Ego

De islam wil iedereen doden of onderwerpen die zich niet aan hun achterlijke 7de-eeuwse schapenherderscultuur wil conformeren.

Weet je dat zo zeker? Wij weten inmiddels wel dat er ook een duistere kant is die de islam van binnenuit kapot maakt? Ik sprak namelijk laatst een moslim die mij dit kon uitleggen. Hij zei het is helemaal niet zo dat wij ongelovigen dienen te vermoorden. Van elke ziel bepaald allah wanneer zijn/haar tijd is gekomen. Hij zei wij moslims mogen helemaal niet doden, dat is verboden hoe komt men daarbij?bovendien haalde hij een vers aan waarin staat (heb het ergens opgeschreven maar nu niet bij de hand)maar hij zei ongeveer: voor jullie, jullie geloof en voor ons, ons geloof. Met andere woorden, na al die strijd in die tijd(waren andere tijden zei hij ook) besloot Allah, nu is het klaar dit is het boek en wie wil geloven is vrij om te geloven. Veel wat hij vertelde herkende ik ook vh christendom. Het lijkt echt heel erg veel op elkaar, daarop zei hij ja dat komt omdat wij ook in al die boeken geloven, de torah, de evangeliën maar dus ook de koran. Enige grote verschil is dus de laatste profeet mohamed, voor de rest zijn al die profeten verhalen hetzelfde begrijp ik. Het verhaal van verbod op rente vind ik ook boeiend.

Ook hij sloot niet uit dat er op ten duur inmenging heeft plaatsgevonden vd Elite. Dat er daarom ook haat (nep)imaams zijn die verderf zaaien (aanslagen)onder het mom van islam en dat er zaken zijn bijgeschreven zoals overleveringen etc. Ik had in elk geval een fijn gesprek en hij was ook wakker betreft hele organisatie vd deepstate/cabal.

 
Sampjes, ik denk ook dat dit klopt. In alle culturen is het geloof van origine vredig bij mij weten. Al die bijbels zijn nadien uit verband getrokken en verworven tot haat zaaien. Mensen die zich conformeren naar die bijbel. Of dit nu Koran is of Christelijk. De elite heeft het geloof omgedoopt tot wetten en van veel mensen de duivel gemaakt. Ik kan me wel vinden in wat hij zegt.
 
Weet je Binc, God is zoveel groter dan ik, zoveel wijzer, en in alles mijn Meerdere. Maar er komt nog wat bij. Toen ik mij aan Hem heb overgegeven, zoals Mike verhaalt over zíjn erkenning van een hogere macht, heeft Hij mij al mijn fouten vergeven, en niet zomaar, nee, op basis van wat Zijn Zoon voor mij gedaan heeft. Ik heb vergeving ontvangen, doordat Christus voor mij geleden heeft en gedood is. Hij was een Mens zonder zonde en kon dit voor de mensen doen.

In die zin kan ik dus zeggen dat Hij mij gekocht heeft. Met Zijn bloed en ik ben nu Zijn eigendom. Voor altijd. En eeuwig. En daarom vertrouw ik niet meer op mijzelf. Ik deed dat eerst wel, maar maakte er een potje van.

Ik conformeer mij hiermee niet aan de nog steeds gehandhaafde wetten zoals jij schrijft. Dat doen velen wel, dat ben ik met je eens. Weet je waarom ze dat doen? Omdat veel gelovigen denken dat alle wetten uit het Oude Testament, die voor Israël bestemd waren, nu voor de christelijke kerk zouden gelden.
Dit omdat God Zijn volk verstoten zou hebben. En de gemeente ervoor in de plaats gezet.

Ik lees en begrijp dit geheel anders. Zoals ik al schreef. God gaat in de toekomst met Zijn volk verder. De tijd waarin we nu leven is anders. Hier misschien later meer over.

En waarom er zoveel haat is in de wereld: vergeet de aanwezigheid van Gods tegenstander niet. Die gaat rond als een brullende leeuw, zoekende wie hij zal verslinden, zegt de Bijbel.

Over passief wachten en bidden hadden we het al eerder. 1. Gebed is zeer belangrijk, want Satan gaat ervoor op de vlucht. Het is een onderdeel van de geestelijke wapenrusting. 2. Het woord wachten zou ik graag ruilen voor vèrwachten. Ik verwacht veel, heel veel!

“Wij verwachten, naar Zijn belofte, níeuwe hemelen en een níeuwe aarde….” staat er. En wat dan nu de taak is van gelovigen, wil ik later nog eens uitgebreider omschrijven.

Nou Sio, Jij hebt duidelijk jou geloof waar jezelf aan wilt conformeren. Het is echter wel het satanische geloof. De oorlog die er gaande is zal nog steeds op aarde uitgevochten moeten worden en God is niet degene die dit gaat doen op basis van bidden. De bijbel is omgedoopt tot een cultuur van angst waardoor kuddedieren volgzaam blijven iplv het heft in eigen hand te nemen. Maar goed, zoals gezegd, jij jou geloof en waar je je prettig bij voelt. Ik zal de laatste zijn die jou van je geloof af wilt helpen.
 
Ik sprak namelijk laatst een moslim die mij dit kon uitleggen. Hij zei het is helemaal niet zo dat wij ongelovigen dienen te vermoorden. Van elke ziel bepaald allah wanneer zijn/haar tijd is gekomen. Hij zei wij moslims mogen helemaal niet doden, dat is verboden hoe komt men daarbij?
Uit de koran zelf. Bewijs het tegendeel maar.
Het lijkt echt heel erg veel op elkaar, daarop zei hij ja dat komt omdat wij ook in al die boeken geloven, de torah, de evangeliën maar dus ook de koran. Enige grote verschil is dus de laatste profeet mohamed, voor de rest zijn al die profeten verhalen hetzelfde begrijp ik.
En juist deze 'profeet' was een koppensnellende krijgsheer en een pedofiel en lijkt dus in de verste verte niet op de profeet Jezus Christus. Appels met peren!
Ook hij sloot niet uit dat er op ten duur inmenging heeft plaatsgevonden vd Elite. Dat er daarom ook haat (nep)imaams zijn die verderf zaaien (aanslagen)onder het mom van islam en dat er zaken zijn bijgeschreven zoals overleveringen etc. Ik had in elk geval een fijn gesprek en hij was ook wakker betreft hele organisatie vd deepstate/cabal.
Mooi om te zien dat er ook wakkere moslims zijn, niets mis mee. Uiteindelijk blijft het allemaal mensenwerk. Daarom kan ik ook niet meegaan in de PVV-retoriek, die alle moslims over 1 kam scheert. Soms kom je met verkeerde redenaties toch op het juiste antwoord. Deze persoon moet leren dat hij ZELF tot deze conclusie is gekomen en niet door de koran.
In alle culturen is het geloof van origine vredig bij mij weten. Al die bijbels zijn nadien uit verband getrokken en verworven tot haat zaaien. Mensen die zich conformeren naar die bijbel. Of dit nu Koran is of Christelijk. De elite heeft het geloof omgedoopt tot wetten en van veel mensen de duivel gemaakt.
De islam is absoluut een satanisch geloof, niets geen 'vervorming'. Van alle georganiseerde religies is het christendom het enige ware geloof. En ja, dat is dus wel gekaapt door een boosaardige 'elite'. Ze vrezen het christendom ook zeer, in tegenstelling tot de islam en het jodendom. Dat zou je aan het denken moeten zetten...

Mike
 
Geen idee of dat zo is. Het kan maar zo. Dat volk is zo opgefokt als maar zijn kan. Toch proef ik uit sampjes bericht van deze persoon wel oprechtheid waaruit men wellicht de conclusie kan trekken dat hij zichzelf niet conformeert aan de Koran. Gewoon een wakker persoon lijkt wel. Ja, het denken zou moeten bestaan uit het feit dat de cultuur van de islam prima uit komt voor satanisten.

Voor de beeldvorming. Hieronder een deel van de agenda waar de elite naar toe wil. Dit is exact wat er gebeurd wanneer men zich over geeft aan autoriteit. Totale afhankelijkheid







Tkfvtt4r3n4sqw4kqxua3gtn8fzeuk2r1.jpg
 
Dat volk is zo opgefokt als maar zijn kan. Toch proef ik uit sampjes bericht van deze persoon wel oprechtheid waaruit men wellicht de conclusie kan trekken dat hij zichzelf niet conformeert aan de Koran. Gewoon een wakker persoon lijkt wel.
Zijn wakkerheid is ONDANKS de islam tot stand gekomen, niet dankzij.

Mike
 
Dat schreef ik ook niet maar ben het wel met je eens. Hij conformeert zich gewoon niet naar opgelegd geloof. Dat is wat ik eruit begrijp. Gelooft niet in het verhaal van de koran op basis van dood en verderf. Zo is de bijbel ook. Als men alles doet zoals de bijbel en kerk voorschrijft iplv eigen verstand te laten spreken en waar veel mensen zich niet bewust van zijn, of denken dat dat niet kan omdat het onzichtbaar is, kunnen ze zich beter af gaan vragen wat mensen iedere zondag te zoeken hebben in de kerk.
 
In die zin kan ik dus zeggen dat Hij mij gekocht heeft. Met Zijn bloed en ik ben nu Zijn eigendom. Voor altijd. En eeuwig. En daarom vertrouw ik niet meer op mijzelf. Ik deed dat eerst wel, maar maakte er een potje van.

Hier scheiden onze wegen.

Yep 🙂 dat wist ik al.

Ik conformeer mij hiermee niet aan de nog steeds gehandhaafde wetten zoals jij schrijft. Dat doen velen wel, dat ben ik met je eens. Weet je waarom ze dat doen? Omdat veel gelovigen denken dat alle wetten uit het Oude Testament, die voor Israël bestemd waren, nu voor de christelijke kerk zouden gelden.
Dit omdat God Zijn volk verstoten zou hebben. En de gemeente ervoor in de plaats gezet.

Niet alleen maak je je ondergeschikt aan Jezus op een m.i. ongezonde manier, maar ook nog eens aan de joden als Gods ‘uitverkorenen’. Dus een volk dat letterlijk alles deed wat God heeft verboden en daarom uit Gods gratie viel staat boven jou als christen? Laten we ophouden met deze onzin, alleen het christendom kent geen religieuze hierarchie en is er voor iedereen, gelovig of niet-gelovig. De islam wil iedereen doden of onderwerpen die zich niet aan hun achterlijke 7de-eeuwse schapenherderscultuur wil conformeren. Het jodendom ziet iedere niet-jood als ‘goyim’ (vee). Alleen het christendom is verlicht genoeg om daadwerkelijke naastenliefde na te streven. Jullie christenen doen jezelf zwaar tekort door de joden boven jullie zelf te verheffen!



Kon ik deze gedachtensprong maar vatten. Van wat ik schrijf naar ‘ joden boven onszelf verheffen’.

Zij staan niet boven ons en wij niet boven hen.
 
Tfj9kcr7zthai6320syn1d4kjkqqcfqo9.jpg
Mijn lijfspreuk. Verwoord in een prachtige foto. 🧡 Maar jij zult deze tekst heel anders beschouwen dan ik.
 
Gaat over dat bedrijf dat stemmachines levert met Smartmatic software en wereldwijd verkiezingen manipuleert. Daarom staat er een cirkel rondom Dominion.

Mike
 
Hier scheiden onze wegen. Ik heb veel bewondering voor Christus, zie hem als een lichtend voorbeeld. Maar mij tot zijn eigendom en mezelf tot nietige zondaar verklaren? No way! Er is zoveel meer wat je wel zelf kan doen om jezelf te verbeteren met Christus als rolmodel en dit moet je ook niet nalaten. Dit is niets anders dan je eigen verantwoordelijkheid volledig opgeven en jezelf elke mogelijkheid tot persoonlijke groei ontnemen, precies het tegenovergestelde van wat Christus predikte!

Waarin ik mijzelf kan verbeteren in mijn nieuwe leven in Christus:

Boosheid en kwaadheid afleggen, niet mopperen, niet liegen, niet oordelen, meeleven met anderen, zachtmoedig zijn, tevreden zijn met wat ik heb, de ander hoger achten dan mijzelf, anderen verdragen
anderen vergeven, dankbaar zijn, mijn huis/huisgenoten goed doen, gastvrij zijn, een stille en zachtmoedige geest kweken die kostbaar is voor God,
geen afgod hebben ( geen rijkdom najagen, of hobby’s of goederen niet belangrijker vinden dan God), onderwijzing over Hem zoeken, vrijgevig zijn,
met mijn hart geloven ter rechtvaardigheid, met mijn mond belijden ter zaligheid, wandelen als een hemelburger, mijn naaste liefhebben als mijzelf en God boven alles, Zijn wil voor mij zoeken voor elke dag, voor zover het van mij afhangt vrede houden met andere mensen,

en deze lijst is nog niet compleet,  maar zo heb ik mijn hele leven lang genoeg te leren.

Niet alleen maak je je ondergeschikt aan Jezus op een m.i. ongezonde manier, maar ook nog eens aan de joden als Gods ‘uitverkorenen’. Dus een volk dat letterlijk alles deed wat God heeft verboden en daarom uit Gods gratie viel staat boven jou als christen?

Ongezond, nee, ik was geestelijk en lichamelijk ongezond voor die tijd, maar nu niet meer.

En over het jodendom, waar lees jij uit, wat ik geschreven heb, dat het joodse volk boven het christendom staat?
 
In die zin kan ik dus zeggen dat Hij mij gekocht heeft. Met Zijn bloed en ik ben nu Zijn eigendom. Voor altijd. En eeuwig. En daarom vertrouw ik niet meer op mijzelf. Ik deed dat eerst wel, maar maakte er een potje van.

Dus, je hebt jezelf al verkocht. Je hebt jezelf eigendom laten maken. Klinkt hetzelfde al slavernij.


Waarin ik mijzelf kan verbeteren in mijn nieuwe leven in Christus:

Boosheid en kwaadheid afleggen, niet mopperen, niet liegen, niet oordelen, meeleven met anderen, zachtmoedig zijn, tevreden zijn met wat ik heb, de ander hoger achten dan mijzelf, anderen verdragen
anderen vergeven, dankbaar zijn, mijn huis/huisgenoten goed doen, gastvrij zijn, een stille en zachtmoedige geest kweken die kostbaar is voor God,
geen afgod hebben ( geen rijkdom najagen, of hobby’s of goederen niet belangrijker vinden dan God), onderwijzing over Hem zoeken, vrijgevig zijn,
met mijn hart geloven ter rechtvaardigheid, met mijn mond belijden ter zaligheid, wandelen als een hemelburger, mijn naaste liefhebben als mijzelf en God boven alles, Zijn wil voor mij zoeken voor elke dag, voor zover het van mij afhangt vrede houden met andere mensen,

En dan kom je met dit...? Altijd goed om bij jezelf te rade te gaan en dingen te verbeteren, maar jezelf in slaaf laten veranderen? Is dat de wil van God? Denk je serieus dat ie dat bedoeld? Mag ik ff zeggen hier niks van te begrijpen? Hoe kom je er nu bij dat je zo diep moet zinken?
 
Sio maar ook Mike bedankt voor jullie reacties.
Sio ik begrijp je onderwerping niet terwijl ik die van Mike wél begrijp.
God bestaat, dat is voor mij zeker. Hoe en in welke vorm niet.
Heb daar mijn hele leven naar gezocht en tot op heden.
Ik heb altijd gekeken naar de overeenkomsten tussen mensen sowieso maar voornamelijk naar tussen groeperingen die een religieuze god aanhangen.
Ik zie het als een ontwikkeling in bewustzijn, noem het maar menselijke evolutie.
Ik ben op jonge leeftijd afgehaakt van de bijbel en werd gegrepen door Oosterse zienswijzen als een mogelijkalternatief. Boedhisme eea. Ook daar wordt naar hetzelfde gezocht.
De zoektocht van mensen is universeel. Religie is echter niet universeel want invulling van dit principe.
Uiteindelijk gaat het erom dat welke mens waar ook geboren, geindoctrineerd zal worden met een daar geldend religeus/spiritueel beginsel.
Belangrijk is om 1 dat beginsel te definieeren; vervolgens 2 de bevindingen van mensen binnen dit concept te evalueren en 3 een voorzichtige bijdrage te leveren wat nu werkelijk deze concepten inhouden te specificeren.


 
Vervolgens sluit ik niet uit dat de bijbel feitelijk een script is in lijn der bloedlijnens verwachtingen.
Ik zie veel satanisme in de bijbel.
 
Als ik Mike, Binc en Anna lees ( dank voor jullie reacties ) ben ik van de ene verslaving naar de andere gegaan...?
 
In AA-termen: je bent een 'dry drunk'. Hiermee wordt bedoeld dat stoppen met drinken (of welke andere verslaving dan ook) niet hetzelfde is als 'recovery' (herstel). Voor herstel is nodig dat je je overgeeft aan je Hogere Macht maar je niet hieraan onderwerpt. Zo is AA ook niet uit op totale eliminatie van het ego maar wel capitulatie. M.a.w.: het ego moet getemd worden en zijn ondergeschikte plaats kennen aan God, het moet dienend zijn en niet leidend maar mag wel blijven bestaan want het maakt onderdeel uit van jouw unieke zelf. Jij bent niet nietig, jij bent een unieke expressie van het goddelijke bewustzijn. Daarom wordt van jou ook geen passieve rol verwacht maar juist een actieve.

Ik ken een aantal 'dry drunks'. Zij zijn vele jaren geleden gestopt met alcohol, maar ik zie nog steeds dezelfde achterliggende egopatronen bij ze terug die ooit hebben geleid tot hun alcoholisme. Kortom, stoppen met een verslaving is relatief gemakkelijk maar het echte harde werk is recovery (herstel), dealen met de reden waarom je zo'n zuchtige, mateloze persoon bent. Wie dat pad niet bewandelt zal nooit echt begrijpen dat er een grens zit aan zelfredzaamheid en dat er een punt komt dat je je moet overgeven (niet onderwerpen) aan iets wat groter is dan jouzelf.

Jij lijkt deze cruciale stap te hebben genomen maar hebt m.i. gekozen voor onderwerping i.p.v. overgave. Dit ontslaat jou van alle persoonlijke verantwoordelijkheid, wat jou tot slaaf maakt. Letterlijk ver-slaving dus! Je hebt niet afgerekend met de persoonlijkheid die heeft geleid tot het obsessief-compulsieve gedrag dat je vertoonde en dus steekt hetzelfde patroon opnieuw de kop op in deze vorm.

Overigens biedt AA ook hulp voor mensen met eetstoornissen:

https://eatingdisordersanonymous.org/

Ik raad je ten zeerste aan meetings te gaan bezoeken en met een sponsor de twaalf stappen te doorlopen.

Mike
 
Sio zegt (naast dat ze zelf aangeeft zich te hebben overgegeven):
Boosheid en kwaadheid afleggen, niet mopperen, niet liegen, niet oordelen, meeleven met anderen, zachtmoedig zijn, tevreden zijn met wat ik heb, de ander hoger achten dan mijzelf, anderen verdragen
anderen vergeven, dankbaar zijn, mijn huis/huisgenoten goed doen, gastvrij zijn, een stille en zachtmoedige geest kweken die kostbaar is voor God,
geen afgod hebben ( geen rijkdom najagen, of hobby’s of goederen niet belangrijker vinden dan God), onderwijzing over Hem zoeken, vrijgevig zijn,
met mijn hart geloven ter rechtvaardigheid, met mijn mond belijden ter zaligheid, wandelen als een hemelburger, mijn naaste liefhebben als mijzelf en God boven alles, Zijn wil voor mij zoeken voor elke dag, voor zover het van mij afhangt vrede houden met andere mensen,

en deze lijst is nog niet compleet,  maar zo heb ik mijn hele leven lang genoeg te leren.
Dit duidt toch niet op een passieve houding? Dit is ook zeker niet je veantwoordelijkheden ontlopen. Als iedereen op aarde zo zou leven is plots in 1 klap het satanisme weg, dus wat is het probleem? Sio zegt zich goed en gezond te voelen op deze manier, heeft een levensdoel/het rechte pad gevonden en volgt haar hart. Respect Sio en volg vooral je hart en waarbij je goed bij voelt.
 
Dus, je hebt jezelf al verkocht. Je hebt jezelf eigendom laten maken. Klinkt hetzelfde al slavernij.



Binc, als jij naar de supermarkt gaat en een pak meel haalt, ben jij de koper en de supermarkt de vérkoper. Of heeft het pak meel zichzelf verkocht?
 
De passiviteit zit in de houding die ik voortdurend terugzie bij strenggelovige christenen: keihard bidden tot God ons komt redden, geen 'soldier of God' zijn. Zie eerdere uitwisselingen met Sio hierover. Je bent idd een verdediger, ssrdam, maar het is wel dodelijk vermoeiend als je selectief bent in wat je aanhaalt voor je verdediging.

Mike
 
De passiviteit zit in de houding die ik voortdurend terugzie bij strenggelovige christenen: keihard bidden tot God ons komt redden, geen ‘soldier of God’ zijn. Zie eerdere uitwisselingen met Sio hierover. Je bent idd een verdediger, ssrdam, maar het is wel dodelijk vermoeiend als je selectief bent in wat je aanhaalt voor je verdediging.

Mike 

Ik moet echt heel hard denken, om het verschil te begrijpen tussen overgave en onderwerping. Ik doe mijn best en wil er nog op terug komen.

Mag ik jou iets vragen Mike? Wil  jij proberen het verschil te zien tussen de strenggelovige christenen die jij kent en mij? Want ik spreek steeds maar tegen wat hun opvattingen zijn..
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.706
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan