geheugen

capsules zijn in verhouding veel duurder, dus ik hoop voor jou dat je de gel hebt. Het went echt.

 
Mijn geheugen gaat met de dag achteruit. Het begon met het moeite hebben met namen van mensen, maar vandaag kon ik een uur later toch echt niet meer herinneren wat voor afspraak ik nou had gemaakt....

Bij mij is op dit moment de trigger stress, werkgerelateerd.. Maar zodra het salaris binnen is zal ik ook ter ondersteuning levertraan bestellen. En ondertussen blijven solliciteren.

 
rotgevoel is dat he alsof je af en toe de controle kwijt bent,maakt mij heel onrustig.

Hier ook stress, onrust en kan niet ontspannen en niet naar bed gaan, terwijl mijn lijf heel duidelijk aan geeft RUST

*zucht*

 
Kreeg een nutteloos telefoontje vanavond van t werk, je wil niet weten hoe strak ik sindsdien sta.... Alle organen staan onder spanning lijkt t wel. Adrenaline blijft maar aangemaakt worden. Maar wel fijn dat ik nu meer inzicht krijg in de processen en hoe alles met elkaar samenhangt.

 
Nu het voor mij zomervakantie is, heb ik gelukkig geen stress meer over school. Maar daarentegen maak ik me zorgen over mijn lichaam... helemaal niet nodig natuurlijk, maar ja, stiekem voel ik me altijd toch wel erg ongemakkelijk in bikini (volgende week ga ik op vakantie).

 
Ben bang dat dat een vrouwenkwaal is die alleen bestaat in ons eigen hoofd/ denkbeeld. Geniet van de vakantie en koop er nog een leuke bikini bij!

 
Ja, en we worden ook zo irritant veel beïnvloed door de media op dat gebied :x . Maar ja, het zij zo.

Dankjewel! :)

 
@Rateltje,
Quote:
Wij hebben de begonia's/geraniums al besteld voor achter de ramen als we 89 zijn :wink:


Dat is natuurlijk een goed streven, samen oud worden, alleen is 89 jaar nog te vroeg hoor om achter de geraniums te gaan zitten.

Wij zijn van plan om 140 jaar te worden. Dan zijn we op dat moment 120 jaar getrouwd.

We zijn nu 31 jaar getrouwd dus de burgemeester die ons dan komt feliciteren met ons huwelijksjubileum moet nog geboren worden.8O

 
Quote:
Maar daarentegen maak ik me zorgen over mijn lichaam... helemaal niet nodig natuurlijk, maar ja, stiekem voel ik me altijd toch wel erg ongemakkelijk in bikini (volgende week ga ik op vakantie).


Quote:
Ben bang dat dat een vrouwenkwaal is die alleen bestaat in ons eigen hoofd/ denkbeeld. Geniet van de vakantie en koop er nog een leuke bikini bij!


Quote:
Ja, en we worden ook zo irritant veel beïnvloed door de media op dat gebied. Maar ja, het zij zo. Dankjewel!


Het is geen 'typische vrouwenkwaal', maar een die vrouwen wordt aangepraat door de media, zoals Midori aangeeft. Pinklady vindt het niet leuk om te horen, maar er is veel verborgen anorexia aanwezig onder moderne meisjes en vrouwen. Onze overheid en media stimuleren dit door ons een verkeerd schoonheidsideaal voor te schotelen op basis van caloriebeperking (uithongering) en uitputting (veel lichaamsbeweging). Laat dit een waarschuwing zijn:

https://www.fatsforum.nl/topic/anorexisch-schoonheidsideaal

Dus niet 'het zij zo'. Zet die rare denkbeelden uit je hoofd en behandel je lichaam als een tempel die gevoed moet worden en niet gevuld. Laat juist trots weer zien hoe mooi brede heupen en een stevig lichaam kunnen zijn! Vrouwen zouden eens wat minder bezig moeten zien met hoe de buitenwereld hen waardeert, maar meer met hoe ze zichzelf waarderen. Hier alvast wat voorbeelden van hoe we nog niet zo heel lang geleden het ideale vrouwenlichaam zaqen:

https://www.fatsforum.nl/topic/mager-maar-gezond

In die tijd maakte men reclame om aan te komen i.p.v. af te vallen!

Mike

 
Quote:
Vrouwen zouden eens wat minder bezig moeten zien met hoe de buitenwereld hen waardeert, maar meer met hoe ze zichzelf waarderen.

Quote:
Dit laatste geld niet alleen voor je lijf :)

Ik ga zo contact maken met een koe ;-) *op naar de boer



 
@Mike:

Ik heb even de links bekeken en doorgelezen. Het is helaas makkelijker gezegd dan gedaan om echt tevreden te zijn met je lichaam. Maar je hebt natuurlijk wel helemaal gelijk.

 
Die koe heb ik niet gezien, wel geiten, ganzen, 2 mega konijnen.

Tevens 2 boeren gesproken die ik vertelde over de weston price site en met name de tweede was wel erg nieuwsgierig naar de lezingen en site.

http://www.earth-matters.nl/7/5806/...ven-van-grasdieren-op-bezoek-in-drouwenerveen

http://www.blakervelderhoeve.nl/

Heb links daarnet doorgestuurd van de sprekers van weston price en van de site zelf natuurlijk.

Wie weet komt een bezoekje aan het noorden wel sneller dan verwacht :)

Ben alleen vergeten te vragen of ze rauwe melk hadden (slaat zich voor de kop)

ben benieuwd........................

 
yesssssssss ik heb een biologische boer die rauwe melk verkoopt 50 cent de liter, op de route naar onze aanplakkids.

Ben erg benieuwd wat ik van rauwe melk vind, de boer zegt dat de meeste mensen hem te romig vinden,maar kan er altijd yoghurt en kefir van maken toch, smaakt anders.

Ben benieuwd!

Ik had nu wat kefir gemaakt, klein beetje en gedronken gisteren.Mooi dat ik vandaag op de wc zat, kon er bijna niet tegen lopen.ZOu dat met de kefir te maken kunnen hebben.

Las ook al wel elders dat ik van de koffie af moet, naar zeggen heb je 3 dagen hoofdpijn bij inene stoppen en dan is het klaar.

Ben gelukkig ook thee liefhebber, wordt de volgende stap.

Eerst het ontbijt in de vorm van een smoothie.

Ik lijk wel een lammetje dat in de wei huppelt *proest*

 
Gefeliciteerd rateltje! Ikk vind de Romige lekkerder. Betaal er ook flink meer voor. Bij de tap betaal ik €0,70 cent, maar die is minder romig. Mocht ik de boer of boerin tegenkomen zal ik eens vragen hoe dat komt. Betaal voor de romige melk €1,25 de liter.

Succes met ontgiften!

 
Quote:
Succes met ontgiften!


Klinkt ernstig, nog een week en ik heb vakantie.

Moet je langzaam beginnen bv 1 glas melk per dag of gewoon op de kop erin zoals we dat hier noemen.

Wat is wijsheid, ik werk op een kindercentrum en zomaar weg lopen van een groep kinderen (wc) is geen optie.

Wat kan ik verwachten?

 
Was niet als heftig bedoelt hoor! Wil je gewoon succes wensen. Beter eruit dan er :D

Geen idee wat Je kan verwachten. Ik ging er gelijk vol in, minimaal een liter per dag. Hoefde er niet extra van naar de wc.

 
Ik heb rauwe melk!!! yesss eindelijk.

Volgens de boer die de melk aan campina (bio) levert zit in de melk in de winkel 1,6 vet en 3,5 in de volle melk.

Die van hem rauw was rond de 4,7 soms 5, uitkijken dus zegt hij als je dit drinkt, en yofhurt eet en ook nog kefir.

De kilo''s vliegen eraan volgens hem. Mijn vriend wil dus nu maar 1 glas meer op een dag pffffffff.

De dammetjes (lees 3 en 4 jaar) vonden het zo lekker dat ze meteen nog een glas wilden haha.

Het is heerlijk, had ik niet verwacht! Ik ga hier geen hekel aan krijgen.

Doordat de boer zijn melk eens per 3 dagen afleverd, is de melk dus gemengd (3 dagen melken), daardoor is de melk volgens de boerin maar zo''n 2-3 dagen houdbaar.

Ik dacht nou ja, als ik het 2 dagen drink en maak van de rest kefir en yoghurt heb ik geen probleem.

Het is nogal een ritje, zo'n half uur heen en terug.

Ik dacht dat het handig zou zijn te weten wanneer de eerste koeien gemolken zijn, dan zit er pas 1 keer gemolken melk in en dan aftappen, dan is 10 liter geen probleem, zoals ik lees is het dan zo 6-7 dagen houdbaar.

 
Volgens mij maakt het niet uit hoor rateltje. Wij halen 1x per week melk, dan weet je ook niet wanneer de tank geleegd is.

Wij bewaren de melk rustig een week hoor.

Lia

 
ik wil ook zo graag rauwe melk, (heb nu altijd demeter volle melk van zuiver zuivel)

kan je gewoon naar een boer toegaan en aanbellen? of bestellen jullie van te voren?

 
ik ben gaan neuzen op het internet en vragen via via, verder op verschillende boerenmarkten geweest en gewoon enkele boeren aangesproken.

Toen kwam ik op 3 opties redelijk in de buurt.

Gewoon vragen, nee heb je ;-)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.894
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan