Gezonde pannen

Nee dat werkt niet voor mij, maar bedankt voor je reactie Devotion.
Ik wil gewoon graag een waterkoker wat een stuk efficiënter werkt. Ik gebruik deze heel vaak per dag.
 
Joh, briljant zeg. Je hebt duidelijk geen tip. Hopelijk iemand anders wel.

Sorry, ik vraag hier gewoon even naar wat ervaringen en ideeën. Google weet ik gelukkig inderdaad al wel te vinden.
Zoals al geschreven:

De informatie op het internet is in de winkels helaas erg minimaal dus als iemand zo een goede waterkoker weet houd ik me aanbevolen.

Daar komt bij dat ik naar RVS vroeg.
Veelal zijn er nog meer materialen gebruikt. Omdat het me dom lijkt het wiel opnieuw uit te vinden is hier vragen soms even makkelijk want er is vast al wel iemand die een goed product gevonden heeft.
 
Wij hebben ook een waterkoker van glas ,helemaal perfect is dat ,Action heeft ze ook gehad.Of ze er nu nog liggen weet ik niet.
 
hoi Heksje, je moet wel zorgen dat die helemaal rvs is van binnen dan: dat zijn ze vaak niet altijd helemaal. Dan zit er toch nog een stuk plastic aan de binnenkant waar dat doorschijnende deel is met de aantal aangegeven centiliters. Ik heb er eentje van magimix (rvs) 1,5 liter: erg stabiel, toch lichtgewicht, makkelijk grip op te krijgen en te houden en ik heb er nog nooit mijn handen aan verbrand en je kunt hem elk moment weer aanzetten. Mijn partner heeft er ook eentje :) van glas -die goedkope van de Action die ze nu nog wel hebben-) en die kan na een paar minuten niet gelijk weer opgewarmd worden tenzij je erbij blijft staan en de knop ingedrukt houdt, wat soms wel onhandig is. Zo dit was nu wel weer genoeg reclame voor vandaag.
 
bij de blokker/marskramer hebben ze meestal ook aardig wat keus Heksje en dan kun je direct de binnenkant bekijken en de magneettest (als hij blijft handen is er geen (of weinig??) chroom en of nikkel toegevoegd) doen.
 
Bedankt voor het meedenken :)
De Magimix is helaas niet meer verkrijgbaar. Dan wordt het inderdaad toch maar een reisje naar de winkel en goed alles bekijken.
 
Ik heb een tip voor juliie: waarom niet eerst gaan zoeken in de webwinkel van Juglen. Hij heeft over al die dingen allang nagedacht. Zo heeft hij ook keramische pannen. En waarom niet mijn wevmaster ook de business gunnen?

Mike
 
Mike,



Ik heb een tip voor juliie: waarom niet eerst gaan zoeken in de webwinkel van Juglen. Hij heeft over al die dingen allang nagedacht. Zo heeft hij ook keramische pannen. En waarom niet mijn wevmaster ook de business gunnen?

Mike

Je schreef in dit topic meermalen je bedenkingen over pannen met een aluminium basis, maar ook de keramische pannenset van Juglen waar je hier naar verwijst, de Wartmann pannenset, heeft een aluminium basis... Daarom zijn ze ook vrij licht van gewicht...

Je waarschuwde hier, nogmaals, meermalen voor aluminium, maar zou dit overdekt met keramiek, nu nog steeds zo veel kwaad kunnen voor onze gezondheid?

De deksels van die pannen bevatten siliconen. Is dat wel veilig??
Er zijn vrouwen met siliconen in hun lichaam, die daar mega veel gezondheidsproblemen door hebben...

Begrijp me niet verkeerd. Ik schrijf dit niet om kritiek te leveren. Ik ben slechts op zoek naar wat een gezonde pan is...

En ik ben zeer benieuwd naar jouw mening in deze, en benieuwd naar wat voor pannen je thuis zelf in gebruik hebt.



 
Ik gebruik ook het meest RVS. Heb nooit aan Juglens zite gedacht voor waterkoker pvd.

Ik zie heel veel blikken doosjes voor zelfgemaakte deo's en cremes. Lijkt mij dat je dan nog aluminium mee smeert omdat aluminium altijd blijft afgeven? Ondanks de coating die in mijn ogen onvoldoende beschermt. Hoe denken jullie daarover?
 
Welke koekenpannen zijn aan te raden? De mijne waren goedkoop "keramische" die helemaal bekrast is, en wij hem willen vervangen met een non-stick modellen. Iedere keer blijft het eten plakken. Aanbevelingen zijn welkom. (ook niet TE duur graag, budget)
 
Ik zie heel veel blikken doosjes voor zelfgemaakte deo’s en cremes. Lijkt mij dat je dan nog aluminium mee smeert omdat aluminium altijd blijft afgeven? Ondanks de coating die in mijn ogen onvoldoende beschermt. Hoe denken jullie daarover?

het makkelijkste is toch om in glas te doen?
 
Welke koekenpannen zijn aan te raden? De mijne waren goedkoop “keramische” die helemaal bekrast is, en wij hem willen vervangen met een non-stick modellen. Iedere keer blijft het eten plakken. Aanbevelingen zijn welkom. (ook niet TE duur graag, budget)

Goedkoop is vaak duurkoop. Zoals vaker genoemd zijn pannen van De Buyer prima spul en gaan -bij goed onderhoud- een leven lang mee. Ik gebruik ze thuis ook. Je moet ze wel eerst inbranden om een natuurlijke anti-aanbaklaag te vormen.



 
Zoals vaker genoemd zijn pannen van De Buyer prima spul en gaan -bij goed onderhoud- een leven lang mee.

Het 'toeval' wil dat ik net in een ander draadje aan het grutten was. Ik schreef daar dat ik een De Buyer pan heb, doch absoluut niet tevreden ben gezien de zwarte drab die ik in de pan heb zitten en de vreselijke stank die van de pan af komt.
Een leven lang mee gaan zie ik ook niet want ondanks het nauwlettend de regels mbt onderhoud volgend, heb ik de pan steeds weer dik in de roest staan onder een dikke laag kokosvet.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.477
Berichten
504.332
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan