hoe denken jullie over roggenbrood?

Jij gelooft in climate change door teveel co2 in de atmosfeer door menselijk toedoen en runderen en varkens die teveel scheten laten (dit wordt echt zo gezegt)?

 
Na wat proberen met KH's zoals quinoa, boekweit ed is mijn conclusie dat dit niet te ... is voor mij.

Alles wat op pap basis is dat is erg moeilijk tenzij ik het nog in mijn smoothie kan doen dan is het evt te overwegen, maar niet-echt mijn voorkeur.

Gelukkig lees ik dat je met roggebrood je KH's kunt innemen als minst slechte zeg maar.

Dit heb al jaren gegeten en op basis van WAPF er weer vanaf gestapt, maar ga op basis van deze topic het toch weer eten.

Ik koop die van Bolletje in dat blauwe doosje.

http://bolletje.nl/producten/id-884/fries-roggebrood-500g/

Mocht er nog aanvullende KH's te eten zijn die niet op pap basis zijn dan hoor ik het graag.

Overigens ontdekte ik dat de G&W winkel ook (zuur)desembrood had en dat ga ik dan ook eten binnen de 100 gr regel per dag.

Dat moet mijn KH niveau op niveau gaan brengen en ook hopelijk mijn ontlasting.

Want dat ik nu te weinig eet dat staat denk ik wel vast.

 
In roggebrood zit nog wel gluten en veel vezels. Je kan beter witte rijst nemen als khd bron.

Zoete aardappel is ook een goede bron van khd.

 
Gluten dat had ik gelezen en vezels zijn toch juist goed voor de darmen

Witte rijst ga ik naar kijken of het beter is als de eerder door mij genoemde producten ik ben nl niet zo op dat pap achtige spul

 
Quote:
Over de vezelmythe is al een en ander hier geschreven:

Door een vezelrijk voedingspatroon heb je slechts de ILLUSIE van een 'gezonde' stoelgang. Als iedereen in Nederland bij wijze van experiment eens een week vezelarm of vezelloos zou eten, dan zou er sprake zijn van een epidemie van verstopping! Zoals Poekie al beschrijft, vezels en zemelen worden door het lichaam beschouwd als afval en worden afgevoerd via de ontlasting. De mens is echter van oorsprong geen vezelrijke eter, om de simpele reden dat de mens het grootste deel van zijn evolutie afhankelijk is geweest van dierlijk voedsel en dat bevat nagenoeg geen vezels. Door de vezels grotendeels of geheel te schrappen kom je erachter hoe goed je stoelgang werkelijk is!

https://www.fatsforum.nl/bbpress/topic.php?id=142&page=3#post-5974

Mike


 
Aha dat laat niets aan duidelijkheid over dus ook geen roggebrood

Dat maakt het wel een stuk lastiger wat nu wel te doen om die KH's binnen te krijgen.

Is er een mogelijkheid om dan bv de boekweits ed in m'n smoothie te doen dat gaat denk ik wel.

Het valt allemaal niet mee :(

 
Cham,

Ik snap iets niet

Als vezels niet goed zijn waarom had de oermens waar het wapf etenswijze op gebaseerd is dan een poepgat ..

Idem voor de vele vleesetende dieren.

Ik bagatelliseer niet wat er verteld wordt en zeker niet als mike dat schrijft, maar heb dan toch wel een paar vragen zoals bovenaan verwoord.

Verder is dan de vraag waarom we een afweersysteem nodig hebben als we zo goed als geen gifstoffen in ons lijf stoppen.

Idem voor de darmen

Beiden komen dan toch tot een complete stilstand en dat lijkt mij ook niet de bedoeling.

Ik neem alle adviezen serieus ter harte en ben nog steeds zoekende naar wat ik moet eten per dag

 
Quote:
Als vezels niet goed zijn waarom had de oermens waar het wapf etenswijze op gebaseerd is dan een poepgat ..

Idem voor de vele vleesetende dieren.



Dus als vezels niet goed voor je zijn heb je ook geen poepgat meer nodig? :lol:

100% carnivoren zoals katten krijgen helemaal geen vezels binnen en hebben gewoon een normale ontlasting hoor.

Ik ook trouwens als ik eens een tijdje helemaal geen vezels eet.

Het afweersysteem is er om bacteriën en andere lichaamsvreemde indringers te bestrijden. Ik snap niet goed hoe jij kan denken dat als je geen gif meer eet dat dan je afweersysteem tot stilstand komt..

Dat van die vezels snap ik wel dat is er de laatste 30 jaar goed ingehamerd, vezels vezels vezels. Zonder vezels geen stoelgang.. Haha! Terwijl het tegendeel waar is...

 
Ok het verhaal is duidelijk ook ik ben dus gehersenspoeld mbt het hele vezel verhaal.

Het is allemaal niet zo eenvoudig en ik ben niet de eerste die kopje onder dreigt te gaan in de hele materie van goed eten zonder vervelende consequenties voor je organen.

Het vervelende is dat je wel op heel veel goede etenswaren een negatieve kant kan plaatsen en vice versa dat het niet altijd duidelijk is wat wel en wat niet ondanks het vele lezen op het forum.

Ergens moet je toch een streep in het zand gaan trekken vrees ik.

Ik ben nog steeds zoekende naar de goede hoeveelheid en soort eten om goed in balans te zijn en blijven bij alles wat ik doe als werk/prive en sport.

Ik waardeer echter de reacties leerzaam als ze zijn

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.317
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan