Gefermenteerde levertraan, levertraan/boterolie mix of skate liver oil?

Bang voor teveel hoef je niet te zijn met levertraan en boterolie samen. Ik heb gelezen dat er mensen zijn die de levertraan en EMU olie samen nemen. En EMU bevat hogere dosis k2 tegenover boterolie.
Dank je wel. De enige Emu olie die ik kan vinden zit in plastic en de pillen die er zijn doen me goedkoop aan...maar wil het nog uitzoeken want lijkt me wel goed iets op zich...
Weet jij ook hoeveel meer boterolie het bevat?
 
Fijn dat er ook nog mensen zijn die normaal kunnen reageren, dank je wel.
Ik heb voor de skate liver gekozen nav eerdere posts op dit forum. Skate werd aangeraden bij osteoporose en dat heb ik ook. En ook omdat er minder vitamine a inzit.

Financieel komen de kosten voor natto of boterolie hetzelfde, dus nu boterolie gekocht ook..
De olie Amanprana is net nieuw, maar was me aangeraden door natuurarts. Het is wel een goede verhouding op zich en vlgns mij kan ik deze er zo nu en dan wel naast gebruiken, dacht ik, door de yoghurt. Maar idd weggooien is zonde is ook mijn gedachte..

Ik maakte me zorgen om de A,omdat wat jij zegt ik ook altijd dacht, maar eerder at ik heel veel wortels en de waarde werd torenhoog, ook zonder suppletie.
Ik ben daar gelukkig vanaf dus denk dat het nu wel goed zal gaan. Wist niet dat de grens hier laag is, tnx..

Ik vind die pillen te duur idd, dus losse vorm genomen, maar zal vlgnd x de korting gebruiken, dank je wel.

Ik begreep dat er ook nog jodium, selenium, q10 en nog wat andere mineralen inzitten, dus een breed pakket idd, puur natuur..
Graag gedaan.

Osteoporose, ja dan is K2 wel een heel goede voor jou!
En ik heb in het verleden ook vaak gelezen dat de skate goed is voor de gewrichten/botten.
Ik hoop dat het je gaat helpen!

Ja inderdaad, het is puur natuur, in wezen is het geen supplement, maar een geconcentreerd voedingsmiddel, net als lever supplementen bijvoorbeeld.
 
Ik ben wel benieuwd hoeveel MK-4 er zit in de geconcentreerde boterolie van Green Pasture, dat maakt het vergelijken met Emoe olie nog completer. :geek:
Dat is eigenlijk vrij simpel. Mk4 afkomstig van gevogelte is meer aanwezig dan uit boter van landdieren. Dit valt ook terug te lezen in de link. Volgens mij ook in het artikel wat Tanja eerder geplaatst heeft en door mij. Ik denk niet dat het iets te maken heeft met het merk maar van welk dier de mk4 afkomstig is.
 
Doe het even zo. Uit het artikel.
 

Bijlagen

  • AA96EE82-C152-44E2-A3B2-9D8A21C6E668.png
    AA96EE82-C152-44E2-A3B2-9D8A21C6E668.png
    227,7 KB · Weergaven: 3
Dat is eigenlijk vrij simpel. Mk4 afkomstig van gevogelte is meer aanwezig dan uit boter van landdieren. Dit valt ook terug te lezen in de link. Volgens mij ook in het artikel wat Tanja eerder geplaatst heeft en door mij. Ik denk niet dat het iets te maken heeft met het merk maar van welk dier de mk4 afkomstig is.
Wat ik bedoel is dat in het artikel boterolie en ghee wordt genoemd. Maar niet geconcentreerde boterolie, het zijn mijns inziens 2 verschillende dingen. In de geconcentreerde boterolie (die volgens mij alleen door GP wordt verkocht) zit neem ik aan veel meer MK-4 dan in gewone boterolie/ghee, maar ik heb nog geen cijfers terug kunnen vinden.
 
Tuurlijk zal het gehalte in geconcentreerde boterolie hoger zijn dan ghee. Ghee is ook verhit dus dat verlaagt de vitamine waarde. Ik heb een gelezen dat de k2 in EMU hoger is dan in boterolie. Zijn meer artikelen over te vinden dat de k2 hoger is. Ik heb zelf deze EMU olie en kan zeggen dat ik met levertraan en boterolie samen niet zo snel positief effect heb gemerkt als met deze EMU olie. En daarbij kraag ik zeker de levertraan en boterolie niet af.
 
Ik héb dát artikel van Walkabout óók gelezen en dat is hele goede kwaliteit en begrepen dat er ook veel mee gerommeld wordt en dat gevoel heb ik bij hetgeen er in Nederland op de markt is, maar ik kan het mis hebben.
 
Tuurlijk zal het gehalte in geconcentreerde boterolie hoger zijn dan ghee. Ghee is ook verhit dus dat verlaagt de vitamine waarde. Ik heb een gelezen dat de k2 in EMU hoger is dan in boterolie. Zijn meer artikelen over te vinden dat de k2 hoger is. Ik heb zelf deze EMU olie en kan zeggen dat ik met levertraan en boterolie samen niet zo snel positief effect heb gemerkt als met deze EMU olie. En daarbij kraag ik zeker de levertraan en boterolie niet af.
Waar heb jij die olie dan besteld? Vlgns mij niet meer verkrijgbaar in Nederland. En wat voor positiefeffect merk je dan?
 
Uit het artikel van de site van Weston price


Emoe olie is een heel voedingsmiddel met een unieke synergie van voedingsstoffen; het is de hoogste natuurlijke bron van vitamine K2 MK-4. Emoe olie is een voorouderlijk voedsel en struikmedicijn van de inheemse Australiërs.



 
Waar heb jij die olie dan besteld? Vlgns mij niet meer verkrijgbaar in Nederland. En wat voor positiefeffect merk je dan?
Destijds had ergomax het in het assortiment. Maar helaas nu niet meer. Na meerdere e-mails en telefoontjes van mij met doorgestuurde artikelen met positieve resultaten naar hen nog steeds geen positief antwoord of reden waarom ze het niet weer verkopen. Zeer jammer. Me potje is bijna leeg en dan is het nog maar te bezien of een ander merk hetzelfde resultaat geeft.
 
Waar heb jij die olie dan besteld? Vlgns mij niet meer verkrijgbaar in Nederland. En wat voor positiefeffect merk je dan?
Positief resultaat was dat er verborgen gebleven gebit problemen it kwamen. Ik kreeg pijn. Zonder dit spul had in geen pijn een waarschijnlijk doorgelopen zonder naar tandarts te gaan. Want ja geen pijn dan ga ik ook niet. Daarbij verlichting in spieren en gewrichten. Neem het samen met levertraan. De vitamine d in EMU is iets van 75… weet niet wat erachter moet maar vorige week gelezen.
 
Positief resultaat was dat er verborgen gebleven gebit problemen it kwamen. Ik kreeg pijn. Zonder dit spul had in geen pijn een waarschijnlijk doorgelopen zonder naar tandarts te gaan. Want ja geen pijn dan ga ik ook niet. Daarbij verlichting in spieren en gewrichten. Neem het samen met levertraan. De vitamine d in EMU is iets van 75… weet niet wat erachter moet maar vorige week gelezen.
En wat heeft de tandarts ontdekt?
Ik heb zo de schurft aan de tandarts, dat ik er nooit meer heen wil, zie ook geen reden omdat ik geen pijn heb, dus ben benieuwd naar jouw ervaring.
 
Ik héb dát artikel van Walkabout óók gelezen en dat is hele goede kwaliteit en begrepen dat er ook veel mee gerommeld wordt en dat gevoel heb ik bij hetgeen er in Nederland op de markt is, maar ik kan het mis hebben.
Nee hoor. Dat klopt. Er word ook mee gerotzooid. Ze hebben 2 merken laten testen in Nederland zover ik in dat artikel gelezen heb. En ik beide zat geen vitamine K.
 
En wat heeft de tandarts ontdekt?
Ik heb zo de schurft aan de tandarts, dat ik er nooit meer heen wil, zie ook geen reden omdat ik geen pijn heb, dus ben benieuwd naar jouw ervaring.
Nou, er moesten 2 verstand kiezen uit. 1onder bij de kaak chirurg en boven door de tandarts getrokken. Zat een gat in tot de zenuw te zien op foto’s. Daarnaast wat bot verlies. En hij had het over wortel kanaal behandeling die ik voorlopig uitstel. De pijn is vermoedelijk te wijten aan gezwollen tandvlees wat ik eerder niet voelde. Maar elke keer als ik die EMU olie nam kreeg ik direct pijn. Hier geen hekel aan tandarts of mondhygiëniste of foto’s maken. Dacht alleen niet dat het nodig is elk jaar te gaan.

Waarom dan de schurft hebben aan de tandarts in jou geval?
 
Nee hoor. Dat klopt. Er word ook mee gerotzooid. Ze hebben 2 merken laten testen in Nederland zover ik in dat artikel gelezen heb. En ik beide zat geen vitamine K.
Dan maar beter de boterolie. Weet je welke merken dat waren?
 
Nou, er moesten 2 verstand kiezen uit. 1onder bij de kaak chirurg en boven door de tandarts getrokken. Zat een gat in tot de zenuw te zien op foto’s. Daarnaast wat bot verlies. En hij had het over wortel kanaal behandeling die ik voorlopig uitstel. De pijn is vermoedelijk te wijten aan gezwollen tandvlees wat ik eerder niet voelde. Maar elke keer als ik die EMU olie nam kreeg ik direct pijn. Hier geen hekel aan tandarts of mondhygiëniste of foto’s maken. Dacht alleen niet dat het nodig is elk jaar te gaan.

Waarom dan de schurft hebben aan de tandarts in jou geval?
Dat is niet mis..Sterkte
 
Dan maar beter de boterolie. Weet je welke merken dat waren?
Ja is niet anders. Zoals ik eerder zei moeten we in Nederland roeien met de middelen die we beschikbaar hebben. Direct bestellen via mail bij hun kan wel en dat is mijn voorkeur.

Geen idee welke merken. Maar stuur ze gerust een mail met je vraag.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
500.600
Leden
8.631
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan