Cholesterol

Quote:
Bij mij was alleen de BMI te hoog en ik zou dus een verhoogd risico lopen op allerlei 'kwaaltjes'.


He? Jij bent toch echt helemaal niks te dik? of ben ik nou gek?

 
Quote:
He? Jij bent toch echt helemaal niks te dik? of ben ik nou gek?


Nee,maar jij maakt gebruik van observatie en dat mag niet want B(efehl)MI ist

B(efehl)MI. :D

ad

 
ik wil even een ervaring delen met jullie en eventueel reacties zijn welkom.

volg het forum elke dag.Heb 7 reinigingen gedaan met flink succes maar dacht dat ik een jaar geleden klaar was!!De laatste cholesterolmeting van 6 weken terug gaf een waarde van 9.1 totaal aan met een ldl waarde van 7!!!(p.s. een jaar terug gestopt met statines)

Mike gesproken en advies om weer te reinigen.Alleen dit keer eerst in de dagen ervoor 3 dagen een uur met een castrol pack op mijn lever gelegen.

de oogst was dit keer 200 stenen van ca.6mm tot 2cm!!

Maar mijn grootste verbazing kwam deze week toen mijn tot.cholesterol 5.1 was!!!!

Iemand met gelijke ervaringen of is dit gekke capriolen van het lichaam??

 
Hallo Compex.

Dat zijn nog eens goede resultaten. Zou je dit ook willen vermelden in dit topic over Castor olie: https://www.fatsforum.nl/topic/caster-oil-packs-voor-je-galstroom-leverontgifting-spijsvertering-obstipatie-problemen/page/5

Lia

 
Quote:
Wordt ik gelijk gebeld door de apotheek met de mededeling dat op de aangegeven dag er niet geprikt wordt (fout 1) en dat ik 12 uur nuchter moet zijn terwijl in de mail staat om min. 2 uur nuchter te zijn(fout 2).

Fout 3 weet ik al.......verkeerde interpretatie van de waarden.


Fout 3 blijkt toch iets anders te zijn........het test apparaatje was defect en nu moet ik wachten op een volgend moment.

Ik zal niet zeuren,het is gratis .

ad

 
Ik heb ook net een afspraak gemaakt, ondanks dat ik niet tot een verhoogde risicogroep behoorde ;)

 
Ook geprobeerd om een test te laten doen,wat ik ook invult moet altijd naar de huisarts gaan.

Dit is zogenaamd gratis,zodat de zorgverzekering het kan betalen.

Hier doe ik zeker niet aan mee.

Boeven zijn het.

 
ik wilde ook een cholesteroltest laten doen ging naar de apotheek, en blijft dat de apotheken in mijn woonplaats niet meedoen :(

moet ik op internet kijken welke apotheken wel meedoen

 
Ik heb voor mijn vriend en mijzelf op 5 maart een afspraak staan. Voor ons allebei de test ingvuld en we hebben allebei een verhoogd risico. Hij omdat hij rookt ( :x ) en ik omdat mijn vader op z'n 52ste een hersenbloeding heeft gehad en 13 jaar later aan de gevolgen is overleden. Hij was een kettingroker. Er is toen een erfelijkheidsonderzoek gedaan voor mij en mijn broer en hij bleek bloedvaten van een 80-jarige te hebben, maar het was niet erfelijk. Of de conditie van de bloedvaten is veroorzaakt door het roken heb ik eigenlijk niet zo goed begrepen. Ik hoop het niet.......ik wil mijn vriend nog wat langer bij me houden, maar stoppen is voor hem (nog?) een ver van zijn bed show. Helaas :cry:

Ik ben wel benieuwd naar mijn cholesterol. Toen ik de pil nog slikte (en anorexia had) was het boven de zes, de arts zei ook dat dat door de pil kwam. Voor ik met WAPF begon was het 3,6. Specificaties weet ik daar verder niet meer van (LDL en HDL enzo)

Ik hoop echt dat het omhoog is gegaan, maar het moet ook niet de spuigaten uitlopen natuurlijk, zo rond de zes zou mooi zijn. Maar is je cholesterol geen momentopname? Dat kan toch door allerlei oorzaken fluctueren? Of heb ik dat verkeerd begrepen?

 
Tanja,

We mijn Vrouw en ik via die site,wat we ook invulde het ging gewoon niet,iedere keer antwoord meld je bij de Huisarts.

misschien doe ik dat wel,moet nog wel over nadenken,ik ben niet zo meer van onderzoek in wat voor vorm dan ook,geef alleen maar stres.Wij voelen ons goed eten en drinken volgens WP en hebben geen klachten meer.

Peter

 
Graag zou ik van jullie reacties op het volgende.

Nadat ik het boek "De kracht van vrouwelijke hormonen" van Sylvie Demers had gelezen, ben ik op zoek gegaan naar een arts die mij bio-identieke hormonen kon voorschrijven.

Via via ben ik uitgekomen bij een orthomoleculaire arts, die alvorens mij deze voor te schrijven, een uitgebreide bloedtest liet afnemen.

Daarnaast vroeg hij alles door te geven wat ik aan supplementen gebruik en uitgebreid verslag te doen van wat ik eet en drink op een dag.

Ik ga hier niet de hele lijst aan bloedwaarden opsommen, ik beperk mij tot de cholesterolwaarden:

cholesterol 7.6 mmol/l ref. waarden:3.0-6.4

triglyceriden 0.49 mmol/l < 2.00

HDL-cholesterol 3.9 mmol/l 1.1-1.7

LDL-cholesterol 3.8 mmol/l < 3.6 ( 4.5-5.7 verhoogd)

cholesterol/HDL ratio 1.9 < 7

Zijn eerste reactie hierop luidde: uw cholesterol is veel te hoog en u gebruikt veel te veel zuivel.

Vanmorgen kreeg ik een mail van hem waaruit ik het volgende letterlijk citeer:

De supplementen die u neemt lijken me prima, hoewel levertraan vaak niet zuiver is.

Sommige deskundigen raden aan Krillolie van Now.

Omega 3 en 6 breken elkaar af en moeten gescheiden ingenomen worden. Boterolie is een Omega 6 en levertraan een Omega 3. Uw voeding bevat volgens mij veel Omega 6 olie (boterolie, zuivel, lever = een bron van zware metalen) hetgeen uw hoge cholesterol zou kunnen verklaren, hoewel de ratio goed is.

Einde citaat.

Ik gebruik de Blue Ice Royal levertraan met boterolie van Green Pasture, deze is toch niet onzuiver? Ik weet niet wat ik met zijn commentaar aan moet, maar volgens mij klopt er geen hout van. Boterolie een Omega 6? En breken Omega 6 en 3 elkaar af? En is lever een bron van zware metalen? Ik geloof er niets van.

Mijn cholesterol mag dan aan de hoge kant zijn, de Trigyceriden is toch een prima waarde? Zelfs mijn huisarts vond mijn cholesterolwaarden niet verontrustend, als ik maar in beweging bleef, was haar commentaar.

Ik vermeld er nog even bij dat ik een trage schildklier heb, waar ik Armour Thyroid voor gebruik, en wellicht verklaart dit ook voor een deel de verhoogde cholesterol.

Wat denken jullie, moet ik gaan twijfelen aan zijn deskundigheid of zit ik fout?

En hoe kijken jullie tegen mijn cholesterolwaarden aan? Mocht iemand nieuwsgierig zijn naar wat ik eet en drink, zie onder voorstellen-topic.

Bij voorbaat dank.

 
Naar mijn mening,ook voor jou:super trigs en hdl.de rest is niet zo belangrijk in het totale plaatje. Je schildklier probleem kan een rede zijn voor het hogere totaal chol. , heeft te meken met de opname ervan door receptoren.

Cholesterol is niet de oorzaak van aderwand schade(onder normale omstandigheden),meer een pleister op de wonde.

Is je huisarts bang dat het 'hogere'cholesterol gehalte aan je aderwand zal 'plakken'wanneer je weiniger beweegt??

ad

 
Boterolie bevat veel omega 6 als de koeien granen krijgen, de boterolie van green pastures is van koeien die uitsluitend snelgroeiend gras eten en dus veel omega 3 bevat. De levertraan is heel zuiver, omdat deze gefermenteerd wordt ipv verhit, de vis komt uit een relatief schoon gebied, als je meer wil lezen hierover:

http://www.greenpasture.org/public/FAQ/index.cfm#1

 
Dit is voor mij toch een goede reden om NIET te laten nakijken ,ik heb gelezen dat de cholesterol niet voor ieder het zelfde is.

 
Ad en Tanja, dank voor het commentaar.

Ad, ik heb geen idee of mijn huisarts dat denkt, ze heeft het niet toegelicht.

Wel zei ze dat de triglyceridenwaarde een bewijs was dat ik goede voeding gebruik.

Tanja, ik zal mijn ortho-arts dit lesje leren.

Iemand nog een idee hoe het zit met lever en zware metalen?

 
De lever is een zuiveringsorgaan. De lever van een gezond dier slaat geen gifstoffen op, maar verwijdert deze juist uit het lichaam.

 
Mijn cholesterol

ldl 5,6

hdl 1,9

trigs 0.53

Zorgwekkende ldl, maar gelukkig de verhouding goed zei de dame. Ik ben blij met de trigs.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.779
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan