Hoe zit het met honing?

Ik zag laatst 'echte' Duitse honing staan. Zo stond het op het label in het Duits dan. De verkoopster kon niet vertellen of het koudgeslingerd was en/of biologisch.

Maar mij zegt dat niets, 'echte' Duitse honing. Iemand hier een idee over?

 
Hoe donkerder de kleur, hoe meer mineralen en hoe lager de glycemische index, geloof ik.

Donker is bijvoorbeeld: boekweithoning

Licht is bijvoorbeeld: acaciahoning

 
Maar de honing moet ook afkomstig zijn van meerdere bloemen, omdat bijen van nature verschillende medicinale planten bezoeken. Dus boekweithoning, afkomstig van slechts 1 bron, is niet zo goed als bijv. bloemenhoning, weidehoning, berghoning, woudhoning, boshoning, etc.

Mike

 
Ok, bedankt. Ik ga op zoek naar de donkerste, niet bewerkte, koudgeslingerde honing. En ja, ik ben bekend met de manuka honing Mike ;-)

 
Maar manukahoning komt toch ook van 1 plant? Of is dit een secundair criterium? Het schijnt wel een medicinaal gezond product te zijn.

 
Ik ben ook voor honing aan het kijken en ik wil ook graag de manukahoning proberen.

Maar je hebt verschillende gradaties.

Ik zou echt niet weten welke de juiste voor mij is. Hoe groter de UMF hoe meer anti-bacteriële werking. Maar wat heb je nodig de UMF22+ of is bijvoorbeeld de UMF15+ al voldoende of moet ik hier helemaal niet naar kijken :?:

 
Dennen of spar(naaldboomhoning) is ook goed naar mijn mening doordat het een iets andere bewerking ondergaat namelijk het vloeistof van de boom wordt eerst door de luizen bewerkt en daarna door de bijen.

 
Wat is dan beter, Manuka honing of de koudgeslingerd bergbloesemhoning van de G&W

 
Als de honing maar biologisch is en koudgeslingerd, en hoe donkerder hoe beter zegt Mike altijd.

De Manuka honing is de beste maar ook de 'beste' prijs. Mij te duur.

Volgens mij kun je de honing rustig elke dag in je thee doen hoor, Manuka of andere.

Lia

 
Bij de natuurwinkel heb ik en keer Manuka honing gehaald voor 12,95 van de Traay

 
En hoe groot was die pot, qua inhoud? Want bij onze natuurwinkel kost het veel meer.

De prijs weet ik zo niet meer maar ze hadden potten van 900ml inhoud.

Lia

 
Volgens mij zo`n pot van 450 ml

Bij de Tuinen heb je ook Manuka honing in verschillende prijsklasses.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.780
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan