halal vlees ook goed?

@thijs

Pas als je weet wat er in de Koran staat en niet denkt dat je weet wat er in staat ga ik in discussie met jou. Nu heeft het echt geen zin want je zit vol vooroordelen!

Wat je ook zegt en insinueert de Koran is mijn heilige boek.

Zk

I may not be there yet but I’m closer than I was yesterday

 
Nou, het begint al te komen.

Wat ik erin lees is het letterlijke woord van de Schepper. Het is de nieuwste versie, het boek is volmaakt, er is niet aan geknoeid door mensen. Het boek bevat principes om alle problemen op te lossen, heldere voorschriften in heldere taal, er bestaat geen twijfel over. De voorschriften gelden voor alle moslims. Moslims dienen de voorschriften op te volgen, en moslims weten dat ook heel goed van zichzelf. Mocht het voor een mens toch niet helemaal duidelijk zijn of hij/zij zich aan een voorschrift houdt, dan is het dat wel voor de Schepper.

Toch?

 
Quote:
er bestaat geen twijfel over/De voorschriften gelden voor alle moslims.


Thijs

Ondanks dat je denkt dat je het begrijpt, heb je het helemaal niet begrepen. En dat komt voort uit jou hoogmoedigheid, blindheid en wellicht de afgunst jegens moslims. Je hoort liever dat moslims barbaars zijn, onderontwikkeld. Een religie die de vrouwen onderdrukt etc. De bejegeningen van het westen jegens de moslims zou jou bekend. Alles word uit de kast gehaald om de religie van Allah uit te schakelen. Dit is altijd zo geweest en dit zal tot wederkerig van Isa/Jezes (vrede zij met hem) altijd zo blijven. De grootste aanval tegen de islam van de laatste eeuw is, de in scene gezet 9/11.

En Allah zegt in de Quran.

Quote:
[4.76] Zij die geloven, strijden voor de zaak van Allah, maar de ongelovigen strijden voor de zaak van de boze. Strijdt daarom tegen de vrienden van Satan; voorzeker, Satan's plan is zwak.

[8.30] Toen smeedden de ongelovigen tegen u plannen, opdat zij u gevangen mochten nemen of doden of verbannen. En zij maakten plannen en Allah maakte plannen en Allah is het best in staat plannen te verijdelen.


En dit zijn de woorden van Allah. En als jij waarachtig ben geef mij het bewijs dat het niet zo is. 9/11 was bedoelt om de Islam aan te vallen. En het begin van de zogenaamde terroristen wetten. Wetten met als doel ons te doden, bezetten en te verbannen. Zie hier de de woorden van Allah die hij in waarheid heeft gestuurd en waaraan zeker geen twijfel is. . Dit is precies hoe het nu gaande is. En het bewijs daarvan is duidelijk. De VN is hier de satan en de ongelovigen zijn de vrienden van saten.

Maar Allah zegt ook. Zwak zijn jullie plannen zijn plan is sterker.

Quote:
[9.32] Zij wensen het licht van Allah door hun mond te doven, maar Allah belet dit. Hij zal Zijn licht vervolmaken, zelfs al mogen de ongelovigen er een afkeer van hebben.


En de plan van satan en zijn vrienden zijn zeker zwak. En zijn licht zal nooit doven. Het licht van Allah is volmaakt. Jullie plannen zijn tegen jullie gekeerd. 9/11 heeft er juist voor gezorgd dat vele de islam hebben omarmd. Islam is het sterkst groeiende religie geworden onder de niet moslims. Wen er vast maar aan. En de reden daarvoor is de waarheid. Want allah zegt zelf:

Quote:
[2.42] En verwart de waarheid niet met de onwaarheid, noch verbergt de waarheid tegen beter weten in.


Als jij waarachtig ben kom je met bewijs dat het woord van Allah onwaar is en twijfel bezit. De waarheid is helder. Luid en duidelijk. En het enige waar jij mee komt is pas op op het geschreven woord. Dit zijn jou woorden die verder geen enkele basis bezit. Allah zegt namelijk in de quran

Quote:
"Lees! In de naam van uw Heer, Die heeft geschapen. Hij heeft de mens geschapen uit een bloedklonter. Lees! En uw Heer is de meest Waardige, Die onderwees met de pen. Hij onderwees de mens wat deze niet wist."


En dit zijn de eerste woorden van de Profeet mohammed (vrede zij met hem).

soera Al-`Alaq, is de soera van de schepping van de mens en Allah heeft hier heel gedetailleerd omschreven hoe de mens is ontstaan.

En als jij het lef heb. kijk hoe deze wetenschappers vertellen dat ze geen enkel moeite hebben dat de quran het woord van Allah is. En dat ze de quran gebruiken om de wetenschap verder uit te breiden. En dit zijn mensen van kennis. Hierin is zeker geen twijfel.





En de waarheid is zeker onderscheiden van de valsheid. Maar toch zal jij dat niet inzien. Ook al heb jij ogen, oren en verstand gekregen. Jij bent zoals Allah het verteld.

Quote:
Zeker, zij die (de Waarheid) verwerpen, het is hun om het even, of gij hen waarschuwt, of dat gij hen niet waarschuwt - zij zullen niet geloven. Allah heeft hun hart en oren verzegeld en over hun ogen is een sluier


Het antwoord van Allah krijg ik in deze aya. Dat deze discussie zinloos is met jou heb ik al bij voorbaat kunnen weten. Echter mijn Gheera (ik zou niet weten hoe ik dat moet vertelan) heeft mij aangezet om op je reactie te reageren. Jou woorden zijn vruchteloos en gebaseerd op lucht. Mij raak je er niet mee, al zal de hele mensheid tegen mij zijn. Jij hebt iblies/ Satan en wij hebben Allah. En dat is voldoende voor mij.

 
Wanneer het stil wordt om je heen.

“Ik hoef niet te weten hoe jij in je levensonderhoud voorziet. Wat ik graag wil weten is waar jij voor gaat en of jij het aandurft oog in oog te staan met de verlangens van je hart. Het interesseert me niet hoe oud je bent, maar wel of je het aandurft voor gek te staan omwille van de liefde, omwille van je dromen, omwille van het avontuur dat leven heet.

Het maakt me niet uit welke planeten jouw horoscoop beïnvloeden.

Waar het mij om gaat, is of je ooit in de kern van je eigen verdriet bent doorgedrongen

en of de verraderlijkheden en beproevingen van het leven je ontvankelijk hebben gemaakt of dat ze je hebben doen terugdeinzen en afsluiten uit angst voor nog meer pijn. Wat ik wil weten is of jij pijn, die van mij of die van jezelf, kunt laten zijn zonder een vinger te verroeren, zonder het te verbergen, te laten verdwijnen of vast te houden.

Ik wil weten of jij intense vreugde kunt zijn, de mijne of de jouwe, of je durft te dansen vanuit je oerkracht, in totale extase, van kop tot teen, zonder je in te houden of op je hoede te zijn, of je realistisch of rationeel kunt zijn zonder je af te laten remmen door herinneringen aan de beperkingen van je mens zijn.

Het kan me niet schelen of je verhaal waar is of niet. Wat ik zou willen weten is of jij anderen af durft te wijzen om trouw te zijn aan jezelf, of jij het aankunt om voor verrader te worden uitgemaakt om verschoond te blijven van verraad vanuit je ziel.

Geef me een bewijs van je trouw opdat ik zal weten dat je het vertrouwen waard bent.

Ben jij in staat schoonheid te zien, ook al is niet iedere dag even mooi en is het leven zelf voor jou de bron waaruit jij je levenskracht kunt putten?

Kun je leven met fouten, zwakheid en kwetsbaarheid, die van jou en die van mij, en toch aan de rand van het meer staan en luidkeels ‘Yes’ roepen tegen het zilver van de maan?

Ik hoef niet te weten hoeveel geld je hebt. Wat ik graag wil weten is, of jij het op kunt brengen om na een nacht vol wanhoop, gekwetst tot in het diepst van je ziel, op te staan en datgene te doen wat gedaan moet worden voor je kinderen.

Ik hoef niet te weten wie je bent en hoe je hier gekomen bent. Wat ik wil weten is of jij zonder terughoudendheid bereid bent met mij door het vuur te gaan.

Het gaat er niet om wat je gestudeerd hebt en met wie. Voor mij is het van groot belang van jou te horen, welke innerlijke kracht jouw steun en toeverlaat is als al het andere om je heen wegvalt, of je alleen kunt zijn met jezelf en of je het werkelijk goed hebt bij jezelf wanneer het stil wordt om je heen.”

Oriah Mountain Dreamer , Indiaanse oudste.

 
@Mike, ik begrijp dat je aan me irriteert, want jij begrijpt mij ook niet helemaal als ik bedoel. Allereerst heb ik jou niet vergeleken mer Hitler en dat je dat zo las vond ik erg vervelend. Ook nam je dingen aan van mijn geloof die niet mijn geloof is (dus ingelijks), want als ik bv. zeg dat er lijden is, en we hebben er allen schuld aan (incl ikzelf), betekent dat niet dat ik het leven lijden vind. En je stopt mij bv. net zo goed in een dogmatisch hokje dat de zondag een bijzondere dag is en dat je dan niks mag. En tja, je kan ook moeilijk verwachten dat een christen niet met de Bijbel komt, een moslim niet met de Koran of een atheist niet met Dawkin/Darwin... Het zou gekker zijn als een atheist met de Bijbel kwam (ik denk dat je die eigenlijk ook wel hebt hoor:0) Laten we het er op houden dat zo'n forum lastig is zonder elkaar te kennen, oogcontact en toon en direct de mogelijkheid op inhaken. Dan komt er gewoon gauw ruis! En dan ook nog eens een lastig onderwerp waar snel misverstand over kan zijn. Misschien vind je me nu een heel naar persoon, maar dat is niet ingelijks hoor, ook al volg ik je denken (nog) niet helemaal.

Maar wat ik bedoelde: het ging over de mens in het algemeen (niet jou denken en omgang met het lijden/ellende in wereld!) maar de mens die omgaat met het probleem van het lijden. Er is lijden in de wereld. Daar zijn we het beiden over eens. Dat lijden heeft een oorsprong. Daar moet iemand verantwoordelijk voor zijn. Toch? En de ellende in de wereld - het lijden - is niet gering. Hongersnoden, oorlogen, moorden, seksueel misbruik, zinloos geweld, machtsmisbruik, drugsverslaving, armoede etc. Hoe komt deze ellende in de wereld? Dit is een heel oud vraagstuk. Hitler gaf bijv. de ellende de schuld aan de Untermenschen met zijn rassenleer. Dit is een HEEL bekend voorbeeld dat aangeeft dat vaak een groepering het moet ontgelden... Maar zo kun je legio voorbeelden in de gs noemen. Ik zeg niet dat jij de rassenleer van Hitler aanhangt. Ik zeg dat er een oorsprong van het lijden moet zijn en als je zelf dat niet bent, en de meeste mensen goed zijn, wie heeft dat lijden dan in de wereld gebracht? Zijn het een paar rotte appels, want rot moeten ze zijn geweest, want er zijn in de geschiedenis heel wat nare dingen gebeurd en als ik de kranten opensla, houdt het niet op :( Dit zijn niet zomaar fouten die mensen maken om van te leren, maar grove fouten... Als ik de ellende aanschouw dan kan ik niet stellen dat de mens zo goed is, maar als je dus stelt dat de mens goedaardig is, dan moeten er wel een paar hele kwaaie mensen zijn die toch zoveel ellende in de wereld brengen... Goed, ik hoop dat mijn gedachtegang duidelijker zo is en minder irritant :). Je hoeft er niet op in te gaan. Maar ik hoop dat het je irritatie aan mij ietsje verminderd want dat gaat ten koste van positieve energie en ik werd er zelf ook niet positief van... Al is irritatie in een discussie niet altijd onoverkomelijk... Want er worden over en weer in zon discussie soms stekende dingen gezegd en dat zag ik ook voorbijvliegen :)Zeker als het over (on)geloof gaat, denk ik... daarom was ik het ook zo eens met de conclusie van Lievergezond...

Aan iedereen: Verder ben ik de draad van de discussie een beetje kwijt, heel veel verschillende lijntjes, maar de discussie is volgens mij wel een beetje verzadigd bij iedereen. Iedereen heeft denk wel zijn zegje gedaan denk ik. Vragen heb ik nog zeker over kwaad als illusie en de wereld van 8000 geleden en de onwetendheid en de waarheid achterhalen etc etc... maar ik laat het hierbij en misschien kom ik er nog achter als ik wat meer het forum lees. Ik ben hier nog maar 2 wk actief!

Wie nog ergens een reactie op wil hebben, moet maar roepen...

Ik heb nog wel één vraag - terug naar halal-vlees, waar ik dit topic voor opende eigenlijk!!: ik ben zaterdag naar de Islamitische slager geweest voor het eerst en mijn gehakt (rund) is heel rood. Is dit normaal bij ritueel geslacht gehakt? Ik dacht dat juist het bloed eruit was gehaald en dan verwacht je minder rood? Het lijkt op bietenrood btw. Het is een heel klein slagertje voor zichzelf, waar hij zijn slachtvee vandaan haalt weet ik niet? Het oogt wel echt anders dan de supermarkt!

Verder heb ik de kip en de kalf op en dat smaakte prima en zag er heel goed uit.

 
Mooie bijdrage, Luize, bedankt hiervoor! 8)

Op z'n Nijmeegs gezegd: je kunt je kont niet keren of...

Eerst hadden we de verzoenende en verstandige woorden van vrysuyver:

Quote:
Laten we het er op houden dat we allemaal de juiste intentie hebben en graag positieve energie ervaren om elkaar te stimuleren er voor te blijven gaan welk doel ieder voor zich dan ook heeft.


Maar toen...

@zizou789,

Quote:
ik vind dat je het goed verwoord hebt noor! alleen willen mike & co dat niet inzien, dat

voorschriften zoals in de koran en hadith, voor ons een leidraad is hoe je een gelukkig en positief leven kunt leiden.


Als jij door dergelijke voorschriften gelukkig en positief wordt, wordt het tijd dat je je ook zo gaat uiten, want uit je dogmatische woorden spreekt intolerantie en onverdraagzaamheid! Wat te denken van dit:

Quote:
als de moslimlanden gewoon weer de sharia invoeren, geen westerse lieden laten invaltreren in hun landen, en DEMONENCRATIE verwerpen, dan zullen de islamtische landen weer opbloeien zoals het vroeger geweest was, inshaAllah!


'Invaltreren' en 'demonencratie' zijn leuke woordspelingen, daar kan ik wel iets mee. Maar de sharia? Iemands handen of hoofd afhakken, eerwraak, steniging, dat is wreed en barbaars. En dit moet voortkomen uit een liefdevolle God? Heb je wel eens beelden gezien van een steniging? Nou, ik wel en het ziet er allesbehalve verheven of verlicht uit! Mensen met een zwakke maag moeten dit filmpje maar niet bekijken:



Zoals ik al eerder schreef:

Quote:
Oog om oog, tand om tand maakt de hele wereld blind. Predikt de Koran geen vergiffenis? Ik vind dit een nogal barbaars standpunt.


De beelden zeggen meer dan woorden. Dit is geen recht, dit is volkomen krom!

@Shizen,

Quote:
Als ik zeg ik ben een moslima is het ok maar zodra ik zeg ik ben een moslima die de voorschriften van de Koran als waarheid neem en probeer ze zo goed mogelijk na te leven is het een probleem en word ik beschouwd als extremist.

Dat begrijp ik dus niet. Dan heb ik mijn twijfels over je woorden "leven en laten leven''.


Je dogmatische standpunten zijn kennelijk veel extremer dan jij zelf beseft. Overigens is dit de eerste keer dat ik het woord 'extreem' in de mond neem. Ik heb jou nooit een extremist genoemd, maar als jij je in de hier geciteerde uitspraken van mede-moslims kunt vinden (en ik vermoed van wel), dan ben je inderdaad een extremist...

Quote:
En dan maak jij onze voorschriften ''dwang strenge regels en geen keuzes'' van terwijl alles waarin ik geloof uit liefde en eigen wil is.

Jammer!


Ook jij uit je allesbehalve liefdevol. Je dogma laat dit kennelijk niet toe. Dat vind ik nou jammer!

@Noor,

Eerder schreef ik:

Quote:
Ik begon me al te ergeren aan de laatste posts van Louisa en ik wil voorkomen dat ik hetzelfde gevoel krijg over wat jij schrijft.


Nou, het is je toch gelukt om bij mij ergernis op te wekken, want jij spant met jouw posts echt de kroon! Ik ga 1 voor 1 door jouw uitspraken heen:

Quote:
De grootste aanval tegen de islam van de laatste eeuw is, de in scene gezet 9/11.


Quote:
9/11 was bedoelt om de Islam aan te vallen. En het begin van de zogenaamde terroristen wetten. Wetten met als doel ons te doden, bezetten en te verbannen.


Mee eens. Tot nu toe geen discussie. Ik schreef zelf al in een eerdere post:

Quote:
Wie nu nog gelooft dat de gebeurtenissen op 11 september 2001 het werk waren van Bin Laden en 19 arabische terroristen die 4 vliegtuigen kaapten is m.i. een complottheorist. Het kwam de Amerikanen 'toevallig' heel goed uit dat ze n.a.v. dez gebeurtenissen twee illegale invasies (ook volgens de Amerikaanse grondwet, omdat de president de oorlog heeft verklaard en niet het parlement) van Afghanistan en Irak hebben plaatsgevonden. Interessant bijkomend feit is dat de familie Bin Laden en de familie Bush beiden zijn vertegenwoordigd in de Carlisle-groep, 's wereld grootste wapenhandelaars. Er stinkt nog veel meer aan 9/11, maar ik denk dat ik mijn punt wel heb gemaakt.


Maar dan schrijf je dit:

Quote:
De VN is hier de satan en de ongelovigen zijn de vrienden van saten.


Quote:
Jullie plannen zijn tegen jullie gekeerd.


Quote:
Jij hebt iblies/ Satan en wij hebben Allah.


Dus ik, thijs en anderen die ervoor kiezen om vraagtekens te zetten bij de bestaande religies zijn 'ongelovigen' en daarmee satanskinderen? Erg liefdevol, Noor! Dit gaat werkelijk alle fatsoensgrenzen te buiten en ik heb dan ook geen andere keus dan in te grijpen. Dit zal de laatste post zijn in deze topic. Ik sluit hem bij deze, met de waarschuwing dat ik dergelijke uitspattingen niet nog een keer zal toestaan en je onmiddellijk als forumlid zal verwijderen.

Nog een laatste opmerking: 9/11 was bedoeld om het westen tegenover de moslims op te zetten en andersom. Nou, dat is dus gelukt! Uit de uitwisselingen in deze thread blijkt overduidelijk hoezeer de standpunten sindsdien zijn verhard tot wij tegenover zij. Ondertussen lachen de werkelijke boosdoeners zich een bult! Eerder schreef ik:

Quote:
Wat ik hier beschrijf, is de politiek van verdeel en heers. Zet de mensen tegen elkaar op door ze de illusie te geven dat ze meer verschillen hebben dan overeenkomsten en ze worden gemanipuleerd om elkaar de kop in te slaan, waarbij de machthebbers lachend toekijken hoe de mensen zich op elkaar richten en niet op hen.


In dit artikel citeer ik Bill Hicks (die ik overigens al vaker in deze topic heb genoemd). Ik wil graag met zijn briljante woorden afsluiten:

Quote:
De reden waarom de wereld zo verneukt is, is omdat we een evolutie doormaken. En de reden waarom onze instituten, onze traditionele religies allemaal afbrokkelen is omdat ZE NIET LANGER RELEVANT ZIJN! Ze zijn niet langer relevant. Dus het is tijd voor ons om een nieuwe filosofie te creëren en misschien zelfs wel een nieuwe religie, snap je. En dat is goed, want dat is ons recht, want we zijn vrije kinderen van God met een geest die alles kan bedenken. En dat is zo’n beetje onze rol.


Voor wie denkt dat ik aan censuur doe: alle posts blijven staan, al is het alleen maar als leerstof voor anderen die dit waarschijnlijk hoofdschuddend zitten te lezen.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.185
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan