Haaruitval

Te langzaam of snel?

Ben wel minder kouwelijk dan voorheen dus misschien ben ik in genezing en moet mijn haar weer een btje bijgroeien.
 
Te langzaam. Hoe staat het met je wenkbrauwen? Mis je de buitenkant van je wenkbrauwen of zijn deze dunner dan de rest?

Mike
 
Nou was vorig jaar bij Marijn en toen was hij VEEL te snel. Was na een mega paniekaanval van een dag lang. Denk dat alle opgekropte stress er toen uit is gekomen. Anyways. Moest gelijk stoppen met de lugol.

Mijn wenkbrauwen zijn redelijk vol. Niet echt sinificant dunner dan de rest eigenlijk.
 
Heb verder ook geen andere klachten eigenlijk. Ben ook niet moe, eigenlijk best fit. Haaruitval is ook niet aan de orde nu maar zie gewoon dat mijn haar minder is dan 10 jaar terug.

Zal het niet hormonaal zijn? Icm de geleden stress?
Volgens mijn fyto/iriscopist zit mijn constitutie zwakte in de hormonen en de klieren en heb ik aanleg voor verkramping.
 
Zal het niet hormonaal zijn?

De schildklier is een hormoonklier, dus het antwoord is: ja. Je noemt al de link met stress en daar zie je weer de relatie tussen de bijnieren en schildklier terug.

Mike
 
Zal het niet hormonaal zijn? Icm de geleden stress?

Kan Debsy. Misschien ben je oestrogeendominant. Ik kwam juist dit artikel tegen en voor mij heeft dat wat dingen opgehelderd. Misschien heb je er ook wat aan.
http://healyourselfathome.com/HEALTH_PROBLEMS/THYROID_DISORDERS/hypothyroidism_may_be_ED.aspx
 
Als genen volgend zijn (niet leidend) en alles omkeerbaar is, waarom lukt het me dan niet mijn haaruitval te stoppen?
M'n vader en opa (moeders kant) zijn beide kalend. Ik zie mezelf als 'slachtoffer' van hun genen op dit gebied. Geen ramp, maar toch jammer. Als ik het proces kan stoppen door iets aan te passen, graag.
Ik heb me er al aardig in verdiept en probeer tekorten te voorkomen (zwavel in ui/knoflook; selenium in paranoten; trage schildklier, dus levertraan en kelppoeder voor jodium, etc) en verzorg m'n haar goed: geen agressieve shampoo, af en toe wat verdunde appelazijn erop i.v.m. zuurtegraad en hier en hoofdmassages. Had wel wat stress op m'n werk, maar dat gaat nu al een tijd goed en maakt voor m'n haar geen verschil.

Dus roept u maar. Wat voor info heb je nog van me nodig en wat doe ik misschien verkeerd?
 
Ik denk, als ervaringsdeskundige op het gebied van haaruitval, dat stress een hele grote invloed heeft. Ik zie het als een huidziekte.
 
Dus roept u maar

Propecia is bewezen effectief voor een bepaald deel van mannen met genetische haaruitval maar heeft soms ook ernstige bijwerkingen.
Verder is er wat mij betreft echt geen kruid tegen gewassen.


 
Haha, als het zo eenvoudig was... er zijn hele volksstammen die zoiets op hun hoofd smeren. Zal niet verkeerd zijn voor het haar (honing en olie voeden, kaneel is voor doorbloeding), maar er komt geen enkel haartje bij.
Propecia ga ik niet aan beginnen. Tsja dan is er toch iets dat onomkeerbaar is?
 
Volgens mij kun je haaruitval wel voorkomen zolang je nog haar hebt. Zodra het eraf is en je gaat daarna allemaal gezonde dingen doen - dan is er geen kruid meer tegen gewassen.

 
Dat lukt me dus niet ;) Ik heb nog redelijk wat haar, maar kruin en voorhoofd worden steeds meer zichtbaar.
 
In levertraan en kelp zit jodium. Ik heb zojuist mijn eerste potje Blue Ice Royal leeggelepeld en lunch om de dag met soep met kelp. Haaruitval gaat niet hard, maar stopt ook niet. Moet ik meer geduld hebben of ben ik verkeerd bezig?
 
Jasper, hangt van je opgelopen tekort(en) en meer factoren af. Eet/gebruik je ook paranoten/seleniumsupplementen? Verder moet je ook geen vitamine a en ook geen ijzertekort hebben: dat werkt ook het jodiumtekort in de hand. Bijnieruitputting werkt ook niet best in op een jodiumtekort: dat moet ook apart aangepakt worden wil je van een evt. jodiumtekort afkomen: zie https://www.fatsforum.nl/forums/topic/jodium/page/41/#post-144129 en / of http://rinekedijkinga.nl/veelgestelde-vragen/jodium.html
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.854
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan