Roggebrood is het enige graanproduct dat ik eet. Eigenlijk puur voor het gemak en de efficiency tijdens werkdagen. Ik ben een tijdje in de weer geweest met kaasomeletten met spek, maar die bewaar ik nu voor de vrijdag t/m zondag. Op m'n werk eet ik zowel voor ontbijt als voor lunch één roggeboterham, van dat vochtige zware roggebrood (zonder tarwe), met héél dik roomboter en een plak kaas van ruim een halve centimeter dik. Mijn collega's liggen nog steeds dubbel als ze mijn "kaas met roggebrood" weer zien :lol:
Maar en óf het werkt!! Ik kan er uuuuuuren op teren. Ik fiets 's ochtends drie kwartier naar mijn werk op een lege maag maar zonder honger, eet na een half uur een broodje, en om 12:00 weer een broodje. Niet dat ik dan al honger heb, maar anders val ik af en dat is niet de bedoeling. Vaak is het pas 19:00 als ik weer drie kwartier naar huis fiets, maar dan heb ik nog geen honger en nog steeds reuze veel energie. Thuis gekomen nog geen honger, maar m'n eten smaakt dan wel, en dan eet ik ook m'n groente en overige vetten (geen koolhydraten).
Hieruit concludeer ik dat m'n bloedsuikergehalte er heel constant onder blijft, ook al is roggebrood een graan, natuurlijk geholpen door veel kaas en boter, terwijl het tevens langdurig energie geeft.
Dus voor mij is roggebrood een superuitvinding! (ben uiteraard niet allergisch voor gluten)