Ego

Wat is de reden dat je zo over vrouwen praat Mike? je lijkt ze allemaal over 1 kam te scheren terwijl er net zoveel slechte vrouwen zijn als slechte mannen en vica versa. Ieder mens is uniek.
Dit is niet bedoeld als aanval, ik vraag het me oprecht af.
Je stelt een open vraag zonder mij aan te vallen en dus krijg je ook een eerlijk antwoord. Hoewel ik dat al in het verleden heel vaak al heb uitgelegd. Komt-ie:

Mijn beschouwing is eerst en vooral metafysisch. Helaas is metafysisch denken geen talent van vrouwen, die dan de neiging hebben om een algemene bechouwing specifiek op zichzelf te betrekken. Elke man weet uit discussies met vrouwen dat ze alles persoonijk nemen, waardoor big picture-discussies altijd ontaarden in boosheid of slachtofferschap van vrouwen en het rationele en algemeen beschouwende mannelijke gezichtspunt volledig oplost in een waas van heftige emoties, een bekend rookgordijn dat vrouwen optrekken als ze met logica en ratio niet kunnen winnen.

De satanische energie waar we mee te maken hebben en die definitief verslagen moet worden is VROUWELIJK. De duivel is een VROUW. Dit heeft geleid tot FEMINISERING van de samenleving en de geschiedenis leert ons dat we ons dan in een EINDSTADIUM bevinden en dat ALLE grote beschavingen hier steevast aan tenonder gaan. Het negatieve kantelpunt wordt bereikt door de samenleving zo in te richten dat alles draait om vrouwen, het machtsevenwicht wordt in het voordeel van vrouwen beslecht. Vrouwen koppelen macht niet aan verantwoordelijkheid en zo ontstaat tirannie. Mannen die gefeminiseerd raken produceren zwakke beta's, waarvan er enkelen topposities bereiken en zich uiterst zwakke en ineffectieve leiders tonen. Ook al zie je mannen aan de top (we zijn nog steeds competitiever ingesteld dan vrouwen), de ENERGIE die ze vertegenwoordigen is VROUWELIJK.

Waarom vrouwelijke energie en geen mannelijke? Omdat vrouwelijke energie AMOREEL is. Dit zet de deur open voor de belangrijkste satanische wet die er is: do as thou wilst. Elke hoogstaande cultuur in verval kent verregaande decadentie en corruptie. Amoreel = grenzeloos = geen normen en waarden = immoreel. Moraliteit maakt per definitie onderdeel uit van de mannelijke psyche, niet de vrouwelijke. Satan speelt het via de VROUWEN en deze zijn GEBOREN handlangers van de heersende macht, omdat ze VOLGERS en COLLECTIVISTEN zijn en geen leiders en individualisten. Een echte leider koppelt macht aan verantwoordelijkheid, maar vrouwen doen er alles aan om persoonlijke verantwoordelijkheid te ontlopen, het is hun achilleshiel.

Wat ik blootleg is TOXISCHE VROUWELIJKHEID en daar is IEDERE moderne vrouw mee geinfecteerd, ook zgn. 'rechtse' vrouwen. Dit creeert heel veel stil leed onder mannen en daar neem ik het voor op. Ik zal pas vrouwen als gelijken gaan zien als vrouwen weer hun rechtmatige plaats innemen en dat is ONDERGESCHIKT aan het natuurlijke leiderschap van mannen. Eerst een flinke toon lager leren zingen, daarna kijken we wel verder. Het is zo belangrijk dat dit geluid gehoord wordt, want vrouwen zijn nu wel lang genoeg op een voetstuk geplaatst waar ze helemaal niet thuis horen. Genoeg vaginaverering, nu wordt het tijd dat jullie je plaats leren kennen. Niemand doet dit buiten dit forum, dus het komt kennelijk op mij aan. It's a dirty job but somebody's gotta do it.
Overigens chapeau dat je durft uit te komen voor je alcohol probleem en deze aanpakt. Ik denk dat er een heleboel mensen zijn die hun alcoholgebruik niet als probleem zien en zichzelf daarmee verdoven.
Dank voor je compliment. Door hier open en eerlijk over te zijn help ik niet alleen mezelf maar ook anderen, die mij hebben laten weten dat ze hun eigen alcoholgebruik nu ook kritischer zijn gaan bekijken.

Ik was laatst mijn eigen forum aan het doorzoeken en kwam toen deze tekst tegen van mijzelf, daterend van 23 december 2019:
Ik ga iets schrijven wat ik nooit eerder heb opgeschreven en wat bij sommige, meer atheistisch of agnostisch ingestelde, lezers misschien wel in het verkeerde keelgat kan schieten: ik voel al heel lang The Voice of God, misschien wel al mijn hele leven maar in ieder geval sinds mijn ‘ontwaking’ op m’n 40e in de herfst van 2006, inmiddels alweer 13 jaar geleden. Reeds mijn hele leven lang ben ik zelfdenkend en totaal niet gevoelig voor hypes, trends en reclames. Ook beschik ik zo lang als ik me kan herinneren over een uitstekende bullshit-radar, gebaseerd op intuitie die niet noodzakelijk in eerste instantie wordt ondersteund door bewijzen en feiten maar vaak in een later stadium wel. Ik ‘weet’ dingen dus voordat ik ze zou kunnen weten. Verder voel ik de energieverschuivingen die gepaard gaan met The Great Awakening en ben ik al jaren in staat om zeer accurate voorspellingen te doen, ver voordat deze daadwerkelijk uitkomen.
Dit is nu bijna een jaar geleden. Toch ben ik in Satans valkuil gevallen vanaf maart, toen al die COVID-ellende begon. Ik ben gaandeweg steeds meer gaan drinken en kon mijn eigen rempedaal niet vinden. Vandaag is het precies 100 dagen geleden dat ik ben gestopt. Ik besef nu dat de alcohol de enige belemmering was tussen mijzelf en mijn volledige overgave aan mijn Hogere Macht zoals ik deze begrijp. De alcohol voedde mijn ego en EGO staat voor: Edging God Out (God buiten de deur werken). Ik ben nu klaar om mijn wil en mijn leven over te geven aan mijn Hogere Macht.

Tj61ed7rlu0s1xb6dhukgvzw0gghdjc78.jpg


Mike

 
Vanochtend de volgende tekst gepost in onze Telegram-groep, die ik hier graag met jullie wil delen:
Waar wij in Nijmegen als groepje voor hebben gekozen is met elkaar van gedachten wisselen over de rol die ieder van ons zal gaan vervullen in de nieuwe realiteit, straks als de omwenteling heeft plaatsgevonden en veel van onze medemensen in totale chaos en verwarring verkeren. Wij zijn van mening dat we geen energie meer willen steken in het redpillen van normies omdat we geen rendement halen uit de energie die we hier in moeten steken en hier uit frustratie totaal op leeg kunnen lopen. Liever zetten wij onze tijd en energie in voor wat datgene wat gaat komen.

De informatieoorlog waarin we verkeren is door de normies tot een loopgravenoorlog gemaakt en ze hebben zich compleet ingegraven, daar ga jij, ik of niemand hen meer uit trekken. Ze hebben vanaf maart de tijd gehad om zich te verdiepen in hoe het werkelijk zit en hun intellectuele luiheid heeft hen weerhouden van het uitzetten van hun TV en het opzeggen van hun krant en nu zijn ze simpelweg te ver heen en zullen ze een harde, zeer harde landing gaan beleven, het is niet anders. Gevreesd moet worden voor hun mentale gezondheid en sommigen zullen zelfs besluiten om uit het leven te stappen.

Bereid je voor op het verlies van goede vrienden en misschien zelfs wel familieleden. Laten we iedereen in liefde en vergiffenis opvangen die nog wel te redden is en ons hier op voorbereiden. Voor het behoud van je eigen geestelijke gezondheid is het van superbelang dat je je NU gaat verenigen met gelijkgestemden in jouw eigen regio.

Ik geloof niet dat de ernst van de situatie nog tot iedereen is doorgedrongen. Denk je dat het alleen zwaar zal zijn voor de normies en niet ook voor jullie zelf? Zoek elkaar op, vind steun bij elkaar, vier je menselijkheid want we zijn sociale wezens. Samen komen we hier doorheen, als je dit alleen wil doen doe je dit volledig op eigen risico, hoe geredpilled je ook denkt te zijn. Geschreven communicatie op het forum of via deze app-groep kan niet tippen aan persoonlijk contact met medemensen. Stap uit die passiviteit en vind elkaar voor het te laat is!
Mike
 
Gaan we weer delen op de site samen met een mooie reactie van een dotcom luisteraar, morgen om 04.00 uur
 
Wow Mike, bedankt voor je eerlijkheid maar eerlijk gezegd vind ik je compleet doordraaien en vrouwen totaal veroordelen alleen op basis van hun geslacht. In mijn ogen getuigt dat van weinig emotionele diepgang, iets wat vrouwen juist vaak meer hebben dan mannen en waardoor ze elkaar niet altijd begrijpen. Ratio versus gevoel.

Daarom kan ik van mannen ook wel vanalles van vinden, omdat ze anders in elkaar zitten en dat vind ik soms ook wel na legio slechte ervaringen. Maar ik probeer er juist voor te waken om geen mannenhaat te ontwikkelen en alle mannen over 1 kam te scheren. We zijn altijd nog allemaal individuen en de rol van de vrouw in de samenleving wordt nog steeds bepaald door mannen. Iets waar ik me persoonlijk behoorlijk aan irriteer omdat het vreselijk veel ellende met zich mee brengt voor vrouwen waarvan ik denk dat mannen zich daar niet van bewust zijn. Of soms wel, maar het interesseert ze niet.

Ook het denken in machtstrijd getuigt niet van een hoge intelligentie (sorry dat ik het zo zeg, en je mag me er voor haten).
Vrouwen worden sneller emotioneel dan mannen over het algemeen, dat klopt. Doen ze dat om te winnen?!? Nee, dan snap je totaal niet hoe de biologie van vrouwen werkt..deze heftige emoties worden veroorzaakt door hormonen. Rotdingen, vrouwen vragen hier ook niet om.
Mannen begrijpen dit niet altijd omdat zij geen oestrogeen hebben en daardoor veel rationeler kunnen zijn en blijven. Van veel emoties raken zij vaak in de war waardoor ze op slot slaan en de ander niet meer "horen'. Hierdoor onstaat simpelweg onbegrip omdat beide anders geprogrameerd zijn.

En argumenten winnen? waar mensen winnen is er altijd een verliezer..er ontstaat strijd, hardheid, macht..allemaal "mannelijke kwaliteiten" wordt de wereld daar beter van? Ik denk het niet..kijk maar naar het verleden..
Verbinden een typische vrouwelijke kwaliteit, daar zou de wereld veel mooier van worden.

Zoals met alles draait het om balans, mannelijke en vrouwelijke eigenschappen in jezelf die in balans mogen zijn en ook in deze wereld zou dat veel meer in balans mogen zijn. Mannen en vrouwen kunnen begrijpen, je kunnen verplaatsen in hoe ze biologisch in elkaar zitten waardoor je ze kunt begrijpen en juist het anders zijn kan waarderen ipv veroordelen.

Daarnaast ieder individu beoordelen zoals hij of zij is, los van geslacht. Beoordeel op persoonlijkheid en in nuances.
 
We zijn altijd nog allemaal individuen en de rol van de vrouw in de samenleving wordt nog steeds bepaald door mannen. Iets waar ik me persoonlijk behoorlijk aan irriteer omdat het vreselijk veel ellende met zich mee brengt voor vrouwen waarvan ik denk dat mannen zich daar niet van bewust zijn. Of soms wel, maar het interesseert ze niet.
Wat voor ellende dan? Was de vooroorlogse vrouw slechter af in een patriarchale samenleving dan de moderne 'vrijgevochten' vrouw in de hedendaagse matriarchale samenleving?
Ook het denken in machtstrijd getuigt niet van een hoge intelligentie (sorry dat ik het zo zeg, en je mag me er voor haten).
Vrouwen worden sneller emotioneel dan mannen over het algemeen, dat klopt. Doen ze dat om te winnen?!? Nee, dan snap je totaal niet hoe de biologie van vrouwen werkt..deze heftige emoties worden veroorzaakt door hormonen. Rotdingen, vrouwen vragen hier ook niet om.
Het zijn vrouwen die een obsessie hebben met macht, niet mannen. Moderne vrouwen begeren datgene wat ze van nature niet hebben. Heeft niets te maken met intelligentie en die hormonen van jullie maken dat vrouwen NOOIT aan de macht mogen komen!
Verbinden een typische vrouwelijke kwaliteit, daar zou de wereld veel mooier van worden.
Wel eens de totale burgeroorlogen gezien die vrouwen onderling met elkaar hebben, ZONDER UITZONDERING? Geweldige verbinders zijn jullie!
Zoals met alles draait het om balans, mannelijke en vrouwelijke eigenschappen in jezelf die in balans mogen zijn en ook in deze wereld zou dat veel meer in balans mogen zijn.
Deze balans is niet 50-50, maar moet 70-30 zijn in het voordeel van mannen.
Daarnaast ieder individu beoordelen zoals hij of zij is, los van geslacht. Beoordeel op persoonlijkheid en in nuances.
Daar ben ik het mee eens. Mijn observaties zijn dan ook algemeen en metafysisch, zoals eerder gesteld.

Mike
 
Nogmaals reactie Sio op topic Lockdown.

Bedankt voor je berichtje Anna. Maar als ik eerlijk ben, denk ik dat jij mij dan beter snapt, dan ik jouw schrijven snap..🥴 Ik vind het allemaal ZO VAAG.
Wat ik dan wel weer snap is dat Mike zich er in kan vinden, jullie zitten wat dichter bij elkaar wat dit aangaat.
Maar hoort deze gedachtewisseling wel onder dit topic..


Je hebt gelijk Sio, ik heb meer met Mike gemeen dan met jou.
Gaandeweg de discussie onder topic trof ik een soort fanatisme wat ik bij vele Christenen zie.
Dat was vroeger voor mij de aanleiding om er meer van te willen weten maar persoonlijk werd ik onpasselijk van de bijbel. Met name het oude testament.

Voorlopig even een link die mijn bevindingen mbt de bijbel treffend verwoorden.
https://www.evilbible.com/

 
Toch maar even de tekst door Google translate gehaald:

Deze website is ontworpen om de vicieuze waarheid over de Bijbel te verspreiden. Veel te lang hebben priesters en predikers de wrede criminele daden die de bijbel promoot, volledig genegeerd. De zogenaamde God van de Bijbel laat Osama Bin Laden eruitzien als een padvinder. Deze God is volgens de Bijbel rechtstreeks verantwoordelijk voor vele massamoorden, verkrachtingen, plundering, plundering, slavernij, kindermishandeling en moord, om nog maar te zwijgen van het doden van ongeboren kinderen. Ik heb verwijzingen naar de Bijbelse passages toegevoegd, dus pak je Bijbel en volg het.

Het verbaast me altijd hoe vaak deze God opdracht geeft tot het doden van onschuldige mensen, zelfs nadat de Tien Geboden hebben gezegd dat je niet zult doden . God doodt bijvoorbeeld 70.000 onschuldige mensen omdat David opdracht gaf tot een volkstelling (1 Kronieken 21).

God beveelt ook de vernietiging van 60 steden zodat de Israëlieten daar kunnen wonen. Hij beveelt het doden van alle mannen, vrouwen en kinderen van elke stad, en het plunderen van alle waarde (Deuteronomium 3). Hij beveelt nog een aanval en het doden van alle levende wezens van de stad: mannen en vrouwen, jong en oud, evenals ossen, schapen en ezels (Jozua 6). In Richteren 21 beveelt Hij de moord op alle mensen van Jabes-Gilead, behalve de maagdelijke meisjes die werden meegenomen om met geweld te worden verkracht en getrouwd. Toen ze meer maagden wilden, zei God dat ze zich langs de weg moesten verstoppen en toen ze een meisje zagen dat ze leuk vonden, haar ontvoeren, haar met geweld verkrachten en haar tot je vrouw maken!

Op zowat elke andere pagina in het Oude Testament staat dat God iemand doodt! In 2 Koningen 10: 18-27 beveelt God de moord op alle aanbidders van een andere god in hun eigen kerk! In totaal doodt God 371.186 mensen rechtstreeks en beveelt nog eens 1.862.265 mensen te vermoorden

De God van de Bijbel staat ook slavernij toe, inclusief het verkopen van je eigen dochter als seksslaaf (Exodus 21: 1-11), kindermishandeling (Rechters 11: 29-40 en Jesaja 13:16) en het slaan van baby's tegen rotsen (Hosea 13:16 & Psalm 137: 9). Dit soort crimineel gedrag zou elke morele persoon moeten choqueren.

Moord, verkrachting, plundering, plundering, slavernij en kindermishandeling kunnen niet worden gerechtvaardigd door te zeggen dat een god zegt dat het oké is. Als meer mensen echt zouden gaan zitten en de Bijbel zouden lezen, zouden er veel meer atheïsten zoals ik zijn. Jezus promootte ook het idee dat alle mensen zichzelf zouden moeten castreren om naar de hemel te gaan: want er zijn eunuchen, die zo uit de schoot van hun moeder werden geboren; en er zijn eunuchen, die door mensen tot eunuchen werden gemaakt; en er zijn eunuchen die zichzelf maakten eunuchen ter wille van het koninkrijk van de hemel. Hij die het kan ontvangen, laat hem het ontvangen (Mattheüs 19:12). Ik weet niet waarom iemand de leringen zou volgen van iemand die letterlijk tegen alle mannen zegt dat ze hun soldaten moeten afsnijden.

De God van de Bijbel was ook een grote fan van rituele mensenoffers en dierenoffers.

En voor het geval u denkt dat de kwade en immorele wetten van het Oude Testament niet langer van kracht zijn, zou u misschien moeten lezen waar Jezus het volkomen duidelijk maakt: het is gemakkelijker voor hemel en aarde om voorbij te gaan dan voor het kleinste deel van de letter van de wet ongeldig worden (Lucas 16:17). Er zijn veel meer citaten over dit onderwerp op mijn webpagina Niet negeren van het Oude Testament .

Ik weet dat de meeste christenen geloven dat God een goede en liefdevolle god is en wil dat mensen goede dingen doen. Ik geloof dat de meeste mensen goede dingen willen doen en zich moreel gedragen. Ik geloof ook dat veel christenen de Bijbel niet echt hebben gelezen, of alleen bepaalde passages in de kerk hebben gelezen. Dit is begrijpelijk, aangezien de Bijbel moeilijk te lezen is vanwege zijn archaïsche taalgebruik en onduidelijke verwijzingen. Ook houden veel priesters en predikers er niet van om bepaalde passages in de Bijbel te lezen omdat ze een boodschap van haat en niet van liefde presenteren.

Als je de links op deze site volgt, kom je te weten over alle nare dingen in de Bijbel waarover gewoonlijk niet wordt gesproken door priesters en predikers.
 
Het verbaast me altijd hoe vaak deze God opdracht geeft tot het doden van onschuldige mensen, zelfs nadat de Tien Geboden hebben gezegd dat je niet zult doden . God doodt bijvoorbeeld 70.000 onschuldige mensen omdat David opdracht gaf tot een volkstelling (1 Kronieken 21).
Satan gaf opdracht tot de volkstelling. Een volkstelling heeft te maken met tirannie onder maritiem recht, omdat ieder persoon dan te belasten is en op andere manieren te onderdrukken. God riep de pest uit over deze mensen. Misschien wat drastisch,maar het punt is wel dat een volkstelling niet OK is!
God beveelt ook de vernietiging van 60 steden zodat de Israëlieten daar kunnen wonen. Hij beveelt het doden van alle mannen, vrouwen en kinderen van elke stad, en het plunderen van alle waarde (Deuteronomium 3).
Og was een nephilim, een satanische reus die de stortvloed had overleefd omdat hij langer was dan het water hoog was. Mozes hakte de enkels van Og door, waardoor hij stierf. Het klopt dat alle mannen, vrouwen en kinderen in het koninkrijk van Og werden gedood en de steden leefgebied werden van de Israelieten. Een beetje rigoreus, maar het waren ook andere tijden.
Hij beveelt nog een aanval en het doden van alle levende wezens van de stad: mannen en vrouwen, jong en oud, evenals ossen, schapen en ezels (Jozua 6).
Jozua, aanvoerder der Israelieten, vocht om de stad Jericho, een belangrijke slag om Kanaan. De Kanaanieten waren duivelsaanbidders, naar alle waarschijnlijkheid de eerste (of een van de eerste) die aan kinderoffers deden en het drinken van adrenochroom. Al die nietsontziende veldslagen gaan over het met wortel en tak uitroeien van foute bloedlijnen! Het doden van vee is dan weer niet te rijmen hiermee, maar zo werkt het helaas in tijden van oorlog.
In Richteren 21 beveelt Hij de moord op alle mensen van Jabes-Gilead, behalve de maagdelijke meisjes die werden meegenomen om met geweld te worden verkracht en getrouwd. Toen ze meer maagden wilden, zei God dat ze zich langs de weg moesten verstoppen en toen ze een meisje zagen dat ze leuk vonden, haar ontvoeren, haar met geweld verkrachten en haar tot je vrouw maken!
Ik lees niets over verkrachting, maar ik maak me geen illusies, dat zal best gebeurd zijn. Vrouwen werden vroeger buitgemaakt en vaak veroordeeld tot seksslavin. Zoals gezegd, het waren andere tijden. Weet je, in die tijd waren Gods dienaren geen lafbekken, het waren nietsontziende strijders. Deze actie was het gevolg van het niet op komen dagen van de mannen van Jabes voor een strafexpeditie tegen de stad Gibea in Benjamin, waar homoseksuele ontucht plaatsvond. Ik keur de wreedheid niet goed, maar tot nu toe is de rode draad wel dat er voortdurend strijd wordt geleverd tegen satanisten en hun praktijken!
Jezus promootte ook het idee dat alle mensen zichzelf zouden moeten castreren om naar de hemel te gaan: want er zijn eunuchen, die zo uit de schoot van hun moeder werden geboren; en er zijn eunuchen, die door mensen tot eunuchen werden gemaakt; en er zijn eunuchen die zichzelf maakten eunuchen ter wille van het koninkrijk van de hemel. Hij die het kan ontvangen, laat hem het ontvangen (Mattheüs 19:12).
Opnieuw uit context gerukt. Ongehuwden waren in die tijd sociale paria's. De boodschap was dat zij zich beter konden laten castreren om te voorkomen dat er ongehuwde kinderen (bastaarden) ter wereld zouden komen. Het waren andere tijden, zoals eerder gezegd.
En voor het geval u denkt dat de kwade en immorele wetten van het Oude Testament niet langer van kracht zijn, zou u misschien moeten lezen waar Jezus het volkomen duidelijk maakt: het is gemakkelijker voor hemel en aarde om voorbij te gaan dan voor het kleinste deel van de letter van de wet ongeldig worden (Lucas 16:17).
Niets mis met deze les: klein bedrog is even erg als groot bedrog, want bedrog is bedrog. Wat is daar mis mee? Zoals je altijd ziet bij atheisten die hun mond vol hebben over het oude testament rukken ze de hele boel uit context. Hierbij dus wel de passages in de correcte context.

Mike

 
Hoezo drastisch? Wil iemand dan beweren dat we nu niet met een zelfde situatie te maken hebben welke ook gerust de pest genoemd mag worden. Oke, er hangt nu een andere naam aan (Corona) Eigenlijk is het exact dezelfde vergelijking. Telkens weer met allerlei andere zogenaamde ziektes/virussen. Waarom is men dit normaal gaan vinden? Door een volksstelling of staatsgodsdienst. Het woord zegt het al. Doe wat wij zeggen want zo is het en dat is de waarheid.

Zit ik ernaast dat wat hierboven staat klinkt als islam praktijken? Is dat niet ook nog steeds van deze tijd? We maken het dagelijks mee dat de strijd der goden hier op aarde word gevochten en niet daarboven tussen al die goden.
Allah die ook een god zou zijn uit de islam zegt ook dat terroristische aanslagen prima zijn. Weten we meteen waar die aanslagen allemaal vandaan komen. Met dank aan Allah?

Gelukkig hebben we nu ook te maken met een ander virus namelijk, het Trump en Qanon virus.
 
Je hebt gelijk Sio, ik heb meer met Mike gemeen dan met jou.
Gaandeweg de discussie onder topic trof ik een soort fanatisme wat ik bij vele Christenen zie.
Dat was vroeger voor mij de aanleiding om er meer van te willen weten maar persoonlijk werd ik onpasselijk van de bijbel. Met name het oude testament.

Voorlopig even een link die mijn bevindingen mbt de bijbel treffend verwoorden.


Bedankt Anna, voor je reactie. En deze begrijp ik ook wat beter dan je vorige. Ook dank voor je link en dan ook gelijk voor het vertalen er van. En ja, even vanuit mijzelf: ik moet je gelijk geven. Want de bijbel is geen lieftallig sprookjesboek. En God is geen zachte opa die alles voor je doet wat je maar wenst. En toch.....

Even wat gedachten die nu zo in mij opkomen.

- de meeste feiten die je noemt zijn zo. Behalve het promoten van kinderoffers. Deze praktijk vindt zeker plaats maar dan zegt God in Jeremia: ...wat Ik níet heb geboden en níet in Mijn hart is opgekomen! 7:31

- de meeste feiten zijn straffen van God op ongehoorzaamheid van mensen. Een volkstelling was verboden, en het werd tóch gedaan.

- als God steden laat vernietigen om Zijn volk daar te laten wonen, is dat vooral vanwege de afgoderij van de oorspronkelijke bewoners. Wichelarij, waarzeggerij, tovenarij...God gruwelt ervan.

Zo kan ik de hele lijst langsgaan. Maar voor mij is de rode draad van het Oude Testament: God wilde God zijn voor Zijn volk Israël, en dat deze Theocratie aan alle andere volken zichtbaar zou worden, en een zegen zou zijn  voor alle andere landen. De bedoeling was voorspoed en zegen in Israël, en dat dit volk aan de andere volken zou tonen Wie God is.

En dan denk je nu: nou, we weten het. Inderdaad want de mensen luisterden niet. Wat uiteindelijk geresulteerd heeft in het zenden van Zijn geliefde Zoon, Zijn Enige, Die Hij liefhad. Een voorproefje daarvan vinden we al in het offer van Abraham, Gen. 22, een wondermooie heenwijzing.

Hier is nog veel over te zeggen maar nu eerst terug naar jouw post.

En voor het geval u denkt dat de kwade en immorele wetten van het Oude Testament niet langer van kracht zijn, zou u misschien moeten lezen waar Jezus het volkomen duidelijk maakt: het is gemakkelijker voor hemel en aarde om voorbij te gaan dan voor het kleinste deel van de letter van de wet ongeldig worden (Lucas 16:17). Er zijn veel meer citaten over dit onderwerp op mijn webpagina Niet negeren van het Oude Testament .

Dit is een belangrijke. Want wat wordt hier nu eigenlijk gezegd? Israël is Gods aardse volk, met aardse wetten en met aardse beloften en aardse zegeningen. Omdat het volk zijn Heiland, de Zoon van God niet heeft erkend en  aanvaard, maar Hem gedood heeft, is op een bepaald moment in het Nieuwe Testament dit volk door God tijdelijk op een zijspoor gezet.

En zal Hij in de toekomst opnieuw de draad met Zijn volk weer oppakken. En dan zal uitkomen wat in jouw tekst staat dat niets van wat er staat, onvervuld zal blijven, alle toezeggingen en beloften en zegeningen zal Hij inlossen.

Dit is zeer beknopt nu opgeschreven, maar dit is de kern.

Ik weet dat de meeste christenen geloven dat God een goede en liefdevolle god is en wil dat mensen goede dingen doen. Ik geloof dat de meeste mensen goede dingen willen doen en zich moreel gedragen. Ik geloof ook dat veel christenen de Bijbel niet echt hebben gelezen, of alleen bepaalde passages in de kerk hebben gelezen. Dit is begrijpelijk, aangezien de Bijbel moeilijk te lezen is vanwege zijn archaïsche taalgebruik en onduidelijke verwijzingen. Ook houden veel priesters en predikers er niet van om bepaalde passages in de Bijbel te lezen omdat ze een boodschap van haat en niet van liefde presenteren.

Over mijzelf, heb ik de bijbel meerdere malen van A tot Z gelezen. Dan ga je de rode draad ontdekken. Eigenlijk lees ik geen boodschap van haat, als ik alles goed in de context lees.

Mike heeft zijn AA. Ik ook.

Mijn AA is de Bijbel: Absolute Autoriteit. Hij vertelt mij het verleden, het heden en de toekomst. Bedankt voor het lezen.



 
Sio, met alle respect voor je kennis van de bijbel, ik doe het je niet na trouwens.
Maar waarom zou je als mens je vertrouwen volledig uit handen geven? Vertrouwen op autoriteit iplv jezelf? In feite betekent dit dat je je conformeert aan de wetten die nu nog steeds gehandhaaft worden door velen op basis van geloof. Dan conformeer je je niet aan god maar aan autoriteit.



En zal Hij in de toekomst opnieuw de draad met Zijn volk weer oppakken. En dan zal uitkomen wat in jouw tekst staat dat niets van wat er staat, onvervuld zal blijven, alle toezeggingen en beloften en zegeningen zal Hij inlossen.

Is bovenstaande waar jij zelf op wacht of ga je iets voor doen? Dat laatste is namelijk werkelijke verbinding met god. God bedoelt niet dat we gaan wachten en bidden. Zoals Mike altijd zegt, dan was ie allang wel langs gekomen en hadden we nu deze oorlogen niet.



Over mijzelf, heb ik de bijbel meerdere malen van A tot Z gelezen. Dan ga je de rode draad ontdekken. Eigenlijk lees ik geen boodschap van haat, als ik alles goed in de context lees.

Waarom is er dan zoveel haat in de wereld? Zou het kunnen omdat van de bijbel een wetenschap is gemaakt door autoriteiten?

 
Toevallig vandaag ook met mijn zus over geloof gehad. Zij kon het maar niet rijmen waarom God al dat leed toelaat wat er nu in de wereld gaande is. Vooral die jonge kinderen/ babys die luguber misbruikt en geofferd geofferd worden. Ze zei die kids moeten toch doodsangsten hebben uitgestaan. Is toch vreselijk dat er al miljoenen kids dit hebben moeten meemaken? Organen die levend uit hun lichamen worden gesneden, ze voelen al die pijn. Mijn zus kon er met haar pet niet bij dat een God dit toelaat en ik kon haar geen antwoord geven.
Ze vroeg ook: waarom moeten wij mensen überhaupt door al die ellende heen?
 
Mijn AA is de Bijbel: Absolute Autoriteit. Hij vertelt mij het verleden, het heden en de toekomst. Bedankt voor het lezen.


Wat jij hierboven schrijft heb ik vaker gehoord van gelovige mensen, zowel christenen, moslims en joden. Zij zeggen dit allen over hun boek(en).

Ik vind het zelf wel interessant om jouw posts te lezen Siso. Bedankt voor je bijdragen.
 
Weet je Binc, God is zoveel groter dan ik, zoveel wijzer, en in alles mijn Meerdere. Maar er komt nog wat bij. Toen ik mij aan Hem heb overgegeven, zoals Mike verhaalt over zíjn erkenning van een hogere macht, heeft Hij mij al mijn fouten vergeven, en niet zomaar, nee, op basis van wat Zijn Zoon voor mij gedaan heeft. Ik heb vergeving ontvangen, doordat Christus voor mij geleden heeft en gedood is. Hij was een Mens zonder zonde en kon dit voor de mensen doen.

In die zin kan ik dus zeggen dat Hij mij gekocht heeft. Met Zijn bloed en ik ben nu Zijn eigendom. Voor altijd. En eeuwig. En daarom vertrouw ik niet meer op mijzelf. Ik deed dat eerst wel, maar maakte er een potje van.

Ik conformeer mij hiermee niet aan de nog steeds gehandhaafde wetten zoals jij schrijft. Dat doen velen wel, dat ben ik met je eens. Weet je waarom ze dat doen? Omdat veel gelovigen denken dat alle wetten uit het Oude Testament, die voor Israël bestemd waren, nu voor de christelijke kerk zouden gelden.
Dit omdat God Zijn volk verstoten zou hebben. En de gemeente ervoor in de plaats gezet.

Ik lees en begrijp dit geheel anders. Zoals ik al schreef. God gaat in de toekomst met Zijn volk verder. De tijd waarin we nu leven is anders. Hier misschien later meer over.

En waarom er zoveel haat is in de wereld: vergeet de aanwezigheid van Gods tegenstander niet. Die gaat rond als een brullende leeuw, zoekende wie hij zal verslinden, zegt de Bijbel.

Over passief wachten en bidden hadden we het al eerder. 1. Gebed is zeer belangrijk, want Satan gaat ervoor op de vlucht. Het is een onderdeel van de geestelijke wapenrusting. 2. Het woord wachten zou ik graag ruilen voor vèrwachten. Ik verwacht veel, heel veel!

“Wij verwachten, naar Zijn belofte, níeuwe hemelen en een níeuwe aarde....” staat er. En wat dan nu de taak is van gelovigen, wil ik later nog eens uitgebreider omschrijven.
 
En Sampjes en Anna,

waarom de mensheid zo moet lijden, ik heb daar ook niet hét antwoord op. De vraag waarom er veel wreedheden in de Bijbel staan, heeft wel veel te maken met het slechte in de mens.

Stel nu, dat er van onze huidige tijd een ‘Huidig Testament’ geschreven zou worden. Wat zou er in staan? Misschien de hoeveelheid moorden die gepleegd worden..?

Of verslagen over miljoenen kinderen die ongeboren uit baarmoeders gerukt worden..

Of verhalen over wrede machthebbers, christenvervolgingen, corrupte politici, verkrachtingen, zelfdodingen, en ga zo maar door..

Wat zou het verschil zijn?? De wereld van nu is nog net zo slecht als in bijbelse tijden. Ook al zijn we nu ‘beschaafd’.

En dat God dit toelaat en (nog) niet ingrijpt, is de tijd waarin we nu leven. Die tijd is begonnen in het bijbelboek Handelingen, wordt uitgelegd in de Romeinenbrief en in de navolgende brieven van Paulus.

Die tijd eindigt met de komende gebeurtenissen in het laatste Bijbelboek, de Openbaringen. Maar het is veel om te schrijven. Ik wil proberen later misschien wat meer erop in te gaan.

 
Toen ik mij aan Hem heb overgegeven, zoals Mike verhaalt over zíjn erkenning van een hogere macht, heeft Hij mij al mijn fouten vergeven, en niet zomaar, nee, op basis van wat Zijn Zoon voor mij gedaan heeft. Ik heb vergeving ontvangen, doordat Christus voor mij geleden heeft en gedood is. Hij was een Mens zonder zonde en kon dit voor de mensen doen.

In die zin kan ik dus zeggen dat Hij mij gekocht heeft. Met Zijn bloed en ik ben nu Zijn eigendom. Voor altijd. En eeuwig. En daarom vertrouw ik niet meer op mijzelf. Ik deed dat eerst wel, maar maakte er een potje van.
Hier scheiden onze wegen. Ik heb veel bewondering voor Christus, zie hem als een lichtend voorbeeld. Maar mij tot zijn eigendom en mezelf tot nietige zondaar verklaren? No way! Er is zoveel meer wat je wel zelf kan doen om jezelf te verbeteren met Christus als rolmodel en dit moet je ook niet nalaten. Dit is niets anders dan je eigen verantwoordelijkheid volledig opgeven en jezelf elke mogelijkheid tot persoonlijke groei ontnemen, precies het tegenovergestelde van wat Christus predikte!
Ik conformeer mij hiermee niet aan de nog steeds gehandhaafde wetten zoals jij schrijft. Dat doen velen wel, dat ben ik met je eens. Weet je waarom ze dat doen? Omdat veel gelovigen denken dat alle wetten uit het Oude Testament, die voor Israël bestemd waren, nu voor de christelijke kerk zouden gelden.
Dit omdat God Zijn volk verstoten zou hebben. En de gemeente ervoor in de plaats gezet.
Niet alleen maak je je ondergeschikt aan Jezus op een m.i. ongezonde manier, maar ook nog eens aan de joden als Gods 'uitverkorenen'. Dus een volk dat letterlijk alles deed wat God heeft verboden en daarom uit Gods gratie viel staat boven jou als christen? Laten we ophouden met deze onzin, alleen het christendom kent geen religieuze hierarchie en is er voor iedereen, gelovig of niet-gelovig. De islam wil iedereen doden of onderwerpen die zich niet aan hun achterlijke 7de-eeuwse schapenherderscultuur wil conformeren. Het jodendom ziet iedere niet-jood als 'goyim' (vee). Alleen het christendom is verlicht genoeg om daadwerkelijke naastenliefde na te streven. Jullie christenen doen jezelf zwaar tekort door de joden boven jullie zelf te verheffen!

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.713
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan