Gefermenteerde levertraan, levertraan/boterolie mix of skate liver oil?

Ja is niet anders. Zoals ik eerder zei moeten we in Nederland roeien met de middelen die we beschikbaar hebben. Direct bestellen via mail bij hun kan wel en dat is mijn voorkeur.

Geen idee welke merken. Maar stuur ze gerust een mail met je vraag.
Ja, maar bestellen in Australië is wel een flinke kostenpost ben ik bang 🤔.
 
Dan maar beter de boterolie. Weet je welke merken dat waren?

De boterolie is het voordeligst bij Plent.nl met code esther10.


Ze hebben overigens nog meer in hun assortiment waar je korting op krijgt en wat interessant kan zijn, de merken Big Food (Ik koop daar organic bone broth powder en MCT olie van)
Plantforce (bio vitamine C poeder zonder enige toevoegingen)
Arthur Andrew Medical
En Plent, maar dat is alleen maar collageen van kweekvis, die raad ik niet aan.

 
Tnx, ik koop daar ook mn bone poeder. In dit geval kwam ik vanwege blue mondstuk oud ergens anders goedkoper uit 😄.
 
Nou, er moesten 2 verstand kiezen uit. 1onder bij de kaak chirurg en boven door de tandarts getrokken. Zat een gat in tot de zenuw te zien op foto’s. Daarnaast wat bot verlies. En hij had het over wortel kanaal behandeling die ik voorlopig uitstel. De pijn is vermoedelijk te wijten aan gezwollen tandvlees wat ik eerder niet voelde. Maar elke keer als ik die EMU olie nam kreeg ik direct pijn. Hier geen hekel aan tandarts of mondhygiëniste of foto’s maken. Dacht alleen niet dat het nodig is elk jaar te gaan.

Waarom dan de schurft hebben aan de tandarts in jou geval?
Jeetje Bianca, ik wil het begrijpen, wat een gedoe.
Ik heb Genees Tandbederf gelezen van Ramiel Nagel en dat heeft me duizenden euro's aan behandelingen gekost. Ik persoonlijk zal dan ook nooit van m'n leven een wortelkanaalbehandeling meer uit laten voeren.

Echt een aanrader om te lezen:

 
  • Leuk
Waarderingen: Binc
Tnx, ik koop daar ook mn bone poeder. In dit geval kwam ik vanwege blue mondstuk oud ergens anders goedkoper uit 😄.

Blue mondstuk oud? Haha volgens mij heeft de autocorrect er iets ander van gemaakt.

Ik gebruik MCT olie om meer vet aan het eten van de kinderen toe te voegen, in smoothies, door een toetje, in hun thee.

En voor mezelf gebruik ik het om er lekker op te kunnen werken.
Ik ben dol op Matcha, die maak ik bulletproof door er onder andere MCT olie door te doen.
Directe brandstof voor de hersenen en geen werk voor de darmen of de lever om het te verteren want dat hoeft niet bij de juiste MCT olie.
 
Hahaha, Blue monday oid..

Doet kokosolie niet hetzelfde, want ik vind het nogal erg duur. Ik heb het ook een x gekocht en merkte totaal geen verschil.
 
Jeetje Bianca, ik wil het begrijpen, wat een gedoe.
Ik heb Genees Tandbederf gelezen van Ramiel Nagel en dat heeft me duizenden euro's aan behandelingen gekost. Ik persoonlijk zal dan ook nooit van m'n leven een wortelkanaalbehandeling meer uit laten voeren.

Echt een aanrader om te lezen:

Ja dank je. Een boek lezen heeft je duizenden euro gekost? Die begrijp ik even niet helemaal?
Anyway, ik persoonlijk denk dat de geadviseerde dosis levertraan van 3 theelepels per dag te laag is. Bij mij wil met levertraan en boterolie de vitamine d al jaren niet omhoog. Ben er al mee bezig vanaf 2017. Continue te laag en recent is de waarde 17 in bloed. Je hebt gelijk wortelkanaal behandeling wil ik ook niet. Maar eerst kijken wat er gebeurd met stoot kuur levertraan, emoe, en boterolie. De verpakking van skate liver vermeld 1 naam daags 2 ml als dosering. Vraag me af of dat allemaal wel voldoende is. Ganzenvet en erndenvet is waar ik naar op zoek ga.
 
Ja, invoerrechten, BTW erbij. Plus veel verzendkosten..
Aangezien je het nogal leuk vind om problemen aan te halen en te escaleren kun je vast wel meteen even een kosten plaatje presenteren van de door jou genoemde extra kosten.
 
Ja dank je. Een boek lezen heeft je duizenden euro gekost? Die begrijp ik even niet helemaal?
Anyway, ik persoonlijk denk dat de geadviseerde dosis levertraan van 3 theelepels per dag te laag is. Bij mij wil met levertraan en boterolie de vitamine d al jaren niet omhoog. Ben er al mee bezig vanaf 2017. Continue te laag en recent is de waarde 17 in bloed. Je hebt gelijk wortelkanaal behandeling wil ik ook niet. Maar eerst kijken wat er gebeurd met stoot kuur levertraan, emoe, en boterolie. De verpakking van skate liver vermeld 1 naam daags 2 ml als dosering. Vraag me af of dat allemaal wel voldoende is. Ganzenvet en erndenvet is waar ik naar op zoek ga.

Haha ik bedoelde dat het me duizenden euro's heeft bespaard :ROFLMAO:

Twee praktijken zeiden in 2015 dat ik 4 kronen moest en nog wat vullingen.
Daarnaast zeiden ze dat de dagelijkse pijn die ik had aan de wortelkanaal behandelde kies niet door die kies kwam, maar door de kiezen er naast.
Er zou geen ontsteking onder die wortelkanaalbehandelde kies kunnen zitten...
Ik sprak Fred Neelissen begin 2016 op het WAPF congres en hij bevestigde mijn vermoeden: wortelkanaalbehandelde kies laten trekken. Dat heb ik in mei dat jaar laten doen en de putlucht die onder die kies vandaan kwam deed de kaakchirurg naar adem snakken... Nadat dat genezen was heb ik nooit meer pijn gehad op die plek. De kaakchirurg bevestigde dat er een ontsteking zat, vandaar die gore lucht.

Tandarts wil dat ik en mijn kinderen zich aan hun regels houden en elk half jaar op controle komen.
Ik lach daar om, alsof ik een contract oid met hen heb, wat een onzin.

Twee weken geleden even met m'n kinderen langs geweest, niks aan de hand, maar toch gingen ze net als vorig jaar ongevraagd over de tanden van m'n oudste schrapen. Ik heb gezegd dat ze direct moest stoppen, dat deed ze niet, ik werd nog bozer en toen kwam ze met allerlei nep argumenten.

Ik heb een klacht ingediend, praktijkmanager gesproken, die wil ons liever niet meer als klant omdat ik "ook al geen fluoride behandelingen en foto's laat maken". Oftewel, ze verdienen te weinig aan ons hahaha.

Nou dat was in het kort mijn verhaal over tandartsen en waarom ik er een hekel aan heb, wij zijn gewoon hun cash cow en daar doe ik niet aan mee.
Dus zolang ik geen klachten heb ga ik niet, daar zorg ik wel voor!
Nu vanmorgen tijdens het hardlopen in de sneeuw deed 1 van mijn voortanden wat pijn, door de koude lucht die er langs ging. Ik ga ervaren wat het doet om een poosje wat boterolie op de tand te doen, of er mee te gaan slapen. Die tip las ik in het boek van Charlotte, dat mensen dat met een stuk kaas kunnen doen, ik ga gelijk voor the real thing ;)

Boek Genees Tandbederf kost 23,50, de vorige link klopte volgens mij niet

Heb je klachten de gerelateerd zijn aan je lage D serumwaarde?

De hoeveelheden die op de verpakking staan zijn super laag, allemaal uit voorzorg, zodat ze in de VS geen proces aan hun broek krijgen.
 
Hahaha, Blue monday oid..

Doet kokosolie niet hetzelfde, want ik vind het nogal erg duur. Ik heb het ook een x gekocht en merkte totaal geen verschil.

MCT olie is van kokosolie gemaakt, dus je hebt zeker een punt ;-)
In de goede MCT olie zitten alleen de beste vetzuren uit de kokosolie (C8 en C10) en dan geconcentreerd.
Ik vind MCT olie veel makkelijker in gebruik, het blijft altijd vloeibaar en geurloos, ik maak er ook mayonaise mee.

Ik heb jaren geleden MCT olie geprobeerd, toen had ik er ook niks aan, was in een andere levenfase (nachtvoedingen, heel veel stress). Nu ik wat meer slaap en meer achter een laptop werk, merk ik het voordeel van de MCT wel: stabielere bloedsuiker, langer energie, meer energie.


Iedereen is anders, iedere levensfase heeft weer andere (voedings)behoeften, dus wat voor mij werkt hoeft niet voor anderen te werken.
 
Haha ik bedoelde dat het me duizenden euro's heeft bespaard :ROFLMAO:

Twee praktijken zeiden in 2015 dat ik 4 kronen moest en nog wat vullingen.
Daarnaast zeiden ze dat de dagelijkse pijn die ik had aan de wortelkanaal behandelde kies niet door die kies kwam, maar door de kiezen er naast.
Er zou geen ontsteking onder die wortelkanaalbehandelde kies kunnen zitten...
Ik sprak Fred Neelissen begin 2016 op het WAPF congres en hij bevestigde mijn vermoeden: wortelkanaalbehandelde kies laten trekken. Dat heb ik in mei dat jaar laten doen en de putlucht die onder die kies vandaan kwam deed de kaakchirurg naar adem snakken... Nadat dat genezen was heb ik nooit meer pijn gehad op die plek. De kaakchirurg bevestigde dat er een ontsteking zat, vandaar die gore lucht.

Tandarts wil dat ik en mijn kinderen zich aan hun regels houden en elk half jaar op controle komen.
Ik lach daar om, alsof ik een contract oid met hen heb, wat een onzin.

Twee weken geleden even met m'n kinderen langs geweest, niks aan de hand, maar toch gingen ze net als vorig jaar ongevraagd over de tanden van m'n oudste schrapen. Ik heb gezegd dat ze direct moest stoppen, dat deed ze niet, ik werd nog bozer en toen kwam ze met allerlei nep argumenten.

Ik heb een klacht ingediend, praktijkmanager gesproken, die wil ons liever niet meer als klant omdat ik "ook al geen fluoride behandelingen en foto's laat maken". Oftewel, ze verdienen te weinig aan ons hahaha.

Nou dat was in het kort mijn verhaal over tandartsen en waarom ik er een hekel aan heb, wij zijn gewoon hun cash cow en daar doe ik niet aan mee.
Dus zolang ik geen klachten heb ga ik niet, daar zorg ik wel voor!
Nu vanmorgen tijdens het hardlopen in de sneeuw deed 1 van mijn voortanden wat pijn, door de koude lucht die er langs ging. Ik ga ervaren wat het doet om een poosje wat boterolie op de tand te doen, of er mee te gaan slapen. Die tip las ik in het boek van Charlotte, dat mensen dat met een stuk kaas kunnen doen, ik ga gelijk voor the real thing ;)

Boek Genees Tandbederf kost 23,50, de vorige link klopte volgens mij niet

Heb je klachten de gerelateerd zijn aan je lage D serumwaarde?

De hoeveelheden die op de verpakking staan zijn super laag, allemaal uit voorzorg, zodat ze in de VS geen proces aan hun broek krijgen.
Ja ik dacht al dat je het zo bedoelde idd.
En idd, exact ook mijn gedachten om zo een kies te laten trekken iplv wortelkanaal behandeling. Goed dat je die weg gekozen hebt.

Vind 2 keer per jaar naar de tandarts ook overdreven. En als je geen klachten hebt lijkt het ook niet nodig. Momdhygeniste ga ik toch wel heen. Maar die zien niet alles. Foto maken vind ik zelf wel meerwaarde hebben maar hoeft ook niet 2 keer per jaar. Tandarts verzekering vind ik ook onzinnig.

Wellicht dat boterolie idd wat doet op die pijnlijke plek. Kan ook van alles zijn natuurlijk. Toen ik de EMU olie erop deed kreeg ik elke keer direct pijn. Met boterolie voelde ik dat niet.

Klachten van lage d? Ja. Sinds 2017 komt die waarde nauwelijks boven de 30. En dat is echt langdurig een gevaarlijk tekort. Overal pijn aan 1 kant links. Heupen nek gebit psychische klachten, slecht zien, elke dag overdag moeten slapen en me hoofd nergens bij hebben en kan weinig hebben. Elke dag overdag moeten slapen. Allemaal dingen die niet bij mij horen en nergens meer voldoening uit halen.

Wat gezellig die sneeuw dan bij jullie. Hier jammer genoeg geen witte straten.


De dosering die ik aangehouden heb is zoals hier geadviseerd 3 keer per dag een theelepel zonder resultaat. Met sole trouwens voor betere opname. Als EMU olie hogere dosis k en d bevat zou het mij niet verbazen dat nog hogere dosis levertraan en boterolie geen kwaad kan bij een tekort. Mijn kat krijgt ook levertraan en heb de dosis verhoogd voor hun naar minimaal 2.5 ml 2 keer daags. De boterolie eten ze zelf. Maar ook bij hun zie ik met deze dosis resultaat. Vooral bij 1 dur steeds rare rillingen heeft. Dat neemt nu af.

Ga op zoek naar een d3 supplement om tijdelijk naast de levertraan te nemen om snel omhoog te krijgen.
 
Wat in eigenlijk niet zo heel goed begrijp is waarom hebben zovelen een hekel aan de tandarts? Ik zeg niet dat mensen de regeltjes perse moeten volgen om 2 keer per jaar te gaan. Maar persoonlijk vind ik het toch een mooie toevoeging dat middels foto’s dingen kunnen worden geconstateerd om dit vervolgens te verhelpen. En schoon maken gebit denk ik wel dat dat goed is voor behoud van gebit. Gedoe met de tandarts hoeft niet nodig te zijn toch. Je kunt ze ook wijzen op de bevindingen van price en boek aanreiken ofzo. Inmiddels zijn er toch ook andere kijk op situaties hebben. De ene tandarts zegt mond spoelen met chemische middelen. De andere met waterstof peroxide. Dat laatste geld voor de mijne die dat adviseert. Ze zijn wel regulier maar was toch zeer geïnteresseerd in de bevindingen van Weston Price.
 
Aangezien je het nogal leuk vind om problemen aan te halen en te escaleren kun je vast wel meteen even een kosten plaatje presenteren van de door jou genoemde extra kosten.
Ik begrijp niet of je dit nu hatelijk bedoelt of niet 🤔
 
MCT olie is van kokosolie gemaakt, dus je hebt zeker een punt ;-)
In de goede MCT olie zitten alleen de beste vetzuren uit de kokosolie (C8 en C10) en dan geconcentreerd.
Ik vind MCT olie veel makkelijker in gebruik, het blijft altijd vloeibaar en geurloos, ik maak er ook mayonaise mee.

Ik heb jaren geleden MCT olie geprobeerd, toen had ik er ook niks aan, was in een andere levenfase (nachtvoedingen, heel veel stress). Nu ik wat meer slaap en meer achter een laptop werk, merk ik het voordeel van de MCT wel: stabielere bloedsuiker, langer energie, meer energie.


Iedereen is anders, iedere levensfase heeft weer andere (voedings)behoeften, dus wat voor mij werkt hoeft niet voor anderen te werken.
Toch fijn dat je dat zo goed aan kunt voelen en daarop in kunt spelen. Is vaak ook een proces...wat is nu precies wat..
 
Je kunt ook iemands keuze respecteren iplv problemen te benoemen en in rituelen te vallen om mensen uit te dagen.
Ik vind je reactie nogal overtrokken. Ik bedoelde dat het voor mij te duur is, wat jij doet moet jij weten.
Als je mij niet of verkeerd begrijpt vind ik het erg kinderachtig
om mij zo negatief weg te zetten...je kunt ook gewoon vragen wat ik bedoel en mij respecteren. Het enige wat ik tot nu toe heb gedaan is vragen om info en daar lijkt mij niets mis mee.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.598
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan