het kon niet uitblijven: botten bouillon :-)

@ Pascal,

keltisch zeezout is ook gekend als zeezout van Guérlande, moeten ze normaal gezien hebben in de biowinkel en hebben ze zeker in bioplanet.

 
Dus eigenlijk, als ik het goed begrijp, doe je de sole minimaal een thelepeltje 'smorgens en eentje s'avonds (dirtsa) maar je kan het ook in ELK glas doen ? 8 lepeltjes per dag dus ?

 
Ik zou eerst eens beginnen met die theelepel 's morgens en 's avonds. En na verloop van tijd kijk je of je meer nodig hebt. Meestal strooi je dit zout ook over het vlees/groente en in de bouillon. Dus dan krijg je dit ook al binnen.

Overigens is 8 glazen water per dag best wel veel.

Als je zole in je water doet, zul je merken dat je na een tijdje, minder water nodig hebt, dus geen dorstgevoel meer hebt. Omdat je lichaam dit water beter vasthoudt en naar de cellen transporteerd ipv rechtstreeks naar je nieren om zo snel mogelijk weer uit te plassen.

 
Thanks Dirtsa ! Ik ga het zeezout bestellen en begin er reeds aan... kan sole met himalayazout ook ? om mee te beginnen ?

Nog even herhalen:

- kan ik de botten opnieuw gebruiken nadat ik ze een tijdje in de vriezer heb bewaard? Of beter telkens nieuwe botten nemen ?

 
Ik heb werkelijk geen idee pascal, ik doe dit nooit. Botten zijn niet zo duur, en ik denk dat als je ze al urenlang hebt laten trekken de kracht er wel een beetje uit is. Maar dit is gebasseerd puur op mijn gevoel.

 
Hahaha... ja, het is niet voor de prijs dat ik het zou doen he... het is gewoon in mijn situatie heel moeilijk om aan botten te geraken... :) Dus zou mij een hoop ellende besprane.. :)

 
Himalayazout bevat helaas hoge concentraties van fluoride. Keltisch zout is beter. Het moet grof en grijs-achtig uitzien.

 
Mijn himalayazout zijn licht- tot donkerrozige steentjes.... vreemd er zijn nochtans hel wat mensen die zweren bij himalayazout !

 
Klopt, maarja, ik neem toch het zekere voor het onzekere en gebruik geen himalayazout meer. Keltisch zout is ook lekker veel goedkoper! Wel zonde ja, ik weet niet of je er veel van hebt gekocht? Anders gebruik je het tot je keltisch zout binnen hebt.

 
ja ! keltisch zout wordt dra besteld in aanzienlijke hoeveelheid ! :)

Nu.. er zijn filmpjes online van mensen die al jaren coffee enema's zetten zonder zout en zich nog steeds geweldig voelen...

 
Ik heb 1 kilo voor 1,99 gekocht bij Ekoplaza, en ik doe er al zo'n paar maanden mee haha :p En ja, dat van die enema kan zeker.

 
Bestellen bij breizh import, dan weet je dat je de goeie heb. Ik heb vorig jaar 10 kg besteld, mits donker bewaard gaat dit prima.

 
:mrgreen: ik hoop niet op oorlog hoor, maar ik deel dit gretig uit aan vrienden/familie.

 
Ik ben even op de site geweest;.. ik zie daar wel geen prijzen staan.. is puur informatief die site.. Ik weet dat fleur de sel al heel duur kan zijn voor kleine hoeveelheden ! Wat kost zo 10 kilo dan ? En over welke van hun producten heb jij het dan ?

Ik weet dat reclame maken niet mag, maar ik heb één Hollandse vriend met een goede gezondheidssite, hij verkoopt ook keltisch zout van de guerlande... zijn grootste verpakking is 1500 gram en kost 6,65 euro.. dat is een prikje !

http://www.heelbewust.com/Grijs-Keltisch-zeezout-1500

Is dat hetzelfde als waar jij van spreekt ?

Groetjes, Pascal

P.S: Mike, je mag deze post verwijderen indien je niet graag hebt dat ik over die webwinkel praat !

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.754
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan