Gezondheid

Ik raad iedereen af om koffie te drinken, het is uiterst giftig. Koffie is gemaakt van de koffie boon, oftewel een zaad, zeg maar het kind van de plant en die wil die plant beschermen en daarom is die zo giftig. Alle zaden en noten zitten vol fytinezuur en oxaalzuur, die o.a. je lichaam beroven van je mineralen. Oxaalzuur vormt in je lichaam oxalaat: kleine kristalletjes met vlijmscherpe punten die overal in het lichaam afgezet kunnen worden. Lees op de site van Sally Norton wat oxaalzuur allemaal doet in je lichaam.
Ik weet niet of je ervan houdt om je koffie heel heet te drinken maar alle hete dranken doden bacteriën in het lichaam.

Ik wil ook stoppen met koffie. Of in elk geval max. 1 keer per dag. Het is een gewoonte geworden. Vooral omdat het de lever aantast. Woede is bij mij een dingetje. Zo rustig als ik ben en overkom, soms heb ik van die korte buien, druk in m’n hoofd, boosheid die nergens op slaat, the monkey-mind is dan aan het werk. Het zijn onverwerkte trauma ’s waarbij ik blijkbaar niet vergeven heb.

Oxaalzuur zit nu juist in veel groenten die ik lekker vind en die ook gezond zijn. Goed ik ga in elk geval stoppen met koffie en groente vermijden waar oxaalzuur in zit. Eens kijken wat dat doet met m’n stemming en lichaam. Nog een leverreiniging misschien en er ligt een flink stuk runderlever in de vriezer. Je ondersteunt je lever toch door lever te eten??
 
Momenteel gebruik ik Digestive enzymcomplex van Terra Nova.

In de loop der jaren verschillende merken gebruikt, zonder dat ik daar verschil van voel.
Van Sana Intest
Bio Vitaal - DPPIV enzyme + complex
Biotics - Cytozyme AD
Interzym (aaltenpharma)
Enzymformule Pro Vitals.

Ook veel probiotica gebruikt.
 
  • Leuk
Waarderingen: muis
Bepaalde groentes (nachtschades) zijn van oorsprong ook giftig. Ik eet ze niet.

Ja ik weet het. Maar wat houd je aan groente over als je geen nachtschade en oxaalzuur binnen wilt krijgen? Nou ja, vet en eiwitten zijn toch belangrijker maar groente eet ik ook omdat het lekker is.
 
Ik wil ook stoppen met koffie. Of in elk geval max. 1 keer per dag. Het is een gewoonte geworden. Vooral omdat het de lever aantast. Woede is bij mij een dingetje. Zo rustig als ik ben en overkom, soms heb ik van die korte buien, druk in m’n hoofd, boosheid die nergens op slaat, the monkey-mind is dan aan het werk. Het zijn onverwerkte trauma ’s waarbij ik blijkbaar niet vergeven heb.

Oxaalzuur zit nu juist in veel groenten die ik lekker vind en die ook gezond zijn. Goed ik ga in elk geval stoppen met koffie en groente vermijden waar oxaalzuur in zit. Eens kijken wat dat doet met m’n stemming en lichaam. Nog een leverreiniging misschien en er ligt een flink stuk runderlever in de vriezer. Je ondersteunt je lever toch door lever te eten??
12 stappen niets voor jou, Sander? Had ik.je die niet al eens eerder aangeboden?

Mike
 
Met oxaalzuur heb ik me nooit beziggehouden.
Ik heb mijn eigen dieet. Wel witlof, biet, koolsoorten, wortel, pastinaak, champignons, bloemkool, brocolli, soms een beetje aardappel hoewel zoete aardappel beter is . prei en tomaat valt slecht, uien gaan goed, witte bonen uit een potje gaan goed, zelfgemaakte erwtensoep ook.
Vleeswaren en ander voedsel (met allerlei toevoegingen) eet ik niet.
Ik maak graag husseltjes, bv beetje spek, ui, knoflook, appel en groente.
Ik eet nooit buiten de deur of bij andere mensen. Maakt me niet uit.
 
Laatst bewerkt:
Klopt, heb er nooit klachten van gehad, eet er niet veel van, de zoete aardappel zou beter voor me zijn. Is extreem duur. Ik eet ook vaak alleen groente. lekker gemaakt met genoemde spekjes enz.
 
Snel even gezocht naar zoete aardappel. Er zit inuline in.
20-04-2020 · Gebruik inuline als supplement Vanwege de positieve invloed op de darmwerking wordt inuline breed gebruikt door mensen met darmklachten zoals prikkelbaar darmsyndroom,
 
  • Leuk
Waarderingen: muis
Klopt, heb er nooit klachten van gehad, eet er niet veel van, de zoete aardappel zou beter voor me zijn. Is extreem duur. Ik eet ook vaak alleen groente. lekker gemaakt met genoemde spekjes enz.
Zijn die extreem duur in NL, hier smijten ze je ermee naar je kop.
 
Tja, import he.
Blijkbaar is het nederlandse klimaat niet zo geschikt voor die zoete aardappel.
Ik vind de smaak anders niet denderend maar inuline is wel een reden om het te eten.
 
Inuline heeft een POSITIEVE werking op mensen met PDS. Het is een prebiotica. Niets mis mee, toch?

Mike
 
  • Leuk
Waarderingen: muis
Nou zie ik het. Je zaaide bij mij verwarring, Romagi. Je eerste post suggereerde dat het verkeerd was om te eten, later schrijf je dat dit juist een reden is om zoete aardappelen wel te eten. Als je ze (te) duur vindt, ze zijn een stuk goedkoper in de toko. Ik vraag me zeer af of de peperdure bataten in de biologische winkel die giga meerprijs wel waard zijn.

Mike
 
Ja ik weet het. Maar wat houd je aan groente over als je geen nachtschade en oxaalzuur binnen wilt krijgen?
Om eerlijk te zijn niets want in alle groentes zitten anti nutrienten in daarom heb ik ze allemaal uit mijn dieet gehaald. Je hebt ze ook niet nodig want er zit nauwelijks tot geen voedingswaarde in en zijn door de vezels onverteerbaar, je hebt er alleen maar ongemak van.
 
Ik weet idd dat je geen groente meer eet en ik snap je redenering. Jammer dat er weinig tot geen voedingswaarde meer in zit, ik eet het omdat ik het lekker vind en hoop dat er nog iets gezonds ik zit.
 
vandaag in de Eko winkel gekeken naar de kwaliteit van geraspte geitenkaas. Er zit GEEN aardappel meel in.
 
Hé bedankt voor deze link. Toeval bestaat niet want deze info kon ik nu juist op dit moment goed gebruiken. Heb hier wel een levend voorbeeld rondlopen met klachten die hiermee overeen komen en had juist een start gemaakt hiermee.

Overigens vraag ik me wel af of groente en fruit in voldoende kalium voorziet. Las dat in alle groente oxalaat aanwezig is wat weer funest is voor spijsvertering. Wel weet ik dat in kokos water veel kalium aanwezig is. Ook wel plantaardig product natuurlijk die wellicht in hetzelfde rijtje past als waar de schrijver in het artikel maar refereert.
 
Zelf kreeg ik voorgeschreven (onlangs) Schussler 7 = Magnesium en schussler 2 = Calcium. Ik kreeg dit vanwege een soort onrust in mijn lijf, die lijkt nu beter te zijn.
Kalium krijg ik waarschijnlijk uit kokosyoghurt die ik iedere dag neem (een paar kleine lepels). Ik merkte wel iets. aandrang om te plassen terwijl er dan te weinig komt. Over het algemeen plas ik genoeg.
Donderdag heb ik afspraak met haar. (L.I.F.E ). Om gezond te zijn moet het lichaam dus wel in evenwicht zijn met allerlei zouten.
Een van de redenen waarom ik voorzichtig ben met IVM/AVM.
Ik merk wel degelijk kleine verschillen ten gunste of ten ongunste, net zoals jij.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.077
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan