Gefermenteerde levertraan, levertraan/boterolie mix of skate liver oil?

Juist verstandig om de levertraan te nemen, ook als je vit D bijneemt. Vitamines in geïsoleerde vorm ben ik zelf geen groot voorstander van, want werken in synergie, zo ook met vit A en D. Eigenlijk zou levertraan alleen al voldoende moeten zijn. Omega 3 zit ook in levertraan, daarom niet overdoseren en altijd zorgen voor voldoende verzadigde vetzuren in je voedingspatroon.
 
https://www.hollandandbarrett.be/shop/product/better-you-daily-vitamin-d3-60012895 Ik heb nu deze en daarvoor van pharmanord. Hoe weet ik of ik met bir voldoende vit d binnenkrijg? Ik lees nu dat ik dan ook extra calcium zou moeten bijnemen? Daarom ben ik net als jij Tanja geen voorstander van geisoleerde vitamine supplementen. Maar aangezien ik ivm de ms toch wat extras moet doen neem ik het erbij.evenals vit c met bioflavonoide van pharma+vitaal 3000 mg time release, vit b complex van vitalize.
 
Hallo,

Hopelijk willen jullie met mij meedenken.

Ik denk erover om de skate liver oil te kopen.
Deze is er niet icm boterolie. Ik eet elke dag natto, dus lijkt me hetzelfde..

Ik heb nog een aangebroken fles omega oliën van Amanprana staan en wil deze wel opmaken, want dure fles.
3-6-6-9.

Ik dacht erover het dus elke dag af te wisselen.
Of zou ik ze naast elkaar kunnen gebruiken?

In het verleden heb ik multi vitamine gebruikt, maar bij bloedprikken kwam daar steeds een veel te hoog vitamine a gehalte uit, dus gestopt.

Ben daar dus weer bang voor als ik de skate liver oil uiteindelijk elke dag gebruik..
Ik eet vrij vaak pompoen en zoete aardappel, daarin ook veel bètacaroteen..
Hiermee minderen dan?

Tnx alvast!
 
Hallo,

Hopelijk willen jullie met mij meedenken.

Ik denk erover om de skate liver oil te kopen.
Deze is er niet icm boterolie. Ik eet elke dag natto, dus lijkt me hetzelfde..

Ik heb nog een aangebroken fles omega oliën van Amanprana staan en wil deze wel opmaken, want dure fles.
3-6-6-9.

Ik dacht erover het dus elke dag af te wisselen.
Of zou ik ze naast elkaar kunnen gebruiken?

In het verleden heb ik multi vitamine gebruikt, maar bij bloedprikken kwam daar steeds een veel te hoog vitamine a gehalte uit, dus gestopt.

Ben daar dus weer bang voor als ik de skate liver oil uiteindelijk elke dag gebruik..
Ik eet vrij vaak pompoen en zoete aardappel, daarin ook veel bètacaroteen..
Hiermee minderen dan?

Tnx alvast!
Natto is niet het zelfde als boterolie, de K2 in Natto is ontstaan dmv fermentatie, die in Boterolie niet dat is K2mk4 oftewel de activator X die is veel beter zie in dit artikel: https://www.westonprice.nl/limburg/journals/

Verder zou ik me geen zorgen maken over te veel vitamine A. Ik zou ook geen multivitamine gebruiken. En hou er rekening mee dat het heel moeilijk is om betacaroteen om te zetten in vitamine A.
 
  • Leuk
Waarderingen: Binc
Skate liver olie is niet vergelijkbaar met een multi. Omdat in de levertraan alle vetoplosbare vitaminen aanwezig zijn die met elkaar werken. De 1 vult de ander aan.
 
Tnx, dat artikel is erg duidelijk en ik ga dan ook de boterolie kopen.
Ik vraag me af of emoe olie dan niet nog beter is? Deze heeft het hele pakket, maar behalve als cosmetisch product kan ik het niet vinden...
 
Tnx.

Ik ga dit uitzoeken, maar ga eerst de skate liver oil toch proberen.

Ik begrijp alleen niet het hoe of wat icm boterolie. Want bij beiden staat er dat het omega 3 en vitamine k2 bevat.

Dan heb ik in principe toch genoeg aan 1 vd 2 of de ene dag de een en de andere dag de andere, omdat er in skate liver oil weer vitamine D zit?

Hoe doen jullie dat?
 
Tnx.

Ik ga dit uitzoeken, maar ga eerst de skate liver oil toch proberen.

Ik begrijp alleen niet het hoe of wat icm boterolie. Want bij beiden staat er dat het omega 3 en vitamine k2 bevat.

Dan heb ik in principe toch genoeg aan 1 vd 2 of de ene dag de een en de andere dag de andere, omdat er in skate liver oil weer vitamine D zit?

Hoe doen jullie dat?
Kun je ook gewoon iets gaan doen of ondernemen en dan bepalen of iets zinvol effect heeft ja?
 
Waarom zo onaardig? Het lijkt mij niet handig om gewoon maar iets te doen en dan ontdekken dat het meer kwaad dan goed heeft gedaan..
Ik ben juist bij dit forum gekomen om informatie te vergaren...
Als ik het allemaal zo goed wist, zou ik het wel doen..
 
Wat Bimc probeert te zeggen is wat ik ook al eerder schreef:

Ik merk dat je heel erg op zoek bent naar protocollen, wat wel 'moet' en niet 'mag'. Je mag alles en moet niets, leer voor jezelf denken i.p.v. obsessief bezig te zijn met voedingsprotocollen.

Mike
 
  • Leuk
Waarderingen: muis
Ja zoiets in niet zoveel woorden ja. Dat niet alleen maar ook dat als dat artikel gelezen is nu toch wel duidelijk moet zijn waarom levertraan en boterolie samen te nemen. Of het is gelezen en begrepen en dan iets ondernemen. Of het is doorzagen om langzaamaan mensen wijs te maken dat alles wat aangereikt is tot het kwaad zou behoren en hier de boel te vervuilen. Mijn uitleg/gevoel/gedachten in veel woorden.
 
Waarom zo onaardig? Het lijkt mij niet handig om gewoon maar iets te doen en dan ontdekken dat het meer kwaad dan goed heeft gedaan..
Ik ben juist bij dit forum gekomen om informatie te vergaren...
Als ik het allemaal zo goed wist, zou ik het wel doen..
Info vergaren is ok, bv voor elke 10kg lichaamsgewicht tussen 1 en 5gr van dit of dat, gedurende 1week tot 3maanden.

Maar daarna moet JE ZELF bepalen hoeveel gr gedurende hoeveel tijd het beste is VOOR JOUW LICHAAM. Je kan 100kg wegen voor 1,5m lengte en enkel uit je zetel komen voor een glas cola en een pak chips of je kan 65kg wegen voor 1.7m en al jaren op je eten ed letten en bewegen.

Daarom dus dat van Binc : Kun je ook gewoon iets gaan doen of ondernemen en dan bepalen of iets zinvol effect heeft ja?
 
  • Leuk
Waarderingen: Binc
Info vergaren is ok, bv voor elke 10kg lichaamsgewicht tussen 1 en 5gr van dit of dat, gedurende 1week tot 3maanden.

Maar daarna moet JE ZELF bepalen hoeveel gr gedurende hoeveel tijd het beste is VOOR JOUW LICHAAM. Je kan 100kg wegen voor 1,5m lengte en enkel uit je zetel komen voor een glas cola en een pak chips of je kan 65kg wegen voor 1.7m en al jaren op je eten ed letten en bewegen.

Daarom dus dat van Binc : Kun je ook gewoon iets gaan doen of ondernemen en dan bepalen of iets zinvol effect heeft ja?
Ja Jvg zo is het ongeveer wel ja. Maar waarom hier nog serieuze reacties geven op serieuze vragen als de reactie toch niet begrepen of serieus genomen worden. Ondanks dat bovenstaand artikel meermalen geplaatst is en alles waarvan gezegd word dat het begrepen is blijkbaar niet binnen komt en naar negatief gedraaid word voelen anderen op een gegeven moment geen behoefte meer om dat serieus te nemen. Niks ten nadele van jou reactie verder.
 
  • Leuk
Waarderingen: JVG
Hallo,

Hopelijk willen jullie met mij meedenken.

Ik denk erover om de skate liver oil te kopen.
Deze is er niet icm boterolie. Ik eet elke dag natto, dus lijkt me hetzelfde..

Ik heb nog een aangebroken fles omega oliën van Amanprana staan en wil deze wel opmaken, want dure fles.
3-6-6-9.

Ik dacht erover het dus elke dag af te wisselen.
Of zou ik ze naast elkaar kunnen gebruiken?

In het verleden heb ik multi vitamine gebruikt, maar bij bloedprikken kwam daar steeds een veel te hoog vitamine a gehalte uit, dus gestopt.

Ben daar dus weer bang voor als ik de skate liver oil uiteindelijk elke dag gebruik..
Ik eet vrij vaak pompoen en zoete aardappel, daarin ook veel bètacaroteen..
Hiermee minderen dan?

Tnx alvast!

Ik ben benieuwd waarom je graag voor skate liver oil gaat ipv cod liver oil, niks mis hoor met skate, maar persoonlijk zie ik cod liver als de basis, samen met de boter olie.

De K2 in natto is de MK-7 vorm en die moet ons lichaam vervolgens weer omzetten om het te kunnen gebruiken. Dit kost je energie en enzymen.
De K2 uit dierlijke vorm is de MK-4, die hoeft niet meer omgezet te worden en is direct bruikbaar.
Die laatste zit in geconcentreerde vorm in de boterolie. Helaas geeft natto dus absoluut niet hetzelfde effect als boterolie.

Ik begrijp dat je het zonde vindt om een dure fles Amanprana olie niet meer te gebruiken, echter wie dien jij hier mee? Je lichaam? Of een stukje Calvinisme waar velen van ons mee opgegroeid zijn?

Omega 3 haal je uit de levertraan.
Omega 6 is niet iets wat je direct hoeft te suppleren omdat je er als snel te veel van binnenkrijgt.
Omega 9 kan ons lichaam zelf aanmaken.

Amanprana heeft prachtige producten hoor, begrijp me niet verkeerd, maar deze olie zie ik vooral als verdienmodel. En hoe ouder deze olie is, hoe meer oxidatie er al opgetreden is.

Wat betreft vitamine A en bloedprikken:
-de bovengrens voor vitamine A ligt heel laag, want we zijn massaal bang gemaakt.
-synthetische vitamine A (uit een supplement) is andere koek dan natuurlijke vitaline A uit voeding.

Maak je geen zorgen om pompoen en bataat, de PRO vitamine A die daar in zit moet eerst nog door je lichaam omgezet worden in de echt vitamine A, in het gunstigste geval (dus wanneer je 100% gezond bent, geen gedoe met schildklier, glucose huishouding etc) worden van de 6 eenheden beta caroteen (PRO vitamine A) er 1 deel omgezet in de echte vitamine A. Vaak worden er maar 1 van 12 delen omgezet. En soms dus helemaal niks...

Wanneer je kiest voor de Green Pasture mix van levertraan met boterolie dan heb je een compleet pakket opneembare vitamine A, D, E en K2 + omega 3.
(vergeet niet om je 10% korting te regelen met code esther10)

Het is verkrijgbaar in capsules, da's omgerekend een stukje kostbaarder en in gel achtige vorm:


Succes!
 
Bang voor teveel hoef je niet te zijn met levertraan en boterolie samen. Ik heb gelezen dat er mensen zijn die de levertraan en EMU olie samen nemen. En EMU bevat hogere dosis k2 tegenover boterolie.
 
Ik ben benieuwd waarom je graag voor skate liver oil gaat ipv cod liver oil, niks mis hoor met skate, maar persoonlijk zie ik cod liver als de basis, samen met de boter olie.

De K2 in natto is de MK-7 vorm en die moet ons lichaam vervolgens weer omzetten om het te kunnen gebruiken. Dit kost je energie en enzymen.
De K2 uit dierlijke vorm is de MK-4, die hoeft niet meer omgezet te worden en is direct bruikbaar.
Die laatste zit in geconcentreerde vorm in de boterolie. Helaas geeft natto dus absoluut niet hetzelfde effect als boterolie.

Ik begrijp dat je het zonde vindt om een dure fles Amanprana olie niet meer te gebruiken, echter wie dien jij hier mee? Je lichaam? Of een stukje Calvinisme waar velen van ons mee opgegroeid zijn?

Omega 3 haal je uit de levertraan.
Omega 6 is niet iets wat je direct hoeft te suppleren omdat je er als snel te veel van binnenkrijgt.
Omega 9 kan ons lichaam zelf aanmaken.

Amanprana heeft prachtige producten hoor, begrijp me niet verkeerd, maar deze olie zie ik vooral als verdienmodel. En hoe ouder deze olie is, hoe meer oxidatie er al opgetreden is.

Wat betreft vitamine A en bloedprikken:
-de bovengrens voor vitamine A ligt heel laag, want we zijn massaal bang gemaakt.
-synthetische vitamine A (uit een supplement) is andere koek dan natuurlijke vitaline A uit voeding.

Maak je geen zorgen om pompoen en bataat, de PRO vitamine A die daar in zit moet eerst nog door je lichaam omgezet worden in de echt vitamine A, in het gunstigste geval (dus wanneer je 100% gezond bent, geen gedoe met schildklier, glucose huishouding etc) worden van de 6 eenheden beta caroteen (PRO vitamine A) er 1 deel omgezet in de echte vitamine A. Vaak worden er maar 1 van 12 delen omgezet. En soms dus helemaal niks...

Wanneer je kiest voor de Green Pasture mix van levertraan met boterolie dan heb je een compleet pakket opneembare vitamine A, D, E en K2 + omega 3.
(vergeet niet om je 10% korting te regelen met code esther10)

Het is verkrijgbaar in capsules, da's omgerekend een stukje kostbaarder en in gel achtige vorm:


Succes!
Fijn dat er ook nog mensen zijn die normaal kunnen reageren, dank je wel.
Ik heb voor de skate liver gekozen nav eerdere posts op dit forum. Skate werd aangeraden bij osteoporose en dat heb ik ook. En ook omdat er minder vitamine a inzit.

Financieel komen de kosten voor natto of boterolie hetzelfde, dus nu boterolie gekocht ook..
De olie Amanprana is net nieuw, maar was me aangeraden door natuurarts. Het is wel een goede verhouding op zich en vlgns mij kan ik deze er zo nu en dan wel naast gebruiken, dacht ik, door de yoghurt. Maar idd weggooien is zonde is ook mijn gedachte..

Ik maakte me zorgen om de A,omdat wat jij zegt ik ook altijd dacht, maar eerder at ik heel veel wortels en de waarde werd torenhoog, ook zonder suppletie.
Ik ben daar gelukkig vanaf dus denk dat het nu wel goed zal gaan. Wist niet dat de grens hier laag is, tnx..

Ik vind die pillen te duur idd, dus losse vorm genomen, maar zal vlgnd x de korting gebruiken, dank je wel.

Ik begreep dat er ook nog jodium, selenium, q10 en nog wat andere mineralen inzitten, dus een breed pakket idd, puur natuur..
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
500.935
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan