Haaruitval

Ik eet een paar paranoten per week, dat zou ik kunnen opschroeven. Vitamine A krijg ik binnen via dierlijk vet (ei, yoghurt, paté). IJzer moet ik ook naar kijken zo te zien: ik eet weinig peulvruchten/noten en groenten met ijzer (maar wél aardig wat vlees). Dank.
 
Jasper: 2 paranoten per dag is het minimum aan seleniuminname dacht ik. Je kunt ook kelpnoodles kopen of kombu/wakame in je eten verwerken: zit relatief vrij veel jodium in ook.
 
Annie Miesen v.d.Werf • augustus 19, 2015 at 12:25 pm #

Vraagje over hoog zinkgebruik.

Heb al jaren extreem haaruitval. Via de dermatologe heb ik zinktabletten 100 mg per dag ± 9 maanden voorgeschreven/ geslikt. Na ± 6 maanden gebruik is mijn haaruitval gestopt. Ben gestopt met het slikken van zink (op advies) Gelijk zijn mijn haren weer uitgevallen. Heb daarna 22,5 mg zink geslikt voor onderhoud, maar nu vallen mijn haren weer uit.. Het kan toch niet zo zijn dat ik zoveel zink tekort kom en deze hoeveelheid per dag moet slikken wil ik mijn haren behouden. Dit alles gaat ook gepaard met extreme jeuk op mijn hoofdhuid.

Ps : ga a.s. donderdag terug naar de dermatologe.

Mvrgr,

Annie Miesen – van der Werf

Vreemd, maar aanleiding van uw
Gerard • oktober 2, 2015 at 11:49 am #

Wellicht is er sprake van een kwikbelasting, ook kan je fluoride niet uitsluiten.
Zolang er een belasting is met bepaalde stoffen, zal er meer zink nodig zijn. Jodium kan wellicht ook goed helpen. http://jessevandervelde.com/zinktekort-herkennen/

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.813
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan