Gezondheid

Zelf kreeg ik voorgeschreven (onlangs) Schussler 7 = Magnesium en schussler 2 = Calcium. Ik kreeg dit vanwege een soort onrust in mijn lijf, die lijkt nu beter te zijn.
Kalium krijg ik waarschijnlijk uit kokosyoghurt die ik iedere dag neem (een paar kleine lepels). Ik merkte wel iets. aandrang om te plassen terwijl er dan te weinig komt. Over het algemeen plas ik genoeg.
Donderdag heb ik afspraak met haar. (L.I.F.E ). Om gezond te zijn moet het lichaam dus wel in evenwicht zijn met allerlei zouten.
Een van de redenen waarom ik voorzichtig ben met IVM/AVM.
Ik merk wel degelijk kleine verschillen ten gunste of ten ongunste, net zoals jij.
Ja, magnesium helpt om te kunnen ontspannen. Magnesium en calcium moeten beiden ook in balans zijn. Datzelfde is ook zo met kalium, natrium en chloride. Ik las een artikrl dat kalium zinvol is bij poliepen. Zal later op me telefoon kijken of ik dat artikel nog kan vinden en dan stuur ik het je wel.


Ik vraag me wel af wat nu het verschil is tussen celzouten en keltisch zeezout behalve dan dat deze celzouten apart genomen kunnen worden van de andere zouten. Anderzijds, magnesium is ook een zout en dat word naast keltisch zeezout ook extra erbij genomen door velen.

Ik gebruik deze zouten niet maar zit er wel zwaar over te denken om ze voor me kat aan te schaffen ivm hartproblemen en nog paar andere dingen. Wel lastig want een teveel aan kalium geeft dezelfde klachten als een tekort.

Ik kan me wel voorstellen dat kokos yoghurt toegevoegde waarde heeft. Ik merkte dit ook aan kat heel erg snel. Had droge ruwe vacht. Ik had een bakje kokoswater neergezet en met een beetje van het dikke spul wat erop zit. Hij dronk het zelf. Helaas zit er ook jodium in kokoswater wat ie volgens mij niet kan gebruiken. Maar binnen no time was hij wel relaxter en merkte meteen aan zijn vacht dat hij meer gehydrateerd was.

Ik denk dat Willhelm Heinrich Schussler (de ontdekker van zouten op cel niveau) wel op een goed spoor heeft gezeten met zijn onderzoek voor wat betreft zouten. Maar hier heben wij het altijd over meerdere zouten bij elkaar zoals keltisch zeezout. Wat is het verschil vraag ik me af? Kan het echt zo zijn dat sommige cellen meer zouten nodig hebben dan de aanwezigheid in keltisch zeezout die toch vrij compleet is.
 
goeie vraag over dat zeezout. Zelf neem ik nooit extra zout behalve datgene wat er door het eten gaat.
Ik zal straks eens zoeken wat er in zeezout zit qua hoeveelheid. Zal vast wel te vinden zijn. Het lastige vind ik dat je dan moet weten hoeveel je lichaam nodig heeft en wat je zou moeten innemen.
Dat is me te ingewikkeld. ga ik niet aan beginnen.
Op celnivo met een slechte vertering weet ik het zowiezo niet.
Ik doe het maar op goed geluk.
Trouwens wist niet dat er jodium in cocos zit.
Ik neem momenteel extra jodium van het merk Oligamax.
.
Ik heb ook een tijd van NOW geslikt Magnesium en calcium met vit D3 en zink in 1 produkt. Grote harde pillen die ik niet wegkreeg. Eerst kleine stukjes maken.
Donderdag (L-I-F-E-) kan ik het nog eens bespreken en laten testen.
 
Juglen heeft het destijds in kaart gebracht geloof ik wat er aan mineralen in keltisch zeezout zit. Ik doelde meer op gewoon sole van keltisch zeezout waarbij het niet nodig is om uit te zoeken wat je lichaam nodig heeft. Waarschijnlijk is het wel merkbaar als er een oppepper van komt.

Ik laat die celzouten voorlopig achterwege ivm de melksuiker en lactose die erin zit. Wie weet is kokosmelk wel gewoon een goeie aanvulling op keltisch zeezout. Geen idee. Meestal kook ik ermee en maak ik er een dikke saus van 1 keer in de zoveel tijd wanneer ik eens een tintje oosters wil koken.

Ik heb het gelezen dat er jodium in kokos zit. Niet zo heel veel maar gezien de gebieden waar ze groeien vooral bij zee vind ik het niet raar. Kokosolie werkt ook op de schildklier. Schijnt net als jodium te werken.
 
Dus buiten een tekort aan maagzuur en/of gal problemen kan door tekort aan B12 de vet verbranding ook verstoort zijn. Ingewikkeld artikel. Volgens mij is B12 tekort in eerste instantie naast geen dierlijke producten eten ook een gevolg van verstoorde opname door maagzuur tekort.
 
Binc in principe kun je bij hen ook vragen stellen.
Ja bedankt voor je tip. Maar ik ben dat niet van plan omdat ik nog steeds van overtuigd ben dat dit soort dingen een gevolg zijn van een spijsvertering die niet functioneert. Waarmee ik niet wil zeggen dat het onderzoek niet deugd of niet waar kan zijn. Maar eerder een gevolg van
 
Binc in principe kun je bij hen ook vragen stellen.
Ik zag vanochtend dat in het artikel een doorklik mogelijkheid is om meer info te lezen. Heb dat gedaan en zag dat ze refereerden naar meerdere aandoening zoals slechte spijsvertering. Ik heb ze daarna gebeld omdat het zeer interessant is dat bij steatitis (gele vet ziekte) vetten niet goed opgenomen worden maar opslaan als bultjes. Van de week kwam ik tot de conclusie dat ze dit destijds bij mijn kat hadden waargenomen samen met pancreatitis. Maar ik dacht toen dat die steatitis een vorm was van de hoedanigheid van de functie van de pancreas. Later las ik dat het bij paarden veel voorkomt en men daarvoor vitamine E en selenium voorschrijft. Verder lezende in dat onderwerp zijn er bij paarden met deze aandoening onderzoek gedaan naar de schildklierwaarden en daaruit bleek dat de vrije T4 te laag was ofwel een traag werkende schildklier.

Vanochtend heb ik ook de B12 in genoemde vorm gekocht en gegeven aan mijn dieren. Dit werkte meteen al positief uit. Niet dat daarmee alles over is maar dit artikel zit wel kern van waarheid in. Ik heb ze in de loop van de ochtend ook gebeld en mede en verteld over de constatering en verwezen naar de vetoplosbare vitamines van Price. Ze vind het zeker interessant maar ze doen zelf deze onderzoeken niet. Publiceren het alleen. Zij zijn van Bonusan. Wel wilde zi zich verdiepen in Weston Price en een orthomoleculaire dierenarts mij laten bellen. Afwachten dus.

En jij bedankt voor het plaatsen van dit artikel. Zo zie je maar weer dat dingen geen toeval zijn. Mijn katten zijn je eveneens heel dankbaar! 😃
 
Toeval bestaat niet.
Binc ik wil je een compliment maken. Op de een of andere manier ben jij in staat alle beschikbare info op de juiste manier samen te brengen. Voor jouw zelf ging dat destijds niet zo goed maar voor jouw katten des te beter.

Ik zelf kan dat niet. Ik koop iets waar een goed artikel over stond/staat, waarvan ik denk dat ik het kan gebruiken en koop het dan. gewoon op intuitie. Die intuitie schijnt bij mij wel goed te zijn maar eigenlijk doe ik maar wat.

Extra vit B12 heb ik wel steeds genomen. Liquid vitamin B-complex van Natures Answer. 240 ml. vloeibaar. Ik heb een hekel aan al die pillen.
Momenteel moet ik ook nieuwe hebben maar is nergens te krijgen.
Wel hebben ze iets van 60ml die naar verhouding veel te duur is. Misschien in het buitenland maar ik betaal alles met overschrijf-forms.

En dan al zoekende zie ik weer zoveel merken en prijzen, zit ik weer uren te zoeken. Waar haal je zo snel de B12 vandaan? Kun je toveren?
 
Dat is erg aardig van je Romagi, dankjewel. Dat dat niet lekker uitegepakt heeft klopt idd. Maar ik denk dat het belangrijk is te begrijpen dat iedereen een eigen keuze heeft in hoe hij zij met een dergelijk probleem om wenst te gaan.

Het was louter een geluk bij een ongeluk denk ik ook hoor. Omdat ik net deze week nog eens een verslag zat te lezen van destijds en verder ging lezen. Dus per toeval stuitte ik erop. En kom tot de conclusie dat als de oorzaak gelegen is in een te trage schildklier dat het een omzetting probleem van de lever is. Ik dacht serieus dat ik goed zat met het geven van lever supplement. Maar blijkbaar is dat dan toch niet genoeg.

Ik zag de B12 die jij hebt de minder actieve vorm is van B12. Misschien op zoek naar de actieve vorm ervan? Toveren kan ik helaas niet. Maar wel een geluk dat de natuurwinkel mijn buren zijn en in de meeste gevallen een grote verkrijgbaarheid 😂
 
Welke heb jij nu uiteindelijk gekocht? Het artikel was (uiteindelijk) van Bonusan.

Niet van Bonusan gekocht want die hadden ze niet. Voor nu is dit een alternatief. Maar mij is wel duidelijk dat die adenosyl van belang is. Hij kreeg er wel de andere variant voordat ik dit kocht. De methylcobalamine zonder de adenosyl. Zonder resultaat.

Ja, dat instituut is Bonusan. Zijn publiceren alleen maar maar inhoudelijk wisten ze niet heel erg veel van het onderzoek zelf.

 
Aanvulling op het bovenstaande artikel van Romagi



HOEVEEL IS GENOEG?​

Voor dit onderzoek werden 83 patiënten met een niet-alcoholische leverontsteking onderzocht. Zowel de hoeveelheid folaat als vitamine B12 werd gemeten in het bloedserum. Een lage hoeveelheid folaat in het bloed werd in verband gebracht met de ernst van de leververvetting. Een lage vitamine B12 waarde leidde daarnaast ook tot een hogere ontstekingswaarde van de lever.


 
Dit is interessant, niet voor mij maar voor mijn zoon. Eens kijken wat hij ermee doet. Heeft veel cola gedronken en kreeg destijds te horen "een niet alcohol gerelateerde leververvetting. Cola is verslavend (en dat weet hij) maar toch zaten ze op moederdag de inhoud van kleine blikjes te drinken.
Als hij stiekum thuis toch cola drinkt, ik zit er niet bij. (woont alleen).
Die Bonusan B12 is dus oke.

Voor mezelf was die vraag over pijn wel relevant, maar ik neem al 13 jaar lang supplementen. (vanwege slechte vertering)
Over het geheel genomen zou het dus oke moeten zijn.
 
Laatst bewerkt:
Wie heeft er wel eens gehoord over "touch for health". en heeft daar ervaring mee?
Met een BIO-tensor kun je jezelf testen.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.673
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan