Haaruitval

Hej Louise en anderen :)

Super dat het bij jouw zo goed werkt, ik ga het in ieder geval ook een kans geven.

Welke aanpassingen heb jij zoal gedaan in je voedingspatroon?

Ik ben toevallig hier op deze site terecht gekomen en zie wel dat het over een bepaald 'dieet' gaat maar heb er me er nog niet in kunnen verdiepen.

 
Hoi ann,

welkom.

Je hebt 'dieet' gelukkig tussen haakjes gezet. Want wij zien het niet als een dieet maar als een aanpassing in je voedingspatroon/gewoontes.

Het gaat vooral over vet. De volgorde van inname is: heel veel vet - minder eiwitten - en weinig koolhydraten.

Als je koolhydraten af gaat bouwen (suiker, zetmeel, pasta's, brood) zet daar dan wel vet tegenover.

Maar ga niet te drastisch te werk, hou ca. 100 gram (droog gewicht) koolhydraten per dag aan in de vorm van: boekweit, quinoa, gierst, bataat en honing.

En ga je inlezen op het forum, als eerste het alleen lezen forum, daar staat al heel veel informatie.

 
Hej Poekie,

Bedankt voor de info. Dat klinkt zeker interessant, om dan meer andere voedingsmiddelen te eten als vervangers van suiker, zetmeel, pasta en brood. ik ben ondertussen al wel een tijdje bezig met heel weinig suiker te eten. Ik ga de link die je hebt gegeven is goed bekijken.

 
Ann,

Het is beter de suiker helemaal te laten vallen.

Gebruik dan liever de melasse van Billington, hier te bestellen.

 
Ik heb het de laatste weken ook weer heel heftig! Nadat ik mijn haar was, ligt heel de badkamer onder de plukken haar.. het lijkt alsof ik geen haar meer op mijn hoofd heb!

Zo vreemd, want ik krijg juist nu extra b12, eet om de dag lever en neem veel eieren en een beetje kefir..

Je zou zeggen dat dit juist heel goed voor mijn haren zou moeten zijn..

ergens gaat er dan toch iets fout..

 
@Ikke

Ik heb dit ook nog wel een tijdje gehad hoor toen ik ook net als jij zo 'goed' bezig bent... denk dat je ook gewoon moet 'helen'/ontgiften waardoor het nog even de tijd nodig heeft... zodat je schildklier ook weer goed gaat werken. Dan stopt het vanzelf... is bij mij ook zo gegaan en mijn moeder ook ;-)

 
Soms pakt het goed uit, zoals bij jou en je moeder. Maar anderen lijken maar niet te helen, wat ze ook doen. Zie ook de recente opmerkingen in de topic over Vetverbranding over stress en cortisol. Stress is de grote spelbreker. Hoge cortisolgehaltes onderdrukken de schildklier. De schildklierproblematiek is secundair, de primaire oorzaak ligt bij de allergrootste saboteur van allemaal: STRESS.

Mike

 
In het boek over menopauze ( wat overigens over heel veel meer gaat dan menopauze)

wordt haaruitval specifiek genoemd als symptoom bij oestrogeendominantie.

 
Dat klinkt logisch, want testosteron bevordert haargroei en oestrogeen is de tegenhanger van testosteron. Testosteron wordt o.a. geproduceerd in...de bijnieren.

Mike

 
Ik heb momenteel ook verschrikkelijke haaruitval, alles zit onder :(

Ik wijt het aan de narcose van een paar weken geleden toen ik werd geopereerd. Jammer hoor, het ging net zo goed met m'n haar en ik had weer een flinke bos. Vijf jaar geleden ben ik ook geopereerd met narcose en toen begon ook na een paar dagen erge haaruitval. Ik heb erop gegoogeld en gelezen dat dat inderdaad een bekende reden kan zijn.

Dus ik denk dat voeding daar niks aan kan veranderen en dat ik gewoon moet wachten tot het over gaat, dat ging het vorige keer ook.

 
Wat vreselijk hé die haaruitval?

Maar volgens mij is testosteron toch juist niet goed voor je haar?

als je als vrouw veel testosteron heb kun je juist haaruitval hebben volgens mij

 
Ik weet niet waar dit verhaal vandaankomt, hoor het vaker. Testosteron veroorzaakt juist haargroei, bij vrouwen kan dit zich vormen op het gezicht.

Mike

 
Mij is verteld dat testosteron een mannelijk hormoon is.

Dus te veel of een gevoeligheid voor dit hormoon geeft mannelijke effecten zoals idd

Haar op bovenlip of zelfs baardgroei dus in die zin is het wel haargroei ja.

Maar ook haaruitval zoals mannen, dus bovenop en bij inhammen.

 
Haaruitval bij mannen wordt niet veroorzaakt door testosteron, maar juist door daling van het testosterongehalte. Vandaar dat het meestal op latere leeftijd gebeurt.

Mike

 
Zie hier bij 11min20sec: haaruitval wordt tegengegaan door stikstofoxide-aanmaak in het lichaam te stimuleren.

 
Interessant lievergezond. Zijn hier resultaten mee bekend?

Het zou een van de mogelijke oplossingen kunnen zijn. Wat ik hier wel vreemd aan vind is dat kinderen en pubers nooit last hebben van haaruitval. Al geldt dat eigenlijk voor iedere andere verklaring buiten het DHT alpha-5 verhaal (wat ik ook een vreemde verklaring vind).

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.827
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan