Iers Rundvee

Dat zal dan een hamburger o.i.d geweest zijn denk ik Henk. Het gewone "losse' rundvlees bevat die toevoegingen niet. Ach ja ik vond het prima te doen voor zo af en toe.

 
Mijn ouders willen maar eens in de maand met me naar de boerderij rijden waar ik vlees haal en er is geen biologische supermarkt hier, dus voor mij is dit wel een goede optie denk ik zo :).

 
Henk,

Ik doelde op runderen die vrijwel voortdurend binnen staan. Als een rund zijn hele leven buiten in de wei staat en dan afgevoerd wordt met granen om het vet te mesten voor de slacht heb ik daar niet zo'n problemen mee, omdat de vetzurenbalans dan overwegend in het voordeel van omega-3 is. En, zoals gezegd: het is een compromis.

Mike

 
hahaha, maakt niet uit joh, ik vond het alleen zo grappig,

ik zat jouw post te lezen en dacht ik zie iets over het hoofd, waar heeft ie het over hamburgers..

 
Komt door al dat vet wat we eten, daardoor gaan we troebel zien ;)

Maar goed dat er altijd iemand oplet die wat scherper is Marijan haha thx anyway!

 
Heb goede ervaringen met Iers rundvlees van de AH. Prima biefstuk, alleen is het wat duurder dan een thuispakket.

Heb slechte ervaring met speklapjes van Ekoplaza, gefermenteerd alles, lang gebakken, dat was prima, maar ik werd na een anderhalf uur ineens misselijk. Zo laat nog.

Hoe kan het een voedselvergiftiging zijn als het spul 24 uur is gefermenteerd in azijn?

Toen dat over was had ik weer trek in creme fraiche en daarna weer lekker wezen koken: een heerlijke rundstoofpot met ghee, dus het was niet het vet. Dit eet ik vaak en gaat altijd prima: niet alleen vet hoor, ik doe er graag wat linzen en groenten bij, geen rijst.

Maar het varkentje heeft geprobeerd mijn weerstand aan te vallen, vanochtend toch nog een soort verkoudheidsgevoel, maar ik kan dit prima hebben. Mijn conclusie: er klopt iets niet met dat logo van Ekoplaza. Ik heb even geen trek meer in varken, met rund kan minder misgaan.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.186
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan