Gefermenteerde levertraan, levertraan/boterolie mix of skate liver oil?

Wie kan mij helpen zit de hele dag te piekeren of ik door moet gaan met de gefermenteerde levertraan/boterolie .Dit komt doordat een test heeft uitgewezen dat ik een allergie heb voor kabeljauw.Ik zit nu te twijfelen.Wie kan mij alstublieft helpen ik wil heel graag door blijven gaan met levertraan.Maar als ik voorzichtig moet zijn met levertraan hoor ik dit ook graag.

mvg Henry
 
Het eerste wat bij me opkomt is de vraag: hoe voelt de levertraan voor jou aan?
Je zou het een tijdje even niet kunnen nemen en een alternatief nemen zoals skate liver oil.
 
@Henry: ik heb ook vaak gehad dat de levertraan prikt. Geen idee wat hiervan de reden is. Het zou een allergische reactie kunnen zijn.
Als je de levertraan neemt vind je het dan vies, staat het je tegen (probeer er eerst eens aan te ruiken) of heb je er juist wel zin in? Het aparte of mooie is juist dat ik er echt zin in heb terwijl ik ook iemand ken die de smaak afschuwelijk vindt, er last van heeft (in de zin van steeds weer op boeren) en met tegenzin het naar binnen wurmt onder het motto dat het gezond is. Ik vraag me toch af of dit laatste wel zo verstandig is.

Het kan zijn dat je nu even niet zo goed op de levertraan reageert en dat je wellicht nu even beter af bent met een van de alternatieven van Green Pasture.
 
heb de levertraan/boterolie van green pasture ,nee Heksje heb totaal geen enkel probleem met de smaak er van,het gaat moeiteloos bij mij naar binnen.Ik lees nu op diverse plaatsen dat de allergiereactie op vis veroorzaakt wordt door de eiwitten van vis oa spiereiwitten.Levertraan bevat geen eiwitten plus het is ook nog gefermatteerd ,dus het lijkt geen probleem te zijn.Ja ik vraag me ook af waar die prikjes op de tong vandaan komen.Ik moet er bij zeggen dat het maar om een heel klein beetje gaat die prikjes.
 
Die prikjes herken ik wel en durf niet op zeker te zeggen waar dit van komt. Toch denk ik wel dat als jij allergisch reageert op kabeljauw dat je dan wellicht beter even een alternatief kan kiezen. Je kan zo zelf uitproberen of je verandering c.q. verbetering bemerkt. Mocht je na een tijd geen verschil ervaren kan je altijd nog weer de levertraan op maken.

Wees je eigen proefkonijn :)
 
Heksje ik ervaar geen klacht na inname van levertraan ,alleen aan de hand van mijn allergietest werd geadviseerd dat ik 2 maanden geen koolvis /kabeljauw mocht consumeren.
Om de darmen te helen wordt ook geadviseerd om alle allergenen te vermijden.Terwijl je zelf niet weet dat je ergens allergisch voor bent.Bijv. rode kool heb ik nergens last van en toch is er een allergie van geconstateerd.Wat betreft de levertraan wil ik het zeker weten ,maar aangezien levertraan helemaal geen eiwit bevat zou ik het bijna uit kunnen sluiten dat dit een allergenen reactie geeft.Andere forumleden wat denken jullie wat die kleine prikjes in de mond te betekenen hebben na inname van levertraan ?
 
Henry, ik snap niet zo goed waarom je de inname van levertraan niet voor twee maanden zou stoppen als dit je als advies is gegeven. Immers is de olie van de kabeljauw en deze vis wordt je afgeraden.

Twijfel je aan het advies? Ik wel een beetje maar dat is omdat mijn ervaring is dat niet alle testen juist zijn en niet alle adviezen van therapeuten juist zijn.

Wat het prikken betreft is er nogal wat geschreven op het internet. Ik zet hieronder wat links:

http://www.paleohacks.com/oil/fermented-cod-liver-oil-throat-burning-5390


Keep in mind that sometimes the fermented cod liver oil can cause a slight burning sensation in the throat, which is due to the beneficial lactic acid from the fermentation.
http://www.thehealthyhomeeconomist.com/fermented-cod-liver-oil-best-supplement/

Met de zoekmachine gebruik ik de volgende de woorden en stuit op meerdere ervaringen: tingling tongue cod liver oil fermented


Welke versie levertraan gebruik jij eigenlijk?

 
Henry, ik snap niet zo goed waarom je de inname van levertraan niet voor twee maanden zou stoppen als dit je als advies is gegeven. Immers is de olie van de kabeljauw en deze vis wordt je afgeraden.

Heksje ik twijfel nog ,ik heb niet geschreven dat ik niet 2 maanden wil stoppen.Zoals ik hierboven al geschreven heb bevat levertraan geen eiwitten die verantwoordelijk worden gehouden voor allergiereacties.Ik zoek nog de laatste stukjes van de puzzel oa het prikkelen in de mond.Bedankt Heksje voor de info daar over ,misschien wordt na het lezen het prikkelen verklaard.Ik moet het nog lezen mijn Engels is niet zo goed.

groet,Henry
 
Excuses dat ik Engelse informatie stuurde Henry. Ik bedenk me niet altijd dat niet iedereen die taal machtig is.

De prikkels zouden kunnen ontstaan door de melkzuur in de levertraan. Het is immers gefermenteerd. Ik ben niet zo goed in de details uitleggen omdat ik veelal de grote lijn vasthoud, maar niet de kleinere feiten. Het kan zijn dat je reageert op de fermentatie. Wat naar mijn idee dan weer een reactie van je lever kan zijn.
Het hoeft niet iets te maken hebben met het feit dat de levertraan van kabeljauw is en het hoeft dus niet een allergische reactie te zijn. Toch denk ik wel dat het een reactie van je weerstand is.

 
Heb contact opgenomen met het onderzoek centrum van mijn allergietest .Heb gevraagd of ik levertraan/boterolie mag innemen ,kreeg van de directie het antwoord dat ik dat mocht zolang het maar geen proteine bevat.Naar mijn weten wat ik gelezen heb bevat het geen eiwitten.
 
Ik kan het marktplaatstopic niet vinden, vandaar dat ik het hier neerzet.
Ik heb al een hele lange tijd deze in de koelkast staan. Meer dan de helft zit er nog in, maar ik krijg het niet weg. http://www.vitavie.nl/webshop/Visol...fused_Organic_Coconut_Oil_Regular_780gr..html
Wil je hem hebben? Laat het me maar weten. Gratis af te halen. Of ik zet het neer bij een boerderij hier in de buurt van Breda dat je het daar op kunt halen.

Ik zit weer aan de "gewone" levertraan met boterolie, heerlijk!
 
Alexandra, waar was je?
Heb je wel al die tijd meegelezen?
Als mnsen last hebben van boeren NA het innemen van levertraan: ik eet meteen iets erachteraan, dan heb ik geen last. Ik kan me herinneren van vroeger dat ik urenlang de levertraan proefde.Ik heb de gewone leertraan zonder smaakjes. Doe er wel wat limonade bij. Was een bewuste keuze om het zo te doen.
Haring proef ik ook urenlang. eet ik dus niet.
.
 
Ik ben nooit weg geweest hoor Liesje, mijn zeer minimale bijdrage van de afgelopen tijd is aan je voorbij gegaan ;)

Het forum staat vol met tips hoe je levertraan zou kunnen wegkrijgen. Ik kies ervoor om de "gewone" te nemen ipv die met kokosolie. Ik heb geen zin in truuks en moeilijk gedoe. Zeker niet omdat ik de gewone wel lekker vind en daardoor zonder problemen neem. En ik wilde kijken of ik iemand blij kan maken met de pot die ik nog heb staan. Anders wordt het de kliko.
 
@ Alexandra, ik ben geïnteresseerd in jouw pot :)
Maar ophalen zit er voor ons helaas niet in, zie je het zitten als ik de verzendkosten naar jou overmaak om het op te sturen?

Gr. Esther
 
Op een aantal pagina's terug las ik dat iemands kindje rode vlekjes naast de mond kreeg, mijn spruit heeft dat sinds kort ook direct na een hap Blue Ice Royal, hij heeft het maanden zonder bijzonderheden gegeten, maar ik zet het bij hem nu even op pauze. Zijn er meer mensen met een soortgelijke ervaring?

En het viel mij ook op dat er in de Royal siliciumdioxide zit, zou dat een reden kunnen zijn dat ook mijn capsules gaan lekken?

Esther
 
Je hebt geluk Bananenjam, want mijn bestelling van Vitavie kwam in een doosje waar precies de pot in past. Neem even contact met mij op via www.padmapani.nl
 
En het viel mij ook op dat er in de Royal siliciumdioxide zit

Ofwel E551, volgens sommige bronnen schadelijk. Klopt dit? Voordat ik weer m'n levertraan bestel...
 
ik moet nieuwe levertraan bestellen en twijfel tussen de gewone boterolie gel blend of de kokosolie blend. Die laatste lijkt op het eerste gezicht goedkoper, maar ik las dat er 65% kokosolie in zit, dus niet zoveel levertraan? Wat is er nu economischer om te kiezen?

Volgens deze site: So every 1.5 teaspoons of the blue ice infused coconut oil contains 1/2 teaspoon total of cod liver oil, skate liver oil and high vitamin butter oil.

Terwijl de Blue Ice™ Royal offers our community a nutrient dense sacred food blend of 1/3 X-Factor Gold™ High Vitamin Butter Oil and 2/3 Blue Ice™ Fermented Cod Liver Oil.

The serving size of the oil is 1/2 teaspoon. So each bottle of gel contains 96 1/2 teaspoon servings.

Als ik het goed heb begrepen, moet je 3 x zoveel de dosering nemen van de kokosolie blend in vergelijking met de royal blend. Ik denk dat de royal blend iets goedkoper uitkomt: 780 gram kokosolie blend voor 50€ vs 240 ml royal blend voor 42,50€. 3x 240 = 720 ml (gelijk aan gram?) Dus 1 pot kokos blend is ongeveer hetzelfde als 3 potten royal blend, dan komt dit ongeveer op dezelfde prijs uit. Het is niet voor niets dat de kokosblend goedkoper is denk ik, er zit gewoon minder levertraan in.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.477
Berichten
505.159
Leden
8.637
Nieuwste lid
nataliedje
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan