Ego

Binc, als jij naar de supermarkt gaat en een pak meel haalt, ben jij de koper en de supermarkt de vérkoper. Of heeft het pak meel zichzelf verkocht?

Ik heb vandaag geen tijd voor het forum maar toch snelle reactie.

Sio, ik zie de vergelijking niet eerlijk gezegd. Enige wat ik kan zeggen hierover, je hebt toch zelf de keuze wat je koopt en bovendien waar je iets koopt? Heeft iemand dan gezegd: je moet meel kopen of besluit je dat zelf?


Anna, jij kan het wel mooi uitleggen. Ik ben het met je eens.
 
Dit duidt toch niet op een passieve houding? Dit is ook zeker niet je veantwoordelijkheden ontlopen.

Dit is ook mijn ervaring, merci Ssrdam.

Als iedereen op aarde zo zou leven is plots in 1 klap het satanisme weg, dus wat is het probleem?


Zooo heeeee!!!!  🥳🥳🥳🥳


Sio zegt zich goed en gezond te voelen op deze manier, heeft een levensdoel/het rechte pad gevonden en volgt haar hart. Respect Sio en volg vooral je hart en waarbij je goed bij voelt.


Dankjewel.
 
Goed voor je ego, die reactie van ssrdam. Ga je ook nadenken over het verschil tussen overgave en onderwerping? Dat is nl. nogal cruciaal.

Mike
 
Sio, ik zie de vergelijking niet eerlijk gezegd. Enige wat ik kan zeggen hierover, je hebt toch zelf de keuze wat je koopt en bovendien waar je iets koopt? Heeft iemand dan gezegd: je moet meel kopen of besluit je dat zelf?

Binc, Iemand heeft mij gekocht van een ander. Ik heb mijzelf niet verkocht.

Het komt neer op wat in de mooie poster stond die ik hier zag en opnieuw postte. “ Hij heeft mij getrokken uit de macht der duisternis en overgezet in het Koninkrijk van de Zoon Zijner Liefde

Van de verkoper naar de Koper.
 
Iemand heeft mij gekocht van een ander. Ik heb mijzelf niet verkocht.
Klinkt als een slaaf.

Mike
 
Zich onderwerpen:

https://www.ensie.nl/vandale1898/onderwerpen

Zich overgeven:

https://www.ensie.nl/vandale1898/overgeven

Zich onderwerpen heeft te maken met macht, geweld, je andermans wil laten opleggen. Zich overgeven is jezelf toevertrouwen aan de zorg van een ander door de strijd op te geven. Groot verschil!

Mike
 
Speciaal voor Sio. Vraag jezelf af aan wie je jezelf hebt verkocht en aan wie je je bloed hebt gegeven. In werkelijkheid laten ze de mens dood bloeden en is men de rest van zijn leven gedoemd tot slaaf!


https://www.stopworldcontrol.com/nl/ontwaken?fbclid=IwAR0XI2nfGEoI5CoX6-XxSiSrIdFSWdZaYpifPw1ySzKD-gkZnx-EO4RBwu4
 
Onderwerping klinkt als krachteloos.



Bo Yin Ra schrijft:

Geloof is wil.

Zo uw geloof, zo uw kracht.

Alleen uw EIGEN kracht maakt alle HOGERE helpende krachten voor u vrij.

Fiere mensen willen wij vinden, die met opgeheven hoofd weten te leven. Geen armzalige bedelaars voor de poorten van de goddelijke heerlijkheid, geen jammerlijke boetelingen.

 
Uit de koran zelf. Bewijs het tegendeel maar.

Ja heb ik ook gevraagd hoor. Maar dat is uit de context gehaald en het waren andere tijden zoals jij hier een paar pagina’s terug ook schreef over de bijbel. Veel zaken die benoemd worden hebben betrekking op die tijd en de gebeurtenissen op dat moment. Je mag een ander mens simpelweg niet doden. Het interpreteren vd koran is volgens hem heel erg moeilijk, moet je echt een jarenlange studie voor doen zo niet krijg je dus misinformatie. Ik vroeg hem waarom zijn die boeken überhaupt altijd zo ingewikkeld en moeilijk geschreven dan? Wist hij ook niet. De Bijbel vind ik overigens ook lastig om te lezen wat dus niet echt uitnodigend is. Als Siso het hier dan weer neerzet vind ik wel beter te behappen.






Ze vrezen het christendom ook zeer, in tegenstelling tot de islam en het jodendom. Dat zou je aan het denken moeten zetten.



Die moslims in die Chinese concentratie kampen dan? Volgens mij vrezen zij juist de Islam het meest! Vraag je af waarom juist de Islam het steeds moet ontgelden betreft aanslagen En ze juist die groep steeds gebruiken/misbruiken. Zij hebben die haat toch gezaaid afgelopen jaren sinds 9/11? Tenminste zo heb ik het begrepen tot nu toe.
 
Die moslims in die Chinese concentratie kampen dan? Volgens mij vrezen zij juist de Islam het meest!
Communisten zijn atheisten en zien geloof als 'opium voor het volk'. In China onderdrukken ze ook christenen, boeddisten en Falun Gong-beoefenaars. Christenen zijn de meest vervolgde geloofsgroep ter wereld. En je hoort hier niet of nauwelijks iets over! Let that sink in.

Mike
 
Weet je wat het is Mike, ik ontbreek aan de logica die jij/ jullie hebben. Meestal kan ik me goed vinden in een groot deel van het verhaal/ de redeneringen, maar als het dan aankomt op de conclusies dan haak ik regelmatig af. Om een paar voorbeelden te noemen:

-        Het hele virus/ zeep/ exosomen theorie is erg plausibel. Maar dan: virussen leven niet (algemeen bekend) dús zijn ze niet overdraagbaar.

-        Sio, gebruikt woorden die anderen kunnen invullen als onderwerping, dús is ze passief en neemt geen verantwoordelijkheid.

-        Op een foto staat een hooggeplaatst persoon waarbij een bobbel in d’r broek zichtbaar is, dús ze is een man. Of een rare vouw/plooi bij iemand zijn enkel, dús hij/zij draagt een enkelband.

-        Medewerkers verwijderen op linkedIn dat ze werken bij/voor/met dominion, dús dat is bewijs voor fraude (ze kunnen het ook doen omdat ze bedreigd worden bijvoorbeeld).

-        Op de Trump rallies komen 10-duizenden mensen af en bij Biden ogenschijnlijk haast niemand, dús Trump gaat winnen in 50 staten.

Ik zeg niet dat het allemaal niet waar is, maar de stelligheid en de overtuiging waarmee dingen gesuggereerd/ geloofd worden zie ik lang niet altijd als ik er zelf objectief naar kijk. Als mijn ‘selectiviteit’ doodvermoeiend is, kan je mijn opmerkingen beter links laten liggen. Niemand die je verplicht te antwoorden en ik zeker niet. Ik ben hier niet om je lastigvallen. Ik ben hier omdat deze plaats zich het FACTSforum noemt, deze plaats een wereldbeeld schept die overeenkomt met mijn ervaringen en ik dus zeer realistisch acht (helaas), maar waar hoop en geloof de boventoon voert. Bovendien stimuleert dit forum mensen om het goede uit zichzelf te halen.
 
Zoals gezegd, eerst geloven dan zien. Het is ook een spiritueel forum. Was je dat soms vergeten?

Mike
 
Ja dat heb ik gelezen; ik vermoed dat ik eerst nog wat wol moet verliezen om dat 'te voelen'/ 'te weten'.
 
Zich onderwerpen heeft te maken met macht, geweld, je andermans wil laten opleggen. Zich overgeven is jezelf toevertrouwen aan de zorg van een ander door de strijd op te geven. Groot verschil!
Mike
Ik wil me niet met deze discussie bemoeien, maar dit komt op mij over als het volgende.

Accepteren en tolereren.
Het 1e is vrijwillig, het 2e wordt door de ander afgedwongen.

Caps is verkeerd sorry
 
Ik heb vaker te maken gehad met zgn. 'realisten' als ssrdam. Wat al deze 'realisten' met elkaar gemeen hebben is dat ze de huidige realiteit niet willen opgeven. Ze hebben hun identiteit teveel verbonden aan de oude realiteit en dus zullen ze speculatie op basis van hoop en vertrouwen in een nieuwe realiteit die er nog niet is bij voorkeur met wantrouwen en cynisme bekijken. Voor hen is een slechte oude vriend beter dan het avontuur aan durven gaan en nieuwe, betere vrienden maken. En dus verdedigen ze die oude vriend en uiten ze zich 'kritisch' naar de potentiele nieuwe, echte vrienden.

Hun ego maskeert op sluwe wijze deze hang naar de duisternis door de schijn van objectiviteit en neutraliteit op te houden. Steevast zeggen deze 'realisten': ik bekijk het verhaal van twee kanten. Of: ik zie hiervoor geen/onvoldoende bewijs. Of: ik moet het allemaal nog maar zien. Voor hen is 'realistisch' wat ze kennen, ook al deugt het niet. Ze zijn 'kritisch' op wat ze niet kennen en eerlijk gezegd vrezen ze ook het onbekende. Het zijn geen avonturiers, ze durven niet in het diepe te springen.

In deze spirituele strijd zal hun identificatie met de duisternis en hun wantrouwen naar het licht hen nog zeer ernstig gaan opbreken. En er lijkt wel geen man die hen hier van af kan brengen, want hun sluwe ego houdt de schijn van objectiviteit op. Als je voorbij dat zelfgecreerde personage kijkt zie je dat ze net iets vaker 'kritisch' zijn op het onbekende en hun gebrek aan kritiek op het bekende maskeren met de term 'realistisch'. Zo houden ze zichzelf voor de gek en proberen ze hetzelfde met ons te doen.

Mijn stelligheid werkt als een lap op een rode stier, deze moeten en zullen ze aanvallen en bekritiseren. Maar ik heb nieuws voor eenieder die de onbedwingbare drang voelt om zich met mij bezig te houden i.p.v. met zichzelf: de wereld is door een spirituele vernauwing aan het gaan die uitkomt op een binaire keus tussen donker of licht, al die veilige 'nuances' die deze types zo graag aanhangen vallen razendsnel weg.

Ik heb het vaker gezegd: werk aan jezelf nu het nog kan, leer je eigen egovalkuilen doorzien. Ik heb zelfs aangeboden wie dit maar wil hiermee te helpen. Tot nu toe is dat er maar 1 en we zijn  hiermee gisteren begonnen. Prima, ik hoef ook geen score bij te houden, maar het valt me op hoeveel angst er nog leeft onder forumleden. Maar goed, het is wat het is.

Tv2f96d9aysizd8796cvdu0wfx5mscub9.jpg


Mike

 
Ik heb deze nog niet gekeken.


Om jezelf te leren begrijpen is het belangrijk om te weten wie je bent. Zolang je dit niet weet moet je beseffen dat je geprogrammeerd bent.
Je hebt dus een Ego ontwikkeld. Een persoonlijkheid.
Een alter creëer je doormiddel van een ernstig Trauma en door de hypnose van het slaven programma waar wij ons in het lagere bewustzijn in bevinden wat al 4000 jaar gaande is houden ze je in deze visuele cirkel, tijd om dit dus in de gaten te hebben en jezelf te bevrijden.

Als je weet wat MK ultra is en hoe ze dit toepassen op mensen 1 op 1 maar ook op grote schaal dan besef je ook dat je al 4000 jaar onder een hypnose leeft en je zelf een ego hebt gecreëerd om je zelf een hou vast te geven omdat je gewoonweg niet meer weet wie je zelf bent. Je luistert dus naar een valse architect. Dit ego wordt beschermd en in stand gehouden doormiddel van Angst, doodsangst.
Als je dit beseft dan weet je dat je, je ego niet bent en dat dit dus ook geen enkel deel van jou is en hoort dus ook niet bij jou, dit is dus een programmatie. Je bent een goddelijk wezen een zuiver licht wezen en geen persoonlijkheid maar een mens dat vanuit nature leeft zonder stemmen in het hoofd. Een mens dat vanuit liefde handelt dat is het ware bestaan, een mens dat het volle besef heeft van zijn ware kunnen en capaciteiten. Besef dat je onsterfelijk bent en je ego en angsten verdwijnen deze heb je niet langer meer nodig.


https://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=WV2qLztVstk
 
Wat een eer Mike, dankje. En al klinkt het misschien zo, hier zit geen sprankje cynisme aan. Met bewondering lees ik je analyse. Een aardig deel klopt, maar ook zeker een deel niet. Zou je me kennen dan zou je analyse zeer waarschijnlijk anders uitvallen, maar voor iemand waarmee je enkel conversaties via dit forum hebt, zit je knap in de richting. Wat mij zeker ontbreekt is een praktische uitvoering/ voorstellingsvermogen van 'de nieuwe wereld' en alle mogelijkheden.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.779
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan