Ego

k heb deze nog niet gekeken.

Om jezelf te leren begrijpen is het belangrijk om te weten wie je bent. Zolang je dit niet weet moet je beseffen dat je geprogrammeerd bent.
Je hebt dus een Ego ontwikkeld. Een persoonlijkheid.
Een alter creëer je doormiddel van een ernstig Trauma en door de hypnose van het slaven programma waar wij ons in het lagere bewustzijn in bevinden wat al 4000 jaar gaande is houden ze je in deze visuele cirkel, tijd om dit dus in de gaten te hebben en jezelf te bevrijden.

Als je weet wat MK ultra is en hoe ze dit toepassen op mensen 1 op 1 maar ook op grote schaal dan besef je ook dat je al 4000 jaar onder een hypnose leeft en je zelf een ego hebt gecreëerd om je zelf een hou vast te geven omdat je gewoonweg niet meer weet wie je zelf bent. Je luistert dus naar een valse architect. Dit ego wordt beschermd en in stand gehouden doormiddel van Angst, doodsangst.
Als je dit beseft dan weet je dat je, je ego niet bent en dat dit dus ook geen enkel deel van jou is en hoort dus ook niet bij jou, dit is dus een programmatie. Je bent een goddelijk wezen een zuiver licht wezen en geen persoonlijkheid maar een mens dat vanuit nature leeft zonder stemmen in het hoofd. Een mens dat vanuit liefde handelt dat is het ware bestaan, een mens dat het volle besef heeft van zijn ware kunnen en capaciteiten. Besef dat je onsterfelijk bent en je ego en angsten verdwijnen deze heb je niet langer meer nodig.

Interessante theorie Johnny. Die video ben ik wel benieuwd naar. Wel vraag ik me af of het zo is dat je jezelf moet kennen. Idd, iedereen is geprogrammeerd. We zijn uiteindelijk allemaal slachtoffer van een systeem welke nog steeds bestaat. Is het dan niet zo dat men inzicht moet krijgen in dit systeem? Geen idee eerlijk gezegd. Men kan ook inzicht krijgen in het goede. Als je het goede kent dan kan je mogelijk ook het kwade herkennen als tegenpool. Wie weet moet men wel de emotie ervan beleven, leren begrijpen en dan identificeren. Daarna het probleem leren begrijpen van het systeem. Dit lukt niet altijd en er zijn mensen die hierdoor verslaafd raken aan verdovende middelen. Ik denk dat het uiteindelijk ook met gevoel te maken heeft en wat men waarneemt.Emotie kan ook getriggerd worden en dit kan ook averechts werken. De vraag is hoe je dan afstand kan doen van die gevoelens. Enige oplossing is ook de emotie niet persoonlijk maken maar universeel zien. Dit lukt niet altijd omdat ook het lymbisch systeem in de hersenen geactiveerd blijft en het moeilijk word om voorstellingen of andere gedachten te creëren.
 
Ik denk dat mijn post wel enigszins overeen komt met die van jou. Of in elk geval wat ik bedoel. Ik kan me er wél in vinden. Wil aankomende week proberen dit te kijken.

 
Weet je wat het is Mike, ik ontbreek aan de logica die jij/ jullie hebben. Meestal kan ik me goed vinden in een groot deel van het verhaal/ de redeneringen, maar als het dan aankomt op de conclusies dan haak ik regelmatig af. Om een paar voorbeelden te noemen:

– Het hele virus/ zeep/ exosomen theorie is erg plausibel. Maar dan: virussen leven niet (algemeen bekend) dús zijn ze niet overdraagbaar.

– Sio, gebruikt woorden die anderen kunnen invullen als onderwerping, dús is ze passief en neemt geen verantwoordelijkheid.

– Op een foto staat een hooggeplaatst persoon waarbij een bobbel in d’r broek zichtbaar is, dús ze is een man. Of een rare vouw/plooi bij iemand zijn enkel, dús hij/zij draagt een enkelband.

– Medewerkers verwijderen op linkedIn dat ze werken bij/voor/met dominion, dús dat is bewijs voor fraude (ze kunnen het ook doen omdat ze bedreigd worden bijvoorbeeld).

– Op de Trump rallies komen 10-duizenden mensen af en bij Biden ogenschijnlijk haast niemand, dús Trump gaat winnen in 50 staten.

Ik zeg niet dat het allemaal niet waar is, maar de stelligheid en de overtuiging waarmee dingen gesuggereerd/ geloofd worden zie ik lang niet altijd als ik er zelf objectief naar kijk. Als mijn ‘selectiviteit’ doodvermoeiend is, kan je mijn opmerkingen beter links laten liggen. Niemand die je verplicht te antwoorden en ik zeker niet. Ik ben hier niet om je lastigvallen. Ik ben hier omdat deze plaats zich het FACTSforum noemt, deze plaats een wereldbeeld schept die overeenkomt met mijn ervaringen en ik dus zeer realistisch acht (helaas), maar waar hoop en geloof de boventoon voert. Bovendien stimuleert dit forum mensen om het goede uit zichzelf te halen.

Voor een deel ben ik het wel met je eens Ssrdam. Veel dingen vind ik ook plausibel. Het wil niet zeggen dat het niet waar is natuurlijk. Laten we het dan houden op verdacht voorlopig. Dat van die 50 staten is dan wel iets wat ik voor waarheid aan durf te nemen. De hoofdzaak war het om gaat is dat het systeem corrupt is. En dat men de mens wetten op legt die geen natuurlijk gegeven zijn. Zowel op basis van geloof, politiek en hulpverlening. Mensen die zich dat niet realiseren blijven in staat van onbewustzijn en maken zichzelf idd ondergeschikt aan laten we het de duivel noemen. Het komt neer op vluchtgedrag. Vluchtgedrag naar de kerk bijvoorbeeld. Om dan te bidden tot iets wat onzichtbaar is en ons echt niet komt helpen. Dit word nog benadrukt door elke zondag die bellen van de kerk te laten rinkelen.
 
Goed voor je ego, die reactie van ssrdam. Ga je ook nadenken over het verschil tussen overgave en onderwerping? Dat is nl. nogal cruciaal.

Mike



De reactie van Ssrdam luidde: Als iedereen op aarde zo zou leven is plots in 1 klap het satanisme weg, dus wat is het probleem?

Ssrdam heeft met deze prachtige volzin en tevens schot in de roos, mij geraakt.
Maar dat was niet hij alleen. Maar ook en vooral Hij.

Verder heb ik mij wat verdiept in het verschil tussen overgave en onderwerping.

Jakobus 4:7: Zo onderwerpt u dan aan God, wederstaat de duivel en hij zal van u vlieden.
Submit yourselves therefore to God. Resist the devil, and he will flee from you.

Submit = onderwerpen.
to surrender = overgeven, capituleren
to commit: geven in vertrouwen, toevertrouwen

Maar submit is ook : overgeven

to surrender
Werkwoord
overgeven, capituleren
give up or agree to forgo to the power or possession of another

to commit
Werkwoord
geven in vertrouwen; toevertrouwen
give entirely to a specific person, activity, or cause
"She committed herself to the work of God”

to submit
Werkwoord
onderwerpen
yield to the control of another

to submit
Werkwoord
overgeven
refer to another person for decision or judgment

Ik denk dat de verschillen klein zijn. Maar Mike, jij bent beter in engels dan ik.

Overigens biedt AA ook hulp voor mensen met eetstoornissen: Dankje wel, maar niet nodig.

De passiviteit zit in de houding die ik voortdurend terugzie bij strenggelovige christenen: keihard bidden tot God ons komt redden, geen ‘soldier of God’ zijn. Zie eerdere uitwisselingen met Sio hierover.

Mike, ik BEN al gered. En wat is er streng aan vrij zijn?? Verlost? Vergeven? Behouden? Geliefd? Gekoesterd?  Wat is daar streng aan?

Iemand heeft mij gekocht van een ander. Ik heb mijzelf niet verkocht.

Klinkt als een slaaf.

Mike

Van slaaf naar vrijgekochte!! Slaaf van de boze, en slaaf van mijn verslaving. En nu leven in de vrijheid. Johannes 8:36: indien dan de Zoon u zal vrijgemaakt hebben, zult gij werkelijk vrij zijn.
En: nu vrijgemaakt van de zonde, en in de dienst van God gekomen, hebt gij tot vrucht uw heiliging en als einde het eeuwige leven. Rom. 6:22
Van slaaf naar vrije!!

Zich onderwerpen heeft te maken met macht, geweld, je andermans wil laten opleggen. Zich overgeven is jezelf toevertrouwen aan de zorg van een ander door de strijd op te geven. Groot verschil!

Dan denk ik dat ik beide doe. Ik onderwerp mij aan de ALMACHTIGE. En ik geef mij over aan de trouwe ZORG van God.

Ik zie het verschil minder groot dan jij. Misschien hoort het meer bij het AA plan om hier een duidelijke lijn te trekken. Want jouw beschrijving van jouw overgave overlapt maar gedeeltelijk die van mij.

Binc schreef:

Speciaal voor Sio. Vraag jezelf af aan wie je jezelf hebt verkocht en aan wie je je bloed hebt gegeven.
Binc: je leest niet goed! Ik heb mijzelf niet verkocht en heb aan niemand mijn bloed gegeven.

Ssrdam schrijft:

Wat mij zeker ontbreekt is een praktische uitvoering/ voorstellingsvermogen van ‘de nieuwe wereld’ en alle mogelijkheden.

Daar heb ik ook al eens naar gevraagd. Mike heeft dat toen wel beantwoord. Misschien kan ik nog vinden waar dat staat..



 
Gevonden.

Mijn vraag:

Er zit al een tijdje een vraag in mijn hoofd die ik graag wil stellen Mike.

Wat voor toekomst wacht mij / moet ik mij voorstellen als uitkomt wat jij denkt dat gaat gebeuren?

Antwoord Mike:

Een glorieuze toekomst, maar wel een die een uiterst chaotische start gaat krijgen. Het ego zal collectief moeten uitsterven en dit zal niet zonder slag of stoot gaan!

In tegenstelling tot veel streng-gelovige christenen ben ik niet van mening dat eerst Het Beest zal zegevieren om daarna alsnog door God verslagen te worden. Het maakt de mens tot een passieve toeschouwer van deze epische eindstrijd tussen Goed en Kwaad. Integendeel, de mens speelt hier juist een cruciale rol in! Het Kwaad is anti-creatie en kan helemaal niets manifesteren, het is niets meer dan een goedkope imitatie van God en heeft ons mensen nodig om de hel op aarde te manifesteren. Vandaar al die mind control, misleiding, propaganda en leugens en halve waarheden.

We naderen nu de Eindtijd en zoals Q schrijft: God wins. Maar Hij kan dit niet zonder onze hulp – en wij niet zonder Zijn hulp. We have to be on Team God! Daarom is The Great Awakening zo belangrijk. Dit betekent echter wel de voor het ego zware dobber dat we moeten beseffen dat we vanaf onze geboorte reeds in een voor ons gecreeerde matrix hebben geleefd en dat we onze zekerheden in het leven hebben gebaseerd op onwaarheden of vervormde of omgedraaide waarheden, de beruchte satanische omkeringen.

Kortom, ons bestaande mensbeeld en wereldbeeld gaat aan diggelen en we zullen 100% in onze eigen kracht moeten leren staan. We zullen nog veel steun aan elkaar moeten zoeken, ook zij die pretenderen ‘wakker’ te zijn. Ik hoor sommigen hier zeggen dat ze ‘klaar’ zijn voor wat gaat komen, omdat hun ogen zijn geopend dankzij dit forum. Dat is echter slechts ten dele waar – en dit geldt ook voor mijzelf! Daarom spreek ik van een harde vs. een zachte landing. Maar zelfs een zachte landing gaat met schokken gepaard!

Ik ben me mijn hele leven al aan het voorbereiden op wat er gaat komen en ik zal proberen mezelf en jullie hier zo goed mogelijk doorheen te loodsen. Maar ik heb absoluut niet de pretentie om het allemaal zo goed te weten of te allen tijde de kracht te hebben om hier ongeschonden doorheen te komen. Want let wel, we gaan Het Beest recht in de ogen kijken, het is de enige manier om het voorgoed te verslaan. We MOETEN onder ogen zien (letterlijk!) dat we al die tijd te maken hebben gehad met puur kwaad en dit kan blijvende psychologische schade aanrichten!

Dus mensen, gooi je ego aan de kant en geef je over aan je Hogere Macht nu het nog kan. Straks zul je blij zijn dat je op Hem kunt vertrouwen om de moed en wijsheid te vinden die nodig is om jezelf en anderen te helpen hier zo goed mogelijk doorheen te komen!“

Mike

Maar hoe de nieuwe samenleving er dan uitziet heb ik nog niet helder.
 
Niemand weet hoe deze nieuwe realiteit er uit gaat zien. War je wel ziet aankomen is een periode van chaos en verwarring in de overgang van de oude naar de nieuwe realiteit. De duizend jaar duisternis die [ZIJ] voor ogen hebben zal plaats maken voor duizend jaar licht. Ik heb ook al eens gezegd dat er geen atheist meer over zal blijven, want zodra wij moeten erkennen dat 'pure evil' bestaat zullen we ook de tegenkracht moeten erkennen. Ik voorspel een gouden toekomst voor het christendom, maar dan op gedecentraliseerde wijze!

Mike
 
Het "EGO" is helemaal zoek op het factsforum. Met de zoekfunctie "ego', kreeg ik 12 resultaten voordat het "Ego" zichtbaar werd als onderwerp.

Er wordt dus lustig gestrooid met het EGO, geen wonder dat ik het EGO niet kon vinden 1-2-3.

Dit poste een dotcom radio luisteraar, kijk maar wat je er mee doet. Staat in ieder gaval in het juiste onderwerp

Thjlwx9cr239ovzc84izpx8mk5kghcsjp.jpg
 
Ik heb getwijfeldof het gepast is maar zet deze YT er toch maar even in omdat het over het geprogrammeerde ego gaat.
Ik hoop en ga er vanuit dat de zevenjarige verdrukking ons bespaard blijft.
Een vriendin zei me eens;
De christenen zingen halleluja in de kerk maar lopen met oogkleppen op achter de duivel aan.
Deze uitdrukking komt hierin terug.

Pastor J.D. Farag spreekt over programmering van mensen d.m.v. televisie en film. Dit is het domein van satan. Zonder herprogrammering door het Woord van God wordt je dan ernstig misleid door de meester-misleider. Hij weet dat zijn tijd nog maar kort is en gaat tekeer in deze tijd. Wees waakzaam en kijk omhoog. Onze verlossing is nabij!

&feature=share&fbclid=IwAR053XKEiO-JD4Mbj0rq0IFRIDLEB_g6R3qgO-gh55MwGhJw1SElgZv47sI
 
De christenen zingen halleluja in de kerk maar lopen met oogkleppen op achter de duivel aan.
Helemaal raak dit!!!

Mike
 
Je moet voorbereid zijn op een spirituele oorlog, en je vijand begrijpen, dan ben je klaar voor de strijd.

Biecht en heb berouw, geef je over aan God, zodat je een zuiver hart en geweten hebt.

De vijand wil je doen vergeten dat het bloed reeds vergoten is en de strijd gewonnen zal worden en Gods wil zal zegevieren.

Sluit jezelf af van die vijand. Hij zal je slechte gedachten en omstandigheden, bolwerken in je weg willen plaatsen.

Neem elk van deze gedachten/bolwwerken en ontmantel deze mbv God.

Elke dag.

En doe het schild van God aan voor de strijd,



 
Je BENT je ego niet, je HEBT het. Het valse personage dat je zelf hebt gecreeerd om te overleven is NIET wie jij bent. Je bent er waarschijnlijk in gaan geloven omdat je er al zo lang mee rondloopt, deze verwonde versie van jezelf. Ontdek je ware goddelijke potentie, het is je geboorterecht. Uncover. Discover. Recover.

rk8isgcirgndkbejtfn7fr0poh9ilwn1.jpg


Mike
 
Dus, mijn vraag allereerst welke persoonskenmerken een Conservatief Christen heeft.

Dan terug op het Ego.

We hadden het erover dat Ego hebben goed is als het bijdraagt aan de goddelijke boodschap.

Dit is een van de redenen dat ik niet zo voor meditatie en mindfulness ben. Misschien is mijn opvatting onjuist. Ik vind echter dat in heel veel van die settings en daarmee ook veel New Age sttings, het gaat om het afleggen van het Ego. Het oplossen van het Ego. Dit kan niet werken op aarde, omdat aards betekent dat we Ego hebben. Alleen de dood heft dat op. Dan worden we een met het Al, een met GOD, maar met eigen bewustzijnsniveau.

Dat wat zo gepropageerd wordt door mindfulness etc. is, vind ik, een ophouden van het Ego en daarmee een stoppen van bewustzijnsontwikkeling en het nemen van verantwoording.

Dan is men dus bezig zijn persoonlijkheid af te leggen en staat meer open voor de boodschap van de New Age.

Dit kan de verkeerde kant op gaan als men niet al zijn persoonlijkheid 'goed' gevormd heeft.

Bidden kan ook de verkeerde kant opgaan. Men ziet GOD als een afscheiding van zichzelf en daarmee als een ander. Men bidt tot iemand anders en doet het daarmee niet voor zichzelf/de gehele mensheid. Dit is dan de verkeerde boodschap van de religie die hier klakkeloos aangenomen wordt.

Mensen zoeken hun waarheid in religie, in New Age in politiek in filosofie, in .... Dat mag, dat is het schaven aan het Ego. Maar begrijp dat men de waarheid daar niet vindt. de waarheid ligt in de echte Goddelijke boodschap van 'eer het leven'.

Dorothé



 
En tevens denk ik, dus ik zeg niet dat het waar is, dat Ego hebben ook fouten hebben, mag zijn, Natuurlijk is je Ego ontvankelijk voor de geest van het moment. Hebben we niet allemaal een ontwikkeling doorgemaakt. Ik dacht dat vegetarisme goed was, uit goede bedoelingen. Dacht dat het ethischer was. Dit was geen boze opzet van mij. Ik dacht alleen zo op dat moment. Maar ik stond open voor verdere ontwikkeling. Het forum raakte mij en daar ben ik in meegegaan. Uiteindelijk heeft zich bij mij de bewustzijnsontwikkeling voortgezet dit zich ontwikkelde op het forum. Misschien had zich mijn weg wel anders ontwikkeld als ik hier niet was beland.

Zijn al die andere mensen met andere meningen slecht? Nee, ze zijn ook een deel van het geheel, met hun Ego. Alleen dit Ego draagt niet bij aan de boodschap van GOD, ze moeten dus nog bewuster worden. Dat is in de huidige wereld een moeilijke taak, we worden in een hypnosetoestand gebracht en het is maar moeilijk om daaruit te ontwaken. Men krijgt echter de mogelijkheden meer dan eens aangereikt, men moet slechts happen. maar happen betekent inzien, denken, beschouwen, verantwoording nemen, durven, springen, anders zijn dan de rest. Dat is nogal wat. We vragen nogal wat van de anderen die nog niet zover zijn. Wij hebben goed praten, zijn er jaren lang op voorbereid, is niet van vandaag op morgen gegaan, we zijn niet voor de poorten van de hel gezet. Spring nu nog maar eens, dat is heel gevaarlijk.

Dus mensen, wat ik wil zeggen, ook de Egootjes die aan de verkeerde kant zitten, zijn onze medestrijders. Alleen de lagere entiteiten, zij die dit satanische goedje in de wereld gezet hebben en duimendik meewerken aan dit plan, dat zijn de verwerpelijken. Hun wordt de poorten van hemel geweigerd omdat zij een deel uitmaken van het Satanische Beest.

Dus, ben blij dat je de mogelijkheid heb gekregen om te ontwaken en voel je daardoor niet beter dan de rest, want dan val je zelf in de ego van afscheiding.

Dorothé
 
Ik vind echter dat in heel veel van die settings en daarmee ook veel New Age sttings, het gaat om het afleggen van het Ego. Het oplossen van het Ego. Dit kan niet werken op aarde, omdat aards betekent dat we Ego hebben. Alleen de dood heft dat op. Dan worden we een met het Al, een met GOD, maar met eigen bewustzijnsniveau.

Zij steken hun kop in het zand. Je kan de duistere kanten van het leven en binnenin jezelf ontkennen, maar daarmee is het er nog steeds en haal je jezelf uit het leerproces. De meeste new age mensen die ik ken zitten juist in hun ego en hebben zich een zweverig karakter aangemeten, met het idee dat ze alleen goed doen en hun ego verworpen hebben. Maar het is juist hun ego dat hen in de maling houdt.

Joost
 
Dus mensen, wat ik wil zeggen, ook de Egootjes die aan de verkeerde kant zitten, zijn onze medestrijders. Alleen de lagere entiteiten, zij die dit satanische goedje in de wereld gezet hebben en duimendik meewerken aan dit plan, dat zijn de verwerpelijken. Hun wordt de poorten van hemel geweigerd omdat zij een deel uitmaken van het Satanische Beest.

Ben je bewust van je ego en welke gewoonten en karaktereigenschappen vanuit je ego komen. En dan hiermee aan de slag gaan. De leden van de cabal zijn als de belichaming van de ego, zij zijn losgeraakt van hun spirit en hiermee dus God.

Joost
 
Juist Joost.

A propos
Dus, ben blij dat je de mogelijkheid heb gekregen om te ontwaken en voel je daardoor niet beter dan de rest, want dan val je zelf in de ego van afscheiding.
Dit is naar niemand persoonlijk hoor. Ik had echter beter het woordje 'men' kunnen gebruiken. Bij deze dan.

Dorothé
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.073
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan