halal vlees ook goed?

Dan ben ik heel benieuwd naar hoe je de mens kunt laten gehoorzamen zonder dat je het baseert op een gevoel van authoriteit. Authoriteit is uberhaupt gebaseerd op angst. Dat zie je ook in de natuur. En wat is er mis met onmacht? De mens kan immers niet alles, dus dat is al onmacht.

Iemand laten gehoorzamen doe je door dwang. Hoe dwing je iemand? Door de keuzes te verminderen of totaal weg te nemen. Hoe zorg je dat een bepaalde keuze minder interessant wordt? Door pijn te laten ervaren. Herhaaldelijk kiezen voor de verkeerde keuze vergroot de pijn zodanig dat men er bang voor wordt.

Dus ik ben benieuwd naar hoe je kinderen kunt bijbrengen wat een verkeerde keuze is zonder daar pijn aan te pas te laten komen.

 
Autoriteit en gezag dat verdien je door de juiste beslissingen te nemen en te corrigeren op een liefdevolle doch krachtige aanwezigheid. Het goede voorbeeld geven. Blijven staan. Je kunt kinderen vertellen wat jou geen goede keuze lijkt, even daargelaten of dat ook werkelijk de juiste keuze is.

Pijn is zeker geen motivator. Probeer maar eens een kind te laten eten of slapen wanneer het dat niet wil? Dat gevecht verlies je altijd. Je kunt ze soms gewoon niet dwingen.

 
Quote:
Authoriteit is uberhaupt gebaseerd op angst.



Nee, het is gebaseerd op respect en het vertrouwen dat diegene meer kennis heeft over bepaalde onderwerpen en/of aktiviteiten. En daarbij het beste met je voor heeft.

Die authoriteit van jou is gewoon een tiran.

Quote:
Iemand laten gehoorzamen doe je door dwang. Hoe dwing je iemand? Door de keuzes te verminderen of totaal weg te nemen. Hoe zorg je dat een bepaalde keuze minder interessant wordt? Door pijn te laten ervaren. Herhaaldelijk kiezen voor de verkeerde keuze vergroot de pijn zodanig dat men er bang voor wordt.



Dit is precies de filosofie van de (nwo)elite

 
als je alleen gezag en ´gehoorzaamheid´ kunt krijgen door pijn en angst aan te jagen dan heb je een probleem als je kinderen groter en sterker worden dan jij. Dat blijft niet duren. En wie wil er nu gehoorzaam zijn, ik niet!

 
Ik ben het met @iklustvet eens: ik zeg altijd als je nu niet tijd maakt voor wat je eet, moet je straks tijd maken voor je ziekte. En als je ziek bent kan het al laat zijn!

@Zizou789, Het is waar dat ik als moslima geloof dat bij elk gebod een wijsheid in zit. Soms kunnen we het rationeel verklaren en soms ook niet. Ik geloof dat er een reden voor is en accepteer het. Ik maak me bv niet druk om de vraag waarom ik geen varkensvlees mag eten. Er zijn zoveel andere soorten vlees wat ik wel mag. Dus ik vind het helemaal niet erg en mis het niet.

@thijs, ''Judging Islam by it's people is like judging a Ferrari driven by a reckless driver. Had he crashed it, would you blame the Ferrari?''. Altijd naar de bron kijken en niet naar wat de meeste moslims van de Islam maken. Goeie voorbeeld daarvan is juist waar wij het over hadden: het halal slachten.

@Mike, net als vrysuyver probeer ik niets en niemand te vrezen (dat heeft te maken met je spirituele vooruitgang). Dat betekent niet dat ik angstig ben! Dat moslims Allah moeten vrezen is helemaal logisch. Wij hebben verplichtingen als gelovige. Ik ga het vergelijken met een docent. Een docent zou willen dat al zijn studenten zouden slagen. Als student heb je vrees en als je goed je best doet om te leren heb je vertrouwen dat het goed komt. En alleen degenen die moeite doen om te leren kunnen slagen of niet? Je hebt als gelovige twee vleugels: een van vrees voor Allah en een van vertrouwen op Allah. Gebruik je maar een, dan kan je niet verder.

Ik hoef hier niet te vertellen dat voeding heel erg belangrijk is. En in spiritualiteit kan je geen vooruitgang boeken zonder echte voeding. De ene bevordert de andere. Bij voeding sluit ik me bij jou aan en de spirituele keuze is voor iedereen anders en persoonlijk.

Ik lees al meer dan een jaar mee en had me eigenlijk willen registreren na een lezing van jou te hebben bijgewoond. Ik had me vorig jaar bij Dirtsa aangemeld voor een lezing in Beckum maar kon op het laatste moment niet gaan doordat mijn dochter ziek was op die dag. Maar dat komt nog:).

Ik bewonder velen van jullie en ben jullie heel erg dankbaar voor jullie bijdragen hier: Mike, Lia, Dennis, Haluk en nog veel anderen bedankt!

Kort samengevat voor mij: "Learn and benefit from people who’s character inspires you. Being around them makes you want to better yourself.''

@iklustvet ik deel jouw mening wat opvoeden betreft: niet straffen, belonen of macht uitoefenen etc.. Ik ben een voorstander van Natuurlijk Ouderschap voor de info :)).

Hier de link : http://www.natuurlijkouderschap.org/attachment-parenting-in-het-kort/

Zk

 
God is liefde en hoeft dus niet gevreesd te worden. Liefde en angst zijn twee tegenovergestelde krachten. Ik heb het idee dat het woord 'vrees' meer de betekenis van 'respect' of 'ontzag' krijgt, maar het verwijst letterlijk naar angst. Een God die zich bedient van het inboezemen van angst is niet liefdevol. Ik ben zelf docent en wil absoluut niet gevreesd worden, wel gerespecteerd.

Mike

 
In het Arabisch zegt het woordje vrees ook in feite liefde maar ja door de vertaling komt alleen vrees naar voren dus ik kan Mike begrijpen als hij een moslim jongen hoort zeggen dat hij niemand vreest behalve Allah dat dit raar aankomt.

ibn al-Qayyim verwoordt dit mooi in een voorbeeld van een vogel: "Het hart is op zijn reis naar god als een vogel wiens hoofd liefde is, hoop en vrees zijn zijn twee vleugels. Als het hoofd en de twee vleugels degelijk en gezond zijn is de vlucht van de vogel goed, maar als het hoofd wordt afgesneden, sterft het onmiddellijk, en als één van beide of beide vleugels onvolmaakt zijn, kan de vogel niet naar behoren vliegen en zou het slachtoffer kunnen worden van een jager."

 
@Shizen. Ik reageer op de stelling: "moslims geloven dat er in elk gebod een wijsheid zit". Die stelling gaat over mensen, niet over het geloof. En die stelling klopt niet. Ik spreek met veel fantastische mensen die zich om de meest uiteenlopende redenen moslim noemen, en zij hebben allemaal andere meningen.. ook over het boek. Als je dat vervolgens oppert bij iemand die gelooft dat 'moslims geloven dat..' dan is de reactie in de praktijk meestal 'o maar dat zijn geen echte moslims, geen goede moslims'. En dat is precies waar angst begint. Dus ik beoordeel in mijn reactie het geloof niet, ik beoordeel de uitspraak dat moslims bepaalde dingen zouden geloven. Een lastig verschil, maar wel belangrijk.

 
Je kunt het uitleggen zoals je wilt, maar vrees is een ander woord voor angst en de fundamentele spirituele keuze waar we voor staan is tussen angst of liefde.

Mike

 
Quote:
In het Arabisch zegt het woordje vrees ook in feite liefde maar ja door de vertaling komt alleen vrees naar voren dus ik kan Mike begrijpen als hij een moslim jongen hoort zeggen dat hij niemand vreest behalve Allah dat dit raar aankomt.


Ik vind het ook heel erg vreemd om niemand behalve God lief te mogen hebben, als vrees dan eigenlijk liefde betekend.

Quote:
Ik spreek met veel fantastische mensen die zich om de meest uiteenlopende redenen moslim noemen, en zij hebben allemaal andere meningen.. ook over het boek. Als je dat vervolgens oppert bij iemand die gelooft dat 'moslims geloven dat..' dan is de reactie in de praktijk meestal 'o maar dat zijn geen echte moslims, geen goede moslims'. En dat is precies waar angst begint.


Dit merk ik ook. Ik heb op mijn middelbareschool ook les gehad over de islam. onder andere dat het voor een moslim voldoende is om alleen de kleine jihad te doen en te zorgen dat hij/zij zelf een goede moslim is. Mijn turkse en marokaanse klasgenoten die ik toen had zeiden dat dat klopte, en dat het westerse idee van een heilige oorlog niet hoefde. Ik ben later een moslim tegen gekomen die dit weer ontkend heeft. Ook de aanhangers van Geert Wilders die ken beweren ook dat het dan slechte moslims zijn en ze heel veel problemen krijgen in hun moskee. Ik ben met mijn klas van mijn middelbareschool een keer naar een moskee geweest gewoon als excursie om te leren hoe het er daar aan toe gaat. Dat was toevallig de moskee waar die turkse klasgenoot van mij naar te ging. Daar heb ik hetzelfde geleerd als ik toen op school kreeg, waarvan Geert Wilders dus schijnt te zeggen dat als moslims die ideeën hebben ze heel veel problemen krijgen in de moskee omdat ze geen goede moslim zijn.

Die moskee weer ik toen met mijn klas geweest ben, is tien jaar later in het nieuws geweest dat het een moskee zou zijn waar veel radicale ideeën gepredikt werden. Dat is dus ook aan verandering onderhevig en misschien moet je het ook wel niet zo zwart wit zien.

Ik wil wel even duidelijk maken dat ik nog nooit op geert wilders heb ge stemt en dat ook niet zal doen.

Een punt waar ik met het christendom problemen heb is dat je alleen naar de hemel kan gaan als je christen bent (zo denken ze er misschien ook niet allemaal over). En ook al leef je nog zo goed. Dus een christen die zijn hele leven alles bij elkaar steelt, liegt en moord komt in de hemel is hij op het allerlaatste moment zegt sorry God, het spijt me (dat moest wel). En iemand die zijn hele leven alleen een verkeer te hard heeft gereden of eenleugentje om best wil heeft vertelt maar geen christen is komt er niet in. Dat wil erbij mij dus weer niet in.

 
@mike:

eerder schreef je:

''er is geen verlichting, als angst de drijfveer is.''

ik denk als alle mensen God zouden vrezen/ontzag zouden

hebben, die Hem toekomt, dat er niet zoveel ellende zou zijn

als je vandaag de dag ziet! wat abukaliem schreef, er moet een balans

zitten tussen hoop en vrees/ontzag.

''Ik ben zelf docent en wil absoluut niet gevreesd worden, wel gerespecteerd.''

een mens kan zich in geen enkel opzicht vergelijken met de Schepper. jij hebt het recht dus niet om je boven een ander te stellen dan de ander, of dat leerlingen je zouden vrezen! De Schepper van alles staat ver ver boven de mens!

''Mensen die zulke leeftijden bereiken, beschikken over reserves die ze in hun jongere jaren hebben opgebouwd. Al die voorbeelden van mensen die ruim 90 of 100 werden ondanks hun slechte gewoontes zijn allemaal afkomstig van vooroorlogse generaties.''

ik geloof in een script of voorbestemming. als wij dus minder oud worden dan de vooroorlogse generatie dan is dat gewoon zo voorbestemd. dat wil niet zeggen

dat je dan geen voorzorgsmaatregelen moet nemen, en dat je dan maar alles kan doen! wij hebben hersenen gekregen om na te denken, en de tegenwoordige voedsel en medicijnen indrustrie, dat zijn bad vibes, waar je ver uit de buurt moet blijven. het gaat

ook veel verder dan dat! als wij mensen met zn allen geen multinationals meer zouden steunen, of de maffia pharmaceutische industrie niet meer sponsoren, met die woeker prijzen, en geen rente meer accepteren, want dat is het meest afschuwelijk en onrechtvaardige systeem wat er is, dan zou de politieke elite geen macht meer over ons hebben. helaas doen wij mensen zn alleen het tegenovergestelde! Daarom is het ook zo triestgesteld met de islamtische gemeenschap van tegenwoordig; we komen de voorschriften niet meer na!

over angst:

ik denk dat je verder niet zo moet bezig zijn met bestraffing. je moet gewoon

daar een balans in zien te vinden. ik geloof, als ik mij niet aan de regels hou

dat het altijd voor mij negatief uitpakt, maar je weet nooit in welke hoedanigheid!

maar desalniettemin, geloven in deze tijd is niet makkelijk, maar het eeuwige leven

is ook niet makkelijk te verdienen. ik zelf zou het persoonlijk raar vinden, om

het eeuwige leven te krijgen of beloont te worden, en daar niks voor te hoeven doen!

maar wie de islam oprecht bestudeert, kan niets anders concluderen, dat het onmogelijk

is bedacht door een persoon (de profeet mohammed vrede zij met hem) die niet kon lezen en kan schrijven. internet is daarom ook een grote gunst van de Schepper, zodat we tegenwoordig gemakkelijk kennis kunnen vergaren over verschillende onderwerpen. Helaas is het wel zo, dat er een heleboel desinfo is! ook dat heeft zo zijn redenen! iets wat aanvankelijk heel mooi lijkt is vals en wat aanvankelijk niet mooi lijkt, is eigenlijk

de waarheid. alleen gaat daar vaak jaren overheen, dat je dit in gaat zien!

zizou789

 
@zizou

Voorschriften uit een boek bedoel je?

Ik waardeer de goede intenties, maar dit is precies waar we met z'n allen uit balans raken. Pas op met het geschreven woord. De islam heeft een keurige plaats in de zeer recente traditie van het geschreven woord. En die legt onevenredig veel nadruk op de linkerhersenhelft: taal & analyse.

Het woord. Het heilige woord. Het woord van de schepper. De grondwet. De universele mensenrechten. Het protocol van Geneve. Het boek van Mao. Het rapport van de leraar.

Het is een traditie waarbij mensen kunnen gaan bakkeleien over de heiligheid van dat woord. Waarbij mensen boos kunnen worden als een ander dat woord verdraait of besmet.

En zie daar... de mens op zijn zwakst. Met elkaar aan het bekvechten over voorschriften, aan het bekvechten over de bedoeling van een zin.

Ik heb moslims wel horen zeggen: maar er staan zulke wonderlijk waarachtig ware dingen in... waar de 'moderne wetenschap' nog maar net achter is.

Ok, maar dat is niet zo vreemd toch? Bepaalde wijsheden zijn altijd bekend geweest.. duizenden jaren geleden al. En die raken we ook nooit kwijt. En trouwens, waarom zouden we ons blindstaren op de moderne wetenschap.. die geven ons altijd maar een paar zoethoudertjes.

Het zou alleen vreemd zijn als je werkelijk gelooft dat de mens barbaars was vóórdat hij in aanraking kwam met bepaalde teksten of met bepaalde 'nieuwe' technologie.

En dat mag je geloven, je leest het ook in kranten enzo, het is het verhaal van de georganiseerde religie, én het verhaal van de mainstream wetenschap. Maar wees sceptisch zou ik zeggen.

Het is in ieder geval niét het verhaal van Weston Price, en niet van de laatste natuurvolkeren die in de meeste gevallen niet konden lezen en schrijven. Zij hadden een grote ontwikkeling, en zij wisten heel goed wat ze deden, waardoor wij kunnen profiteren van een betere gezondheid.

Het geschreven woord bestaat hooguit een paar duizend jaar. In Zuid-Europa tweeduizend jaar, in het Midden-Oosten misschien net ietsje langer. Maar waar hebben we het over? Heel kort. Het tijdvak daarvóór, is veel en veel langer. Het is juist zo dubieus dat we daar niks over leren. Denk aan de meditatie-wijsheden, wat wisten de Indianen? In de islamitische wereld is denk ik nog wel een en ander bewaard van pre-talige tradities bij de soeffi's. Denk ook aan de wonderlijke wereld van je eigen intuïtie.

Het interessante is: de allereerste geschriften die wij kennen van ongeveer drieduizend jaar terug hadden het hier ook over. De Grieken, en de Gnosten, schreven: je kunt niks vastleggen in taal.

En dat brengt ons bij de welhaast ketterse redenering: een echte Schepper legt geen voorschriften vast in taal. Een echte dorpsoudste of politicus legt geen regels vast in taal. Verdragen, wetboeken, het zijn zwakteboden. Een echte dorpsoudste gaat bemiddelen en zoeken. Hij kan een verhaal vertellen. Bij iedere situatie past een ander verhaal. Hij gaat luisteren, niet lezen en schrijven. Het geschreven woord geeft de illusie dat een woord vastzit aan een bepaalde betekenis, en dan is het misverstand en de ruzie nooit ver weg.

Leg dit voor aan zogenaamde 'geleerden' in de wereld van religie, rechtspraak of politiek, en meestal is de reactie angst: "maar als mensen geen voorschriften en regels hebben, dan gaan ze elkaar de hersens inslaan!". En de vraag is dan: wie heeft je dat nou weer verteld? Wie heeft je zo'n negatief mensbeeld gegeven? Mensen zijn wonderbaarlijk sterk, altijd en overal, vrijwel iedereen gaat van nature uit van harmonie, of ze moeten wel extreem ongezond zijn.

Maar goed, je schrijft ook dat je hoopt dat een en ander goed voor je zal uitwerken. Dat zijn goede intenties, en goede intenties hebben volgens mij altijd een goede uitwerking.

 
Quote:
een mens kan zich in geen enkel opzicht vergelijken met de Schepper. jij hebt het recht dus niet om je boven een ander te stellen dan de ander, of dat leerlingen je zouden vrezen! De Schepper van alles staat ver ver boven de mens!


Dit schreef ik n.a.v. deze opmerking van shizen:

Quote:
Ik ga het vergelijken met een docent. Een docent zou willen dat al zijn studenten zouden slagen. Als student heb je vrees en als je goed je best doet om te leren heb je vertrouwen dat het goed komt. En alleen degenen die moeite doen om te leren kunnen slagen of niet?


Over het eeuwige leven:

Quote:
geloven in deze tijd is niet makkelijk, maar het eeuwige leven

is ook niet makkelijk te verdienen.


Er val niets te 'verdienen'. Jouw spirituele energie heeft het eeuwige leven al, heeft het ook altijd gehad en zal het ook altijd hebben. Vandaar de schitterende titel van het boek van Pim van Lommel: Eindeloos Bewustzijn.

Verder spreek je jezelf tegen door aan de ene kant te geloven in lotsbestemming (de 'zandloper' van shizen) en aan de andere kant met zoveel woorden te stellen dat modern voedsel en medicatie ons vroegtijdig sloopt. Die voedselreserves doen er dus wel degelijk toe als het gaat om gezondheid en langlevendheid en de naoorlogse fysieke degeneratie waarvoor Price waarschuwde in zijn boek uit 1939 is zeer zeker niet 'voorbestemd'!

Mike

 
@Thijs,

Zelf kan ik het niet zo goed onder woorden

brengen maar ik ben het in grote lijnen met

je eens... Mooi om te lezen!

 
@thijs:

je bent niet te volgen! wij hebben geen regels nodig?! zonder regels kan je geen

huis bouwen! alles is afhankelijk van regels, anders wordt het een chaos!

jij gelooft in de goedheid van de mens, en ik beweer dat er ook kwaaie geesten op deze wereld rondlopen. dat zie ik dagelijks om mij heen namelijk!

@mike:

Er val niets te 'verdienen'. Jouw spirituele energie heeft het eeuwige leven al, heeft het ook altijd gehad en zal het ook altijd hebben. Vandaar de schitterende titel van het boek van Pim van Lommel: Eindeloos Bewustzijn.

sorry mike, maar hier is ook geen touw aan vast te knopen.

Verder spreek je jezelf tegen door aan de ene kant te geloven in lotsbestemming (de 'zandloper' van shizen) en aan de andere kant met zoveel

woorden te stellen dat modern voedsel en medicatie ons vroegtijdig sloopt.

wij hebben de keuze om te kiezen, maar dat wil nog niet zeggen dat er geen lotsbestemming is! als je kiest voor slechte voeding, veel drinkt,

en sigaretten rookt, dan heeft dat ongetwijfeld effect op je leven, en zul je ook minder oud worden; maar dat is dan het lot! de pennen zijn opgeheven, en de inkt is opgedroogd; alles staat vast!

en wat ik eerder al schreef: phamaceutische industrie, en voedsel industrie, zijn bad vibes! die hebben hele andere intenties, dan ons te gezonde voeding geven of te genezen! daarom schreef ik: daar moet je ver van uit de buurt blijven!

zizou789

 
Quote:
sorry mike, maar hier is ook geen touw aan vast te knopen.


Alle materiele leven komt voort uit immateriele energie. Deze energie is eindeloos en overal, dus niet gebonden aan tijd en ruimte. Deze oerbron van energie, waarvan ieder van ons een expressie is, noemen islamieten Allah, christenen God, hindoestanen Prana, boeddisten Chi of Tao, joden Jehova of Jahweh, etc., etc., etc. Aangezien wij allemaal zijn geschapen in het evenbeeld van deze scheppende energie was deze er altijd al en zal deze er ook altijd zijn. Onze energie gaat ook nooit verloren als we ons fysieke lichaam verlaten, maar wordt 1 met de Bron, waar we ook uit vandaan zijn gekomen. We waren er dus altijd al en zullen er ook altijd zijn, is het niet in materiele vorm, dan wel in immateriele vorm.

Quote:
als je kiest voor slechte voeding, veel drinkt,

en sigaretten rookt, dan heeft dat ongetwijfeld effect op je leven, en zul je ook minder oud worden; maar dat is dan het lot!


Nee, dat is oorzaak en gevolg. Lotsbestemming zou inhouden dat het je lot is om slecht voor jezelf te zorgen en niet oud te worden. Je verwart opnieuw twee dingen met elkaar en je bedient jezelf van cirkelredenaties om je geloofsovertuiging te rechtvaardigen. Je wilt aan de ene kant geloven dat alles al in de sterren (of waar dan ook) staat geschreven (lot), maar aan de andere kant erken je dat slechte gewoontes leiden tot een slechte afloop (oorzaak en gevolg). Vervolgens veeg je de twee bij elkaar en worden oorzaak-gevolg en lotsbestemming een en hetzelfde. Kortom, je geloof en je verstand botsen met elkaar...

Mike

 
Quote:
maar we leren er vrijwel niets over. Niet van de wetenschap, niet van de religie


Om even een beetje terug in de tijd te gaan in de donkere periode van de middeleeuwen waarin europa in barre omstandigheden leefden, maakte ze in het midden oosten een gouden eeuw mee. Deze gouden eeuw in de Islamitsche wereld heeft de basis gelegd voor beschaving en wetenscahap in o.a. de moderne wiskunde, astrologie, hygiëne, geneeskunde, biologie, technologische uitvindingen, literatuur enzovoort.

Een mooi boek die de waarheid verhuld over hoe de wetenschap onder invloed van de Islam is ontstaan.

Islam wetenschappers hebben ons altijd al gewaarschuwd dat het westen de geschiedenis heeft vervalst. Dit wisten wij dus al. Hopelijk zal de een glimpje van de waarheid ook deze kant op komen. http://bestellen.momtazah.net/index...uct/main/id/63db0d09956eec25adc75ab42cf5b9a1/

Een citaat uit een van de boeken van Toby E. Huff. Die eveneens de erkenning gaf aan de basis van de islamitsche wetenschap.

"Onze zorg is met het feit dat vanaf de achtste eeuw tot het einde van de veertiende, Arabische wetenschap waarschijnlijk het meest geavanceerde in de wereld was, hogelijk het westen en China overtrof. In vrijwel elk gebied van het streven - in astronomie, alchemie, wiskunde, geneeskunde, optica, enzovoorts - waren Arabische wetenschappers (dat wil zeggen, Midden-Oosterse individuen die in de eerste plaats het Arabisch gebruikten, maar ook Arabieren, Iraniers, christenen, Joden en anderen) in de voorhoede van wetenschappelijke vooruitgang.''

http://www.amazon.com/Rise-Early-Modern-Science-Islam/dp/0521529948


De volgende gangbare Nederlands woorden hebben allemaal hun oorsprong uit de Arabische taal. Woorden zoals Cijfer, dozijn, alcohol,benzine algebra, koffie enz. Bijzonder en bizar tegelijk hoeveel invloed de arabische taal heeft in vele talen wereldwijd.

http://www.cmo.nl/islam-nl/pdf/arabische_leenwoorden.pdf

En tot slot gaat mijn diep respect uit naar de niet moslim medemens die het aandurfde om het leven van Profeet Mohammed (vrede en zegeningen zij met hem) te bestuderen en hun mening daarop te verkondigen.

Citaat
Quote:
"De Engelse filosoof Thomas Carlyle, de Nobel Prijs winnaar, zegt in zijn boek Heroes ( Helden ): “Het is zeer beschamend voor elk individu in dit tijdperk om te luisteren naar wat er gezegd wordt over de religie van Islam en dat het een verzinsel is en Mohammed zou de bedrieglijke leugenaar zijn. Door zijn hele leven heen zien wij dat hij standvastige geloofsovertuigingen had, oprecht in beslissingen, gul en vriendelijk was, medelevend, vroom, zedig, zeer serieus. Ondanks dat was hij zeer makkelijk in de omgang, vrolijk, vriendelijk, en soms zelfs luchthartig. Hij was rechtvaardig, oprecht betreffende intentie, intelligent, ridderlijk, en vlug van begrip, alsof hij in zijn hart de lampen van alle donkere nachten droeg, gevuld met licht; een van nature grote persoonlijkheid die nooit studeerde in een school of bij een onderwijzer, omdat dat niet nodig was voor hem."


http://www.uwkeuze.net/Diversen/Bekende niet-moslims over de profeet Mohammed.html

 
Quote:
En dat is precies waar angst begint


Angst welke angst. Zijn het niet de kruisvaarders die een einde hebben gemaakt aan de mooie Islamische beschaving met brute geweld. Door de Jaloezie en afgunst die ze jegens onze Profeet (vrede en zegeningen zij met hem)hebben. Die vervolgens Palastina onrechtmatig hebben veroverd en waar de bezetting onder de vlag van de VN nog steeds voor duurt. Waar de bevolking onder erbarmelijke omstandigheden moeten leven.

Om vervolgens Irak onder valse voorwendselen aan te vallen om zo op hun olie te assen. Waar de dag van vandaag nog steeds misvormde babys worden geboren door de chemische wapens die de vn heeft ingezet. Om onze broeders en zusters in Afganistan aan te vallen onder hem mom terrorisme bestrijding. Welke terroristen dan. Waar zijn ze dan. Bin laden? Is dit geen product van Amerika zelf?

 
Ik had nog niet gereageerd op deze opmerking van vrysuyver:

Quote:
heilig wil zeggen: afgezonderd


Niets is minder waar. Het woord 'heilig' is afkomstig van 'heel', het tegenovergestelde van afgezonderd! Het woord ‘helen’ heeft geleid tot ‘heil’, ‘heilzaam’ en zelfs ‘heilig’, waarmee duidelijk wordt dat gezondheid en spiritualiteit als een en hetzelfde moeten worden beschouwd. Het gaat dus om heel worden, niet alleen van je lichaam, maar vooral van je ziel.

Er wordt hier met veel feitelijke onwaarheden gestrooid, alleen maar om een bepaalde redenatie, vaak gemotiveerd door geloofsovertuigingen, 'kloppend' te maken. Ik ben en blijf hier uiterst kritisch op, je komt er bij mij niet mee weg!

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.195
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan