H2O2 / waterstofperoxide 35% foodgrade: Een nieuw, goedkoper adres. Joepie!!!!!!

Poekie

Administrator
De eer komt ToN toe, een nieuw forumlid.

Hij maakte ons een tijdje geleden opmerkzaam op een firma die ook H2O2 35% food grade kan leveren.

Ik ben er ingedoken en heb een bijzonder fijn email contact gehad met Chris Hinrichs van die firma.

Het is vele malen goedkoper dan Unlimited Health en ik moet je zeggen dat Mike erg enthousiast klonk toen hij dit nieuws vernam.

Ik kon het niet eerder plaatsen omdat ik nog in mail contact was met die firma.

Hieronder een uiteenzetting:

Je kunt de volgende hoeveelheden bestellen:

1.000ml, 2.500ml en 10.000ml.

Als je 1.000ml besteld betaal je € 7,95 verzendkosten.

Als je de 2.500ml of de 10.000ml besteld betaal je naast de € 7,95 verzendkosten ook ADR kosten van € 10,12 excl.btw (kosten voor vervoer van chemische stoffen, hier is niet onderuit te komen). DIT MOET JE ZELF AANKRUISEN, anders wordt je later gemaild en gevraagd om het alsnog over te boeken, dit vertraagd de verzending.

Verder krijgen we als forumleden een korting van 7% op je aankopen. De kortingscode is: voedingisgezondheid

Dat komt neer op:

1.000 ml H2O2 35% foodgrade:

€ 23,86 + € 7,95 = € 31,81

Als je dit omrekent naar 500ml dan zou dat € 16,90 zijn tegen de € 35,25 per 500ml bij Unlimited Health.

2.500ml H2O2 35% foodgrade:

€ 34,45 + € 19,57 = € 54,02

Dit is omgerekend per 500ml: € 10,80

10.000ml H2O2 35% foodgrade:

€ 87,64 + € 19,57 = € 107,21

Dit is omgerekend per 500ml: € 5,36

Je zult niet zo gauw 2,5 of 10 liter bestellen maar de 1 liter is al goedkoper dan bij Unlimited Health de 500ml.

Dus ik ben bang dat ze daar met hun voorraad gaan blijven zitten.

Het was ook te gek voor woorden: toen wij er ooit mee begonnen betaalde je € 18,95 voor een ½ liter. Toen dat na een jaar op was en we nieuwe gingen halen was het € 29,75 per ½ liter. Toen ik daar een opmerking over maakte zei de eigenaresse dat die prijs altijd al werd gerekend, dat er geen prijsverhoging was geweest. Weet je, je begint aan jezelf te twijfelen. Maar toen kwamen we diezelfde avond (op een bijeenkomst) iemand tegen die ook de H2O2 daar bestelde en die beaamde dat zij er ook ooit € 18,95 voor had betaald.

Wat een ratten.

Maar we hebben dus nu een goedkoper adres en bovendien is het ook nog eens in bruine, glazen flessen verpakt, dat is ook al een pré.

Dus ToN, heel erg bedankt voor het opmerken van deze firma.

Vandaag hadden we een kennismiddag met Mike in Midwoud. De opkomst was giga: 82 mensen. Men was weer bijzonder enthousiast, Mike was weer goed op dreef.

Wij hadden 2,5 week geleden bij Unlimited Health 3 flessen van 500ml 35% H2O2 gekocht. Speciaal voor deze middag. We hebben het verdeeld over 15 flesjes van 100ml.

Dit verkochten we tegen kostprijs + flesje. We hadden dus 15 flesjes.

Die waren binnen no time verkocht, we hadden veel meer kunnen verkopen.

Volgende keer kopen we dus maar nog meer in; 2.500ml of 10.000ml.

Dan kunnen we 25 of 100 flesjes wegzetten tegen een nog goedkopere prijs.

Wij hoeven er niets op te verdienen, we willen dit alleen maar zoveel mogelijk onder de mensen brengen.

Dan nu de link naar de site van de fa. Hinmeijer in Haarlem

Je kunt het eventueel ook, op afspraak, afhalen in Haarlem.

Let er wel op dat je de juiste H2O2 besteld: 35% foodgrade.

Er staat nl. ook een 35% H2O2 die niet foodgrade is.

Er staat ook een 30% H2O2 foodgrade variant op.

Je kunt bij de firma ook de 3% verdunning foodgrade kopen maar die kun je ook heel gemakkelijk zelf maken.

Doe 1 deel (bijvoorbeeld een theelepel) H2O2 35% in een flesje/potje en voeg daar 12 delen water bij.

En als je eenmaal besteld heb kom je uiteindelijk in het betaalscherm, daar moet je er even op letten dat alleen jouw 35% H2O2 foodgrade er staat. Bij mij kwam nl. ook nog € 5,95 van een andere fles te staan, daar kun je dan aan de rechterkant op het prullenbakje klikken om die te verwijderen.

EN KRUIS BIJ AANKOOP VAN 2,5 LITER EN 10 LITER DE ADR CODE AAN.

Lia

 
Klinkt goed, maar hoe weet je zeker dat het foodgrade is?

 
Ik heb uitgebreid met die firma gemaild en zij hebben mij verzekerd dat het foodgrade is.

Ik heb uitgelegd waarvoor het gebruikt wordt en hij gaf aan dat het prima geschikt is voor consumptie.

Hij had ook even bij unlimited health gekeken en hij gaf aan dat we daar inderdaad een hoofdprijs betalen, dus veel te veel.

Chris Hinrichs van die firma schreef:
Quote:
Het is aseptisch, dit betekent dat het steriel is en vrij van ziektekiemen.



Ik heb de mailwisseling met Chris aan Mike laten lezen en Mike was direct enthousiast hierover.

Lia

 
Bedankt voor deze info Poekie! De prijs die je bij Unlimitid Health betaalt stuit me inderdaad tegen de borst.

Mijn voorraad was op en ik had gisteren willen bestellen maar daar was het niet meer van gekomen. Wat een timing!

Ik heb meteen 1000 ml. besteld bij fa. Hinmeijer. Ik ben benieuwd!

 
Toen ik vorige keer hier melding van maakte wilde men er niets van weten. Ik ben toen ook nagegaan of het te gebruiken was als foodgrade en meneer Hinrichs bevestigde dit. Maar men had liever die van Unlimited Health. Prima voor mij hoor.

Ik gebruik het spul van deze firma al enkele maanden en ben er zeer tevreden over. Dit bedrijf weet wat het doet en levert. Ze geven je zelfs een uitgebreid document waar alle chemische en wettelijke specificaties op staan.

M.a.w. het is niet nieuw, maar zeker de moeite waard omdat het goedkoper is. Wel fijn dat een ander nu bevestigd wat ik maanden geleden al probeerde aan te geven.

 
Dat heb ik (en anderen) dan kennelijk volledig over het hoofd gezien, want ik kan me daar niets van herinneren. Ik zit nl. al tijden te wachten op een beter en goedkoper alternatief! Van mijn kant alvast mijn welgemeende excuses als jij hier al maanden geleden mee aankwam. Ik heb geen idee waarom ik dit gemist heb!

Mike

 
@Vrysuyver,

Dat heb ik dan ook zeker gemist. Anders had ik voor de middag gisteren met Mike zeker daar groot ingeslagen.

Maar we zitten nu op dat padje, weliswaar via een omweg maar we zijn er dan toch belandt.

Lia

 
Het is mijn fout. Ik las het even terug op het originele H2O2 onderwerp, pagina 5.

Ik heb toen (bewust) geen specifieke dealer opgegeven. Ik ben daarna pas gaan informeren over de foodgrade kwaliteit en dit werd toen wel bevestigd door het bedrijf. Pas later ben ik het gaan bestellen en gebruiken.

Mij is alleen nog steeds niet duidelijk hoe je kunt onderscheiden of het foodgrade is of niet. De leverancier kan dit wel bepalen, maar gaat het enkel om aseptisch of niet of zijn er nog andere kenmerken die bepalen of de waterstofperoxide voor consumptie geschikt is? Dit kan het vergemakkelijken om in het vervolg de producten goed te vergelijken.

Ik vertrouwde namelijk op het woord van Hinmeijer, maar kan (nog) niet zelf het onderscheid bepalen.

 
Zou het niet weten. Ga ook af op het woord van de fa. Hinmeijer in de persoon van Chris Hinrichs.

Maar ja, dat zou je ook kunnen denken bij de H2O2 van Unlimited Health, toch?

Lia

 
Mensen, let er op als je 2,5 liter of 10 liter besteld van de 35% of 3% oplossing dat je in het betaalscherm de ADR verzendkosten aanklikt. Als je dit niet doet dan wordt je achteraf gemaild om het apart over te boeken. Dit zijn extra kosten voor het transport van 'gevaarlijke stoffen'.

De firma geeft forumleden een korting van 7% op hun aankopen. De kortingscode die je in kunt vullen is: voedingisgezondheid

Doe er je voordeel mee.

Lia

 
En dit ook allemaal net na dat ik bij het andere adresje een fles besteld had, mijn geluk weer.

 
Waar ik overigens benieuwd naar ben is hoe men deze 'andere' H2O2 ervaart. Ik ben niet bekend met de foodgrade 35% van Unlimited Health, maar ben gelijk voor die van Hinmeijer gegaan.

Ik heb dus geen idee of het anders smaakt. Het zou niet moeten uitmaken namelijk.

Ik krijg het wel steeds beter weg (ca. 24 druppels op ca. 150/200 ml) door grotere slokken te nemen en na de laatste slok mijn mond enige seconden wagenwijd open te houden. Tot de smaak weg is.

Mijn lichaam blijft letterlijk huiveren voor de geur en de smaak.

 
Heb ik dus weer net te vroeg besteld: loop ik die 7% korting weer mis.

Ik zal laten weten, zodra ik de H2O2 van fa. Hinmeijer binnen, heb welke verschillen ik ervaar.

Ik zit nu op 25 druppels sinds 1 maand en ik huiver ook nog elke morgen, vooral voor de smaak.

Snel een korrel keltisch zeezout erna innemen verdoezeld de smaak ook niet echt.

 
Vandaag kwam ik het bovenvermelde en uitgebreide bericht van Poekie hier tegen. Dus op een andere plaats over H2O2 met zijn 19 pagina`s waar ik een reactie heb geplaatst. Ik wil mijn bericht om veiligheidsredenen ook hier kwijt.

Ik zag dat mijn antwoord/vraag aan Dirtsa na "Voorstellen" van mij enkele weken geleden om ook Hinmeijer op te nemen als adres voor H2O2, is gehonoreerd.

Bij mijn bestelling heb ik de heer Meijer gevraagd voor een korte gebruiksaanwijzing. Reden, omdat ik het nogal gevaarlijk vond om het in de koelkast te bewaren als je kinderen hebt en ook omdat het een glazen fles betreft.

De fles werd binnen 3 dagen in een stevige doos en ruimschoots voorzien van isolerend materiaal afgeleverd.

Hieronder volgt zijn antwoord.

ToN

Wij hebben inderdaad ook de 35% sinds enige tijd op onze website geplaatst aangezien er de afgelopen weken meer vraag naar is gekomen, wellicht via uw forum! Er staan nog zoveel stoffen niet vermeld op de website aangezien er gewoonweg te veel verschillende zijn, maar bij vraag naar producten kunnen wij daar in veel gevallen wel gewoon aankomen en passen wij de website aan.

Voor de vraag over de gebruikshandleiding heb ik voor u de productbladen in de bijlagen gevoegd. Waterstofperoxide is en blijft namelijk een oxiderende en corrosieve stof waarbij de nodige voorzichtigheid geboden is. Leest u dus voor gebruik goed de productbladen door. Het veilig opslaan van chemicalien is naar mijn idee altijd van belang aangezien de producten veel schade aan zouden kunnen richten. Het plaatsen in de koelkast is echter naar ons idee niet van belang, wellicht voor de smaak beter(?), maar voor het product zelf heeft dit geen meerwaarde. Er staat mij bij dat u het in de kelder wilde bewaren, wat naar mijn idee een prima plaats kan zijn vanwege de donkere en koele omstandigheden. Wel dient u de dop af en toe even los te draaien vanwege de drukvorming in de fles, echter wanneer u regelmatig (iedere 1-2 maanden) uw pipetflesje vult gebeurt dit al.

Het transport van de H2O2 doen wij altijd via onze eigen transporteur, die ook ingericht is op het vervoer van ADR goederen, echter valt het transport tot 1 liter onder de LQ (limited quantities) en is er geen verdere speciale behandeling nodig (scheelt aanzienlijk in de prijs ook).

Ook wil ik u nogmaals meegeven dat wij totaal geen ervaring hebben met de inname van de H2O2, en kunnen u dan ook niet garanderen dat het geheel ongevaarlijk en/of onschadelijk voor u is.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.Mochten u of uw forumleden nog vragen hebben vernemen wij die graag van u.

Met een vriendelijke groet,

René Meijer

Hinmeijer Chemie

 
moet er echt duidelijk bij vermeld staan, bij de minste twijfel gewoon niet innemen hoor. En let eerst op de juiste kwaliteit, en dan pas op de prijs.

 
Mike,

Volgens mij moet ik de waterstofperoxide een half uur voor de maaltijd innemen. En de tweede keer moet er 2 uur tussen zitten en dan weer een half uur wachten. `nu doe ik dat 's morgens wel en na een half uur eet/ drink ik dan mijn shake van yoghurt en melk. Maar ik las dat je daar ook waterstofperoxide in doet in een reactie van de ontlasting wat jij in je smoothie doet. Ik eet/drink 's morgens en 's middags een smoothie als maaltijd.

Kan ik er elke keer dan waterstofperoxide in doen?

groet van Jolanda

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.780
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan