Zelf kreeg ik voorgeschreven (onlangs) Schussler 7 = Magnesium en schussler 2 = Calcium. Ik kreeg dit vanwege een soort onrust in mijn lijf, die lijkt nu beter te zijn.
Kalium krijg ik waarschijnlijk uit kokosyoghurt die ik iedere dag neem (een paar kleine lepels). Ik merkte wel iets. aandrang om te plassen terwijl er dan te weinig komt. Over het algemeen plas ik genoeg.
Donderdag heb ik afspraak met haar. (L.I.F.E ). Om gezond te zijn moet het lichaam dus wel in evenwicht zijn met allerlei zouten.
Een van de redenen waarom ik voorzichtig ben met IVM/AVM.
Ik merk wel degelijk kleine verschillen ten gunste of ten ongunste, net zoals jij.
Ja, magnesium helpt om te kunnen ontspannen. Magnesium en calcium moeten beiden ook in balans zijn. Datzelfde is ook zo met kalium, natrium en chloride. Ik las een artikrl dat kalium zinvol is bij poliepen. Zal later op me telefoon kijken of ik dat artikel nog kan vinden en dan stuur ik het je wel.
Ik vraag me wel af wat nu het verschil is tussen celzouten en keltisch zeezout behalve dan dat deze celzouten apart genomen kunnen worden van de andere zouten. Anderzijds, magnesium is ook een zout en dat word naast keltisch zeezout ook extra erbij genomen door velen.
Ik gebruik deze zouten niet maar zit er wel zwaar over te denken om ze voor me kat aan te schaffen ivm hartproblemen en nog paar andere dingen. Wel lastig want een teveel aan kalium geeft dezelfde klachten als een tekort.
Ik kan me wel voorstellen dat kokos yoghurt toegevoegde waarde heeft. Ik merkte dit ook aan kat heel erg snel. Had droge ruwe vacht. Ik had een bakje kokoswater neergezet en met een beetje van het dikke spul wat erop zit. Hij dronk het zelf. Helaas zit er ook jodium in kokoswater wat ie volgens mij niet kan gebruiken. Maar binnen no time was hij wel relaxter en merkte meteen aan zijn vacht dat hij meer gehydrateerd was.
Ik denk dat Willhelm Heinrich Schussler (de ontdekker van zouten op cel niveau) wel op een goed spoor heeft gezeten met zijn onderzoek voor wat betreft zouten. Maar hier heben wij het altijd over meerdere zouten bij elkaar zoals keltisch zeezout. Wat is het verschil vraag ik me af? Kan het echt zo zijn dat sommige cellen meer zouten nodig hebben dan de aanwezigheid in keltisch zeezout die toch vrij compleet is.