jou denken.

Weleens eraan gedacht dat jouw haaruitval te maken kan hebben met Oestrogeendominantie en/of progesterontekort?

 
Nee, nooit aan gedacht en dat is het ook niet. Toen ik met al die korsten zat die mijn haaruitval veroorzaakten wist ik het nog niet maar nu wel: mijn haaruitval komt van alles wat ik niet verteer. Bijvoorbeeld gebakken eieren. Door die lekke darm komen er stoffen in mijn bloed en op mijn hoofhuid komen die eruit in de vorm van een soort kauwgomachtige roos. Die roos klit samen tot een korst en als die korst loslaat neemt ie een bosje haar mee. Mijn haar groeit verder best goed. Ik ben nu al een poos zo goed als eierloos en dan valt mijn haar ook niet uit. Had ik het alleen maar eerder geweten....

 
Rapunzel ik lees net toevallig van iemand die bij zichzelf de eierallergie (ivm lekke darm) toeschrijft aan de giardia lamblia (heeft haar behandelaar gevonden) en die zegt: knoflookpillen ertegen eten.

Maar goed er zijn vast meer oorzaken van een lekke darm en eierallergie.

 
Voor de zekerheid toch maar eens wat meer knoflook gaan gebruiken dan. Het was er uit geslopen. Dat heb je soms. De koffieklysma's doe ik nu ook bijna nooit meer. Jij?

 
Hoi Rapunzel, de koffieklysma's: tja ik werk een schema af door mijn behandelaar uitgependeld.

Ik kan niet goed aan mijn theewater (haha) aanvoelen wanneer ik precies een koffieklysma nodig heb en wanneer niet.

Dus ik hou me braaf aan het schema.

Ik geloof dat ik in mei weer sessies ga doen.

 
Nou mensen, weer even een evaluatie van de afgelopen tijd:

ik was 15 kg aangekomen door meer vetten in mijn dieet in te voeren en als ik zo doorgegaan was, dan liep het nog verder uit de hand.

dus dat ging hem niet zijn.

ik ben inmiddels die kilo's grotendeels weer kwijt (met hulp) en ik probeer nu eigenlijk toch zo min mogelijk koolhydraten uit meelprodukten te halen en dan maar twee keer per dag in elk geval iets van vlees/vis/een eitje/huttenkase of zo.

een knackebrod per dag is het maximale dat ik eet aan koolhydraten uit meelprodukten.

verder wel iets van kwark (ik ga kefir proberen binnenkort).

vet ligt echt niet makkelijk bij me dus dat moet ik echt doseren.

ik probeer wel levertraan en boterolie onder het eten naar binnen te krijgen.

op het moment heb ik nog steeds vrij veel klachten in mijn kno-gebied (ontstekingen) en hoofdpijnen en pijn onder mijn linkerrib (na te eten vooral): maar dat weet ik tot een minimum te krijgen door een half uur voor het eten spijsverteringsenzymen te gebruiken en erna gelijk een pil met rauwe gevriesdroogde pancreas.

wel een gedoe: maar ja, pijn is niet fijn.

ik heb mijn atlas recht laten zetten in de tussentijd.

maar ik merk er nu weinig van.

dingen die ik verder doe nu: allicinepillen, eens per week spuit ik mezelf in met homeopathisch maretakspul (weerstand), coloidaal zilver, cat's claw, serrapeptase en nog wat voedingssupplementen (biergist). Verder nog een aantal kruiden: zoals mariadistel en ashwagandha (maak ik warme infusies van).

Verder doe ik om de dag voetenbadjes met twee eetlepels keltisch zeezout omdat ik via de gangbare weg de mineralen niet opneem.

Elke vier dagen ozoneer ik datzelfde voetenbadje: dat is goed voor mijn stofwisseling merk ik dan ook daarna vaak -stoelgang komt op gang.

Koffieklysma's doe ik ook soms: nu twee keer in de week een tijdje weer sinds kort (was weer gestopt).

Oja en niet te vergeten: om de dag probeer ik wat uvb-licht tot mij te nemen (15 min).

mijn energiepijl lijkt iets vooruit te gaan te zijn de afgelopen tijd: verder ben ik redelijk stabiel (ook voor wat betreft irritante klachten die maar niet weggaan).

 
Nieuwe update: kno-klachten en hoofdpijnklachten zijn foetsie.

1 kieswortel zat al 2 jaar te vervelen: nu sinds een maand: geen last meer.

Dat is wel fijn nieuws voor mij in elk geval.

Geen idee waar het aan ligt.

Dat het zomer is en dat mijn schildklier het nu niet zo moeilijk heeft om me te verwarmen?

Dat ik een atlascorrectie heb laten doen recentelijk?

Dat mijn nieuwe eetpatroon sinds een jaar vruchten afwerpt?

Dat mijn resonantiebehandelingen vruchten af beginnen te werpen?

Ganglioomcyste op pols is weer terug omhoog gerezen.

Nog steeds soms niet zoveel energie.

En drukpijn onder mijn linkerrib is er nog steeds, gallisch wordt ik daarvan.

Soms denk ik toch maar eens naar een maagleverdarmarts te gaan om het te laten onderzoeken met zo'n wat ze noemen een roesje (krijg je zo'n kapje op met lachgas dacht ik) en dan zo'n slang met een camera via mijn strot naar beneden (hoge darmonderzoek).

Ik huiver nog steeds bij de gedachte, maar goed, ik ben toch ook nieuwsgierig.

Ik blijf op gewicht sinds mijn laatste bewuste gewichtsdaling en ik eet nauwelijks nog graanproducten (er is echt iets veranderd dat ik dit volhoud -vreetkick hoort bij het verleden) maar erg veel gefermenteerde zuivel -ook karnemelk- en dito kokosmelk en daarnaast veel oude rauwe kaas op het moment.

Bevalt goed.

Verder het gebruikelijke regime met voetenbadjes met geozoneerd zoutwater en melk erin en supplementen etc.

 
Ik vrees ook voor zo'n onderzoek. Je kunt toch ook eerst een echo aanvragen? Uitleggen dat je angst hebt enzo..l

 
Angela die echo heb ik al gehad en daar kwam niets uit en toen kreeg ik een doorverwijsbriefje voor de maagleverdarmarts voor zo'n hoge darmonderzoek.

 
Ik heb een ganglioomcyste op mijn rechterpols en die komt soms weer bovendrijven.

Bijv. na te veel onder stress tikken (op mijn werk).

In het engels heet het ook wel biblebump (omdat mensen met een bijbel -zwaar boek- erop slaan en dan gaat het weg).

Ik heb vorig weekend veel youtubefilmpjes zitten kijken: mensen slaan dan met een boek erop en dan gaat het weg. Het is symptoombestrijding, maar altijd beter dan opereren.



Ik heb het niet met een boek gedaan, maar gewoon met mijn andere vuist zachtjes en de bult van de cyste op mijn pols was zo weg.

 
Bij mij heeft tie er bijna een jaar gezeten. Dokter wilde wel met een spuit erin. Nee, dank je, ik wacht wel af. In het jaar is tie eenmaal eventjes weg geweest, nu ben ik er al zeker een maand vanaf. Ik heb er ook nooit met een boek op geslagen, maar wel proberen weg te drukken met mijn andere hand. Is me nooit gelukt. Op een dag was het gewoon weg.

 
Hoi Alexandra, ja ik heb het ook eerder gehad: dat ze weggingen en weer terugkwamen: aan mijn linkerpols is het nooit meer teruggekomen, wel aan mijn rechterpols. Ik heb vorige week moed verzameld en erop geslagen met de andere hand/vuist en toen ging het weg. Maar er blijft een hard stukje zitten, dat gaat niet zomaar weg denk ik.

 
Ik probeer me een beeld te vormen van wat er precies aan de hand is met de irritante drukpijn die ik linksonder mijn borst heb sinds 6 jaar.

Eerst dacht ik dat het mijn milt was, daarna dacht ik dat het de pancreas moest zijn (endocryne pancreasinsufficientie).

Nu heb ben ik op iets gestoten: het heet: ¨splenic flexure syndrome¨ en dat benadert het toch wel het meest van al.

Het is een symptoom, maar ik ben al blij als ik het symptoom kan plaatsen: natuurlijk vooral om er vanaf te kunnen komen.

Twee artsen zijn er bij mij onafhankelijk van elkaar al over begonnen trouwens als ik over die pijn vertelde, maar dan wel zonder onderzoek gepleegd te hebben ernaar.

Zij waren daartoe ook niet de aangewezen personen en boden op dat punt ook geen oplossing (maar dat leek toen ook niet de tijd).

Verder durf ik geen darmonderzoek aan: ik wil niet weggemaakt worden in een ziekenhuis en geen slangen in mijn mond of kont.

Een camerapil slikken zou ik nog wel durven overwegen trouwens, maar dat is nog geen standaardonderzoek in ziekenhuizen.

Bovendien vindt men met die darmonderzoeken meestal niet zoveel.

Een hoge darmspoelingkuur heb ik al gedaan en die hielp mij niet.

Daarover heb ik op dit forum al geschreven.

Splenic flexure gaat over de dikke darmknik die bij de milt in de buurt zit en daar ontstaat gas die maar niet wegkan op een normale manier.

Ik voel daar ook vaak wel verplaatsing van iets wat gas lijkt.

Een goede vertaling weet ik niet van dat syndroom naar het nederlands.

Iets van miltombuiging?

Hoe dan ook, het is dus een vorm van geirriteerde darmsyndroom (tenminste als het is wat ik denk dat het is): ben ff de naam in het Nederlands kwijt.

Deze altijd aanwezige drukpijn beheerst mijn leven, dus ik hoop er nog steeds meer zicht op te krijgen.

Ik heb gemerkt dat water drinken mij goed doet en de trampoline ook: het lijkt alsof het eten dan makkelijker zakt misschien?

De pijn blijft echter altijd op de achtergrond aanwezig: wat ik ook doe.

Plus ik las dat kalium aanvullen belangrijk kan zijn (dit heeft iets te maken met water uit de cellen?) evenals vitamine b5.

Oja: en vermijden van voeding die gas veroorzaakt: ik kan beamen dat bonen bij mij echt niet goed vallen in elk geval!

p.s. mijn ganglioomcyste lijkt verdwenen.

 
Ik verzamel info over wat je kan doen tegen druk door gas dat niet wegkan in de linkerbovenquadrant van de buik (bovenbuik dus onder linkerborst).

Hier info van iemand die al 20 jaar met deze problemen rondloopt zegt dat een cat-stretch bij haar goed helpt:
Quote:
mandolin14 responded:

I've had these type of pains for over 20 years. I used to get pains every day in high school and never knew why. I finally realized the pain was caused by trapped gas in my abdomen. I wasn't holding it in, it just wasn't making its way out on its own and would build up over the course of the day and eventually cause terrible pain.

I don't remember how I figured out how to get rid of the pain, but I did, and it works just about every time. It's not pretty, but it works. For me, I get down on all fours and and lay my head down on the ground so that my rear end is up in the air, like a cat in heat. Sometimes this immediately alleviates the pain and I can feel the gas making its way to the "exit." Sometimes I have to sit back up and squeeze my abdomen with my hands, kind of like making a girdle with my hands, and massage stuff around to get it moving, and then lay back in the previous position. It can take a minute or fifteen minutes, but it almost always works, even when the pain hurts so much that I literally feel it up in my chest, neck, face.

All those years in pain and for me it was such a simple solution.

I've also found that it helps to not let too much time go between eating meals. If I go, say, four hours or more between meals, I usually end up eating a big meal and then have a lot of pain and more trouble getting rid of the pain. If I nibble even a little in between it makes a huge difference.

http://forums.webmd.com/3/digestive-disorders-exchange/forum/1548?pg=3

 
Heb je al eens een osteopaat bezocht Lievergezond? Ik heb jarenlang ernstige darmproblemen gehad, 5 behandelingen bij die man en ik was enorm opgeknapt.

 
Hoi San, ja toen het begon 6 jaar geleden ging ik inderdaad naar een osteopaat: wel meer dan 5 behandelingen heb ik gehad bij die persoon. Maar jammer genoeg ging het niet over:-( Maar dan nog is de ene osteopaat de andere niet.

Ergens is een oplossing, ik weet alleen nog steeds niet waar.

Dank voor het meedenken San!

Wat waren jouw darmklachten destijds als ik vragen maar waarvoor je naar de osteopaat ging?

En heb je nog iets over van die klachten?

Hier een filmpje over darmmassage: wel interessant vind ikzelf:

 
Mijn Ganglioomcyste is weer terug :( En dat merkte ik omdat ik pijn kreeg aan mijn pols. Gekeken de de bekende bobbel zat er weer. Het is dit keer pijnlijker dan alle keren. Zelfs typen is nu een gevoelige actie. Ik denk dat ik aan de boeken moet om m eruit te slaan.... Ik kan mijn pols ook niet meer goed buigen. Ik baal er wel van!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.694
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan